Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

19. června 2024 - 26. srpna 2024

Žádost o podporu již není možné podat


Celková alokace

385 mil. Kč

Počet předložených žádostí

52

Předložené žádosti

397 mil. Kč

Počet podpořených žádostí

30

Podpořené žádosti

251 mil. Kč

Zbývající alokace

134 mil. Kč


Aktualizováno 16. 10. 2024


Datum zahájení příjmu žádostí o podporu 8. 7. 2024. Příjem žádostí o podporu byl ukončen 26. srpna 2024 v 10.05 hodin – finanční objem v podaných žádostech o podporu dosáhl 130 % výše alokace výzvy.

Text výzvy PRO-ROMA, verze 2

25. 09. 2024 - 11:53| pdf| 417.03 kB

Text výzvy PRO-ROMA - Neplatná verze

18. 06. 2024 - 10:59| pdf| 534.24 kB

Popis a zdůvodnění změn výzvy

25. 09. 2024 - 11:52| pdf| 150.62 kB

Prohlášení o přijatelnosti žadatele

18. 06. 2024 - 11:18| docx| 287.64 kB

Prohlášení o výběru režimu veřejné podpory

18. 06. 2024 - 11:20| docx| 305.34 kB

Kalkulačka šablon PRO-ROMA

18. 06. 2024 - 11:21| xlsx| 322.98 kB

Dokládání výstupů výzvy PRO-ROMA - návod

26. 08. 2024 - 07:51| docx| 171.25 kB

Evidence 16 hodin

26. 08. 2024 - 07:51| xlsx| 61.49 kB

Potvrzení o dobrovolnické činnosti

26. 08. 2024 - 07:51| docx| 285.32 kB

Potvrzení o zaměstnání pracovníků

26. 08. 2024 - 07:51| docx| 285.54 kB

Zápis o uskutečněném setkání

26. 08. 2024 - 07:51| docx| 292.76 kB

Souhrnná evidence podpor PRO-ROMA

26. 08. 2024 - 07:51| xlsx| 549.48 kB

Prokázání vlastnické struktury

09. 09. 2024 - 10:54| docx| 283.49 kB

Podpůrný materiál _změny aktivit_PRO-ROMA

01. 10. 2024 - 08:43| pdf| 239.43 kB

Dokument podepsaný ručně a zaslaný datovou schránkou nelze považovat za originál dokumentu. Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, dochází zasláním datovou schránkou k ověření odesílatele. Aby byl dokument po vyjmutí z datové schránky originálem, musí být už před vložením do datové schránky elektronicky podepsán.

Pro kontrolu na místě je třeba doložit originál osvědčení/potvrzení o absolvování podepsaný ručně nebo elektronicky oprávněným pracovníkem poskytovatele vzdělávání.

Jsou dvě možnosti, které obě vyžadují originál od poskytovatele vzdělávacího kurzu:

  1. Poskytovatel kurzu pošle listinný originál, tj. ručně podepsané osvědčení o absolvování kurzu, příjemci poštou.
  2. Poskytovatel kurzu pošle elektronický originál (elektronický dokument podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) e-mailem nebo datovou schránkou. Příjemce může tento originál rovnou vložit do ZoR, zároveň ho má k dispozici pro kontrolu na místě v elektronické podobě.

Poznámka: Konverzí lze elektronický originál (tj. podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) převést do listinné podoby. Nebo opačně, listinný dokument převést do elektronické podoby konverzí, která bude obsahovat doložku, že se elektronický dokument shoduje s originálem.

Pokud příjemce obdrží prostřednictvím e-mailu/datové schránky naskenovaný dokument s fyzickým podpisem (prostou kopii dokumentu), nelze z něho vytvořit originál konverzí – tj. z kopie nelze vytvořit originál.

 S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

 

Dle přílohy č. 2 Výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kap. 4.1 se za neuznatelný výstup považuje, když pracovník a/nebo dobrovolník absolvuje program, který není hrazen z finančních prostředků projektu (je poskytován účastníkům zdarma, nebo je hrazen z jiných zdrojů). U neakreditovaných kurzů a seminářů je navíc jako výstup pro kontrolu na místě požadováno také potvrzení o zaplacení vzdělávání. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Dotazy obecnějšího charakteru týkající se přípravy žádosti o podporu, realizace a vykazování jednotlivých šablon směřujte prioritně na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Dotazy vztahující se k procesu administrace konkrétního projektu (např. výzvy k doplnění žádosti o podporu nebo následně výzev k dopracování zpráv o realizaci) je vhodné komunikovat přímo s administrátorem daného projektu.

Jak zjistíte, kdo je administrátorem vašeho projektu?

Podpisem žádosti o podporu a jejím zaregistrováním v systému ISKP21+ je projektu přiděleno registrační číslo, čímž projekt vstupuje do procesu schvalování. Projekt je během pár dní přidělen administrátorovi zjednodušených projektů s rolí manažer projektu (dále jen „administrátor ZP“). Jeho jméno se žadateli/příjemci zobrazí v ISKP21+ po otevření projektu v menu nalevo v části Identifikace projektu, položka Manažeři projektu ŘO/ZS.

Tento administrátor ZP je kontaktní osobou daného projektu pro zajišťování veškeré komunikace mezi žadatelem/příjemcem a Řídicím orgánem (dále jen „ŘO“). Z důvodu zajištění auditní stopy je komunikace oboustranně vedena v systému ISKP21+ prostřednictvím interních depeší. Při odesílání depeše se ujistěte, že ji odesíláte z vašeho projektu, jen tak se v depeši zobrazí registrační číslo projektu, depeše bude vázaná na projekt a kdykoli dohledatelná.

Kromě depeší odesílaných administrátorem ZP jsou ze strany ŘO zasílány také různé informační, automatické a systémové depeše. Ty jsou odesílány automaticky při změnách stavů projektu nebo hromadně a obsahují podpis osob reprezentujících operační program a MŠMT, tj. vrchní ředitel sekce mezinárodních vztahů, EU a ESIF a ředitelé odborů, obecný podpis ŘO nebo neobsahují žádný podpis.

ŘO doporučuje žadatelům a příjemcům své depeše s dotazy, reakcemi na výzvy nebo dalšími vyjádřeními k podané žádosti o podporu či realizaci projektu adresovat vždy na administrátora ZP daného projektu, pokud není uvedeno jinak. Ostatní osoby nejsou v dostatečné míře detailu seznámeny s projektem a doba vyřízení depeše se tak může prodloužit z důvodu jejího předávání příslušnému administrátorovi ZP.

V žádosti o podporu postačí na záložce Umístění zvolit jeden kraj a zpravidla odpovídá sídlu organizace. Na zvolení místa nemá vliv skutečnost, že se některé aktivity uskuteční i mimo uvedený kraj.

Pokud poskytujete registrované sociální služby, potom jste oprávněným žadatelem v tom případě, že máte ve výroční zprávě (popř. již v zakladatelských dokumentech) uvedenu realizaci neformálních vzdělávacích aktivit pro romské děti a mládež nebo vzdělávacích aktivit zaměřené na zvyšování povědomí romské komunity o vzdělávacím systému nebo vzdělávacích aktivit pro pracovníky ve vzdělávání zaměřené na zvyšování povědomí o romské menšině. Pokud je ve výroční zprávě (zakladatelských dokumentech) uvedeno pouze obecně poskytování registrovaných sociálních služeb romské komunitě, je to nedostatečné. Obecné uvedení registrované sociální služby romské komunitě není zárukou, že se jedná o výše vyjmenované vzdělávací aktivity. 

Oprávněnost žadatele je nutné doložit oběma dokumenty, tedy potvrzením krajského koordinátora pro romské záležitosti a zároveň také výroční zprávou nebo zakladatelským/zřizovacím dokumentem, ve kterém bude dohledatelná realizace neformálních vzdělávacích aktivit pro romské děti a mládež nebo vzdělávacích aktivit zaměřené na zvyšování povědomí romské komunity o vzdělávacím systému nebo vzdělávacích aktivit pro pracovníky ve vzdělávání zaměřené na zvyšování povědomí o romské menšině.

Kalkulačka šablon PRO-ROMA běžně zobrazuje všechny údaje ve všech buňkách. V ojedinělých případech, kdy s kalkulačkou je pracováno na menších obrazovkách (např. na notebooku s krátkou úhlopříčkou, na tabletu apod.), se mohou skutečně při nápočtech alokace ve vyšších hodnotách (7mi/8miciferná čísla) zobrazit křížky indikující úzkou buňku. V takovém případě je možné upravit měřítko zobrazení souboru (zmenšit nebo zvětšit měřítko zobrazení 100 %), nebo pracovat se souborem na zařízení s větším monitorem.

V tomto případě je nezbytné žádost o podporu podepsat oběma statutárními zástupci. Využití plné moci je však možným řešením, aby byl k podpisu zplnomocněn pouze jeden statutární zástupce.

Šablona je připravena univerzálně pro různé typy vzdělávacích aktivit pro děti, pravidelné, jednorázové, s delší i kratší dobou trvání. Doba 12 po sobě jdoucích měsíců je časové období, ve kterém musí aktivita proběhnout. Hodiny lze zrealizovat kdykoliv v intervalu tohoto období, tj i rychleji (během několika měsíců, nebo dní dle typu realizované aktivity), nejpozději však do jednoho roku. Frekvence konání jednotlivých hodin není stanovena, zároveň není vyžadována žádná pravidelnost. V jednom dni lze také vykázat více hodin – například sportovní odpoledne v délce 3 hodin.

Pojem „děti a mládež“ je definován v Přehledu šablon a jejich věcný výklad v kapitole 1.1 na str. 3. Jedná se o nezaopatřené děti dle zákona o státní sociální podpoře a dle zákona o důchodovém pojištění. Jedná se tedy o děti na základní a střední škole, popř. nezaopatřené studenty denního studia na vyšší odborné či vysoké škole.

Jedná se o kvalifikovaný odhad vedoucího aktivity/statutárního zástupce organizace. Konkrétní prokázaní, že se jedná o romské děti/mládež, se nevyžaduje. Pro doložení výstupu aktivity je dokládán formulář Evidence 16 hodin, kde budou uvedeni jména (nebo kódy) dětí, které se aktivity zúčastnili a u každého dítěte je označeno zda se jedná o dítě romské (volba ANO/NE).

Jedná se o kvalifikovaný odhad vedoucího aktivity/statutárního zástupce organizace.

Pokud se bude 5 romských dětí účastnit všech 16 hodin vzdělávací aktivity (například v tanečním kroužku), potom lze na těchto 16 hodin společné aktivity využít 5 šablon aktivity č. 5. Pokud by se účastnilo 5 romských dětí, z nichž by se 4 účastnily 16 hodin a 1 dítě by se kvůli nemoci účastnilo pouze 10 hodin, potom lze na těchto 16 hodin využít 4 šablony. Pokud bude 16 hodin tanečního kroužku zrealizováno za 2 měsíce a bude navazovat další 16hodinový kroužek, potom se ho mohou účastnit ty samé děti (děti se mohou účastnit opakovaně).

Pro výpočet počtu hodin je potřeba si určit, na kolik měsíců a jak intenzivně plánuji kroužky v projektu pořádat. Pokud plánuji projekt na 48 měsíců s tím, že každým rokem nebudou kroužky probíhat 2 měsíce (část letních prázdnin, Vánoční prázdniny), potom budou kroužky probíhat po dobu 40 měsíců. Je vhodné si vypočítat počet hodin v jednom měsíci – např. oba kroužky probíhají 1x týdně 2 hodiny, tj. v průměru 16 hodin měsíčně. Zároveň lze počítat hodiny na jednotlivé děti – pokud plánuji s 10 dětmi v každém kroužku, tj. 20 dětí v obou kroužcích x 16 hodin měsíčně = 320 hodin měsíčně. Měsíční výpočet poté vynásobím počtem měsíců realizace aktivity v projektu, tj. 320 hodin x 40 měsíců = 12 800 hodin. Mohu zaokrouhlit na 13 000 hodin. Kalkulačka šablon pak umožní zvolit až 850 šablon č. 5. Je na zvážení žadatele, zda plánuje využít maximální možnou dotaci, nebo si zvolí nižší počet aktivit, který může být s ohledem na kapacity organizace reálnější.

Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež musí probíhat vždy pro skupinu dětí, tj. minimálně pro dvě děti. Při doučování v rodinách budou doučováni sourozenci nebo kamarádi/spolužáci, vždy minimálně dvě děti. Doučování může probíhat přímo v rodině.

Ano, rodiče patří mezi cílové skupiny výzvy a mohou být účastníky aktivit realizovaných v rámci šablony č. 6 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v romských/proromských organizacích.

Ano, v rámci šablony č. 6 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v romských/proromských organizacích, ve variantě setkávání c) komunitní setkávání s veřejností.

Ano, aktivity pro veřejnost lze realizovat v rámci šablony č. 6 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v romských/proromských organizacích.

Ano, v rámci šablony č. 6 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v romských/proromských organizacích, ve variantě setkávání b) odborně zaměřená tematická setkávání s rodiči.

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou vzdělávání s využitím nových technologií v tématu využití IT technologií ve vzdělávání (včetně prevence kyberšikany a bezpečnosti na sociálních sítích).

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou vzdělávání s využitím nových technologií v tématu využití IT technologií ve vzdělávání (včetně prevence kyberšikany a bezpečnosti na sociálních sítích).

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou vzdělávání s využitím nových technologií v tématu využití IT technologií ve vzdělávání (včetně prevence kyberšikany a bezpečnosti na sociálních sítích).

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou mentoringu v tématu zvýšení motivace romských dětí a mládeže ke vzdělávání nebo formou zážitkového učení v tématu volnočasové aktivity.

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou mentoringu v tématu zvýšení motivace romských dětí a mládeže ke vzdělávání nebo formou zážitkového učení v tématu volnočasové aktivity.

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou zážitkového učení v tématu volnočasové aktivity pro romské děti a mládež a společné volnočasové aktivity pro romské a neromské děti a mládež.

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou zážitkového učení v tématu volnočasové aktivity pro romské děti a mládež a společné volnočasové aktivity pro romské a neromské děti a mládež

Ano, v rámci šablony č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou zážitkového učení v tématu volnočasové aktivity pro romské děti a mládež a společné volnočasové aktivity pro romské a neromské děti a mládež.

Ano, v rámci šablony č.5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež, např. formou zážitkového učení v tématu volnočasové aktivity pro romské děti a mládež a společné volnočasové aktivity pro romské a neromské děti a mládež.

Doporučujeme seznámit se před přípravou žádosti s výzvou a veškerou dokumentací, včetně přílohy č. 1 Hodnoticí kritéria. Po finalizaci žádosti nelze opravit nenapravitelná hodnoticí kritéria, na základě jejich nesplnění je žádost zamítnuta. Volba šablon musí být v souladu s výzvou, tzn. žádost obsahuje povinnou šablonu č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež. Žádost musí být podána oprávněným žadatelem, tj. žadatel splňuje definici oprávněného žadatele z výzvy a splňuje všechny podmínky zde stanovené.

Napravit lze napravitelné chyby, na které upozorní buď systém nebo hodnotitelé.

Na co si dát při vyplňování žádosti pozor:

  1. Je nutné vyplnit všechny povinné údaje. Systém ISKP21+ hlídá, aby byla vyplněna všechna povinná pole, pokud všechna povinná pole vyplněna nejsou, nelze žádost finalizovat. V tomto případě je třeba doplnit chybějící údaje.
  2. Zkontrolovat, zda jsou vloženy všechny povinné přílohy (lze vkládat i nepovinné přílohy).
  3. Zkontrolovat, zda veškeré dokumenty obsahující kolonku pro podpis a uvedení názvu/ identifikačních znaků subjektu žadatele jsou opatřeny elektronickým podpisem statutárního orgánu nebo zástupce/zástupců statutárního orgánu.
  4. Zkontrolovat, zda je žádost opatřena elektronickým podpisem v souladu s PpŽP ZP, příloha č. 6 a výzvou, kap. 8.
  5. Zkontrolovat, zda jsou všechny potřebné identifikační údaje v žádosti o podporu uvedeny v souladu s výpisem z evidence, kde je žadatel evidován.
  6. Zkontrolovat správnost údajů o vlastnické struktuře žadatele.
  7. Zkontrolovat, zda je doba realizace projektu v souladu s podmínkami výzvy.
  8. Zkontrolovat, zda jsou vyplněny cílové hodnoty povinných indikátorů (508 102, 510 102, 515 102 a 517 102)
  9. Zkontrolovat, zda projekty, které realizují šablony na vzdělávání a spolupráci pracovníků a dobrovolníků romských/proromských organizací, mají zvolené indikátory 525 102 a 600 000.
  10. Posoudit přiměřenost – reálnost nastavení cílových hodnot indikátorů vzhledem k vybraným šablonám.
  11. Rozpočet projektu musí respektovat minimální a maximální výši uvedenou ve výzvě, kap 7.

Příručka pro podání žádosti v systému IKSP21+ je zveřejněna ZDE.

Je nutné ji podat elektronicky prostřednictvím systému ISKP21+.

Zde je třeba se nejdříve zaregistrovat (pokud již žadatel není registrován), poté založit projektovou žádost, vyplnit, finalizovat žádost, opatřit ji elektronickým podpisem a elektronicky ji odeslat. Příručka pro podání žádosti v systému IKSP21+ je zveřejněna ZDE.

Nemůže.

Seznam koordinátorů najdete ZDE.

 

Lze doložit poslední výroční zprávou nebo zakladatelským/zřizovacím dokumentem a zároveň potvrzením krajského koordinátora pro romské záležitosti.

Nemusí být doloženy zkušenosti žadatele s neformálním vzděláváním. Žadatel však musí prokázat realizaci alespoň jedné z této aktivit:

  • Realizuje min. jednu neformální vzdělávací aktivitu pro romské děti a mládež nebo,
  • Vzdělávací aktivity zaměřené na zvyšování povědomí romské komunity o vzdělávacím systému nebo,
  • Vzdělávací aktivity pro pracovníky ve vzdělávání zaměřené na zvyšování povědomí o romské menšině.

Žadatel nemusí dokládat výroční zprávu v případě, že je k dispozici ve veřejně přístupném registru spravovaném státem.

Např. Výkazem zisků a ztrát či Zprávou o hospodaření.

Min. 2 roky k datu podání žádosti o podporu.

Výzva je určena pouze pro romské nebo proromské NNO. Definici oprávněných žadatelů a seznam podkladů pro prokázání oprávněnosti žadatele naleznete ve výzvě, v kap. 5.1.

Ne, tato výzva je určena pouze pro nestátní neziskové organizace, které realizují vzdělávací aktivity ve prospěch romské menšiny. Bližší informace k oprávněným žadatelům je možné najít ve výzvě, kap. 5.

Ne, do neformálních vzdělávacích aktivit se mohou společně zapojit romské i neromské děti a mládež.

Ano, je to:

  • Poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
  • Financování identických nákladů na aktivitu ze dvou zdrojů (tzv. dvojí financování) – OP JAK, OPZ+ apod.

Nemusí, výběr šablon je na žadateli a vychází z aktivit, které chce žadatel realizovat. Povinně je však nutné ve všech projektech realizovat alespoň jednu šablonu č. 5 Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež.

Lze realizovat pouze takové činnosti, které odpovídají obsahové náplni šablon. Pokud má žadatel/příjemce pochybnosti, zda jím plánované aktivity jsou v souladu s výzvou, je vhodné je předem konzultovat prostřednictvím konzultační linky, viz. kap. 8.1 výzvy.

48 měsíců.

24 měsíců.

Do doby, kdy finanční objem v podaných žádostech o podporu dosáhne 130 % výše alokace výzvy, nejpozději do 6. 1. 2025 do 14.00.

Nejzazší datum pro ukončení projektu je 31.12.2028.

Ano, délku realizace projektu lze prodloužit. Jedná se o tzv. změnu podstatnou zákládající změnu právního aktu. Tato změna musí být řádně odůvodněna a podána formou žádosti o podstatnou změnu. Žádost o změnu posuzuje Řídicí orgán OP JAK a na základě předloženého odůvodnění následně rozhodne o jejím ne/schválení, více ke změnám viz kap. 7.4 Pravidel pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů, verze 2 (https://opjak.cz/dokumenty/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-zjednodusenych-projektu/). Nikdy nemůže být překročena maximální délka realizace projektu stanovená výzvou, tj. 48 měsíců a nejzazší datum realizace projektu, tj. 31.12.2028.

Ano, musí.

V rámci projektů šablon neprokazuje příjemce skutečně vzniklé výdaje. Nárok na proplacení výdajů projektu z OP JAK vzniká v případě, že aktivity byly realizovány a jejich výstupy dosaženy a schváleny v době realizace projektu.

Datum zahájení fyzické realizace projektu nesmí předcházet datu podání žádosti o podporu, a musí být vždy první kalendářní den v měsíci, nejdříve však 1. 8. 2024 (dále pak 1.9. 1.10. 1.11. atd.).

Metodická pomůcka ke změnám aktivit v projektech PRO-ROMA

Řídicí orgán OP JAK si dovoluje upozornit na některé skutečnosti při podávání žádostí o změnu v šablonách výzvy č. 02_24_032 PRO ROMA (PODPORA PRO/ROMSKÝCH MÍSTNÍCH AKTÉRŮ). Při podávání žádostí o změnu projektu se žadatelé a příjemci dotace řídí Pravidly pro žadatele a příjemce, verze 2, kapitolou 7.4. Před vydáním právního aktu jsou přípustné změny pouze v identifikačních a kontaktních […]

Číst více

Změna výzvy PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů) – navýšení alokace výzvy

Řídicí orgán OP JAK zveřejňuje dne 26. září 2024 změnu výzvy č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů). Změna výzvy spočívá v navýšení alokace výzvy PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů) z 300 000 000 Kč na 385 142 384 Kč. Důvodem pro provedení změny je registrace žádostí o podporu, jejichž suma překračuje původní alokaci výzvy […]

Číst více

Dotaz měsíce k výzvě PRO-ROMA

Od července 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy PRO-ROMA (PODPORA PRO/ROMSKÝCH MÍSTNÍCH AKTÉRŮ) za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka č. 1 za září 2024 pro výzvu PRO-ROMA Je možné do výstupu šablony […]

Číst více
Výzva

Výzva PRO-ROMA ukončena: 52 projektů za 397 milionů korun

Praha, 6. září 2024 – Řídicí orgán OP JAK ukončil v pondělí 26. srpna příjem žádostí o podporu ve výzvě PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů). Tento krok znamená významný posun směrem k realizaci projektů zaměřených na podporu romských komunit a jejich místních lídrů. Finanční objem podaných žádostí dosáhl 130 % alokované částky, což svědčí o velkém […]

Číst více

PRO-ROMA – semináře pro příjemce vyhlášeny!

ŘO OP JAK v souvislosti s vyhlášenou výzvou č. 02_24_032 PRO ROMA (PODPORA PRO/ROMSKÝCH AKTÉRŮ) připravil sérii seminářů pro příjemce finanční podpory. Pro zástupce příjemců dotace jsou připraveny tři základní semináře, které proběhnou na podzim 2024 a poté budou zopakovány pro projekty s pozdějším začátkem realizace v roce 2025. První seminář je věnován realizaci šablon, tématem druhého semináře jsou […]

Číst více

Výzva 02_24_032 PRO-ROMA Ukončení příjmu žádostí o podporu

Řídicí orgán OP JAK oznamuje, že ve výzvě č. 02_24_032 PRO-ROMA (PODPORA PRO/ROMSKÝCH MÍSTNÍCH AKTÉRŮ) ukončil příjem žádostí o podporu dne 26. 8. 2024 v 10.05 hodin. V souladu s textem vyhlášené výzvy, bodem 3. Časové nastavení, je příjem žádostí ukončen poté, co finanční objem v podaných žádostech o podporu dosáhne 130 % výše alokace výzvy, nejpozději 6. 1. […]

Číst více

Vzory příloh ZoR pro projekty výzvy č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Řídicí orgán OP JAK informuje příjemce o zveřejnění vzorů příloh zpráv o realizaci projektů. Vzory naleznete na záložce Dokumenty v sekci Vzory příloh ZoR/ŽoP ZDE.  

Číst více

Zveřejnění videotutoriálu Vykazování hodnot indikátorů podpořených osob mimo IS ESF pro období 2021+

ŘO OP JAK zveřejnil na webu a Youtube kanálu Videotutoriál popisující vykazování hodnot indikátorů podpořených osob mimo IS ESF pro zjednodušené projekty (výzvy 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I a 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I). Podrobný postup včetně nezbytných dokumentů pro vykazování hodnot indikátorů podpořených osob mimo IS ESF jsou dostupné ZDE.

Číst více

Dotaz měsíce k šablonám PRO-ROMA

Od července 2024 Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony OP vybírá jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů výzvy PRO-ROMA (PODPORA PRO/ROMSKÝCH MÍSTNÍCH AKTÉRŮ) za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP JAK. Otázka za červenec 2024 pro výzvu šablony PRO-ROMA Chtěli bychom se zeptat, na koho […]

Číst více

LUCIE FUKOVÁ: O roli vládní zmocněnkyně pro záležitosti romské menšiny a výzvě OP JAK PRO-ROMA

Praha, 25. června 2024 – Řídicí orgán Operačního programu Jan Amos Komenský (ŘO OP JAK) ve spolupráci s vládní zmocněnkyní pro záležitosti romské menšiny Lucií Fukovou a zástupci romských a proromských neziskových organizací připravil výzvu PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů). Výzva podpoří rozvoj neformálních vzdělávacích aktivit romských dětí a mládeže a přispěje ke snížení vzdělanostní […]

Číst více

OP JAK vyhlásil výzvu PRO-ROMA: 300 milionů na podporu vzdělávání romských dětí a mládeže

Praha, 19. června 2024 – Operační program Jan Amos Komenský dnes vyhlásil výzvu PRO-ROMA (PODPORA PRO/ROMSKÝCH MÍSTNÍCH AKTÉRŮ), jejímž cílem je podpořit rozvoj vzdělávacích aktivit v neformálním vzdělávání romských dětí a mládeže na území České republiky. Jde o významný krok ke snižování nerovností ve vzdělávání a spravedlivějšímu přístupu ke vzdělávání. Na projekty je vyčleněno 300 […]

Číst více

Výzva PRO-ROMA – semináře pro žadatele

ŘO OP JAK v souvislosti s vyhlášenou výzvou č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů) připravil semináře pro žadatele. Pro žadatele o podporu jsou připraveny dva semináře. Seminář dne 9. 7. 2024 se bude konat prezenčně v prostorách MŠMT, seminář dne 11. 7. 2024 se bude konat distančně v platformě MS Teams. Distanční seminář bude obsahově shodný s prezenčním seminářem, […]

Číst více

Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Řídicí orgán OP JAK dne 19. 6. 2024 vyhlašuje výzvu č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů), jejímž cílem je podpořit rozvoj vzdělávacích aktivit v neformálním vzdělávání zaměřených na podporu romských dětí a mládeže na území ČR a tím přispět ke snížení vzdělanostní nerovnosti a zvýšení spravedlnosti v přístupu ke vzdělání. Dalším cílem je zvýšení motivace […]

Číst více
22. 10.
13:00 - 15:30

PRO-ROMA Seminář pro příjemce dotace – povinnosti příjemců dotace

Místo konání: Teams - odkaz bude zaslán registrovaným zájemcům před konáním semináře.

Více informací

14. 1.
13:00 - 15:30

PRO-ROMA Seminář pro příjemce dotace – realizace aktivit

Místo konání: Teams - odkaz bude zaslán registrovaným zájemcům před konáním semináře.

Více informací

28. 1.
13:00 - 15:30

PRO-ROMA a Šablony NFV Seminář pro příjemce dotace – povinnosti příjemců dotace

Místo konání: Teams - odkaz bude zaslán registrovaným zájemcům před konáním semináře.

Více informací

4. 2.
13:00 - 15:30

PRO-ROMA Seminář pro příjemce dotace – podání první zprávy o realizaci

Místo konání: Teams - odkaz bude zaslán registrovaným zájemcům před konáním semináře.

Více informací