Vyloučené aktivity – workshopy pro školy – pokud v našich prostorách uděláme workshop pro mládež 15+ a bude to otevřené pro širokou veřejnost a do toho přijde jedna třída organizovaně, tak je to v pořádku?
Ano, je to v pořádku. Aktivity je nutné připravit a uspořádat pro cílové skupiny uvedené ve výzvě tak, aby byly přístupné pro širokou veřejnost. Tj. je nutné organizačně zajistit možnost účasti veřejnosti (např. zvolit dostatečně velkou kapacitu akce), informovat o ní celou veřejnost apod. Pokud pak na takovou akci přijde i jedna třída s pedagogem, je to […]
Číst více »Stačí realizace aktivit v Praze, nebo je třeba plánovat aktivity ve více krajích či celé ČR?
Ano stačí. V této výzvě jsme nijak neomezovali územní rozložení realizace aktivit, a to vzhledem k tomu, že projekty budou zveřejňovat své produkty a ty budou tedy k volnému využití pro celou republiku.
Číst více »Je možné, že některé z aktivit budou mít opravdu jenom jednu cílovou skupinu z hlediska věku, pokud ve stejné podaktivitě bude alespoň jedna aktivita pro dvě věkové skupiny?
ANO, je to možné. V každé žádosti o podporu musejí být zvoleny minimálně dvě věkové kategorie cílové skupiny Účastnící občanského vzdělávání. Například jedno téma prvovoličství zpracujete pro věkovou skupinu mládež (15-29 let) a další téma může být zaměřeno třeba na střední věk, tj. osoby v produktivním věku (30-64 let), popř. na produktivní věk a mládež. Jde […]
Číst více »Děti, žáci a studenti“ jsou bráni do 15 let? Je tedy možné organizovat workshopy pro osoby starší 15 let?
ANO, je to možné. Děti, žáci a studenti do 15 let jsou považováni pouze za případnou součást cílové skupiny (CS) veřejnost, ale pro ně primárně nemají být aktivity projektů této výzvy určeny. Cílovou skupinou této výzvy jsou osoby starší 15 let a pro ně lze workshopy, samozřejmě s ohledem na vyloučené aktivity, organizovat.
Číst více »Jaká je maximální délka realizace výjezdové mobility v rámci návratového grantu?
Výjezdová mobilita je nepovinnou součástí návratového grantu. Maximální délka realizace výjezdové mobility v rámci jednoho návratového grantu je 6 měsíců, minimální délka realizace výjezdové mobility je 1 měsíc (viz kap. 5.7.1., s. 23 a 24 SPpŽP). V jednom návratovém grantu je možné realizovat nejvýše dvě výjezdové mobility. Součet délky realizace těchto dvou výjezdových mobilit nesmí překročit 6 […]
Číst více »Co konkrétně znamená účastník občanského vzdělávání a jaký je rozdíl v této cílové skupině a veřejností? Moc děkuji za upřesnění.
CS výzvy je definována jak ve výzvě, tak v navazující dokumentaci výzvy. Ve svém projektu plánujete konkrétní vzdělávací a osvětové činnosti pro dospělou populaci, tj. pro osoby, které se tím stávají účastníky občanského vzdělávání. Mohou se jich účastnit prezenčně nebo online. Jedná se o osoby, které bude možné věrohodným způsobem identifikovat a doložit jejich účast – […]
Číst více »Cílové skupiny – chápu správně, že do každého projektu musíme zahrnout CS „účastníky OV“ (a v rámci toho min. 2 věkové kategorie) + k tomu můžeme zacílit i na veřejnost? Tedy není to tak, že by bylo možné projekt orientovat jen na „veřejnost“? Případně na jednu kategorii z té první kategorie CS a pak „veřejnost“.
Ano, chápete to správně. Ve výzvě je uvedeno, že „v každé žádosti o podporu musí být zvoleny minimálně dvě věkové kategorie cílové skupiny“. V případě CS – veřejnosti není možné věkovou kategorii sledovat, zatímco u CS – účastníků občanského vzdělávání sledovat věkovou skupinu lze. To znamená, že není možné zaměřit projekty jenom na jednu věkovou kategorii […]
Číst více »Nelze tedy vybrat například dvě aktivity z 3.1. a jednu aktivitu z 3.4?
Dotaz zřejmě směřuje k tématům zvolené podaktivity. Patrně se jedná o příklad, kdy se žadatel rozhodl, že bude realizovat Aktivitu 3 a v ní podaktivitu 3.1 a podaktivitu 3.4. V každé zvolené podaktivitě musí naplnit nejméně tři z těch témat, která jsou v kap. 5.7 Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část uvedena. Neboli varianta uvedená v dotazu […]
Číst více »Ráda bych se zeptala, jestli je možné vytvořit webové stránky, kde by se edukovala široká veřejnost k určitému tématu a byly k tomu i besedy.
Ano, toto je možné, nicméně upozorňujeme na podmínku výzvy, kterou je i v případě zde zmiňovaných webových stránek a obdobných aktivit na internetu vždy zajistit i interakci s cílovou skupinou. Pokud by aktivity na webu byly doplněny a propojeny s prezenčními akcemi, které uvádíte, např. besedami s aktivizačními metodami, tak je to v souladu s výzvou.
Číst více »Mohla bych Vás poprosit o bližší informace k cílové skupině? Jaký je rozdíl mezi účastníky občanského vzdělávání a veřejností? Jakým způsobem se bude prokazovat věk zúčastněných osob?
Cílová skupina výzvy je definována jak ve výzvě, tak v navazující dokumentaci výzvy. Ve svém projektu plánujete konkrétní vzdělávací a osvětové činnosti pro dospělou populaci, tj. pro osoby, které se tím stávají účastníky občanského vzdělávání. Mohou se jich účastnit prezenčně nebo online. Jedná se o osoby, které bude možné věrohodným způsobem identifikovat a doložit jejich účast […]
Číst více »K vyloučeným aktivitám – rozumím dobře tomu, že nelze například udělat letní školu pro pedagogy, ale lze udělat letní školu pro veřejnost, včetně učitelů (tj. dle cílové skupiny, pro kterou budeme projekt realizovat)?
Ano, letní škola jen výhradně pro pedagogy by byla vyloučenou aktivitou. Letní škola otevřená pro veřejnost v souladu s výzvou je, samozřejmě se jí mohou zúčastnit i pedagogové, kteří zde budou součástí CS účastníci občanského vzdělávání.
Číst více »Pochopili jsme, že nelze mít program přímo pro konkrétní školu/oddíl, ale vždy jen pro veřejnost. Je např. ale možné udělat akci/exkurzi/program na nějakém místě (naše prostory nebo městská knihovna) a pozvat tam veřejnost do 30 let? Pokud ano, vadí, když krom veřejnosti to nabídneme i středním školám a pan učitel tam dovede třídu?
Ano, akce je potřeba pořádat pro veřejnost, nikoli pro školní třídy atd. Pokud připravíte akci pro veřejnost, tj. bude otevřená a bude se jí moci zúčastnit mládež do 30 let, pak samozřejmě je možné, aby na takovou akci přišli i žáci středních škol jak samostatně, tak i s pedagogy.
Číst více »Doporučujete případně bodově zvýhodníte partnerství s městem nebo krajem v místě realizace projektu? Může být město/kraj nefinančním partnerem projektu?
V první řadě je třeba upozornit na to, že územní samosprávné celky, tj. města ani kraje, nejsou v této výzvě oprávněnými žadateli ani partnery. Dále platí, že rozhodující pro hodnocení žádosti o podporu není to, zda je projekt realizován pouze žadatelem, popř. žadatelem a partnery, ale rozhodující je kvalita projektu. Na bodové hodnocení tedy nemá vliv, kolik […]
Číst více »Příloha podrobný popis realizace aktivit projektu – je třeba v rámci cílů definovat i cíle, na jejichž naplnění cílí KA 1 a KA 2 (tedy povinné aktivity)? Pokud si zvolíme v rámci projektu pouze jednu podaktivitu, budeme mít tedy pouze jednu KA (nad rámec těch povinných) a tedy pouze jeden cíl (cíl č. 2) nad rámec toho celkového cíle, OK?
Celkový cíl je pro každou povinně volitelnou aktivitu stanoven výzvou. Dílčí cíle uvádí žadatel do přílohy žádosti o podporu Podrobný popis realizace aktivit, a to tak, jak je to v návodném textu popsáno: „Další cíle projektu a jejich vazba na klíčové aktivity (KA) budou předmětem věcného hodnocení. Při popisu cílů využijte zásadu SMART (cíl musí být […]
Číst více »V případě konkrétních výstupů – je potřeba vytvořit novou putovní výstavu, nebo je možné pracovat s již existující výstavou, ale rozšířit v souladu s výzvou cílovou skupinu a přizpůsobit způsob práce s ní?
V této výzvě vznikají nové výstupy, takže v uvedeném příkladu je potřeba vytvořit novou putovní výstavu zaměřenou na cílovou skupinu této výzvy. Pokud jsou přínosné a ke splnění vzdělávacího cíle výstavy vhodné některé exponáty, které už byly použity na jiné výstavě, není jejich využití na nové výstavě vytvořené v projektu vyloučeno.
Číst více »Je prosím seznam produktů z Databáze produktů spolufinancovaných z fondů EU, který je uveden v dokumentaci, definitivní? Není potřeba individuálně procházet Databázi?
Ano, seznam projektů uvedený v příloze Podrobný popis realizace aktivit projektu je uzavřeným přehledem a stačí vyhodnotit tyto zde uvedené programy. V Databázi produktů spolufinancovaných z fondů EU jsou samozřejmě i další zajímavé relevantní materiály, které doporučujeme vaší pozornosti, ale podmínka výzvy bude splněna vyhodnocením pouze uvedeného seznamu odkazů, nad jeho rámec není pro podání žádosti o podporu […]
Číst více »Pokud jsem to pochopil dobře – cílová skupina se může v různých podaktivitách lišit a nemusí být jednotná pro celý projekt? Např. v podaktivitě 3.2 Mezigenerační dialog můžeme cílit na věkovou kategorii 15-29 let a 65+ a v rámci podaktivit 3.3 pak třeba na kategorii ve věku 15-29 a 30-64. Je tomu tak?
Ano, je možné témata naplňovat pro odlišné cílové skupiny např. tak, jak uvádíte. Nicméně připomínáme, že je potřeba akce realizovat tak, aby se nejednalo o vyloučené aktivity, tj. nelze akce připravit např. výhradně pro žáky střední školy, pro mládež v rámci běžné činnosti nějakého oddílu, kroužku atd.
Číst více »Může být součástí projektu i inkubace produktu?
Ano, pokud je myšleno financování zpracování nového výstupu, např. hry, může to být součástí projektu, ale musí dále následovat jeho „implementace“, a to dle podmínek výzvy. Nicméně upozorňujeme, že součástí hodnocení žádosti o podporu bude posouzení efektivnosti takových výdajů a jejich hospodárnost. Dále bude posuzováno, nakolik jsou takové výdaje nezbytné pro naplnění cílů projektu.
Číst více »Vyloučenou aktivitou jsou aktivity a programy realizované výhradně pro děti, žáky a studenty v rámci formálního, zájmového a organizovaného neformálního vzdělávání (tyto skupiny je možné podpořit pouze jako součást cílové skupiny veřejnost). Jednou z vyloučených aktivit jsou aktivity a programy realizované VÝHRADNĚ PRO DĚTI, ŽÁKY A STUDENTY…“. Vzhledem k formulaci lze jako jednu z aktivit projektu realizovat besedy ve školách za předpokladu, že se nejedná o stěžejní prvek projektu, ale pouze přidruženou aktivitu podporující dopad projektu?
Vyloučené aktivity jsou přesně specifikovány jak ve výzvě (kap. 4.2), tak v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část (kap. 5.7.4). Aby žádost o podporu splnila kritéria přijatelnosti, nesmí obsahovat žádné vyloučené aktivity. Není tedy rozhodující, zda by se jednalo o stěžejní nebo přidruženou činnost projektu. Tato skutečnost je mimo jiné uvedena i v úvodním návodu […]
Číst více »Jak v případě realizace vzdělávacích aktivit pro dospělou veřejnost (fyzicky i online) zjistíme, zda účastník/účastnice spadá do věkové kategorie 15-29, nebo 30-64, když bude vypadat na třicet let?
V rámci realizace akcí pro účastníky občanského vzdělávání budete např. na prezenčních listinách nebo při přihlašování účastníků na online akce potřebovat věrohodně doložit účast osob z CS a zároveň tak budete sledovat věkovou skupinu, tj. účastníci na prezenční listině nebo v přihlášení na online uvedou, do které ze tří věkových kategorií patří, s čímž nepředpokládáme, že by účastníci měli […]
Číst více »Jaké jsou podmínky daných témat (uvedených v rámci podaktivit)? Je nutné, aby téma běželo po celou dobu trvání projektu? Jaký má být rozsah zvoleného tématu?
V Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část jsou v kap. 5.7 uvedeny podmínky pro realizaci a naplnění témat podaktivit. Další podmínky, a to i časové hledisko, tj. doba, po kterou je nutné témata realizovat, výzvou dané nejsou. Žadatel zpracovává k jednotlivým zvoleným podaktivitám harmonogram jejich realizace. Zásadní však je, aby plánovaný rozsah realizace témat skutečně vedl […]
Číst více »Pokud bude vzdělávací akce otevřená, plánovaná a propagovaná pro širokou veřejnost, ale zúčastní se jí v reálu například jen učitelé, bude stále posuzována jako akce pro veřejnost?
Podstatné je, pro jakou cílovou skupinu bude akce připravena a na jakou část CS bude zaměřena. To je to, co projekt může jednoznačně ovlivnit. Dále je jeho odpovědností to, aby akce byla skutečně otevřená veřejnosti, čemuž musí odpovídat její propagace a organizační zabezpečení, tj. je nezbytné o akci prokazatelně informovat celou veřejnost, aby kapacita akce […]
Číst více »Chtěla bych se zeptat, jakým způsobem bude posuzováno, že námi zvolené zaměření vzdělávacích a osvětových akcí je v souladu s tématem v rámci zvolené podaktivity?
Žádosti o podporu budou hodnoceny nejprve z hlediska přijatelnosti, kdy bude posuzováno zejména to, zda v projektu nebudou realizovány vyloučené aktivity. Dále bude v rámci věcného hodnocení posuzován soulad popsané realizace aktivit hodnoticí komisí, kterou tvoří odborníci na daná témata, kteří svým expertním posouzením vyhodnotí, zda jsou plánované aktivity v souladu se zvolenými tématy podaktivit, které budou v projektu vybrány […]
Číst více »Dotaz k době realizace: Je možné projekt plánovat až od 1.1.2026 do 31.12.2028?
Ano, je to možné. V tomto případě jsou splněny podmínky výzvy pro minimální délku realizace projektu a nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu.
Číst více »