Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

30. srpna 2023 - 30. srpna 2024

Žádost o podporu již není možné podat


Celková alokace

2 500 mil. Kč

Počet předložených žádostí

31

Předložené žádosti

2 444 mil. Kč

Počet podpořených žádostí

27

Podpořené žádosti

2 424 mil. Kč

Zbývající alokace

76 mil. Kč


Aktualizováno 24. 4. 2025


Podání žádosti o podporu: 14. 9. 2023 v 10:00 hodin – 30. 8. 2024 ve 14:00 hodin v aplikaci IS KP21+ na webu: iskp21.mssf.cz. První uzávěrka bude 30. 9. 2023, další uzávěrky budou vždy poslední den každého následujícího měsíce až do 31. 5. 2024. Počínaje 1. 6. 2024 budou žádosti o podporu přijímány průběžně, a to až do data ukončení příjmu žádostí o podporu (30. 8. 2024).

Text výzvy ESF+ výzva pro VŠ, verze 3

17. 04. 2024 - 06:39| pdf| 574.44 kB

Text výzvy ESF+ výzva pro VŠ, verze 2 - Neplatná verze

01. 02. 2024 - 07:27| pdf| 574.32 kB

Text výzvy ESF+ výzva pro VŠ - Neplatná verze

29. 08. 2023 - 11:28| pdf| 556.57 kB

Popis a zdůvodnění změn výzvy

23. 04. 2024 - 07:03| pdf| 168.53 kB

Prohlášení o přijatelnosti žadatele

29. 08. 2023 - 11:50| docx| 288.42 kB

Studie proveditelnosti

29. 08. 2023 - 11:52| docx| 537.76 kB

Harmonogram klíčových aktivit

29. 08. 2023 - 11:55| xlsx| 148.18 kB

Realizační tým

29. 08. 2023 - 11:56| xlsx| 28.45 kB

Kalkulačka jednorázové částky (b1)

29. 08. 2023 - 11:57| xlsx| 46.53 kB

Prohlášení o přijatelnosti - partner

29. 08. 2023 - 11:59| docx| 287.99 kB

Smlouva o partnerství

29. 08. 2023 - 12:00| docx| 305.30 kB

Prokázání vlastnické struktury

29. 08. 2023 - 12:03| docx| 283.23 kB

Soulad s RIS3

29. 08. 2023 - 12:05| docx| 415.52 kB

Vzor – Podmínky

21. 06. 2024 - 07:12| docx| 235.39 kB

Vzor – Rozhodnutí

21. 06. 2024 - 07:12| docx| 237.85 kB

Vzor ZPP – příloha č. 1 k právním aktům

21. 06. 2024 - 07:12| docx| 293.46 kB

Vzor přílohy Seznam vytvořených produktů

29. 08. 2023 - 12:43| xlsx| 248.95 kB

Evidence produktivních hodin_b2

20. 06. 2024 - 12:16| xlsx| 1.95 MB

Přehled vykonaných činností_b2

20. 06. 2024 - 12:16| docx| 292.04 kB

Pracovní výkaz OP JAK

23. 07. 2024 - 07:52| xlsx| 141.75 kB

Přehled vyčerpané dovolené OPJAK_PS

14. 01. 2025 - 09:59| xlsx| 777.21 kB

Přehled vyčerpané dovolené OPJAK_DPC_DPP

02. 04. 2025 - 06:32| xlsx| 772.10 kB

Uživatelská příručka IS ESF_1.1

19. 03. 2025 - 13:58| pdf| 6.23 MB

FAQ k IS ESF

26. 02. 2025 - 12:34| pdf| 211.03 kB

Ano, tato povinnost platí i pro VZ na části. Předpokládaná hodnota se vztahuje vždy k celé veřejné zakázce, tj. součtu jednotlivých částí.

V případě nedoložení dle kap. 8.1.5 PpŽP – obecná a specifická část bude výdaj nezpůsobilý. Nedodržení součinnosti dle kap. 5.8.2 PpŽP – obecná část a RoPD, část II, bod 6.4 a 6.5 je stanoven odvod 10 000 Kč za každé porušení.

Prakticky ano, vizte též předchozí odpovědi výše (směřuje-li dotaz na typ spotřebiče, který je označován energetickým štítkem): EPREL pokrývá typově všechny relevantní spotřebiče. Ne všechny zde uvedené spotřebiče jsou dostupné na trhu v ČR – z hlediska požadavku PpŽP na nejvyšší dostupnou energetickou třídu doporučujeme orientovat se dle průzkumu trhu v ČR (doložit printscreeny).

Ano, veškeré podmínky jsou upraveny v PpŽP – obecná a specifická část.

Ano, je tomu tak – výše uvedená smlouva nemusí být označena logolinkem. V PpŽP, obecná část, verze 3, kapitola 7.7.1. je uvedeno, že základní povinnosti v oblasti publicity musí být uvedeny na dokumentech a materiálech určených pro širokou veřejnost nebo účastníky projektu. Za materiály pro širokou veřejnost se nepovažuje např. korespondence, zadávací dokumentace k veřejným zakázkám, účetní doklady atp. Za dostačující je považována jednoznačná identifikace projektu.

Nikoliv. Certifikát získaný na základě absolvování kurzu u externího subjektu nemusí být opatřen prvky povinné publicity, které by souvisely s realizací vašeho projektu.

V případě výdajů do 50 tis. Kč není potřeba dokládat průzkum trhu, pokud se jedná o výdaje, jejichž cenu lze jednoduše ověřit např. vyhledáním na internetu. V opačném případě doporučujeme doložení. ŘO OP JAK nemůže předjímat požadavky na kontroly výdajů z veřejných prostředků prováděných jinými auditními orgány v ČR.

Doporučujeme prinstscreeny z e-shopů – některé umožňují filtrování též podle energetických tříd. Tedy zaškrtnout energetickou třídu jako kritérium.

Jedná se o databázi EPREL (European Product Registry for Energy Labelling): EPREL – European Commission.

Legislativně jsou energetické třídy ukotveny rámcovým nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/1369. Implementace nařízení je v České republice provedena do zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů (§ 8) a do vyhlášky č. 319/2019 Sb., o energetickém štítkování a ekodesignu výrobků spojených se spotřebou energie. Prakticky lze vycházet ze seznamu uvedeného v databázi EPREL: EPREL – European Commission nebo z webu EK: https://energy-efficient-products.ec.europa.eu/product-list_en?prefLang=cs

Pokud je traktor využit pouze v rámci projektu pro studijní účely, nejedná se o dopravní prostředek a ŘO OP JAK nepožaduje splnění emisí dle kap. A.1.3 Investiční kapitola rozpočtu „Movité věci“, PpŽP – verze 3, obecná část.

Povinnost vést výkazy práce se týká těch členů realizačního týmu, kteří jsou hrazeni z přímých výdajů a kteří mají s příjemcem v daném měsíci zavřenou:

  • více než jednu pracovní smlouvu (případně prac. smlouvu a DPČ/DPP) nebo
  • DPČ nebo DPP nebo
  • jednu pracovní smlouvu, avšak v témže kalendářním měsíci vykonávají činnost na více pracovních pozicích, z nichž některá je hrazena z přímých výdajů.

Ostatní pracovníci výše neuvedení povinnost vést (příp. dokládat) pracovní výkazy nemají. Jedná se o pracovníky hrazené z přímých výdajů projektu, kteří tedy mají s příjemcem uzavřenu jen jednu pracovní smlouvu (členové odborného týmu). Tito pracovníci dokládají čestné prohlášení o úvazcích členů realizačního týmu, kterých se netýká povinnost vést pracovní výkazy, že jejich úvazek u příjemce nepřesáhl 1/1,2 FTE.

Posuzuje se u obou kapitol – tedy u té, ze které je přesouváno a stejně tak u té, do které je přesouváno. Přesun finančních prostředků mezi položkami uvnitř jednotlivých kapitol rozpočtu je možné provádět bez omezení s výjimkou přesunů finančních prostředků týkajících se kapitoly Osobní výdaje. Konkrétně toto téma upravuje str. 141 PpŽP – obecná část, verze 3.
Pokud se jedná o přesuny mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu – tak jsou možné přesuny nepodstatnými změnami až do výše 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly rozpočtu (počítáno vždy ve vztahu k aktuálnímu rozpočtu uvedenému v ZPP), ze/do které jsou finanční prostředky převáděny. Kapitoly označené limitem jsou uvedené přímo v ZPP v kap. Rozpočet. Znamená to, že změna kapitoly nad 15 % kapitoly rozpočtu (označené „zatržítkem“ v ZPP) je změna s dopadem do právního aktu – v takovém případě je třeba aktualizovat rozpočet ZPP.

Jedná se o jakéhokoliv poddodavatele, s nimž dodavatel uzavře smlouvu u nadlimitní veřejné zakázky a hodnota této subdodávky bude více než 50 tis. EUR.

Obecně platí, že se dokládají pouze dokumenty, které vyžaduje ZZVZ či Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek (v dané oblasti tedy zpravidla půjde jen o čestná prohlášení osob kontrolujících a hodnotících nabídky, že nejsou ve střetu zájmů). Ověřování souladu zakázky se závaznými předpisy provádí ŘO OP JAK. Nicméně doporučujeme všem příjemcům, aby ověření provedli i sami a vyhnuli se případným nezpůsobilým výdajům.
ŘO OP JAK provádí kontrolu daných skutečností u všech zakázek, u kterých má být toto ověřeno (blíže vizte níže). ŘO OP JAK při ověřování vychází primárně z veřejně dostupných zdrojů – Evidence skutečných majitelů, seznamu veřejných funkcionářů (dostupný na stánkách Ministerstva spravedlnosti), vnitrostátního sankčního seznamu (dostupný na stránkách Ministerstva zahraničních věcí), evropského sankčního seznamu (dostupný na stránkách Evropské unie) a další.
Ověřované skutečnosti jsou následující:

  • Veřejní funkcionáři – zakázky, u kterých je prováděna kontrola přítomnosti veřejných funkcionářů jsou vymezeny v § 4b Zákona o střetu zájmů. Pro ověření lze využít funkcionalitu v MS2021+ (viz kap. 6.3.1 UŽIVATELSKÉ PŘÍRUČKY IS KP21+ POKYNY PRO PRÁCI V MODULU VZ).
  • Střet zájmů (§ 44 ZZVZ a kap. 4.5 PpZKVZ) – zakázky, u kterých je prováděna kontrola, jsou zakázky dle ZZVZ a zakázky uvedené v kap.3 PpZKVZ, u kterých je povinnost dodržovat ustanovení kap. 4.5.
  • Mezinárodní sankce (§ 48a ZZVZ, Zákon o provádění mezinárodních sankcí a příslušná nařízení Rady EU) – ověřování se provádí u všech zakázek.

Výběrová/zadávací řízení, jejichž financování je plně hrazeno z prostředků poskytnutých na projekt v některém z režimů zjednodušeného vykazování, tj. z nepřímých či paušálních nákladů, případně jednotkových nákladů a jednorázových částek, ŘO OP JAK kontroluje pouze v případě, kdy má indikováno podezření na nedodržení pravidel pro výběr dodavatele dle kapitoly 4 a 5 PpZKVZ nebo ZZVZ. I u těchto výdajů je ale příjemce povinen dodržovat platné právní předpisy.

Pokud má příjemce potřebu zaokrouhlení odstranit, může tak učinit. Soubor je zveřejněný v editovatelné podobě. Zároveň je potřeba, aby tuto skutečnost příjemce uvedl – např. do poznámky (sloupec AJ).

U výdajů projektu, které jsou vykazovány některou z metod zjednodušeného vykazování výdajů – ZMV (tj. paušálu, jednorázových částek zmíněných ve Vašem dotazu), je příjemce povinen vést účetnictví v souladu s právními předpisy ČR, ale jednotlivé účetní položky ve svém účetnictví nemusí přiřazovat ke konkrétnímu projektu a nedokládá daňové/účetní doklady a doklady o úhradě. Z uvedeného vyplývá, že za osoby hrazené z těchto výdajů není potřeba dokládat přehled čerpané dovolené, neboť nebude podléhat kontrole ŘO OP JAK. Způsobilost těchto nákladů (vykazovaných pomocí ZMV) je dána způsobilostí té kategorie nákladů, na základě které jsou tyto náklady vypočítány.

K druhému dotazu – překročení hranice mzdových výdajů 20 tis. Kč/měsíc (hrubá mzda vč. odvodů) a souvisejícího dokladování se počítá v součtu za všechny pozice jedné osoby.

Vámi uváděný případ lze posoudit jako informaci k projektu uváděnou v rámci ZoR/ZZoR. Důležité je uvést na obrazovce Popis realizace důvod změny a účinnost, kdy tato změna nastala či kdy nastane. Pokud by projektový administrátor měl pochybnosti o daném zařazení změny, upozorní Vás, a uvedené bude řešeno v rámci změnového řízení.02

Ano § 222 odst. 4 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ), se týká změn závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku a je tedy nezbytné tyto změny předkládat ke kontrole ŘO OP JAK.

Ano, jedná se o podstatnou změnu významnou. K žádosti o změnu je potřeba kromě zdůvodnění změny na této pozici přiložit i CV nového klíčového/excelentního pracovníka.

Ano, příloha Komentář k rozpočtu v rámci těchto výzev nepodléhá povinné aktualizaci.

Jedná se o hranici za jeden účetní doklad, tedy za měsíc vč. osobního příplatku a zákonných odvodů (SP a ZP). V případě více částečných úvazků v rámci jednoho projektu se hodnota účetních dokladů sčítá.

Vnitřní předpis se týká např. nároku na dovolenou v dané organizaci (tj. u příjemce/partnera), úpravy pracovní doby, překážek v práci, odměňování. Vnitřní mzdový předpis může také upravovat, které pozice vykonávají či nevykonávají hospodářskou činnost v rámci své pracovní náplně.

V případě zaměstnanců hrazených formou zjednodušených metod vykazování (paušál, jednorázové částky, jednotkové náklady) se výkaz práce nevede ani nedokládá.

Ano, v tomto případě je povinnost dokládat výkaz práce, pokud mzdové výdaje daného pracovníka přesáhnou 20 tis. Kč/měsíc (včetně odvodů). Povinnost vést výkazy práce v tomto případě platí ale bez ohledu na výši vykazovaných výdajů.

Ano, obecně jsou výdaje dokládány a prokazovány pouze u výdajů nad 20 000 Kč. Konkrétně při vykazování osobních výdajů se za jeden účetní doklad považuje způsobilá část mzdy/platu/odměny vč. osobních příplatků, zákonného SP a ZP. V případě více částečných úvazků v rámci jednoho projektu se hodnota účetních dokladů sčítá. U ostatních dokladů je rozhodující celková částka nárokovaná do způsobilých výdajů v rámci jednoho účetního dokladu.

V případě, že příjemce plánuje uzavřít dodatek k veřejné zakázce na stavební práce, jehož podstatou je změna závazku ze smlouvy podléhající změnovému řízení (bez ohledu na skutečnost, zda již byl tento dodatek uzavřen či nikoliv), je nezbytné, aby příjemce předložil žádost o změnu (dále jen „ŽoZ“) prostřednictvím ISKP21+. Součástí ŽoZ je i dokumentace v potřebném rozsahu.

Billboard/stálá pamětní deska nebo permanentní billboard lze umístit na jedné z budov podpořených v rámci projektu, pakliže jsou podpořené části v jednom areálu. Pokud je rektorát podpořen v rámci projektu, lze umístit povinnou publicitu i zde. Pokud by byly podpořené části projektu mimo areál VŠ, doporučujeme umístit povinnou publicitu i na tyto objekty (minimálně právě formou plakátu A3), případně konzultovat konkrétní případ s ŘO OP JAK.

Informace uvedené v kapitole 3.4 „Pravidel pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek“ budou aktualizovány v návaznosti na vydání aktualizovaného Metodického pokynu MMR. Vydání aktualizované verze pravidel (verze 5) očekáváme v průběhu měsíce dubna.

V souladu s bodem 2) kap. 6 Pravidel pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek a právním aktem (zpravidla se jedná o bod 9.2 části II) se tato příloha, resp. požadované údaje, dokládají pouze u zakázek, které přesahují prahové hodnoty pro nadlimitní veřejné zakázky ve smyslu nařízení vlády č. 172/2016 Sb. o stanovení finančních limitů a částek pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek.
Příloha se dokládá pouze v případě, kdy nejsou požadované údaje součástí předložené dokumentace. U většiny zakázek tedy není třeba přílohu dokládat, protože vše bude součástí dokumentace. Tato příloha je tedy především určena pro zakázky plně hrazené ZMV, u kterých má ŘO OP JAK rovněž povinnost tyto informace zjišťovat a tyto zakázky se standardně do MS2021+ nevkládají.

Pokud je dotaz směřován ve vztahu ke změnám rozpočtu nad rámec +/- 15 % na úrovni každé kapitoly, je toto označeno zatržítkem ve sloupci „***“ v uvedené v části Rozpočet projektu v ZPP. Kapitoly rozpočtu jsou také uvedeny na straně 195 PpŽP – obecná část, verze 3.

Ano, příspěvek na sociálních sítích informující obecně o podpoře z fondů EU je možné uveřejnit společně s konkrétní aktivitou publikačně zajímavou pro návštěvníky sociálních sítí. Tato aktualita musí být uveřejněna v rámci 1. monitorovacího období a předložena např. formou printscreenu nebo
podobného formátu dokládajícího naplnění povinnosti informovat, ze kterého bude patrné, na které sociální síti a kdy byla informace zveřejněna a obsah sdělení.

Pokud stálou pamětní desku (příp. plakát) nelze umístit v místě realizace projektu (na fasádě stavby), je možné ji umístit vedle budovy či přímo v sídle příjemce. Podmínkou umístění je veřejná přístupnost, tedy i uvnitř budovy (na dobře viditelném místě) pokud se jedná o veřejně přístupné místo (tedy tam, kde není omezen přístup veřejnosti).

Výběrová řízení zahájená podle předchozí verze budou dokončena podle verze účinné v době zahájení daného řízení. Za den zahájení výběrového řízení se považuje den odeslání výzvy k podání nabídek u uzavřené výzvy, nebo uveřejnění oznámení v případě otevřené výzvy.

Ano, prezentace bude zveřejněna na webu OP JAK. Příjemci budou na její zveřejnění upozorněni formou depeše.

Povinnost žadatelů/příjemců pracovat v ISKP21+ s obrazovkou Podpořené subjekty, která je uvedena v kap. 7.8 SPpŽP, v tabulce A. Indikátorová soustava pro výzvu ESF+ výzva pro VŠ u indikátorů 510 103 a 508 103, nebude ze strany ŘO vyžadována, protože tato povinnost se týká výhradně indikátorů 244 001, 244 011 a 109 101 u projektů podpořených z EFRR.

Pro posouzení, zda se jedná o příjem projektu, je rozhodující, zda příjem vzniká díky (= v důsledku) projektu. Pokud by příjemce po úpravě studijního programu navýšil poplatek za tento studijní program z důvodu jeho zkvalitnění, k němuž došlo díky projektu, jednalo by se o příjem projektu. Pokud by však poplatek zůstal stejný jako před realizací projektu, o příjem projektu by se nejednalo. Stejně tak v případě navýšení poplatku během realizace projektu z důvodů, které nesouvisejí s projektem (např. z důvodu inflace), se nejedná o příjem projektu. O příjem projektu se naopak bude jednat v případě, kdy bude v rámci projektu vytvořen nový zpoplatněný studijní program.

Ve výše uvedených případech, kdy se jedná o příjem projektu, odečítá příjemce od způsobilých výdajů „čisté příjmy“ vznikající v době realizace projektu (platí pro projekty financované z ESF+), tj. příjmy projektu snížené o související provozní výdaje (nehrazené z projektu) – blíže viz kap. 8.3.2. PpŽP – obecná část.

 

Přestože bylo 1. 1. 2024 nařízení Komise č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis nahrazeno novým nařízením Komise č. 2023/2831, bude možné podle nového nařízení postupovat až po provedení nezbytných úprav národní legislativy a Registru de minimis (RDM), nejpozději však od 1. 7. 2024 – viz také aktualita ÚOHS. Po dobu tohoto přechodného období není zatím možné poskytovat podporu de minimis do výše nového limitu 300 tis. EUR / 3 roky / jeden podnik, ale stále pouze do výše limitu 200 tis. EUR / 3 po sobě jdoucí účetní období / jeden podnik, nicméně již nyní je možné předkládat žádosti o podporu až do výše nového limitu 300 tis. EUR. Pokud žadatel předloží žádost o podporu, která projde úspěšně hodnoticím procesem, bude vyzván k předložení podkladů před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory, vč. podkladů potřebných pro ověření disponibilního limitu pro čerpání podpory de minimis. Pokud v tomto okamžiku stále nebude RDM upraven na nový limit dle nového nařízení, může být buď poskytnuta podpora v souladu se starým nařízením (tj. pouze do výše 200 tis. EUR), nebo bude Rozhodnutí o poskytnutí dotace vydáno až po provedení úpravy RDM.

Ano, v rámci projektu ESF+ výzvy jsou tyto činnosti možné. V návaznosti na aktivity výzvy lze např. provést analýzu zabezpečení vysoké školy, vypracovat návazné strategické dokumenty, připravovat a realizovat bezpečnostní školení cílových skupin či poskytovat poradenskou pomoc studentům.

Pokud jde o realizaci aktivit pro studenty se SP, není třeba tyto specifické potřeby studentů nijak dokládat. Není tedy třeba provádět diagnostiku dle metodiky MŠMT. Pro vykazování studentů se SP v indikátoru 518 112 musí být ovšem student uveden v informačním systému školy jako student se SP. Počty studentů se SP mohou být kontrolovány v rámci kontroly na místě.

V rámci plánovaného projektu lze reakreditovat i stávající studijní programy. Vzhledem k tomu, že ESF projekty nemají žádnou udržitelnost, lze upravovat i studijní programy, které byly podpořeny v rámci projektu OP VVV.

Studentské stáže jsou podporovány v rámci aktivit č. 5 a 6. Samotná realizace studentských stáží může být hrazena z paušálu, žádný indikátor ve výzvě není zaměřen na jejich monitorování.

V kapitole 8.1. Studie proveditelnosti je nutné uvést všechny povinné a volitelné aktivity projektu, kromě povinné aktivity Řízení projektu. Jedná se pouze o překlep.

Řídicí orgán nestanovuje definici stáže i s ohledem na to, že není stanovena žádná minimální časová dotace pro vzdělávání, kterou musí školená osoba splnit, aby mohla být považována za proškolenou. Některé cílové země podléhají omezujícím opatřením v případě, že jsou zařazené na sankční seznam Evropské unie. Jednotlivé dílčí aktivity, vyjma center kompetencí a podpory pilotní a experimentální aplikace inovativního vzdělávání, lze realizovat i v zahraničí.

Ano, hodnota výstupového indikátoru 600 000 a výsledkového indikátoru 525 103 bude vždy stejná.

Navýšení rozpočtových položek o předpokládanou inflaci není přípustné. Jednotková cena musí být v souladu s ekonomicky nejvýhodnější nabídkou.

Realizaci jednotlivých aktivit projektu na fakultách nebo součástech vysoké školy je možné podložit strategickým záměrem fakulty/součásti VŠ. Zároveň ovšem musí být všechny aktivity projektu v souladu s aktuálním strategickým záměrem vysoké školy, jehož doložení je povinné.

Aktivity projektu musí být v souladu se strategickým záměrem VŠ aktuálním v době podání žádosti.

Zveřejnění záznamu z distančního semináře pro příjemce dotace výzev ESF+ výzva pro VŠ,ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznam z distančního semináře pro příjemce dotace Výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, Výzvy č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a Výzvy č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, který se uskutečnil dne 3. dubna 2025. Seminář byl zaměřen především na věcnou a finanční část […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy ESF+ výzva pro VŠ a výzvy ERDF výzva pro VŠ – kvalita

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) a výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) v prioritě 2 OP JAK, která se konala dne 27. 11. 2024.  V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 29. 10. 2024.  V případě […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ a ERDF výzva pro VŠ – kvalita

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) a výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) v prioritě 2, která se konala dne 24. 10. 2024.  V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního aktu […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 1. 10. 2024.  V případě […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 17. 9. 2024.  V případě […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK a 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 26. 8. 2024.  V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního […]

Číst více
Trojvýzva

Skončila Trojvýzva pro vysoké školy: 104 podaných žádostí za 16 miliard korun

Praha, 2. září 2024 – Řídicí orgán OP JAK v pátek ukončil příjem projektových žádostí v tzv. Trojvýzvě pro vysoké školy.  Celkově bylo ve všech výzvách podáno 104 projektových žádostí za více než 16 miliard korun. Projekty cílí na zajištění kvalitnějšího materiálního a infrastrukturního zázemí vysokých škol, úpravy studijních programů, rozvoj pedagogických a didaktických dovedností […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 1. 8. 2024.  V případě dotazů týkajících […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ a ERDF výzva pro VŠ – kvalita

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK a výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita), která se konala dne 18. 6. 2024.  V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního […]

Číst více

Vzory příloh ZoR/ŽoP pro projekty výzvy 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Řídicí orgán OP JAK informuje žadatele o zveřejnění vzorů příloh Zpráv o realizaci, Žádostí o platbu u výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ. Vzory naleznete na záložce Dokumenty ZDE.

Číst více

Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část, verze 3 pro výzvu č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita, č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Řídicí orgán OP JAK vydává Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část v aktualizované verzi 3 pro výzvu č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita, a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, s účinností od 21. června 2024. Součástí dokumentu je přehled změn oproti […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ a ERDF výzva pro VŠ – kvalita

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK a výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita), která se konala dne 22. 5. 2024.  V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního […]

Číst více

Zveřejnění aktualizovaného vzoru Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky – de minimis

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje aktualizovaný vzor Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky – de minimis. Formulář byl upraven v souladu s novým nařízením Komise (EU) č. 2023/2831 o podpoře de minimis, které je od 1. června 2024 (po spuštění upraveného Centrálního registru podpor malého rozsahu) možné aplikovat při poskytování podpor de minimis. Dle nového nařízení je […]

Číst více

Aktualizace vzorů Prohlášení o souladu projektu s pravidly veřejné podpory – výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Řídicí orgán OP JAK informuje o zveřejnění aktualizovaných vzorů Prohlášení o souladu projektu s pravidly veřejné podpory, které žadatel předkládá k žádosti o podporu v rámci výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP. V aktualizovaných vzorech […]

Číst více

Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ a ERDF výzva pro VŠ – kvalita

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK a výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita), která se konala dne 17. 4. 2024.  V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního […]

Číst více

Aktualizace Kalkulaček jednorázové částky (b1)

ŘO OP JAK informuje žadatele o aktualizaci Kalkulaček jednorázové částky (b1). Kalkulačky zohledňují údaje o průměrném výdělku za rok 2023 zveřejněné na webovém portálu www.ispv.cz a jsou platné pro žádosti o podporu podané v MS2021+ ode dne 1. 5. 2024 v projektech výzev č. 02_23_014 Open Science I, č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP, č. 02_23_018 Akční […]

Číst více

Změna výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita, č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Řídicí orgán OP JAK oznamuje, že dne 17. 4. 2024 došlo ke změně výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP. Změna se týká posunu data ukončení příjmu žádostí o podporu, a to z 31. 5. 2024 […]

Číst více

Aktualizace Výsledků šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru za rok 2023

ŘO OP JAK informuje žadatele o aktualizaci přílohy „Výsledky šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru“ relevantních výzev. Příloha zohledňuje údaje o průměrném výdělku za rok 2023 zveřejněné na webovém portálu www.ispv.cz a je platná pro žádosti o podporu podané v MS2021+ ode dne 1. 5. 2024.  Příloha je k dispozici v sekci Dokumenty u výzvy č. […]

Číst více

Metodický výklad k vykazování indikátoru 600 000 bez IS ESF

Řídicí orgán OP JAK vydává Metodický výklad zpřesňující postup vykazování indikátoru 600 000 v případě nefunkčnosti IS ESF, který je popsaný v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část pro výzvu 02_23_019 Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek a pro výzvu 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ. Postup uvedený v tomto metodickém výkladu se […]

Číst více

Změna výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Řídicí orgán OP JAK informuje žadatele o posunu data ukončení příjmu žádostí o podporu u výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, a to ze 4. 4. 2024 na 31. 5. 2024 do 14:00. Dále u […]

Číst více

Metodický dopis č. 2 (zákoník práce) k Pravidlům pro žadatele a příjemce – obecná část

ŘO OP JAK informuje žadatele a příjemce individuálních projektů OP JAK, že byl zveřejněn Metodický dopis č. 2 k PpŽP – obecná část verze 2, kterým se v souvislosti se změnami v zákoníku práce upravuje způsobilost osobních výdajů za zaměstnance vykonávající práci na základě dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti, včetně náhrad za dovolenou. […]

Číst více

Aktualizace Výsledků šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru za 1. pololetí 2023

ŘO OP JAK informuje žadatele o aktualizaci přílohy „Výsledky šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru“ relevantních výzev. Příloha zohledňuje údaje o průměrném výdělku za 1. pololetí 2023 zveřejněné na webovém portálu www.ispv.cz a je platná pro žádosti o podporu podané v MS2021+ ode dne 1. 11. 2023.  Příloha je k dispozici v sekci Dokumenty u výzvy […]

Číst více

Záznam z distančního semináře pro žadatele – ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznam z distančního semináře pro žadatele o finanční podporu z výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, který se uskutečnil dne 27. září 2023. Záznam ze semináře je dostupný ke zhlédnutí ZDE.  Prezentace […]

Číst více

Přes 15 miliard pro kvalitnější výuku na vysokých školách

Praha, 4. září 2023 – Operační program Jan Amos Komenský podpoří vzdělávací činnost na vysokých školách prostřednictvím jejího kvalitnějšího materiálního a infrastrukturního zázemí, úpravami studijních programů, rozvojem pedagogických a didaktických dovedností vysokoškolských učitelů i prostřednictvím podpory studentů se specifickými potřebami. Alokace tří vyhlašovaných výzev financovaných z ESF a ERDF je v součtu 15,3 miliardy korun. Tzv. trojvýzva […]

Číst více

Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Řídicí orgán OP JAK dne 30. 8. 2023 vyhlašuje výzvu č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, jejímž cílem je podpořit vysoké školy v rozvoji dovedností a kompetencí jejich pracovníků, podpořit studenty a studenty se specifickými potřebami pomocí vhodných intervencí, které povedou ke snížení studijní neúspěšnosti a zvýšení kvality studia či internacionalizace. Ukončení příjmu žádostí je […]

Číst více

Nejsou k dispozici žádné akce.