Výzva č. 02_25_040 Podpora poradenského systému
27. března 2025 - 31. prosince 2025
Zbývá 26 dní na podání
Celková alokace
500 mil. Kč
Počet předložených žádostí
19
Předložené žádosti
94 mil. Kč
Počet podpořených žádostí
0
Podpořené žádosti
55 mil. Kč
Zbývající alokace
445 mil. Kč
Aktualizováno 1. 12. 2025
Datum zahájení příjmu žádostí o podporu 14. dubna 2025.
Text výzvy Podpora poradenského systému
26. 03. 2025 - 07:29| pdf| 617.09 kB
Příloha č. 1 Hodnoticí kritéria
26. 03. 2025 - 07:29| pdf| 287.62 kB
Příloha č. 2 Přehled šablon a jejich věcný výklad
26. 03. 2025 - 07:29| pdf| 1.15 MB
Pravidla pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů – verze 2, účinnost od 20. 03. 2024
19. 03. 2024 - 09:23| pdf| 3.66 MB
Metodický dopis č. 1 k Pravidlům pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů, verze 2, účinnost od 19. 07. 2024
18. 07. 2024 - 08:01| pdf| 650.25 kB
Pravidla pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů – verze 1, účinnost od 17. 05. 2022
17. 05. 2022 - 07:31| pdf| 2.09 MB
Metodický výklad pro zjednodušené projekty k vykazování indikátoru 600 000 bez IS ESF; Relevatní pro výzvy 02_22_002; 02_22_003 a 02_24_032
08. 04. 2024 - 10:49| pdf| 159.97 kB
Příloha č. 1: Vzor – Jednotný formulář pro vyřizování žádosti o přezkum
18. 05. 2022 - 15:44| docx| 283.90 kB
Příloha č. 2: Vzor – Formulář pro připomínky k podkladům ŘO v realizaci
18. 05. 2022 - 15:44| docx| 282.99 kB
Příloha č. 3: Námitka podjatosti kontrolujícího
18. 05. 2022 - 15:44| docx| 284.64 kB
Příloha č. 4: Námitka proti kontrolnímu zjištění
18. 05. 2022 - 15:44| docx| 284.05 kB
Příloha č. 5: Námitka proti Opatření o nevyplacení části dotace
18. 05. 2022 - 15:44| docx| 283.69 kB
Podpůrný materiál – produktivní hodiny
21. 08. 2025 - 08:26| pdf| 219.11 kB
Manuál ke kvalifikačním předpokladům pro výzvu Podpora poradenského systému
17. 04. 2025 - 10:46| pdf| 255.45 kB
Uživatelská příručka ISKP21+ Žádost o podporu pro výzvu Podpora poradenského systému
27. 03. 2025 - 12:54| pdf| 7.61 MB
Výpočtová tabulka pro finanční plán Podpora poradenského systému
27. 03. 2025 - 13:04| xlsx| 17.52 kB
Prohlášení o přijatelnosti žadatele
27. 03. 2025 - 12:08| docx| 288.82 kB
Kalkulačka šablon
09. 04. 2025 - 10:16| xlsx| 61.99 kB
Seznam PPP
26. 03. 2025 - 07:29| xlsx| 501.87 kB
Seznam SVP, DÚ, DD, DDŠ, VÚ
26. 03. 2025 - 07:29| xlsx| 68.35 kB
Vzor – Rozhodnutí
06. 08. 2025 - 13:01| docx| 234.37 kB
Vzor ZPP
06. 08. 2025 - 13:01| docx| 287.51 kB
Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 6, účinná od 1. 8. 2025
30. 07. 2025 - 06:54| pdf| 1.39 MB
Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 5, účinná od 1. 5. 2025
29. 04. 2025 - 09:01| pdf| 1.36 MB
Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 4, účinná od 3. 4. 2025
02. 04. 2025 - 09:49| pdf| 1.36 MB
Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 3, účinná od 1. 12. 2023
29. 11. 2023 - 09:01| pdf| 1.02 MB
Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 2, účinná od 1. 12. 2022
30. 11. 2022 - 08:42| pdf| 1.30 MB
Pravidla pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek, verze 1, účinná od 17. 5. 2022
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 815.49 kB
Metodický výklad k Pravidlům pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek - Informační povinnost o poddodavatelích
30. 07. 2025 - 06:54| pdf| 186.79 kB
Metodický výklad k Pravidlům pro zadávání a kontrolu veřejných zakázek – Informační povinnost o poddodavatelích - Neplatná verze
05. 05. 2025 - 05:57| pdf| 168.08 kB
Přílohy č. 1: Závazná struktura informací o zakázce
02. 04. 2025 - 09:49| docx| 282.15 kB
Příloha č. 1: Závazná struktura informací o zakázce - Neplatná verze
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 280.02 kB
Příloha č. 2: Vyhodnocení odpovědného zadávání a inovací
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 281.38 kB
Příloha č. 3: Odůvodnění záměru zadat VZ v JŘBU
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 282.00 kB
Příloha č. 4: Čestné prohlášení dodavatele o neexistenci střetu zájmů
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 284.60 kB
Vzor strukturované depeše k ex-ante a interim kontrole veřejné zakázky
23. 07. 2024 - 05:00| xlsx| 20.74 kB
Vybrané aspekty zadávaní veřejných zakázek
11. 10. 2022 - 13:54| pdf| 1.17 MB
Upozornění Řídicího orgánu OP JAK pro příjemce ke smluvním pokutám
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 16.04 kB
Nová zásada při zadávání veřejných zakázek
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 19.91 kB
Společné stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k problematice nárůstu cen stavebních materiálů
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 15.85 kB
Dopad mezinárodních sankcí proti Rusku a Bělorusku do oblasti veřejných zakázek
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 15.36 kB
Upozornění ŘO OP JAK pro příjemce k novele zákona č. 134/2016 Sb.
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 17.11 kB
Užitečné odkazy
23. 02. 2023 - 11:04| docx| 16.30 kB
Metodika pro nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP JAK verze 3, účinnost od 03. 06. 2024
03. 06. 2024 - 07:40| pdf| 911.26 kB
Metodika pro nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP JAK verze 2, účinnost od 01. 03. 2023
28. 02. 2023 - 07:55| pdf| 598.11 kB
Methodology for the treatment of property funded by P JAC version 2, effective from 01/03/2023
12. 01. 2024 - 12:30| pdf| 733.92 kB
Metodika pro nakládání s majetkem spolufinancovaným z OP JAK verze 1, účinnost od 17. 05. 2022
17. 05. 2022 - 07:14| pdf| 851.54 kB
Žádost o schválení pronájmu – doporučený vzor
17. 05. 2022 - 07:14| docx| 284.33 kB
Request for approval to lease property
12. 01. 2024 - 12:33| docx| 286.15 kB
Přehled pronájmů – doporučený vzor
17. 05. 2022 - 07:14| xlsx| 23.98 kB
Lease overview
12. 01. 2024 - 12:35| xlsx| 21.22 kB
Uživatelská příručka IS ESF_1.1
19. 03. 2025 - 13:58| pdf| 6.23 MB
Videotutoriál IS ESF – vykazování podpořených osob a indikátorů v OP JAK
26. 03. 2025 - 13:03| pdf| 107.58 kB
FAQ k IS ESF
26. 02. 2025 - 12:34| pdf| 211.03 kB
Kalkulačka šablon ZoR - PPP
30. 07. 2025 - 11:48| xlsx| 1.45 MB
Kalkulačka šablon ZoR - SVP, DÚ, DD, DDŠ a VÚ
30. 07. 2025 - 11:48| xlsx| 1.55 MB
Prezenční listina - PPP
14. 08. 2025 - 07:55| docx| 521.68 kB
Záznam o intervenci - SVP
14. 08. 2025 - 07:55| docx| 521.10 kB
Prezenční listina - SVP
14. 08. 2025 - 07:55| docx| 520.74 kB
Podpůrný materiál - změny aktivit_PPS
14. 08. 2025 - 12:34| pdf| 251.36 kB
Změnová kalkulačka_SVP
14. 08. 2025 - 12:34| xlsx| 52.22 kB
Seminář „Realizace personálních šablon“ (23. září 2025)
06. 10. 2025 - 07:14| pdf| 801.81 kB
Seminář „Povinnosti příjemců dotace“ (30. září 2025)
06. 10. 2025 - 07:13| pdf| 1.11 MB
Seminář „Realizace šablon vzdělávání“ (7. října 2025)
16. 10. 2025 - 09:03| pdf| 966.02 kB
Indikátor 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí souvisí se všemi šablonami ve výzvě. Indikátor 600 000 Celkový počet účastníků souvisí pouze s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání. Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8). Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání. Indikátor 525 102 je výsledkový indikátor, tzn. že slouží k prokázání, že bylo cíle projektu dosaženo. Dosažená hodnota je vykazována průběžně, nejpozději však v závěrečné zprávě o realizaci. Dosaženou hodnotu zobrazuje Kalkulačka šablon ZoR na listu Souhrn. Do dosažené hodnoty se započítají pracovníci příjemce, kteří se vzdělávali ze šablony Vzdělávání pracovníků a jsou uvedeni na listu Vzdělávané osoby, a dále v případě personálních šablon pracovníci škol a školských zařízení, kteří se účastnili některé z podpůrných akcí a jsou uvedeni na listu 4.1/4.2.
Indikátor 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí souvisí se všemi šablonami ve výzvě. Indikátor 600 000 Celkový počet účastníků souvisí pouze s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání.
Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8).
Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání.
Indikátor 525 102 je výsledkový indikátor, tzn. že slouží k prokázání, že bylo cíle projektu dosaženo. Dosažená hodnota je vykazována průběžně, nejpozději však v závěrečné zprávě o realizaci. Dosaženou hodnotu zobrazuje Kalkulačka šablon ZoR na listu Souhrn. Do dosažené hodnoty se započítají pracovníci příjemce, kteří se vzdělávali ze šablony Vzdělávání pracovníků a jsou uvedeni na listu Vzdělávané osoby, a dále v případě personálních šablon pracovníci škol a školských zařízení, kteří se účastnili některé z podpůrných akcí a jsou uvedeni na listu 4.1/4.2.
Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy.
Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání.
Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby.
Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB.
V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.
Metoda produktivních hodin je popsána v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kap. 5.1. Zde naleznete také pomocnou tabulku pravidel pro započtení produktivních hodin.
Dočasná pracovní neschopnost je v období prvních čtrnácti kalendářních dnů hrazená náhradou od zaměstnavatele, a tudíž se produktivní hodiny za pracovní dny v tomto období zahrnou do vykazovaných produktivních hodin v Kalkulačce šablon ZoR. Svátek, který v tomto období připadl na pracovní den a ve kterém byl pracovník nemocen, se do produktivních hodin také zahrne.
V kapitole 5.1 Přehledu šablon je produktivní hodina definována jako skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu, např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem.
V případě, že příjemce zjistí, že v některé z předchozích zpráv o realizaci nezahrnul hodiny nemoci ve svátek připadající na pracovní den do produktivních hodin, může tak učinit v aktuálně administrované zprávě o realizaci (v aktuálním sledovaném období). Postup dodatečného vykázání produktivních hodin je vysvětlen v kapitole 5.1 přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kde se uvádí, že chybějící produktivní hodiny je nezbytné vykázat do takového kalendářního měsíce, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Důvodem je samotný princip metody produktivních hodin, která říká, že příjemce je oprávněn za období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců vykázat za zaměstnance zaměstnaného na 1,0 úvazek maximálně 1720 produktivních hodin. Maximální počet produktivních hodin se alikvotně krátí v případě zaměstnance zaměstnaného na zkrácený úvazek (např. 0,5) a kratší doby zapojení zaměstnance do realizace projektu, než je období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců.
V Kalkulačce šablon ZoR využije příjemce pro dodatečné vykázání chybějících produktivních hodin záložku „dovykázání“, která reflektuje výše popsaná pravidla a automaticky zahrne dovykazované produktivní hodiny do relevantního sledovaného období.
IS ESF je určen pro evidenci podpořených osob v projektech s vybraným indikátorem 600 000 a slouží k automatickému výpočtu indikátorů týkajících se účastníků vzdělávání. Aby příjemce mohl přenést indikátory 6xx xxx z IS ESF do ISKP21+, je nutné zprávu o realizaci nejen rozpracovat, ale také vstoupit na záložku Indikátory v ISKP21+ ve zprávě o realizaci. Následně proběhne noční přenos dat z ISKP21+ do IS ESF. Poté bude možné odeslat indikátory z IS ESF do zprávy o realizaci.
Bližší informace k práci v IS ESF je dostupná na odkazu: https://opjak.cz/dokumenty/is-esf-2021-evidence-podporenych-osob/.
S Vašimi dotazy se také můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Kvalifikační předpoklady pro výkon činnosti personální pozice psychologa-metodika a speciálního pedagoga-metodika jsou specifikovány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kapitole 4.1. Všechny kvalifikační předpoklady musí být splněny ke dni nástupu pracovníka do projektu. Jedním z požadavků je prokázání minimálně pěti let praxe na dané pozici (psychologa / speciálního pedagoga) ve vzdělávání, tj. ve škole nebo školském zařízení. Splnění tohoto bodu se dokládá profesním životopisem nebo pracovní smlouvou včetně uvedení data uzavření pracovní smlouvy (akceptovatelné je též doložení dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti).
Vzhledem ke specifickému zaměření výzvy, kdy je nezbytné zapojit do realizace aktivit zkušené odborníky, nelze akceptovat započtení mateřské dovolené do doby pěti let praxe. Do roků praxe lze započítat pouze skutečně odváděný výkon práce na dané pracovní pozici.
ŘO si je vědom, že žadatelé/příjemci mají k dispozici výklady z různých zdrojů, které však souvisí předně s oblastí personalistiky a mezd. Jedná se například o stanoviska týkající se započítávání doby pro odchod do důchodu, pro zařazování pracovníků do platových tarifů atp. Pro příklad lze uvést následující stanoviska, která však nehovoří o skutečně (fyzicky) odvedené profesní praxi:
„Od 1. ledna 2025 došlo k odstranění limitu 6 let pro zápočet praxe v době mateřské a rodičovské dovolené. To znamená, že doba strávená na mateřské a rodičovské dovolené se nyní započítává do pracovní praxe bez časového omezení, což může mít vliv na výpočet platového stupně a další pracovní náležitosti.“
A dále: „Ministerstvo školství doporučuje ředitelům škol, aby v plném rozsahu započítávali také mateřskou a rodičovskou dovolenou (do výše šesti let). To znamená, že doba strávená na mateřské nebo rodičovské dovolené může být započítána do odborné praxe, což ovlivňuje například výpočet platového tarifu.“
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz. Při komunikaci s pracovníky konzultační linky sdělte, prosím, číslo a název výzvy, na kterou se informujete.
Dotazy obecnějšího charakteru týkající se přípravy žádosti o podporu, realizace a vykazování jednotlivých šablon směřujte prioritně na konzultační linku pro šablony OP dostupnou každý pracovní den od 9 do 15 hodin na telefonním čísle 234 814 777 nebo e-mailem na dotazyZP@msmt.gov.cz.
Dotazy vztahující se k procesu administrace konkrétního projektu (např. výzvy k doplnění žádosti o podporu nebo následně výzev k dopracování zpráv o realizaci) je vhodné komunikovat přímo s administrátorem daného projektu.
Jak zjistíte, kdo je administrátorem vašeho projektu?
Podpisem žádosti o podporu a jejím zaregistrováním v systému ISKP21+ je projektu přiděleno registrační číslo, čímž projekt vstupuje do procesu schvalování. Projekt je během pár dní přidělen administrátorovi zjednodušených projektů s rolí manažer projektu (dále jen „administrátor ZP“). Jeho jméno se žadateli/příjemci zobrazí v ISKP21+ po otevření projektu v menu nalevo v části Identifikace projektu, položka Manažeři projektu ŘO/ZS.
Tento administrátor ZP je kontaktní osobou daného projektu pro zajišťování veškeré komunikace mezi žadatelem/příjemcem a Řídicím orgánem (dále jen „ŘO“). Z důvodu zajištění auditní stopy je komunikace oboustranně vedena v systému ISKP21+ prostřednictvím interních depeší. Při odesílání depeše se ujistěte, že ji odesíláte z vašeho projektu, jen tak se v depeši zobrazí registrační číslo projektu, depeše bude vázaná na projekt a kdykoli dohledatelná.
Kromě depeší odesílaných administrátorem ZP jsou ze strany ŘO zasílány také různé informační, automatické a systémové depeše. Ty jsou odesílány automaticky při změnách stavů projektu nebo hromadně a obsahují podpis osob reprezentujících operační program a MŠMT, tj. vrchní ředitel sekce mezinárodních vztahů, EU a ESIF a ředitelé odborů, obecný podpis ŘO nebo neobsahují žádný podpis.
ŘO doporučuje žadatelům a příjemcům své depeše s dotazy, reakcemi na výzvy nebo dalšími vyjádřeními k podané žádosti o podporu či realizaci projektu adresovat vždy na administrátora ZP daného projektu, pokud není uvedeno jinak. Ostatní osoby nejsou v dostatečné míře detailu seznámeny s projektem a doba vyřízení depeše se tak může prodloužit z důvodu jejího předávání příslušnému administrátorovi ZP.

Dotaz měsíce listopadu k Šablonám OP JAK a dalším výzvám zjednodušeného vykazování
Každý měsíc Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Kromě výzev Šablon OP JAK se tento měsíc zaměří také na výzvy Šablony pro neformální vzdělávání, Podpora poradenského systému a PRO-ROMA.
Číst více
Podpora poradenského systému – workshopy k administraci výstupů a přípravě zpráv o realizaci
ŘO OP JAK v souvislosti s výzvou č. 02_25_040 Podpora poradenského systému připravil distanční workshopy pro příjemce finanční podpory k administraci výstupů a podávání zpráv o realizaci. Pro zástupce příjemců dotace jsou připraveny dva workshopy k administraci výstupů a podávání zpráv o realizaci, a to odděleně pro personální šablony a pro šablony vzdělávání. Zástupci příjemců si vybírají workshop/y dle […]
Číst více
Sociální pedagog v projektech výzev OP JAK
Řídicí orgán OP JAK si dovoluje informovat, že s účinností od 1. 9. 2025 je v zákoně č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoPP“), sociální pedagog uveden jako pedagogický pracovník v § 2 odst. 2 písm. e), který vykonává přímou pedagogickou činnost. Podrobné […]
Číst více
Dotaz měsíce října k Šablonám OP JAK a výzvě Podpora poradenského systému
Každý měsíc Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Kromě výzev Šablon OP JAK se tento měsíc zaměří také na výzvu Podpora poradenského systému. Otázka za říjen 2025: Chtěli […]
Číst více
Podpora poradenského systému – zveřejnění záznamů ze seminářů pro příjemce
Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznamy z distančních seminářů pro příjemce výzvy č. 02_25_040 Podpora poradenského systému. Seminář „Realizace personálních šablon“ (23. září 2025) byl určen pro příjemce dotace, kteří ve svých projektech realizují personální šablony, tj. pro pedagogicko-psychologické poradny a střediska výchovné péče. Záznam semináře Prezentace k semináři Seminář „Povinnosti příjemců dotace“ (30. září […]
Číst více
Dotaz měsíce k výzvám Šablony II a Podpora poradenského systému – září 2025
Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzev ŠABLONY II a PODPORA PORADENSKÉHO SYSTÉMU za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za ZÁŘÍ 2025 pro výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ II, Šablony pro SŠ […]
Číst více
Podpora poradenského systému – podpůrný materiál k produktivním hodinám
Řídicí orgán OP JAK připravil podpůrný materiál k produktivním hodinám v personálních šablonách ve výzvě 02_25_040 Podpora poradenského systému. Tento podpůrný materiál k vykazování způsobilých jednotek v personálních šablonách shrnuje principy vykazování produktivních hodin a upozorňuje na nejčastější pochybení a nedostatky. Dokument byl zveřejněn ve výzvě 02_25_040 ZDE. V případě nejasností je možné se obrátit na konzultační linku pro […]
Číst více
Podpora poradenského systému – změnová kalkulačka a podpůrný materiál ke změnám
Řídicí orgán OP JAK připravil pro výzvu 02_25_040 Podpora poradenského systému změnovou kalkulačku a podpůrný materiál k přípravě žádosti o změnu aktivit. V podpůrném materiálu je popsáno, kterých subjektů se týkají změny aktivit, jaké podmínky je nutné splnit a jak žádost o změnu v ISKP21+ zadat. Změnová kalkulačka je určena pro střediska výchovné péče, která mají […]
Číst více
Zveřejnění vzorů příloh ke zprávám o realizaci projektů výzvy Podpora poradenského systému
Řídicí orgán OP JAK dne 14. srpna zveřejňuje vzory příloh ke zprávám o realizaci projektů výzvy č. 02_25_040 Podpora poradenského systému OP JAK. Jedná se o vzorové prezenční listiny a záznam o intervenci. Tyto dokumenty využijí příjemci z řad pedagogicko-psychologických poraden a středisek výchovné péče, kteří mají ve svých projektech personální šablony a budou vykazovat […]
Číst více
Zveřejnění kalkulaček šablon ZoR pro výzvu Podpora poradenského systému
Řídicí orgán OP JAK dne 30. července zveřejňuje Kalkulačky šablon ZoR pro příjemce výzvy č. 02_25_040 Podpora poradenského systému. Kalkulačky šablon ZoR slouží jako přehled vykazovaných aktivit, vybraných specifických datových položek a indikátorů. Kalkulačky jsou rozděleny dle typu příjemců. Kalkulačka šablon pro pedagogicko-psychologické poradny slouží k evidenci produktivních hodin a k vykazování podpůrných akcí metodiků […]
Číst více
Podpora poradenského systému – semináře pro příjemce vyhlášeny!
ŘO OP JAK v souvislosti s vyhlášenou výzvou č. 02_25_040 Podpora poradenského systému připravil semináře pro příjemce finanční podpory. Pro zástupce příjemců dotace byly pro úspěšnou realizaci projektů připraveny tři základní semináře. Tyto semináře jsou vhodné i pro zástupce školských zařízení, kteří teprve budou podávat žádost o podporu. Dva semináře jsou věnovány realizaci aktivit, a to odděleně […]
Číst více
Dotaz měsíce pro výzvu Podpora poradenského systému – květen 2025
Od dubna 2025 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy PODPORA PORADENSKÉHO SYSTÉMU za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za květen 2025 pro výzvu Podpora poradenského systému Jsme pedagogicko-psychologická poradna. V podmínkách personálních šablon se […]
Číst více
Podpora poradenského systému – zveřejnění záznamů ze semináře pro žadatele
Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje záznamy z distančních seminářů pro žadatele výzvy č. 02_25_040 Podpora poradenského systému. Seminář konaný dne 22. dubna byl určen pro všechny oprávněné žadatele v této výzvě, tj. pro pedagogicko-psychologické poradny, střediska výchovné péče, diagnostické ústavy, dětské domovy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy: Záznam Prezentace Seminář konaný dne 24. dubna […]
Číst více
Dotaz měsíce pro výzvu Podpora poradenského systému – duben 2025
Od dubna 2025 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy PODPORA PORADENSKÉHO SYSTÉMU za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za duben 2025 pro výzvu Podpora poradenského systému Chtěli bychom se zeptat, na koho se […]
Číst více
Vydání uživatelské příručky ISKP21+ pro žádost o podporu pro výzvu Podpora poradenského systému
ŘO OP JAK informuje o vydání uživatelské příručky pro žádost o podporu určenou pro výzvu Podpora poradenského systému. Příručka je dostupná v dokumentech výzva na záložce Uživatelská příručka ISKP21+ Žádost o podporu a v sekci Dokumenty ZDE.
Číst víceVýzva Podpora poradenského systému – semináře pro žadatele
Řídicí orgán OP JAK v souvislosti s vyhlášenou výzvou č. 02_25_040 Podpora poradenského systému připravil semináře pro žadatele o podporu. První seminář konaný dne 22. 4. 2025 je určen všem žadatelům této výzvy a bude zaměřen na výklad všech aktivit. Druhý seminář proběhne 24. 4. 2025 a je určen žadatelům, kteří v této výzvě mají k dispozici pouze aktivitu […]
Číst více
PODPORA DUŠEVNÍHO ZDRAVÍ MLÁDEŽE V POPŘEDÍ ZÁJMU OP JAK
Praha, 27. března 2025 – Zhoršující se psychické zdraví dětí a mladistvých je jedním z klíčových společenských problémů, který nelze ignorovat. Operační program Jan Amos Komenský na něj reaguje prostřednictvím nově vyhlášené výzvy Podpora poradenského systému. Ta cílí na podporu poradenských pracovníků škol tak, aby byly poskytovány poradenské služby v souladu s jednotnými pravidly. Díky […]
Číst více
Výzva č. 02_25_040 Podpora poradenského systému
Řídicí orgán OP JAK dne 27. 3. 2025 vyhlašuje výzvu č. 02_25_040 Podpora poradenského systému, jejímž cílem je podpořit metodické vedení poradenských pracovníků mateřských, základních a středních škol prostřednictvím poskytnutí podpory ze strany pedagogicko-psychologických poraden. Dále je cílem vytvoření celorepublikové struktury mobilních týmů duševního zdraví pro přímou podporu škol a školských zařízení při vzdělávání a výchově dětí […]
Číst více13:00 - 15:00
Podpora poradenského systému Workshop pro příjemce – Administrace výstupů a podání první ZoR – personální šablony
Seminář se bude konat v platformě MS Teams – registrovaní účastníci obdrží odkaz k přihlášení na seminář a prezentaci den před konáním semináře.
13:00 - 14:00
Podpora poradenského systému Workshop pro příjemce – Administrace výstupů a podání první ZoR – šablony vzdělávání pracovníků
Seminář se bude konat v platformě MS Teams – registrovaní účastníci obdrží odkaz k přihlášení na seminář a prezentaci den před konáním semináře.

