Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
31. srpna 2023 - 30. srpna 2024
Žádost o podporu již není možné podat
Celková alokace
1 024 mil. Kč
Počet předložených žádostí
27
Předložené žádosti
1 084 mil. Kč
Počet podpořených žádostí
48
Podpořené žádosti
855 mil. Kč
Zbývající alokace
169 mil. Kč
Aktualizováno 10. 4. 2025
Podání žádosti o podporu: 14. 9. 2023 v 10:00 hodin – 30. 8. 2024 ve 14:00 hodin v aplikaci IS KP21+ na webu: iskp21.mssf.cz. První uzávěrka bude 30. 9. 2023, další uzávěrky budou vždy poslední den každého následujícího měsíce až do 31. 5. 2024. Počínaje 1. 6. 2024 budou žádosti o podporu přijímány průběžně, a to až do data ukončení příjmu žádostí o podporu (30. 8. 2024).

Text výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, verze 4
20. 12. 2024 - 07:37| pdf| 404.03 kB

Text výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, verze 3 - Neplatná verze
17. 04. 2024 - 06:40| pdf| 516.52 kB

Text výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, verze 2 - Neplatná verze
01. 02. 2024 - 08:13| pdf| 516.60 kB

Text výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP - Neplatná verze
31. 08. 2023 - 04:51| pdf| 512.24 kB

Příloha č. 1 Hodnoticí kritéria
31. 08. 2023 - 04:51| pdf| 248.34 kB

Popis a zdůvodnění změn výzvy
20. 12. 2024 - 09:40| pdf| 160.12 kB


Metodický výklad Zahájení udržitelnosti, pro vybrané SPpŽP
23. 12. 2024 - 08:32| pdf| 177.99 kB


Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část pro výzvy ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita, ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP verze 1 - Neplatná verze
31. 08. 2023 - 04:51| pdf| 3.85 MB

Pravidla pro žadatele a příjemce – obecná část verze 3, účinnost od 21. 06. 2024
21. 06. 2024 - 07:33| pdf| 6.63 MB

Metodický dopis č. 1 (publicita a stavební práce) k Pravidlům pro žadatele a příjemce – obecná část verze 3, účinnost od 19. 07. 2024
18. 07. 2024 - 12:50| pdf| 746.26 kB

Pravidla pro žadatele a příjemce – obecná část verze 2, účinnost od 06. 02. 2023
06. 02. 2023 - 09:36| pdf| 4.80 MB

Pravidla pro žadatele a příjemce – obecná část verze 2 ENG, účinnost od 06. 02. 2023
05. 09. 2023 - 09:08| pdf| 5.77 MB

Metodický dopis č. 1 (publicita) k Pravidlům pro žadatele a příjemce – obecná část verze 2, účinnost od 01. 08. 2023
12. 07. 2023 - 14:22| pdf| 335.66 kB

Metodický dopis č. 2 (zákoník práce) k Pravidlům pro žadatele a příjemce – obecná část verze 2, účinnost od 01. 01. 2024
12. 12. 2023 - 11:13| pdf| 456.92 kB

Pravidla pro žadatele a příjemce – obecná část verze 1, účinnost od 17. 05. 2022
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 3.84 MB

Pravidla pro žadatele a příjemce – obecná část verze 1 ENG, účinnost od 17. 05. 2022
07. 10. 2022 - 07:17| pdf| 4.38 MB

Metodický dopis č. 1 (stavební práce) k Pravidlům pro žadatele a příjemce – obecná část verze 1, účinnost od 11. 11. 2022
10. 11. 2022 - 08:48| pdf| 513.48 kB

Metodický výklad Způsobilost odpisů dlouhodobého nehmotného majetku v OP JAK, pro všechny verze PpŽP – obecná část
11. 10. 2023 - 07:06| pdf| 165.32 kB

Metodický výklad Dokladování uspořádaných akcí, pro PpŽP – obecná část, verze 1 a 2
27. 11. 2023 - 08:20| pdf| 193.45 kB



Metodický výklad Základní povinnosti příjemce v oblasti publicity u projektů podporovaných z EFRR, u nichž celkové výdaje přesahují 500 000 EUR, nebo projektů z ESF+, u nichž celkové výdaje přesahují 100 000 EUR, s nebo bez hmotné investice, pro PpŽP – obecná část, verze 3
12. 09. 2024 - 08:59| pdf| 209.50 kB

Příloha č. 1: Vzor – Jednotný formulář pro vyřizování žádosti o přezkum
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 280.74 kB

Příloha č. 2: Vzor – Formulář pro připomínky k podkladům ŘO v realizaci
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 280.67 kB

Příloha č. 3: Námitka podjatosti kontrolujícího
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 281.73 kB

Příloha č. 4: Námitka proti kontrolnímu zjištění
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 281.69 kB

Příloha č. 5: Námitka proti Opatření o nevyplacení části dotace
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 281.36 kB

Příloha č. 6: Test kritérií podniku v obtížích
21. 07. 2023 - 06:53| xlsx| 1.55 MB

Příloha č. 6 - Test of the undertaking in difficulty
12. 01. 2024 - 12:37| xlsx| 44.21 kB

Seznam obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování účinný od 20. 3. 2025
05. 03. 2025 - 09:56| pdf| 466.03 kB

Seznam obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování účinný od 28. 2. 2024 do 19. 3. 2025
14. 02. 2024 - 09:06| pdf| 455.41 kB

Seznam obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování účinný od 11.10.2023 do 27.02.2024
10. 10. 2023 - 09:57| pdf| 449.91 kB

Seznam obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování účinný od 13.02.2023 do 10.10.2023
01. 02. 2023 - 09:08| pdf| 457.80 kB

Seznam obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování účinný od 17.05.2022 do 12.02.2023
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 444.06 kB

Prohlášení o přijatelnosti žadatele
31. 08. 2023 - 05:23| docx| 288.67 kB

Studie proveditelnosti
31. 08. 2023 - 05:25| docx| 522.47 kB

Prohlášení o souladu projektu s pravidly veřejné podpory - žadatel
30. 05. 2024 - 13:37| docx| 295.85 kB

Harmonogram klíčových aktivit
31. 08. 2023 - 05:28| xlsx| 152.80 kB

Čestné prohlášení (úvodní a závěrečné) - partner
31. 08. 2023 - 05:29| docx| 282.64 kB

Prohlášení o přijatelnosti - partner
31. 08. 2023 - 05:31| docx| 288.14 kB

Smlouva o partnerství
31. 08. 2023 - 05:41| docx| 305.38 kB

Principy partnerství a prohlášení o partnerství
31. 08. 2023 - 05:33| docx| 283.35 kB

Prokázání vlastnické struktury
31. 08. 2023 - 05:34| docx| 283.24 kB

Prohlášení o souladu projektu s pravidly veřejné podpory - partner
30. 05. 2024 - 13:37| docx| 295.72 kB

Přehled nemovitostí dotčených projektem
31. 08. 2023 - 05:38| xlsx| 19.57 kB

Soupis předložených dokladů - ostatní povolení nezbytná pro realizaci projektu
31. 08. 2023 - 05:39| xlsx| 20.61 kB

Pasportizace objektů VŠ
31. 08. 2023 - 05:40| xlsx| 6.43 MB

Vzor – Podmínky
24. 02. 2025 - 11:44| docx| 236.03 kB

Vzor – Rozhodnutí
21. 06. 2024 - 07:46| docx| 241.64 kB

Vzor ZPP – příloha č. 1 k právním aktům
21. 06. 2024 - 07:46| docx| 288.62 kB

Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky - podnik v obtížích
31. 08. 2023 - 05:48| docx| 297.50 kB

Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky - de minimis
04. 06. 2024 - 11:30| docx| 290.41 kB

Prohlášení o velikosti podniku
31. 08. 2023 - 05:50| xlsx| 51.08 kB

Příloha č. 6: Test kritérií podniku v obtížích
21. 07. 2023 - 06:53| xlsx| 1.55 MB

Příloha č. 6 - Test of the undertaking in difficulty
12. 01. 2024 - 12:37| xlsx| 44.21 kB

Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 4, účinná od 3. 4. 2025
02. 04. 2025 - 09:49| pdf| 1.36 MB

Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 3, účinná od 1. 12. 2023
29. 11. 2023 - 09:01| pdf| 1.02 MB

Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 2, účinná od 1. 12. 2022
30. 11. 2022 - 08:42| pdf| 1.30 MB

Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 1, účinná od 17. 5. 2022
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 815.49 kB

Přílohy č. 1: Závazná struktura informací o zakázce
02. 04. 2025 - 09:49| docx| 282.15 kB

Příloha č. 1: Závazná struktura informací o zakázce - Neplatná verze
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 280.02 kB

Příloha č. 2: Vyhodnocení odpovědného zadávání a inovací
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 281.38 kB

Příloha č. 3: Odůvodnění záměru zadat VZ v JŘBU
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 282.00 kB

Příloha č. 4: Čestné prohlášení dodavatele o neexistenci střetu zájmů
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 284.60 kB

Vzor strukturované depeše k ex-ante a interim kontrole veřejné zakázky
23. 07. 2024 - 05:00| xlsx| 20.74 kB

Vybrané aspekty zadávaní veřejných zakázek
11. 10. 2022 - 13:54| pdf| 1.17 MB

Upozornění Řídicího orgánu OP JAK pro příjemce ke smluvním pokutám
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 16.04 kB


Nová zásada při zadávání veřejných zakázek
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 19.91 kB

Společné stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k problematice nárůstu cen stavebních materiálů
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 15.85 kB

Dopad mezinárodních sankcí proti Rusku a Bělorusku do oblasti veřejných zakázek
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 15.36 kB

Upozornění ŘO OP JAK pro příjemce k novele zákona č. 134/2016 Sb.
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 17.11 kB

Užitečné odkazy
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 16.30 kB

Metodika pro nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP JAK verze 3, účinnost od 03. 06. 2024
03. 06. 2024 - 07:40| pdf| 911.26 kB

Metodika pro nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP JAK verze 2, účinnost od 01. 03. 2023
28. 02. 2023 - 07:55| pdf| 598.11 kB

Methodology for the treatment of property funded by P JAC version 2, effective from 01/03/2023
12. 01. 2024 - 12:30| pdf| 733.92 kB

Metodika pro nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP JAK verze 1, účinnost od 17. 05. 2022
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 851.54 kB

Žádost o schválení pronájmu – doporučený vzor
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 284.33 kB

Request for approval to lease property
12. 01. 2024 - 12:33| docx| 286.15 kB

Přehled pronájmů – doporučený vzor
17. 05. 2022 - 07:14| xlsx| 23.98 kB

Lease overview
12. 01. 2024 - 12:35| xlsx| 21.22 kB

Metodika vykazování hospodářských činností z hlediska veřejné podpory v rámci OP JAK, verze 1, účinnost od 17. 05. 2022
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 640.23 kB

Přehled hospodářského využití podpořených kapacit
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 292.79 kB

Přístrojový deník
27. 12. 2023 - 07:02| xlsx| 257.61 kB
22. 8. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 1. 8. 2024
16. 9. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 26. 8. 2024
8. 10. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 17. 9. 2024
22. 10. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 26. 9. 2024
25. 10. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 1. 10. 2024
7. 11. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 15. 10. 2024
26. 11. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 29. 10. 2024
29. 11. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 5. 11. 2024
10. 12. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 19. 11. 2024
27. 12. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 9. 12. 2024
27. 12. 2024 – Zápis z jednání Hodnoticí komise ze dne 17. 12. 2024
Ano, tato povinnost platí i pro VZ na části. Předpokládaná hodnota se vztahuje vždy k celé veřejné zakázce, tj. součtu jednotlivých částí.
V případě nedoložení dle kap. 8.1.5 PpŽP – obecná a specifická část bude výdaj nezpůsobilý. Nedodržení součinnosti dle kap. 5.8.2 PpŽP – obecná část a RoPD, část II, bod 6.4 a 6.5 je stanoven odvod 10 000 Kč za každé porušení.
Prakticky ano, vizte též předchozí odpovědi výše (směřuje-li dotaz na typ spotřebiče, který je označován energetickým štítkem): EPREL pokrývá typově všechny relevantní spotřebiče. Ne všechny zde uvedené spotřebiče jsou dostupné na trhu v ČR – z hlediska požadavku PpŽP na nejvyšší dostupnou energetickou třídu doporučujeme orientovat se dle průzkumu trhu v ČR (doložit printscreeny).
Ano, veškeré podmínky jsou upraveny v PpŽP – obecná a specifická část.
Ano, je tomu tak – výše uvedená smlouva nemusí být označena logolinkem. V PpŽP, obecná část, verze 3, kapitola 7.7.1. je uvedeno, že základní povinnosti v oblasti publicity musí být uvedeny na dokumentech a materiálech určených pro širokou veřejnost nebo účastníky projektu. Za materiály pro širokou veřejnost se nepovažuje např. korespondence, zadávací dokumentace k veřejným zakázkám, účetní doklady atp. Za dostačující je považována jednoznačná identifikace projektu.
Nikoliv. Certifikát získaný na základě absolvování kurzu u externího subjektu nemusí být opatřen prvky povinné publicity, které by souvisely s realizací vašeho projektu.
V případě výdajů do 50 tis. Kč není potřeba dokládat průzkum trhu, pokud se jedná o výdaje, jejichž cenu lze jednoduše ověřit např. vyhledáním na internetu. V opačném případě doporučujeme doložení. ŘO OP JAK nemůže předjímat požadavky na kontroly výdajů z veřejných prostředků prováděných jinými auditními orgány v ČR.
Doporučujeme prinstscreeny z e-shopů – některé umožňují filtrování též podle energetických tříd. Tedy zaškrtnout energetickou třídu jako kritérium.
Jedná se o databázi EPREL (European Product Registry for Energy Labelling): EPREL – European Commission.
Legislativně jsou energetické třídy ukotveny rámcovým nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/1369. Implementace nařízení je v České republice provedena do zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů (§ 8) a do vyhlášky č. 319/2019 Sb., o energetickém štítkování a ekodesignu výrobků spojených se spotřebou energie. Prakticky lze vycházet ze seznamu uvedeného v databázi EPREL: EPREL – European Commission nebo z webu EK: https://energy-efficient-products.ec.europa.eu/product-list_en?prefLang=cs
Pokud je traktor využit pouze v rámci projektu pro studijní účely, nejedná se o dopravní prostředek a ŘO OP JAK nepožaduje splnění emisí dle kap. A.1.3 Investiční kapitola rozpočtu „Movité věci“, PpŽP – verze 3, obecná část.
Povinnost vést výkazy práce se týká těch členů realizačního týmu, kteří jsou hrazeni z přímých výdajů a kteří mají s příjemcem v daném měsíci zavřenou:
- více než jednu pracovní smlouvu (případně prac. smlouvu a DPČ/DPP) nebo
- DPČ nebo DPP nebo
- jednu pracovní smlouvu, avšak v témže kalendářním měsíci vykonávají činnost na více pracovních pozicích, z nichž některá je hrazena z přímých výdajů.
Ostatní pracovníci výše neuvedení povinnost vést (příp. dokládat) pracovní výkazy nemají. Jedná se o pracovníky hrazené z přímých výdajů projektu, kteří tedy mají s příjemcem uzavřenu jen jednu pracovní smlouvu (členové odborného týmu). Tito pracovníci dokládají čestné prohlášení o úvazcích členů realizačního týmu, kterých se netýká povinnost vést pracovní výkazy, že jejich úvazek u příjemce nepřesáhl 1/1,2 FTE.
Posuzuje se u obou kapitol – tedy u té, ze které je přesouváno a stejně tak u té, do které je přesouváno. Přesun finančních prostředků mezi položkami uvnitř jednotlivých kapitol rozpočtu je možné provádět bez omezení s výjimkou přesunů finančních prostředků týkajících se kapitoly Osobní výdaje. Konkrétně toto téma upravuje str. 141 PpŽP – obecná část, verze 3.
Pokud se jedná o přesuny mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu – tak jsou možné přesuny nepodstatnými změnami až do výše 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly rozpočtu (počítáno vždy ve vztahu k aktuálnímu rozpočtu uvedenému v ZPP), ze/do které jsou finanční prostředky převáděny. Kapitoly označené limitem jsou uvedené přímo v ZPP v kap. Rozpočet. Znamená to, že změna kapitoly nad 15 % kapitoly rozpočtu (označené „zatržítkem“ v ZPP) je změna s dopadem do právního aktu – v takovém případě je třeba aktualizovat rozpočet ZPP.
Jedná se o jakéhokoliv poddodavatele, s nimž dodavatel uzavře smlouvu u nadlimitní veřejné zakázky a hodnota této subdodávky bude více než 50 tis. EUR.
Obecně platí, že se dokládají pouze dokumenty, které vyžaduje ZZVZ či Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek (v dané oblasti tedy zpravidla půjde jen o čestná prohlášení osob kontrolujících a hodnotících nabídky, že nejsou ve střetu zájmů). Ověřování souladu zakázky se závaznými předpisy provádí ŘO OP JAK. Nicméně doporučujeme všem příjemcům, aby ověření provedli i sami a vyhnuli se případným nezpůsobilým výdajům.
ŘO OP JAK provádí kontrolu daných skutečností u všech zakázek, u kterých má být toto ověřeno (blíže vizte níže). ŘO OP JAK při ověřování vychází primárně z veřejně dostupných zdrojů – Evidence skutečných majitelů, seznamu veřejných funkcionářů (dostupný na stánkách Ministerstva spravedlnosti), vnitrostátního sankčního seznamu (dostupný na stránkách Ministerstva zahraničních věcí), evropského sankčního seznamu (dostupný na stránkách Evropské unie) a další.
Ověřované skutečnosti jsou následující:
- Veřejní funkcionáři – zakázky, u kterých je prováděna kontrola přítomnosti veřejných funkcionářů jsou vymezeny v § 4b Zákona o střetu zájmů. Pro ověření lze využít funkcionalitu v MS2021+ (viz kap. 6.3.1 UŽIVATELSKÉ PŘÍRUČKY IS KP21+ POKYNY PRO PRÁCI V MODULU VZ).
- Střet zájmů (§ 44 ZZVZ a kap. 4.5 PpZKVZ) – zakázky, u kterých je prováděna kontrola, jsou zakázky dle ZZVZ a zakázky uvedené v kap.3 PpZKVZ, u kterých je povinnost dodržovat ustanovení kap. 4.5.
- Mezinárodní sankce (§ 48a ZZVZ, Zákon o provádění mezinárodních sankcí a příslušná nařízení Rady EU) – ověřování se provádí u všech zakázek.
Výběrová/zadávací řízení, jejichž financování je plně hrazeno z prostředků poskytnutých na projekt v některém z režimů zjednodušeného vykazování, tj. z nepřímých či paušálních nákladů, případně jednotkových nákladů a jednorázových částek, ŘO OP JAK kontroluje pouze v případě, kdy má indikováno podezření na nedodržení pravidel pro výběr dodavatele dle kapitoly 4 a 5 PpZKVZ nebo ZZVZ. I u těchto výdajů je ale příjemce povinen dodržovat platné právní předpisy.
Pokud má příjemce potřebu zaokrouhlení odstranit, může tak učinit. Soubor je zveřejněný v editovatelné podobě. Zároveň je potřeba, aby tuto skutečnost příjemce uvedl – např. do poznámky (sloupec AJ).
U výdajů projektu, které jsou vykazovány některou z metod zjednodušeného vykazování výdajů – ZMV (tj. paušálu, jednorázových částek zmíněných ve Vašem dotazu), je příjemce povinen vést účetnictví v souladu s právními předpisy ČR, ale jednotlivé účetní položky ve svém účetnictví nemusí přiřazovat ke konkrétnímu projektu a nedokládá daňové/účetní doklady a doklady o úhradě. Z uvedeného vyplývá, že za osoby hrazené z těchto výdajů není potřeba dokládat přehled čerpané dovolené, neboť nebude podléhat kontrole ŘO OP JAK. Způsobilost těchto nákladů (vykazovaných pomocí ZMV) je dána způsobilostí té kategorie nákladů, na základě které jsou tyto náklady vypočítány.
K druhému dotazu – překročení hranice mzdových výdajů 20 tis. Kč/měsíc (hrubá mzda vč. odvodů) a souvisejícího dokladování se počítá v součtu za všechny pozice jedné osoby.
Vámi uváděný případ lze posoudit jako informaci k projektu uváděnou v rámci ZoR/ZZoR. Důležité je uvést na obrazovce Popis realizace důvod změny a účinnost, kdy tato změna nastala či kdy nastane. Pokud by projektový administrátor měl pochybnosti o daném zařazení změny, upozorní Vás, a uvedené bude řešeno v rámci změnového řízení.02
Ano § 222 odst. 4 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ), se týká změn závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku a je tedy nezbytné tyto změny předkládat ke kontrole ŘO OP JAK.
Ano, jedná se o podstatnou změnu významnou. K žádosti o změnu je potřeba kromě zdůvodnění změny na této pozici přiložit i CV nového klíčového/excelentního pracovníka.
Ano, příloha Komentář k rozpočtu v rámci těchto výzev nepodléhá povinné aktualizaci.
Jedná se o hranici za jeden účetní doklad, tedy za měsíc vč. osobního příplatku a zákonných odvodů (SP a ZP). V případě více částečných úvazků v rámci jednoho projektu se hodnota účetních dokladů sčítá.
Vnitřní předpis se týká např. nároku na dovolenou v dané organizaci (tj. u příjemce/partnera), úpravy pracovní doby, překážek v práci, odměňování. Vnitřní mzdový předpis může také upravovat, které pozice vykonávají či nevykonávají hospodářskou činnost v rámci své pracovní náplně.
V případě zaměstnanců hrazených formou zjednodušených metod vykazování (paušál, jednorázové částky, jednotkové náklady) se výkaz práce nevede ani nedokládá.
Ano, v tomto případě je povinnost dokládat výkaz práce, pokud mzdové výdaje daného pracovníka přesáhnou 20 tis. Kč/měsíc (včetně odvodů). Povinnost vést výkazy práce v tomto případě platí ale bez ohledu na výši vykazovaných výdajů.
Ano, obecně jsou výdaje dokládány a prokazovány pouze u výdajů nad 20 000 Kč. Konkrétně při vykazování osobních výdajů se za jeden účetní doklad považuje způsobilá část mzdy/platu/odměny vč. osobních příplatků, zákonného SP a ZP. V případě více částečných úvazků v rámci jednoho projektu se hodnota účetních dokladů sčítá. U ostatních dokladů je rozhodující celková částka nárokovaná do způsobilých výdajů v rámci jednoho účetního dokladu.
V případě, že příjemce plánuje uzavřít dodatek k veřejné zakázce na stavební práce, jehož podstatou je změna závazku ze smlouvy podléhající změnovému řízení (bez ohledu na skutečnost, zda již byl tento dodatek uzavřen či nikoliv), je nezbytné, aby příjemce předložil žádost o změnu (dále jen „ŽoZ“) prostřednictvím ISKP21+. Součástí ŽoZ je i dokumentace v potřebném rozsahu.
Billboard/stálá pamětní deska nebo permanentní billboard lze umístit na jedné z budov podpořených v rámci projektu, pakliže jsou podpořené části v jednom areálu. Pokud je rektorát podpořen v rámci projektu, lze umístit povinnou publicitu i zde. Pokud by byly podpořené části projektu mimo areál VŠ, doporučujeme umístit povinnou publicitu i na tyto objekty (minimálně právě formou plakátu A3), případně konzultovat konkrétní případ s ŘO OP JAK.
Informace uvedené v kapitole 3.4 „Pravidel pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek“ budou aktualizovány v návaznosti na vydání aktualizovaného Metodického pokynu MMR. Vydání aktualizované verze pravidel (verze 5) očekáváme v průběhu měsíce dubna.
V souladu s bodem 2) kap. 6 Pravidel pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek a právním aktem (zpravidla se jedná o bod 9.2 části II) se tato příloha, resp. požadované údaje, dokládají pouze u zakázek, které přesahují prahové hodnoty pro nadlimitní veřejné zakázky ve smyslu nařízení vlády č. 172/2016 Sb. o stanovení finančních limitů a částek pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek.
Příloha se dokládá pouze v případě, kdy nejsou požadované údaje součástí předložené dokumentace. U většiny zakázek tedy není třeba přílohu dokládat, protože vše bude součástí dokumentace. Tato příloha je tedy především určena pro zakázky plně hrazené ZMV, u kterých má ŘO OP JAK rovněž povinnost tyto informace zjišťovat a tyto zakázky se standardně do MS2021+ nevkládají.
Pokud je dotaz směřován ve vztahu ke změnám rozpočtu nad rámec +/- 15 % na úrovni každé kapitoly, je toto označeno zatržítkem ve sloupci „***“ v uvedené v části Rozpočet projektu v ZPP. Kapitoly rozpočtu jsou také uvedeny na straně 195 PpŽP – obecná část, verze 3.
Ano, příspěvek na sociálních sítích informující obecně o podpoře z fondů EU je možné uveřejnit společně s konkrétní aktivitou publikačně zajímavou pro návštěvníky sociálních sítí. Tato aktualita musí být uveřejněna v rámci 1. monitorovacího období a předložena např. formou printscreenu nebo
podobného formátu dokládajícího naplnění povinnosti informovat, ze kterého bude patrné, na které sociální síti a kdy byla informace zveřejněna a obsah sdělení.
Pokud stálou pamětní desku (příp. plakát) nelze umístit v místě realizace projektu (na fasádě stavby), je možné ji umístit vedle budovy či přímo v sídle příjemce. Podmínkou umístění je veřejná přístupnost, tedy i uvnitř budovy (na dobře viditelném místě) pokud se jedná o veřejně přístupné místo (tedy tam, kde není omezen přístup veřejnosti).
Výběrová řízení zahájená podle předchozí verze budou dokončena podle verze účinné v době zahájení daného řízení. Za den zahájení výběrového řízení se považuje den odeslání výzvy k podání nabídek u uzavřené výzvy, nebo uveřejnění oznámení v případě otevřené výzvy.
Ano, prezentace bude zveřejněna na webu OP JAK. Příjemci budou na její zveřejnění upozorněni formou depeše.
Do žádosti o podporu (a souvisejících příloh) je možné v odůvodněných případech uvádět i objekty, které prozatím nejsou uvedeny v pasportizačních tabulkách (např. objekt, který má být vybavován z projektu, avšak je budován z jiných prostředků).
V žádosti o podporu musí být dodržen princip jeden objekt = jedna klíčová aktivita. Pokud v průběhu realizace vyvstanou okolnosti, které povedou k nutnosti přesunout vybavení do objektu, jehož vybavování nebylo plánováno v žádosti o podporu, může být situace řešena pomocí změny zakládající změnu právního aktu, kdy dojde k přesunu plánovaných výstupů (tj. vybavení) do jiných budov uvedených v žádosti o podporu. Pokud bude nutné vybavení přesunout do objektu, který nebyl v žádosti plánován, dojde k přejmenování stávající aktivity (namísto „objekt A“ bude uvedeno „objekt B“), nebo je možné stávající aktivitu rozšířit, tj. přidat objekt (namísto „objekt A“ bude uvedeno „objekty A, B“). Do projektu však nelze přidat samostatnou novou klíčovou aktivitu. Veškeré změny tohoto charakteru musí být příjemcem řádně podloženy a odůvodněny, následně budou ŘO posuzovány individuálně v závislosti na konkrétní situaci.
Přestože bylo 1. 1. 2024 nařízení Komise č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis nahrazeno novým nařízením Komise č. 2023/2831, bude možné podle nového nařízení postupovat až po provedení nezbytných úprav národní legislativy a Registru de minimis (RDM), nejpozději však od 1. 7. 2024 – viz také aktualita ÚOHS. Po dobu tohoto přechodného období není zatím možné poskytovat podporu de minimis do výše nového limitu 300 tis. EUR / 3 roky / jeden podnik, ale stále pouze do výše limitu 200 tis. EUR / 3 po sobě jdoucí účetní období / jeden podnik, nicméně již nyní je možné předkládat žádosti o podporu až do výše nového limitu 300 tis. EUR. Pokud žadatel předloží žádost o podporu, která projde úspěšně hodnoticím procesem, bude vyzván k předložení podkladů před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory, vč. podkladů potřebných pro ověření disponibilního limitu pro čerpání podpory de minimis. Pokud v tomto okamžiku stále nebude RDM upraven na nový limit dle nového nařízení, může být buď poskytnuta podpora v souladu se starým nařízením (tj. pouze do výše 200 tis. EUR), nebo bude Rozhodnutí o poskytnutí dotace vydáno až po provedení úpravy RDM.
Dle PpŽP – obecná část, kap. 5.9.1 Rozpočet projektu, je při stanovování cen majetku, který není uveden v Seznamu obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování, nezbytné provést průzkum trhu zahrnující alespoň 3 dodavatele s tím, že pokud průzkum trhu 3 dodavatele nezahrnuje, žadatel toto zdůvodní. Jako příklad relevantního zdůvodnění je v PpŽP uvedena situace, kdy více dodavatelů neexistuje. Řádným zdůvodněním však může být i předložení projektové dokumentace zpracované autorizovanou osobou (projektantem), jejíž kalkulace je provedena standardně užívanou metodou vycházející z relevantních statistických ukazatelů (např. cenová soustava ÚRS). V tomto případě je i při předložení jedné projektové dokumentace dostatečně podložené, že cena je v čase a místě obvyklá.
Pokud jde o realizaci aktivit pro studenty se SP, není třeba tyto specifické potřeby studentů nijak dokládat. Není tedy třeba provádět diagnostiku dle metodiky MŠMT. Pro vykazování studentů se SP v indikátoru 518 112 musí být ovšem student uveden v informačním systému školy jako student se SP. Počty studentů se SP mohou být kontrolovány v rámci kontroly na místě.
Navýšení rozpočtových položek o předpokládanou inflaci není přípustné. Jednotková cena musí být v souladu s ekonomicky nejvýhodnější nabídkou.
Realizaci jednotlivých aktivit projektu na fakultách nebo součástech vysoké školy je možné podložit strategickým záměrem fakulty/součásti VŠ. Zároveň ovšem musí být všechny aktivity projektu v souladu s aktuálním strategickým záměrem vysoké školy, jehož doložení je povinné.
Aktivity projektu musí být v souladu se strategickým záměrem VŠ aktuálním v době podání žádosti.
Ke každé položce rozpočtu by měly být doloženy 3 nabídky, pokud je to možné. Pokud se žadateli nepodaří získat 3 nabídky, může doložit i méně spolu s vysvětlením a zdůvodněním nedoložení 3 nabídek.
Lze použít dokument, který byl zaktualizován v rámci 2. milníku programu 133 220. V tabulce by ovšem měly být zvýrazněny objekty dotčené plánovaným projektem. V příloze Pasportizace objektů není třeba uvádět vybavení, jedná se o překlep.
Vyloučená aktivita výzev byla definována z důvodu zamezení duplicity podporovaných aktivit napříč operačními programy a národními programy zaměřenými na snížení energetické náročnosti budov. Uvedená vyloučená aktivita se proto týká prací na stávající vnější obálce budovy.
V případě rekonstrukcí nejsou způsobilé žádné výdaje spojené s prací na vnější obálce (tedy např. zateplování, případně jakákoliv vnější izolace budovy, výměna nebo případná renovace oken a dveří, zvětšení či zřízení nových oken a dveří, oprava střechy včetně krovu apod.). V případě zpřístupnění stávajících objektů pro studenty se specifickými potřebami lze lokální zásah do vnější obálky budovy akceptovat (např. výměnu dveří za širší aj.). V případě dobudování jsou způsobilými i výdaje pojící se s pracemi na vnější obálce předmětného objektu.
Předmětným objektem je zde označována budova ve stavu při podání žádosti o podporu, tj. objekt, který je zapsán v katastru nemovitostí; objekt, ke kterému žadatel dokládá vlastnický vztah při podání žádosti o podporu; objekt, který je v projektové dokumentaci vyznačen jako původní/výchozí stav před rekonstrukcí/dobudováním.

Zveřejnění záznamu z distančního semináře pro příjemce dotace výzev ESF+ výzva pro VŠ,ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznam z distančního semináře pro příjemce dotace Výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, Výzvy č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a Výzvy č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, který se uskutečnil dne 3. dubna 2025. Seminář byl zaměřen především na věcnou a finanční část […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy ERDF výzva pro VŠ – kvalita a výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP) v prioritě 2, která se konala ve dnech 9. 12. 2024 a 17. 12. 2024. V případě dotazů týkajících se […]
Číst více
Aktualizace výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP – navýšení alokace výzvy
Řídicí orgán OP JAK oznamuje, že dne 20. 12. 2024 došlo ke změně výzvy č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP. Změna se týká navýšení alokace výzvy na 1 024 200 000 Kč z důvodu finančního pokrytí všech úspěšných projektů. Více informací ZDE.
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy ERDF výzva pro VŠ – kvalita a výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP) v prioritě 2, která se konala dne 19. 11. 2024. V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy ERDF výzva pro VŠ – kvalita a výzvy ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP) v prioritě 2, která se konala dne 5. 11. 2024. V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 29. 10. 2024. V případě […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzv č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP) v prioritě 2, která se konala dne 15. 10. 2024. V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 1. 10. 2024. V případě […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP) v prioritě 2 OP JAK, která se konala dne 26. 9. 2024. V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a výzvy č. 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 17. 9. 2024. V případě […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK a 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 26. 8. 2024. V případě dotazů týkajících se dokládání dokumentů (vč. jejich obsahu) před vydáním právního […]
Číst více
Skončila Trojvýzva pro vysoké školy: 104 podaných žádostí za 16 miliard korun
Praha, 2. září 2024 – Řídicí orgán OP JAK v pátek ukončil příjem projektových žádostí v tzv. Trojvýzvě pro vysoké školy. Celkově bylo ve všech výzvách podáno 104 projektových žádostí za více než 16 miliard korun. Projekty cílí na zajištění kvalitnějšího materiálního a infrastrukturního zázemí vysokých škol, úpravy studijních programů, rozvoj pedagogických a didaktických dovedností […]
Číst více
Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
ŘO OP JAK zveřejňuje Zápisy z jednání Hodnoticí komise pro hodnocení projektů předložených v rámci výzvy č. 02_23_022 (ESF+ výzva pro VŠ) v prioritě 2 OP JAK, výzvy č. 02_23_023 (ERDF výzva pro VŠ – kvalita) a 02_23_024 (ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP), která se konala dne 1. 8. 2024. V případě dotazů týkajících […]
Číst více
Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část, verze 3 pro výzvu č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita, č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK vydává Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část v aktualizované verzi 3 pro výzvu č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita, a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, s účinností od 21. června 2024. Součástí dokumentu je přehled změn oproti […]
Číst více
Zveřejnění aktualizovaného vzoru Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky – de minimis
Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje aktualizovaný vzor Prohlášení o propojenosti s ostatními podniky – de minimis. Formulář byl upraven v souladu s novým nařízením Komise (EU) č. 2023/2831 o podpoře de minimis, které je od 1. června 2024 (po spuštění upraveného Centrálního registru podpor malého rozsahu) možné aplikovat při poskytování podpor de minimis. Dle nového nařízení je […]
Číst více
Aktualizace vzorů Prohlášení o souladu projektu s pravidly veřejné podpory – výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK informuje o zveřejnění aktualizovaných vzorů Prohlášení o souladu projektu s pravidly veřejné podpory, které žadatel předkládá k žádosti o podporu v rámci výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP. V aktualizovaných vzorech […]
Číst více
Změna výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita, č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK oznamuje, že dne 17. 4. 2024 došlo ke změně výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP. Změna se týká posunu data ukončení příjmu žádostí o podporu, a to z 31. 5. 2024 […]
Číst více
Změna výzev ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK informuje žadatele o posunu data ukončení příjmu žádostí o podporu u výzev č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, a to ze 4. 4. 2024 na 31. 5. 2024 do 14:00. Dále u […]
Číst více
Metodický dopis č. 2 (zákoník práce) k Pravidlům pro žadatele a příjemce – obecná část
ŘO OP JAK informuje žadatele a příjemce individuálních projektů OP JAK, že byl zveřejněn Metodický dopis č. 2 k PpŽP – obecná část verze 2, kterým se v souvislosti se změnami v zákoníku práce upravuje způsobilost osobních výdajů za zaměstnance vykonávající práci na základě dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti, včetně náhrad za dovolenou. […]
Číst více
Záznam z distančního semináře pro žadatele – ESF+ výzva pro VŠ, ERDF výzva pro VŠ – kvalita a ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznam z distančního semináře pro žadatele o finanční podporu z výzvy č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita a č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, který se uskutečnil dne 27. září 2023. Záznam ze semináře je dostupný ke zhlédnutí ZDE. Prezentace […]
Číst více
Přes 15 miliard pro kvalitnější výuku na vysokých školách
Praha, 4. září 2023 – Operační program Jan Amos Komenský podpoří vzdělávací činnost na vysokých školách prostřednictvím jejího kvalitnějšího materiálního a infrastrukturního zázemí, úpravami studijních programů, rozvojem pedagogických a didaktických dovedností vysokoškolských učitelů i prostřednictvím podpory studentů se specifickými potřebami. Alokace tří vyhlašovaných výzev financovaných z ESF a ERDF je v součtu 15,3 miliardy korun. Tzv. trojvýzva […]
Číst více
Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP
Řídicí orgán OP JAK dne 31. 8. 2023 vyhlašuje výzvu č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP, jejímž cílem je rozvoj materiálního a infrastrukturního zázemí vysokých škol za účelem usnadnění či umožnění studia studentům se specifickými potřebami a podpory talentovaných/nadaných studentů. Ukončení příjmu žádostí je stanoveno do 4. 4. 2024 do 14:00. […]
Číst víceNejsou k dispozici žádné akce.