Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II

23. září 2024 - 30. září 2025

Žádost o podporu již není možné podat


Celková alokace

5 600 mil. Kč

Počet předložených žádostí

7 413

Předložené žádosti

5 606 mil. Kč

Počet podpořených žádostí

6 957

Podpořené žádosti

5 242 mil. Kč

Zbývající alokace

358 mil. Kč


Aktualizováno 1. 12. 2025


Datum zahájení příjmu žádostí o podporu 7. 10. 2024.

Cíl výzvy

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti, žáky a účastníky zájmového vzdělávání prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení pro zájmové vzdělávání, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí, žáků a účastníků zájmového vzdělávání ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

Grafický přehled šablon dle oprávněných žadatelů:

   

Podání žádosti o podporu:

7. 10. 2024 – 30. 09. 2025 do 14:00:00 hodin

v aplikaci IS KP21+ na adrese https://iskp21.mssf.cz/

Konzultační linka pro šablony OP JAK:

e-mail: dotazyZP@msmt.gov.cz, tel. 234 814 777 (každý pracovní den od 9 do 15 hodin).

Text výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II, verze 3

09. 10. 2025 - 05:55| pdf| 631.92 kB

Text výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II, verze 2 - Neplatná verze

08. 09. 2025 - 06:38| pdf| 631.92 kB

Text výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II - Neplatná verze

20. 09. 2024 - 07:31| pdf| 595.13 kB

Prohlášení o přijatelnosti žadatele

20. 09. 2024 - 07:47| docx| 288.64 kB

Kalkulačka šablon

23. 09. 2024 - 07:07| xlsx| 89.17 kB

Prohlášení o výběru režimu veřejné podpory

20. 09. 2024 - 07:49| docx| 305.66 kB

Prokázání vlastnické struktury

20. 09. 2024 - 07:49| docx| 283.54 kB

Příloha č. 1: Závazná struktura informací o zakázce - Neplatná verze

17. 05. 2022 - 07:14| docx| 280.02 kB

Změnová kalkulačka šablon

17. 01. 2025 - 10:26| xlsx| 99.02 kB

Podpůrný materiál_ změny aktivit

17. 01. 2025 - 10:26| pdf| 247.29 kB

Podpůrný materiál_dřívější ukončení

12. 06. 2025 - 10:14| pdf| 327.07 kB

Dokládání výstupů Šablony II

30. 10. 2024 - 09:43| pdf| 272.73 kB

Souhrnné čestné prohlášení

30. 10. 2024 - 09:43| docx| 297.38 kB

16 hodin inovativního vzdělávání

30. 10. 2024 - 09:43| xlsx| 317.78 kB

Třídní kniha přípravy/doučování

03. 06. 2025 - 08:13| xlsx| 52.77 kB

Zápis o uskutečněných setkáních

30. 10. 2024 - 09:43| docx| 51.06 kB

Prokázání vlastnické struktury

27. 11. 2024 - 08:53| docx| 283.64 kB

Nepovinná evidence SEP_pomůcka

22. 10. 2025 - 07:26| zip| 77.22 kB

Kalkulačka šablon ZoR - verze 2

05. 06. 2025 - 08:16| xlsx| 1.02 MB

Kalkulačka šablon ZoR - verze 1 - Neplatná verze

04. 03. 2025 - 12:31| xlsx| 1.02 MB

Výzva 34_Seminář pro žadatele

06. 11. 2025 - 14:50| pdf| 1.11 MB

Výzva 34_Povinnosti příjemců dotace

06. 11. 2025 - 14:50| pdf| 1.01 MB

Výzva 34_Produktivní hodiny

06. 11. 2025 - 14:51| pdf| 660.64 kB

Výzva 34_Zprávy o realizaci

06. 11. 2025 - 14:51| pdf| 1.44 MB

Uživatelská příručka IS ESF_1.1

19. 03. 2025 - 13:58| pdf| 6.23 MB

FAQ k IS ESF

26. 02. 2025 - 12:34| pdf| 211.03 kB

Indikátory 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí a 600 000 Celkový počet účastníků souvisí s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání. Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8). Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží nejen tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání, ale také povinnou přílohu Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání (v I. vlně šablon bylo umožněno vykazovat dosaženou hodnotu 600 000 až v závěrečné ZoR z důvodu nefunkčního systému IS ESF).

Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:

1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:

  • je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně;
  • absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
  • není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt, a to minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity (s výjimkou případu, kdy škola zaměstnala supervizora/mentora/kouče pro účely supervize/mentoringu/koučinku).

2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.

3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.

4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).

Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy. Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání. Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby. Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB. V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.

Indikátory 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí a 600 000 Celkový počet účastníků souvisí s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání.

Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8).

Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží nejen tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání, ale také povinnou přílohu Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání (v I. vlně šablon bylo umožněno vykazovat dosaženou hodnotu 600 000 až v závěrečné ZoR z důvodu nefunkčního systému IS ESF).

Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:

1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:

  • je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně;
  • absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
  • není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt, a to minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity (s výjimkou případu, kdy škola zaměstnala supervizora/mentora/kouče pro účely supervize/mentoringu/koučinku).

2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.

3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.

4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).

Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy.

Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání.

Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby.

Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB.

V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.

Metoda produktivních hodin je popsána v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kap. 5.1. Zde naleznete také pomocnou tabulku pravidel pro započtení produktivních hodin.

Dočasná pracovní neschopnost je v období prvních čtrnácti kalendářních dnů hrazená náhradou od zaměstnavatele, a tudíž se produktivní hodiny za pracovní dny v tomto období zahrnou do vykazovaných produktivních hodin v Kalkulačce šablon ZoR. Svátek, který v tomto období připadl na pracovní den, a ve kterém byl pracovník nemocen, se do produktivních hodin také zahrne.

V kapitole 5.1 Přehledu šablon je produktivní hodina definována jako skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu, např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem.

V případě, že příjemce zjistí, že v některé z předchozích zpráv o realizaci nezahrnul hodiny nemoci ve svátek připadající na pracovní den do produktivních hodin, může tak učinit v aktuálně administrované zprávě o realizaci (v aktuálním sledovaném období). Postup dodatečného vykázání produktivních hodin je vysvětlen v kapitole 5.1 přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kde se uvádí, že chybějící produktivní hodiny je nezbytné vykázat do takového kalendářního měsíce, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Důvodem je samotný princip metody produktivních hodin, která říká, že příjemce je oprávněn za období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců vykázat za zaměstnance zaměstnaného na 1,0 úvazek maximálně 1720 produktivních hodin. Maximální počet produktivních hodin se alikvotně krátí v případě zaměstnance zaměstnaného na zkrácený úvazek (např. 0,5) a kratší doby zapojení zaměstnance do realizace projektu, než je období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců.

V Kalkulačce šablon ZoR využije příjemce pro dodatečné vykázání chybějících produktivních hodin záložku „korekce“, která reflektuje výše popsaná pravidla a automaticky zahrne dovykazované produktivní hodiny do relevantního sledovaného období.

IS ESF je určen pro evidenci podpořených osob v projektech s vybraným indikátorem 600 000 a slouží k automatickému výpočtu indikátorů týkajících se účastníků vzdělávání. Aby příjemce mohl přenést indikátory 6xx xxx z IS ESF do ISKP21+, je nutné zprávu o realizaci nejen rozpracovat, ale také vstoupit na záložku Indikátory v ISKP21+ ve zprávě o realizaci. Následně proběhne noční přenos dat z ISKP21+ do IS ESF. Poté bude možné odeslat indikátory z IS ESF do zprávy o realizaci.

Bližší informace k práci v IS ESF je dostupná na odkazu: https://opjak.cz/dokumenty/is-esf-2021-evidence-podporenych-osob/.

S Vašimi dotazy se také můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

V příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad je pro účely realizace projektu definováno pololetí pro všechny subjekty realizující šablonu Inovativní vzdělávání shodně takto: „Pololetím se vždy rozumí doba 6 měsíců, tzn. prvním pololetím školního roku je období srpen–leden, druhým pololetím je období únor–červenec“.

Z tohoto důvodu je nezbytné vykázat hodiny inovativního vzdělávání realizované v uvedeném týdnu do dvou odlišných výstupů (excelových souborů) dle jednotlivých pololetí. Výstup (excelový soubor) může obsahovat i hodiny inovativního vzdělávání realizované v jiných dnech daného pololetí, s jinými dětmi/žáky/účastníky. Téma a forma každé hodiny může být odlišná, není nezbytné vykazovat pouze hodiny vzdělávání týkající se uceleného tematického celku.

Aby mohla být šablona jako celek hodnocena jako způsobilá, je nutné, aby dítě/žák/účastník prošel alespoň 12 hodinami vzdělávání. Pokud tuto hodnotu nesplní, bude celá šablona hodnocena jako nezpůsobilá. Při vykázání alespoň 12 hodin vzdělávání bude šablona hodnocena jako způsobilá a bude krácena pouze poměrně o počet zbývajících nerealizovaných hodin do celkového počtu 16.

Analogicky lze výše uvedenou odpověď na dotaz aplikovat také na realizaci a vykazování šablon: Inovativní vzdělávání žáků v ZUŠ, Příprava dětí ohrožených školním neúspěchem v MŠ, Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem v ZŠ, Doučování účastníků zájmového vzdělávání ohrožených školním neúspěchem v ŠD/ŠK.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Karta účastníka se zakládá pro každého pracovníka ve vzdělávání (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání), který prošel jakoukoliv aktivitou Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání hrazenou z projektu. Karta účastníka je předmětem kontroly na místě, při které bude vždy zohledněno datum, od kterého měl příjemce možnost vstoupit do IS ESF a vyplnit karty účastníků. Vzhledem k tomu, že bylo žadatelům umožněno nastavit datum zahájení realizace projektu až 3 měsíce před datem podání žádosti o podporu, dochází k časové prodlevě mezi dnem zahájením vzdělávání pracovníků a datem vydání právního aktu.

Postup vykazování indikátorů podpořených osob v IS ESF je k dispozici ve videotutoriálu a v uživatelské příručce dostupné na odkazu ZDE.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

V příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad je u každé personální šablony uvedeno (v části Dokládání výstupů do zprávy o realizaci), že si Řídicí orgán OP JAK (ŘO) může vyžádat výplatní lístky / mzdové listy, popř. další dokumenty, které příjemce použil ke zúčtování mzdy, a to za pracovníky, za které jsou v ZoR vykazovány produktivní hodiny.

V návaznosti na zvýšený počet pochybení týkajících se nesprávného vykazování jednotek personálních šablon zjištěných při kontrolách na místě projektů realizujících personální šablony ve výzvách Šablony pro MŠ a ZŠ I a Šablony pro SŠ a VOŠ I přistoupil ŘO k tomuto preventivnímu opatření, jehož cílem je snížení výskytu nesrovnalostí spojených s vykazováním jednotek personálních šablon.

Při administrativní kontrole zprávy o realizaci, ve které budou poprvé vykazovány personální šablony, provede pracovník ŘO kontrolu vykazovaných produktivních hodin (= jednotek aktivity) u jednoho pracovníka projektu, za kterého je v Kalkulačce ZoR vykazována odvedená práce zpravidla za nejdelší období. Pokud příjemce doloží mzdové listy (nebo jiné relevantní dokumenty) za větší počet pracovníků projektu, bude administrativní kontrola vykazovaných produktivních hodin provedena pouze u jednoho vybraného pracovníka. O vybraném pracovníkovi bude příjemce informován interní depeší, příp. bude informace součástí další výzvy k dopracování ZoR,

V případě, že nebudou do zprávy o realizaci vloženy mzdové listy (výplatní pásky, popř. další dokumenty použité k zúčtování mzdy), budou vyžádány v rámci výzvy k dopracování ZoR. Doložením požadovaných mzdových dokumentů do podávané zprávy o realizaci se sníží administrativní zátěž na straně příjemce i ŘO.

ŘO má zájem na tom, aby byla metoda produktivních hodin pro příjemce srozumitelná, a tak pro snadnější orientaci v problematice produktivních hodin uspořádal distanční seminář, jehož záznam je ke shlédnutí na odkazu: https://opjak.cz/aktuality/sablony-ii-zverejneni-zaznamu-z-distancnich-seminaru-k-produktivnim-hodinam/.

K dispozici je také podpůrný materiál k vykazování produktivních hodin v šablonách dostupný na odkazu: https://opjak.cz/wp-content/uploads/2024/12/Podpurny-material-na-web-OP-JAK-produktivni-hodiny.pdf.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

V žádosti o podporu není nastaven indikátor 517 102 Počet dětí a žáků Romů ovlivněných intervencí v případě, kdy v příloze Kalkulačka šablon k žádosti o podporu byla na listu „Souhrn“ v poli Počet dětí a žáků Romů ovlivněných intervencí uvedena hodnota 0 (nebo bylo pole prázdné). V takovém případě je celý projekt realizován ve specifických cílech 2.2 a 2.3 a indikátor 517 102 nebyl pro projekt vybrán. U těchto projektů se v průběhu realizace nesleduje počet dětí a žáků Romů ovlivněných aktivitami projektu a dosažená hodnota indikátoru 517 102 se nevykazuje.

Podpořené romské děti a žáci budou v těchto projektech zahrnuti do dosažené hodnoty indikátoru 515 102 Počet dětí, žáků a studentů ovlivněných intervencí RgŠ, eventuelně do dosažené hodnoty indikátoru 516 112 Počet dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření ovlivněných intervencí a 516 113 Počet dětí a žáků s OMJ ovlivněných intervencí.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Zjednodušeně lze odpovědět, že i nadále platí, že v rámci kontroly závěrečné zprávy o realizaci a žádosti o platbu jsou vyčísleny nevyužité finanční prostředky a příjemce je vyzván k jejich vrácení. Je ale rovněž na místě upozornit, že do závěrečného vyčíslení nevyužitých finančních prostředků vstupuje ještě posouzení splnění účelu, na který byla dotace poskytnuta.

Účel dotace a cíle projektu, kterých je příjemce povinen dosáhnout, jsou stanoveny v právním aktu, a to v návaznosti na specifické cíle uvedené v žádosti o podporu v ISKP21+ a v Kalkulačce šablon (pro žádost o podporu) v závislosti na zvolených aktivitách. Cíle projektu jsou podrobně specifikovány v příloze č. 1 právního aktu (Základní parametry projektu). V souladu s touto přílohou je pro splnění účelu dotace nezbytné realizovat alespoň jednu šablonu (aktivitu) v každém specifickém cíli.

V případě uváděného příkladu z dotazu se jedná o projekt realizovaný ve dvou specifických cílech. Všechny personální šablony spadají do SC 2.3 a šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání do SC 2.2. Aby bylo možné prokázat naplnění účelu dotace, je nutné vykázat alespoň jednu šablonu/aktivitu v každém specifickém cíli, tj. doložit nejen výstupy personálních šablon, ale také výstupy prokazující absolvování alespoň jedné vzdělávací aktivity v rozsahu min. 8 vyučovacích hodin.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Ve zprávách o realizaci podávaných od 1. 2. 2025 jsou příjemci povinni vykazovat dosaženou hodnotu indikátoru 600 000 Celkový počet účastníků výhradně prostřednictvím IS ESF. Od tohoto dne již nelze akceptovat ruční editaci v ISKP21+ dle excelového souboru Souhrn účastníků.

K uvedené problematice naleznete bližší informace z 14. 1. 2025 na odkazu ZDE.

U karet účastníka podepsaných podpořenými osobami před spuštěním IS ESF není požadováno evidenční číslo na této kartě. Po spuštění IS ESF musí příjemci při zpracování Karty účastníka používat IS ESF. Může dojít k situaci, že v jednom projektu budou vedeny Karty účastníka založené v IS ESF s evidenčním číslem i Karty účastníka jako excelový soubor bez evidenčního čísla, vždy však opatřené podpisem účastníka vzdělávání.

Pro projekty, které v minulosti zakládaly karty účastníků mimo IS ESF, a nyní budou vykazovat indikátory 600 000+ prostřednictvím IS ESF, slouží tzv. migrační nástroj. Jeho funkcí je přenést data z excelových karet účastníků do IS ESF a zajistit, aby podle charakteristik účastníků byly generovány  v IS ESF příslušné indikátory. Blíže viz odkaz ZDE.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Z finančních prostředků projektu lze hradit vzdělávání pedagogickým, nepedagogickým a ostatním pracovníkům školy / školského zařízení. Definice těchto cílových skupin je uvedena v kapitole 4.1 přílohy č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad. Na témže místě je uveden také výčet podporovaných témat, kterým se tito pracovníci při svém osobnostně sociálním a profesním rozvoji mohou věnovat.

Kurzy na téma kariérového poradenství lze ve výzvě Šablony pro MŠ a ZŠ II zařadit do tématu „podpora nadání/talentu“.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

V příloze č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad je v kapitole 2 Sestavení rozpočtu uvedeno, že počet dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání pro stanovení maximální výše dotace je stanoven podle počtu dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, který je uveden ve statistickém výkaznictví k 30. 9. 2023, resp. 31. 10. 2023.

Z tohoto důvodu není možné uvést do žádosti o podporu počet dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání k 30. 9. 2024, resp. 31. 10. 2024, přestože by byl pro žadatele výhodnější.

Pouze nově vzniklé školy/školská zařízení, které budou do školského rejstříku zařazeny až po sběru dat k 30. 9. 2023, resp. 31. 10. 2023, mohou do žádosti o podporu uvést počty dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání k 30. 9. 2024/30. 9. 2025, resp. 31. 10. 2024/31. 10. 2025. Tyto školy/školská zařízení mohou podat žádost o podporu až po nejméně tříměsíční činnosti školy/školského zařízení.

Seznamy s počty dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání ze statistického výkaznictví k 30. 9. 2024/30. 9. 2025, resp. 31. 10. 2024/31. 10. 2025 nebudou u výzvy zveřejněny. Řídicí orgán ověří údaj o počtu dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, který žadatel uvede do žádosti o podporu, interně.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Vedoucím doučování realizovaného ze šablony 2.V/3 Doučování účastníků zájmového vzdělávání ohrožených školním neúspěchem může být kdokoli, koho tím vedení školy pověří. Nemusí se jednat pouze o pedagogického pracovníka. Může to být např. učitel/ka matematiky ze ZŠ, který/á bude ve školní družině doučovat žáky svůj předmět (matematiku) nebo student/ka vyšší odborné/vysoké školy.

 Ve školní družině se doučování koná v rámci doby, kterou v ní žák tráví. V případě, že bude doučováním pověřen/a přímo vychovatel/ka, je nezbytné předejít dvojímu financování obsahově totožné činnosti. Nabízí se dva přístupy k řešení otázky jeho/jejího odměňování za realizaci aktivity:

  1. Doučování bude provádět v době mimo svou běžnou činnost vychovatele/ky a za přípravu a realizaci hodin doučování bude odměňován/a z finančních prostředků projektu. Tím nebude docházet k souběhu výdajů na jeho/její běžný plat a výdajů spojených s realizací šablony.
  2. Doučování bude provádět v rámci své běžné pracovní doby vychovatele/ky a bude odměňován/a pouze za čas, který věnuje přípravě hodin doučování. Nebude však odměňován/a za realizované hodiny doučování. Tím bude dodržena podmínka, že nejsou financovány obsahově totožné aktivity ze dvou zdrojů.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Formy vzdělávání pracovníků jsou uvedeny v kapitole 4.1 přílohy č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad. Jednou z možných forem zde uvedených jsou „stáže u zaměstnavatelů, tzn. ve firmách či institucích“.

Pro účely realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání je škola a školské zařízení považováno za instituci. Při realizaci šablony je nezbytné dodržet všechny podmínky realizace šablony, mj. také podmínky minimálního časového rozsahu vzdělávání a tematického zaměření stáže na jedno téma/kombinaci témat, která jsou pro tuto šablonu uvedena v kap. 4.1 přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Ano, ze šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání lze hradit jazykové kurzy. Tematicky spadají tyto kurzy pod „rozvoj gramotností“. Jedná se o kurzy zaměřené na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí učitelů a představení efektivních metod při výuce cizího jazyka. Nemělo by se jednat o rozvíjení gramotností samotných učitelů, ale o to, jak rozvíjet gramotnosti u žáků, tedy o metodické kurzy k výuce jazyků. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Zveřejnění Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání

Řídicí orgán OP JAK informuje příjemce o zveřejnění nové verze tabulky Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání, do které byly pro zvýšení uživatelského komfortu přidány filtry do jednotlivých sloupců. Tabulku naleznete u výzvy na záložce Dokumenty v části Vzory příloh ke zprávám o realizaci projektů: Šablony II pro MŠ a ZŠ Šablony II pro SŠ a […]

Číst více

Dotaz měsíce listopadu k Šablonám OP JAK a dalším výzvám zjednodušeného vykazování

Každý měsíc Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Kromě výzev Šablon OP JAK se tento měsíc zaměří také na výzvy Šablony pro neformální vzdělávání, Podpora poradenského systému a PRO-ROMA.

Číst více

Šablony II – prezentace ze seminářů pro žadatele a příjemce

Řídicí orgán OP JAK zveřejnil prezentace z konaných seminářů pro žadatele a příjemce přehledně do dokumentace výzvy 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvy 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II.    Jedná se o prezentace těchto seminářů: Seminář pro žadatele Povinnosti příjemců dotace Produktivní hodiny Zprávy o realizaci Záznamy ze seminářů jsou k dispozici […]

Číst více

Sociální pedagog v projektech výzev OP JAK

Řídicí orgán OP JAK si dovoluje informovat, že s účinností od 1. 9. 2025 je v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoPP“), sociální pedagog uveden jako pedagogický pracovník v § 2 odst. 2 písm. e), který vykonává přímou pedagogickou činnost. Podrobné […]

Číst více

Dotaz měsíce října k Šablonám OP JAK a výzvě Podpora poradenského systému

Každý měsíc Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Kromě výzev Šablon OP JAK se tento měsíc zaměří také na výzvu Podpora poradenského systému. Otázka za říjen 2025: Chtěli […]

Číst více

Šablony II – aktualizace pomůcky k vykazování podpořených osob

Řídicí orgán OP JAK aktualizoval ve výzvě 02_24_34 Šablony pro MŠ a ZŠ II a 02_24_35 Šablony pro SŠ a VOŠ II praktickou pomůcku k evidenci a vykazování podpořených osob v aktivitě Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání. Nepovinná pomůcka Souhrnná evidence podpor (SEP) je pomůckou pro sledování dosažených výstupů šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání a jejich vykazování ve zprávách o realizaci. Aktualizace […]

Číst více

Aktualizace výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II – navýšení alokace výzvy

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje dne 9. října 2025 změnu výzvy č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II. Vzhledem k velkému zájmu oprávněných žadatelů výzvy došlo v rámci zaregistrovaných žádostí o podporu k překročení původně stanovené alokace výzvy. Alokace výzvy byla proto navýšena o 400 000 000 Kč na celkovou částku 5 600 000 000 Kč.

Číst více

Dotaz měsíce k výzvám Šablony II a Podpora poradenského systému – září 2025

Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzev ŠABLONY II a PODPORA PORADENSKÉHO SYSTÉMU za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za ZÁŘÍ 2025 pro výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II, Šablony pro SŠ […]

Číst více

Aktualizace výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II – navýšení alokace výzvy

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje dne 8. září 2025 změnu výzvy č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II. Vzhledem k velkému zájmu oprávněných žadatelů výzvy došlo v rámci zaregistrovaných žádostí o podporu k překročení původně stanovené alokace výzvy. Alokace výzvy byla proto navýšena o 700 000 000 Kč na celkovou částku 5 200 000 000 […]

Číst více

Dotaz měsíce k Šablonám II – srpen 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za SRPEN 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II Jsme MŠ, ZŠ a ŠD […]

Číst více

Dotaz měsíce k Šablonám II – červenec 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za červenec 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvu Šablony pro SŠ […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – červen 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za červen 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvu Šablony pro SŠ […]

Číst více

Šablony II – ukončování projektů

Řídicí orgán OP JAK připravil podpůrný materiál k ukončování projektů pro příjemce dotace ve výzvách 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II. Tento praktický průvodce shrnuje potřebné kroky k úspěšnému ukončení projektu. Součástí materiálu jsou informace k výstupnímu evaluačnímu dotazníku, který školy a školská zařízení vyplňují v aplikaci MŠMT dostupné […]

Číst více

Šablony II – zveřejněn podpůrný dokument k dřívějšímu ukončení projektu

Řídicí orgán OP JAK připravil praktický postup pro příjemce dotace ve výzvách 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II, kteří se rozhodnou ukončit realizaci projektu dříve. Tento podpůrný materiál shrnuje metodické podmínky a administrativní úkony podání žádosti o dřívější ukončení projektu. Podpůrný materiál byl zveřejněn ve výzvě […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – duben 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka č.1 za duben 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II V žádosti o podporu […]

Číst více

Šablony II – zveřejnění záznamů z distančních seminářů k produktivním hodinám

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznamy z distančních seminářů pro příjemce výzvy č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvy č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II ze dne 7. a 10. dubna 2025. Seminář konaný dne 7. dubna byl věnován vykazování produktivních hodin v personálních šablonách výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II: Záznam   Prezentace Seminář konaný […]

Číst více

Šablony II – zveřejnění záznamů z distančních seminářů k přípravě zpráv o realizaci

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznamy z distančních seminářů pro příjemce výzvy č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvy č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II ze dne 25. března a 1. dubna 2025. Seminář konaný dne 25. března byl věnován přípravě zpráv o realizaci ve výzvě Šablony pro MŠ a ZŠ II: Záznam Prezentace Seminář […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – březen 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za březen 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvu Šablony pro SŠ […]

Číst více

Kalkulačka šablon ZoR pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II

Řídicí orgán OP JAK dne 4. 3. 2025  zveřejňuje Kalkulačku šablon ZoR  pro školy a školská zařízení realizující projekt ve výzvě č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II. Kalkulačka šablon ZoR slouží k vykazování realizovaných aktivit do jednotlivých zpráv o realizaci, k evidenci produktivních hodin v personálních šablonách, k zaznamenání individuálních setkání kariérového poradce s žáky a k evidenci podpořených pracovníků pro indikátor 525 102.

Číst více

Šablony II – vykazování produktivních hodin v personálních šablonách

ŘO OP JAK připravil distanční semináře k vykazování produktivních hodin v personálních šablonách výzev 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II. Cílem seminářů je zopakovat základní principy vykazování produktivních hodin dle přílohy č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad a upozornit na způsob vykazování ve zprávách o realizaci. […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – únor 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za únor 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvu Šablony pro SŠ […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – leden 2025

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za leden 2025 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvu Šablony pro SŠ […]

Číst více

Šablony II – vyhlášeny semináře k přípravě a podání ZoR

ŘO OP JAK připravil semináře k přípravě a podání zpráv o realizaci pro výzvy 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II. Cílem seminářů je seznámit příjemce dotace s administrací výstupů, vykázáním indikátorů a podáním zpráv o realizaci.  Prozatím jsou pro každou výzvu stanoveny dva termíny seminářů. Vyhlášené semináře budou obsahově […]

Číst více

Inspiromat – Příklady dobré praxe realizace šablon pro výzvu č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II

Řídicí orgán OP JAK dne 20. 1. 2025  zveřejňuje Inspiromat – Příklady dobré praxe realizace šablon  pro výzvu č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II. Cílem dokumentu, který je zveřejněn u výzvy v části Dokumenty v sekci Ostatní dokumenty – k realizaci projektů, je inspirovat školy a školská zařízení a  poskytnout jim praktické příklady […]

Číst více

Šablony II – změnová kalkulačka a podpůrný materiál ke změnám

Řídicí orgán OP JAK připravil pro výzvy 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a  02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II změnovou kalkulačku šablon a podpůrný materiál k přípravě žádosti o změnu aktivit. Změnová kalkulačka šablon je povinnou přílohou k žádosti o změnu aktivit, kterou příjemce podává prostřednictvím ISKP21+. Podpůrný materiál pro příjemce dotace vychází z Pravidel pro […]

Číst více

Šablony II – pomůcka k vykazování podpořených osob

Řídicí orgán OP JAK zveřejnil ve výzvě 02_24_34 Šablony pro MŠ a ZŠ II a 02_24_35 Šablony pro SŠ a VOŠ II praktickou pomůcku k evidenci a vykazování podpořených osob v aktivitě Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání. Nepovinná pomůcka Souhrnná evidence podpor (SEP) je praktickou pomůckou pro sledování dosažených výstupů šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání a jejich vykazování ve zprávách o realizaci. […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – prosinec 2024

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za prosinec 2024 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II Naše škola vznikla v první polovině […]

Číst více

Šablony pro školy a školská zařízení – podpůrný materiál k produktivním hodinám

Řídicí orgán OP JAK připravil podpůrný materiál pro školy a školská zařízení ve výzvách 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II, 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II, 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I a 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I k produktivním hodinám v personálních šablonách.   Tento podpůrný materiál k vykazování způsobilých jednotek v personálních šablonách […]

Číst více

Šablony II – zveřejnění záznamu z distančního semináře

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznam z distančního semináře pro příjemce finanční podpory z výzvy č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvy č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II ze dne 28. listopadu 2024 (obsahově totožný seminář se uskutečnil ještě 5. prosince 2024). Seminář byl věnován pravidlům při realizaci projektů a […]

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – listopad 2024

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka č. 1 za listopad 2024 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvu šablony […]

Číst více

Zveřejnění návodu pro dokládání distanční formy realizace šablon pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje pro projekty výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II návod pro dokládání realizace šablon distanční formou.  Návod naleznete u výzvy v části Dokumenty v sekci Vzory příloh ke zprávám o realizaci projektů.

Číst více

Šablony II – zveřejnění záznamů z distančních seminářů

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznamy z distančních seminářů pro žadatele o finanční podporu z výzvy č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II a výzvy č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II ze dne 5. listopadu a 7. listopadu 2024. Seminář konaný dne 5. listopadu byl věnován základním informacím k výzvě, jednotlivým šablonám a […]

Číst více

Zveřejnění vzorů příloh ke zprávám o realizaci projektů výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II

Řídicí orgán OP JAK dne 30. 10. 2024 zveřejňuje vzory příloh ke zprávám o realizaci projektů výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II OP JAK.  Vzory naleznete u výzvy v části Dokumenty v sekci Vzory příloh ke zprávám o realizaci projektů. Kalkulačka ZoR bude doplněna.

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám II – říjen 2024

Od října 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy ŠABLONY II za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za říjen 2024 pro výzvu Šablony pro MŠ a ZŠ II Chtěli bychom se zeptat, zda […]

Číst více

Aktualizace Manuálu ke kvalifikačním předpokladům v šablonách OP JAK

Ve výzvách šablon OP JAK byl aktualizován Manuál ke kvalifikačním předpokladům, který je podpůrnou pomůckou a podrobně vysvětluje požadované kvalifikace v personálních šablonách. V Manuálu došlo pouze k drobným úpravám: u šablony školního asistenta k doplnění oboru „Pedagogika-veřejná správa“ a upřesnění posuzování kvalifikace v případě oboru „Sociální práce a sociální pedagogika“, k doplnění případů nedostatečné kvalifikace školního asistenta […]

Číst více

Vydání Příručky ISKP21+ Žádost o podporu pro Šablony II

ŘO OP JAK informuje o vydání Uživatelské příručky ISKP21+ Žádost o podporu pro Šablony II. Příručka je určena pro žadatele ve výzvách 02_24_034 a 02_24_035. Příručka obsahuje podrobné informace o práci s portálem ISKP21+ včetně vyplnění žádosti o podporu krok za krokem a je k dispozici ZDE.

Číst více

Šablony pro MŠ a ZŠ II – semináře pro žadatele vyhlášeny!

ŘO OP JAK v souvislosti s vyhlášenou výzvou č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II připravil semináře pro žadatele o finanční podporu. Cílem seminářů je seznámit žadatele se základním nastavením výzvy, šablonami, indikátory a  přílohami žádosti o podporu pro úspěšné podání projektu.  Prozatím jsou stanoveny dva termíny seminářů, a to dne 3. 10. a 5. 11. 2024 […]

Číst více

Start druhé vlny Šablon OP JAK

Praha, 23. září 2024 – Operační program Jan Amos Komenský (OP JAK) pokračuje s podporou škol formou oblíbeného formátu šablon. První vlnu šablon využilo více než 83 % českých škol k podpoře společného vzdělávání, zkvalitňování výuky i rozvoje kompetencí pedagogů. Navazující dvě výzvy poskytnou celkem 6,5 miliardy Kč z evropských fondů především na personální podporu, profesní rozvoj pracovníků […]

Číst více

Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II

Řídicí orgán OP JAK dne 23. 9. 2024 vyhlašuje výzvu č.  02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II, jejímž cílem je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti, žáky a účastníky zájmového vzdělávání prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení pro zájmové vzdělávání, podpory zavádění inovativních […]

Číst více

Nejsou k dispozici žádné akce.