Výzva č. 02_25_041 Akční plánování v území – MAP II

17. června 2025 - 01. prosince 2026

Zbývá 358 dní na podání


Celková alokace

600 mil. Kč

Počet předložených žádostí

84

Předložené žádosti

279 mil. Kč

Počet podpořených žádostí

0

Podpořené žádosti

0

Zbývající alokace

600 mil. Kč


Aktualizováno 1. 12. 2025


Datum zahájení příjmu žádostí o podporu 7. července 2025.

Seznam schválených SR MAP a akčních plánů.

Doporučený vzor Technického listu změny stavby

03. 11. 2023 - 08:51| docx| 272.81 kB

Prohlášení o přijatelnosti žadatele

14. 10. 2025 - 08:08| docx| 291.95 kB

Realizační tým

16. 06. 2025 - 11:46| xlsx| 38.55 kB

Harmonogram klíčových aktivit

16. 06. 2025 - 11:48| xlsx| 149.20 kB

Kalkulačka jednorázové částky (b1)

16. 06. 2025 - 11:49| xlsx| 50.59 kB

Analýza rizik

16. 06. 2025 - 11:50| docx| 287.44 kB

Souhlas školy se zařazením do MAP OP JAK

16. 06. 2025 - 12:01| docx| 291.89 kB

Popis realizace klíčových aktivit

16. 06. 2025 - 12:13| docx| 366.51 kB

Přehled výstupů klíčových aktivit

17. 06. 2025 - 13:03| xlsx| 66.60 kB

Prohlášení o přijatelnosti - partner

14. 10. 2025 - 08:08| docx| 292.31 kB

Smlouva o partnerství

17. 06. 2025 - 13:00| docx| 307.49 kB

Prokázání vlastnické struktury

16. 06. 2025 - 12:21| docx| 286.42 kB

Potvrzení o spolupráci MAP s MMR v KPSV 2021+

16. 06. 2025 - 12:33| docx| 175.13 kB

Vzor Právního aktu

01. 12. 2025 - 09:34| docx| 256.86 kB

Vzor Základních parametrů projektu

01. 12. 2025 - 09:35| docx| 289.71 kB

Příloha č. 1: Závazná struktura informací o zakázce - Neplatná verze

17. 05. 2022 - 07:14| docx| 280.02 kB

Lektory, kteří mají náplň práce v souladu s pravidly (SPpŽP kap. 5.7.1) a kteří se podílejí na věcných aktivitách projektu, lze hradit i z paušálních nákladů. Není je však možné zahrnout do administrativního týmu a hradit je prostřednictvím jednorázové částky.

Ne, do Aktivity 5 lze zapojit pouze cílové skupiny, které jsou uvedené v textu SPpŽP u popisu této aktivity, děti a žáci mezi ně nepatří. 

Ano, pokud bude splněn minimální počet aktivit, do nichž se zapojí pedagogičtí pracovníci jako primární cílová skupina, je možné realizovat i aktivity zaměřené např. pouze na děti.

Aktivity projektu můžete podle jejího charakteru realizovat ve vazbě na školy dvěma způsoby, viz příklady. Příklad č. 1: přednáška o šikaně je organizována tak, že se na ni ve stanovený termín dostaví žáci z různých škol (všichni dohromady). Příklad č. 2: přednáška o šikaně je organizována tak, že probíhá postupně na školách (přednáška má více termínů konání, na jednom termínu konání jsou jen žáci jedné školy, v jiný termín je pak přednáška pro žáky jiné školy). Nicméně realizovat aktivitu/výstup pouze jedenkrát pro jednu školu nelze.

Ano, je to nutné. SPpŽP – specifická část stanovuje na str. 17 povinnost projednat aktivity projektu se školami v území, aby bylo zajištěno, že nedojde k duplicitě aktivit, které budou realizovány školami v rámci projektů šablon a současně nebude ohrožena absorpční kapacita aktivit realizovaných projektem MAP. Včasným projednáním plánovaných aktivit lze zjistit i zájem škol o ně a předejít tak pozdějším změnám při realizaci projektu.

V uvedené příloze je u každé aktivity v bodě Výstupy návod, jak čísla výstupům přidělovat. Příklad: Aktivita 2, Téma 1, máte plán na 5 výstupů v daném tématu. První číslo je číslo Aktivity (2), za ním číslo Tématu (1), za ním číslo výstupu (1 až 5). Konkrétně pak první výstup bude mít číslo 5.1.1, druhý výstup v dané aktivitě bude mít číslo 5.1.2 atd.

PS, které budete zřizovat, musí být zaměřené pouze na aktivity, které výzva podporuje. Tvorba/aktualizace tabulek investičních priorit nebo hledání finančních zdrojů pro priority území, tzn. činnost PS pro financování z předchozích projektů MAP, už nejsou z výzvy č. 41 podporovány.

Nikoliv, do odborného týmu lze zahrnout pouze pozice uvedené v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.7.1. Viz str. 20: „Do odborného týmu lze zahrnout pouze následující pracovní pozice, a to ve vazbě na aktivity zvolené k realizaci projektu.“

Společenství obcí má vždy právní formu dobrovolného svazku obcí.  Obrat lze sice doložit pomocí partnera s finančním příspěvkem, ale jen do výše jeho podílu, viz PpŽP – obecná část: „V případě projektů, kde se na realizaci podílí partner/partneři s finančním příspěvkem, může část odpovídající podílu partnera/partnerů s finančním příspěvkem z celkových způsobilých výdajů žadatel prokázat prostřednictvím ročního obratu partnera/partnerů s finančním příspěvkem.“ V uvedeném případě tedy společenství obcí nemůže být žadatelem. Mohlo by ale být partnerem projektu, kde by žadatelem byl subjekt, který podmínky pro oprávněnost žadatele splňuje. Žadatelem by mohla být například jedna ze zakladatelských obcí společenství, jejíž obrat dosahuje alespoň 30 % částky celkových způsobilých výdajů předkládaného projektu samostatně, nebo se zapojením dalších obcí ze společenství na pozici partnerů s finančním příspěvkem (za výše uvedené podmínky jejich následného zapojení do realizace projektu a samozřejmě i zapojení samotného společenství obcí v pozici partnera, pokud by byla volena Aktivita 3). Je to ovšem jen jedna z možných kombinací žadatele a partnerů, které výzva umožňuje. 

Ano, je to možné. Je však třeba myslet na to, že výdaje jsou způsobilé nejdříve ode dne zahájení realizace projektu. Realizaci projektu je možné zahájit nejdříve v den vyhlášení výzvy, nebo v den, který následuje po dni, ve kterém byla na daném území ukončena fyzická realizace projektu výzvy OP JAK č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP, dle toho, co nastane později.

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část – výzva APU – MAP II, verze 1, Kapitola 5.7.1 Povinné aktivity, Aktivita 1 – Řízení projektu lze do odborného týmu zahrnout pouze pracovní pozice, které jsou uvedeny v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část – výzva APU – MAP II, verze 1, a to ve vazbě na aktivity zvolené k realizaci projektu. Do žádosti o podporu (příloha Realizační tým) žadatel konkretizuje, k jaké aktivitě/aktivitám projektu se bude daná pracovní pozice vztahovat. Členové odborného týmu smí v době realizace projektu vykazovat výhradně náplně práce/činnosti, které jsou v souladu s činnostmi uvedenými u příslušných pozic v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část – výzva APU – MAP II, verze 1.  Činnosti logopeda vykazované v projektu musí souviset s aktivitami projektu a musí se vejít do náplně práce uvedené v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část.

Celkové způsobilé výdaje jsou součtem kapitol rozpočtu. Jsou tedy do nich zahrnuty i přímé výdaje, jednorázová částka – administrativní tým i paušální náklady.

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.7.1 Povinné aktivity žadatel zahrnuje pozice Projektový manažer, Finanční manažer a Administrativní pracovník do administrativního týmu dle potřeby, tzn. že zapojení jednotlivých pozic a výše jejich průměrných úvazků (FTE) musí být proporcionální ve vztahu k rozsahu a členitosti odborného týmu, aktivit projektu, počtu partnerů projektu apod. Zdůvodnění zapojení a výše úvazků těchto pozic popíše žadatel do přílohy žádosti o podporu Realizační tým (viz kap. 5.9.1 PpŽP – obecná část). Úvazek uvedený v této příloze je předmětem hodnocení. Shodně s údaji uvedenými v této příloze vyplní žadatel průměrné úvazky (FTE) pro jednotlivé pracovní pozice také v Kalkulačce jednorázové částky (b1). Do rozpočtu projektu však smí alokovat maximálně takovou částku, pro kterou je dodržen výše uvedený limit, tj. max. 20 % CZV (viz též kap. 5.9.1 a 8.2.1).

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.10.5 Pravidla spolufinancování se v průběhu realizace projektu každá schválená platba v MS2021+ rozpadá automaticky na jednotlivé zdroje financování (tj. zdroj EU, SR a vlastní spolufinancování). Příjemce na svůj účet obdrží finanční prostředky pouze ve výši veřejných zdrojů. Finanční prostředky ve výši vlastního zdroje vkládá do projektu příjemce sám.

To znamená, že v případě spolufinancování ve výši 20 % bude příjemci z každé žádosti proplaceno 80 % ze schválených způsobilých výdajů. Spolufinancování není možné vykazovat přes dobrovolnickou činnost.

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – obecná část, verze 3, kap. 5.9.1 Rozpočet projektu se jednotková sazba mzdy/platu pro zaměstnance/pracovníky hrazené z přímých výdajů projektu, kteří nenaplňují definici klíčového ani excelentního zaměstnance/pracovníka (kteří jsou pro tuto výzvu nerelevantní), stanoví na základě hodnot mezd/platů uvedených v příloze výzvy „Výsledky šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru“ pro danou pracovní pozici, platných v době přípravy žádosti o podporu, a to v intervalu, jehož dolní hranici tvoří medián a horní hranici tvoří 3. kvartil ISPV kódu, zvoleného žadatelem.

Dolní hranice je pouze orientační, žadatel/příjemce je oprávněn stanovit sazbu mzdy/platu i nižší, než je hodnota mediánu mzdy/platu dané pozice dle ISPV. Horní hranice, která je dána hodnotou 3. kvartilu, představuje maximální sazbu, kterou je možné v rámci stanovení sazby pomocí ISPV plánovat do rozpočtu projektu.

Ano, je to možné.  Do příloh Kalkulačka jednorázové částky (b1) a Realizační tým uveďte úvazek Finančního manažera 0. Do přílohy Realizační tým do sloupce Komentář pak uveďte, že žadatel bude Finančního manažera při úvazku 0,2 hradit z vlastních zdrojů. Tato informace je pro Hodnoticí komisi důležitá při posuzování struktury administrativního týmu.

Další fungování pracovních skupin po konci realizace projektu MAP IV z výzvy č. 17 APU-MAP stejně jako aktualizace MAP, SR MAP, akčních plánů či tabulek investičních priorit je plně v kompetenci území (včetně případných nákladů s tím spojených). 

Vykázané hodnoty specifických datových položek (SDP) slouží pouze jako statistická evidence, pokud během realizace projektu nebude navázána žádná spolupráce, bude vyplněna hodnota 0.  

Pokud dojde k vzájemné dohodě mezi subjekty, finanční spoluúčast partnera s finančním příspěvkem bude zahrnuta do partnerské smlouvy.  

Bude-li zájem území, škol či zřizovatelů o využití IROP či jiných dotačních titulů, je potřeba splnit podmínky, které stanoví poskytovatel daného dotačního titulu, a to včetně případných požadavků na existenci/aktualizaci SR MAP. ŘO OP JAK (MŠMT) po konci projektů výzvy č. 17 APU-MAP již nebude SR MAP kontrolovat, ani určovat podmínky k jejich aktualizaci. Aktualizace SR MAP bude plně v kompetenci jeho zpracovatele.

Ano, projekt bude hodnocen stejně. Nezáleží na počtu zvolených aktivit, ale na souladu s pravidly a na kvalitě jejich zpracování v žádosti o podporu.

Strategický rámec MAP (SR MAP) a akční plány (AP) jsou provázané pouze s aktivitou 4 Implementace akčních plánů. Témata obsažená v aktivitě 2, 3 a 5 výzvy nejsou podmíněna tím, aby byla součástí SR MAP a AP.

Výzva nepodporuje aktivity zaměřené na vyhodnocování (evaluaci) akčních plánů.

Výzva nepodporuje v žádné z aktivit činnost Řídicího výboru projektu. 

Přesně tak. Pokud do aktivit projektu bude zapojena pouze cílová skupina pedagogičtí pracovníci, resp. výstupy budou určené pouze pro ni a tato skutečnost bude zjevná z popisu klíčových aktivit, resp. z výstupů projektu, může si žadatel z indikátorů vyjmenovaných v dotazu do projektu zvolit pouze indikátor 510 173 Počet akcí pro pracovníky ve vzdělávání.

Pokud některou volitelnou aktivitu výzvy (tj. 3, 4 nebo 5) nebudete realizovat (nezvolíte ji), v příloze žádosti o podporu Popis realizace klíčových aktivit u ní buď nic nevyplníte, nebo kapitolu s danou volitelnou aktivitou z přílohy odstraníte.

Ano, každá realizovaná akce, na každé škole se započítá samostatně jako 1. Bude-li tedy v rámci putování navštíveno postupně 5 škol a v každé škole proběhne jedno školení pro sborovny, bude do indikátoru započítána hodnota 5.

Do výpočtu maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu je možné zahrnout pouze školy (MŠ, ZŠ, ZUŠ) dle IZO. IZO školních jídelen se nezapočítává.

V případě, že v území není/nebyl realizován projekt z výzvy č. 17 APU-MAP (tzv. MAP IV), nemůže být předložen do výzvy č. 41 APU-MAP II projekt obsahující aktivitu 4. V projektu výzvy č. 41 APU-MAP II (MAP V) můžete realizovat jen aktivity povinné (1, 2) a ostatní volitelné (3, 5). Strategické rámce MAP do roku 2028 a akční plány, které si území zpracovalo samostatně, bez finanční podpory z OP JAK, se na MŠMT neposílají a MŠMT je nikterak neposuzuje ani neschvaluje.

Ano, takto je to možné. Aktivitu 3 Integrace škol v území a sdílené kapacity prostřednictvím společenství obcí můžete na rozdíl od ostatních aktivit výzvy realizovat i jen na části území, které je vymezeno pro projekt MAP. Musí se jednat o území, kde již společenství obcí funguje nebo bude v nejbližší době ustaveno.

Výzva nestanovuje povinnost zřizování platforem v žádné z aktivit. V případě, že plánujete v rámci realizace některé z aktivit 2, 3, 4 nebo 5 ustavit platformu, je to vaše rozhodnutí. Činnost platformy pak musí být v souladu s věcným zaměřením dané aktivity, musí být vázaná na cíle projektu, popsán její účel, zaměření, složení, činnost atp. Aby mohla být platforma vykázána v rámci indikátoru 526 020 Počet platforem pro odborná tematická setkání musí splnit četnost setkávání min. 3x ročně od data zahájení realizace projektu a min. počet 3 členů z různých subjektů (podrobněji viz SPpŽP, kap. 7.8 Indikátory). 

Záleží na vás, jaké testové úlohy využijete. Na webových stránkách CERMAT (Testová zadání k procvičování | Jednotná přijímací zkouška) jsou k dispozici a možnému využití testové úlohy z přijímacích řízení z předchozích let včetně řešení, a to zdarma.

Ano, vychází-li vám minimální počet aktivit/výstupů 16 za celou dobu realizace projektu, pak do všech těchto aktivit/výstupů musí být zapojeni minimálně pedagogičtí pracovníci.

V kapitole 5.6 SPpŽP je popsáno, co vše má být uvedeno u každé zvolené cílové skupiny (tj. velikost, potřeby, způsob motivace, způsob výběru, přínosy pro cílovou skupinu). Rozsah doložených informací je na uvážení žadatele, které je povinen doložit v takové míře detailu, aby mohlo dojít k vyhodnocení kritéria P1, popř. dalších kritérií fáze věcného hodnocení.

Zápis z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy Akční plánování v území – MAP II

ŘO OP JAK zveřejňuje Zápis z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_25_041 (Akční plánování v území – MAP II) v prioritě 2 OP JAK, které se konalo 8. 10. 2025. V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory se mohou […]

Číst více

Aktualizace Výsledků šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru za 1. pololetí 2025

ŘO OP JAK informuje žadatele o aktualizaci přílohy „Výsledky šetření ISPV pro mzdovou a platovou sféru“ relevantních výzev. Příloha zohledňuje údaje o průměrném výdělku za 1. pololetí 2025 zveřejněné na webovém portálu www.ispv.cz a je platná pro žádosti o podporu podané v MS2021+ ode dne 1. 11. 2025. Příloha je k dispozici v sekci Dokumenty u […]

Číst více

Zveřejnění záznamu ze semináře pro žadatele ve Výzvě č. 02_25_041 Akční plánování v území – MAP II

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznam z distančního semináře pro žadatele o podporu z výzvy č. 02_25_041 Akční plánování v území – MAP II, který se uskutečnil dne 26. 8. 2025. Záznam ze semináře je dostupný ke shlédnutí ZDE. Pod videem naleznete (po kliknutí na tlačítko „SHOW MORE“) program semináře s interaktivní stopáží. Prezentace ze semináře je dostupná ke […]

Číst více

Zveřejnění Seznamu schválených Strategických rámců a Akčních plánů výzvy č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP

Řídicí orgán Operačního programu Jan Amos Komenský (ŘO OP JAK) zveřejnil dne 23. 6. 2025 Seznam schválených SR MAP a akčních plánů vytvořených z prostředků OP JAK v projektech výzvy č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP (Seznam). Seznam slouží jako soupis strategických rámců (SR) a akčních plánů (AP) v evidenci ŘO OP JAK […]

Číst více

Výzva MAP II podpoří plynulé přechody dětí mezi stupni vzdělání i kvalitnější školní stravování

Praha 17. června 2025 – Podpora místního akčního plánování pokračuje v pořadí již druhou výzvou z OP JAK. Jejím cílem je prostřednictvím nástrojů akčního plánování usnadnit dětem přechod z mateřských do základních škol a z 1. na 2. stupeň základních škol, posílit relevantnost, kvalitu i kapacity vzdělávání v území, podpořit efektivní správu škol anebo zlepšit školní stravování. Na […]

Číst více

Výzva č. 02_25_041 Akční plánování v území – MAP II

Řídicí orgán OP JAK dne 17. 6. 2025 vyhlašuje výzvu č.  02_25_041 Akční plánování v území – MAP II, jejímž cílem je podpora hladkého a úspěšného přechodu mezi druhy škol, případně jejich stupni, konkrétně dětí z mateřské do základní školy a žáků 1. stupně základních škol do 2. stupně.  Výzva umožní také implementaci vybraných priorit a […]

Číst více

Nejsou k dispozici žádné akce.