FAQ
Nenašli jste odpověď? Napište nám.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:39
K osobním výdajům vykazovaným přímo ano, pokud existuje.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:39
Pracovníci v administrativním týmu (jednorázová částka) nemusí pracovní výkazy vést ani dokládat.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:38
V tom případě budeme mít tři nákladová střediska – přímé, jednorázové a paušály.
Samotné zaúčtování je v kompetenci příjemce. Do žádosti o platbu příjemce dokládá pouze zaúčtování přímých nákladů souvisejících s projektem. Dle kap. 8.1.1. Účetnictvím a dokladování PpŽP – obecná část (verze 2 a 3) je příjemce povinen účtovat odděleně od ostatních aktivit organizace veškeré transakce související s přímo vykazovanými výdaji (například prostřednictvím analytických účtů, použitím účetního střediska, aj.)
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:36
Co je předmětem případné kontroly FÚ není v kompetenci ŘO OP JAK definovat. U kontrol operací (prováděných na základě podmínek stanovených v právním aktu o poskytnutí/převodu podpory) není u zjednodušených metod vykazování předmětem kontroly použití prostředků. Stanovisko Generálního finančního ředitelství o postupu finančních úřadů při kontrole dotací, které využívají formy zjednodušených metod vykazování, je dostupné ZDE. Avšak příjemce musí i při čerpání paušálu a jednorázových částek dodržovat kromě pravidel OP JAK i další relevantní předpisy, kterými se obecně řídí – tj. legislativu ČR a své interní předpisy. Dodržení legislativy ČR předmětem kontroly ze strany FÚ, ale i dalších kontrolních orgánů, být může (jedná se např. o kontrolu v oblasti účetnictví, veřejných zakázek atd.).
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:35
Ne, v OP JAK se tato příloha ZoR nepoužívá. U pracovníků, kteří nejsou povinni zpracovávat pracovní výkazy, ji nahradí čestné prohlášení, prostřednictvím kterého příjemce deklaruje dodržení maximální výše úvazků pracovníků.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:34
Jednorázová částka je určena především na úhradu osobních nákladů členů administrativního týmu, kteří jsou součástí hlavního projektového týmu.
Příjemci vzniká nárok na část dotace poskytnuté na výdaje vykazované formou jednorázové částky nebo paušální sazby (zjednodušené metody vykazování), pokud splní předem definované výstupy/výsledky nebo dojde ke schválení výdajů tvořících základ pro výpočet paušálních výdajů. Tuto část dotace příjemce nedokládá účetními doklady.
Pokud prostředky poskytnuté na výdaje financované zjednodušenými metodami vykazování převyšují skutečnou výši těchto výdajů, zůstávají příjemci a považují se za vyčerpané/použité v rozsahu, v němž byly splněny podmínky stanovené pro jejich poskytnutí.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:33
Administrativní tým se vykazuje v soupisce jednotek, viz Uživatelská příručka ISKP21+. Zpracování žádosti o platbu, kap. 2.4.6. K administrativnímu týmu se nedokládá pracovněprávní dokumentace, pracovní výkazy, mzdové listy nebo výplatní pásky.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:32
Uživatelské příručky ke zprávě o realizaci a k žádosti o platbu naleznete ZDE.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:31
Zápis zpracovává pověřený pracovník.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:30
Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část území stanovují prioritizaci investičních záměrů, jež může být zahrnuta do činnosti PS financování. Přičemž v rámci řádné aktualizace je možné přidávat či ubírat investiční záměry. Aktualizovaný SR MAP musí pak vždy obsahovat popis změn, které budou dále v textu barevně vyznačeny atd.
V tabulkách investičních priorit se však vždy ponechávají:
- investiční záměry, které již byly podpořeny (zrealizovány, dokončeny),
- investiční záměry, které probíhají nebo jsou v řízení;
- případně investiční záměry, které ještě nebyly podpořeny a je možné, že se najde fin. zdroj na jejich podporu (priorita)
- nové investiční záměry, které území plánuje podpořit (priorita).
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:28
Ne, žádný z dokumentů by neměl využívat grafické prvky OP JAK (především labyrint či ikony jednotlivých priorit). Jedná se o prvky využívané ŘO OP JAK tak, aby bylo snadno rozpoznatelné, že se jedná o oficiální dokumenty, webové stránky, informace či další materiály ŘO OP JAK.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:27
V Přehledu výstupů klíčových aktivit i v Soupisce je v návodech uvedeno, že téma „jiné“ znamená další téma mimo ta, co již jsou v nabídce číselníku. Pokud 1) téma „jiné“ chcete upřesnit na téma, které v nabídce číselníku nebylo, tak do Soupisky opět uvedete téma „jiné“ a do sloupce Poznámka pak upřesníte, o jaké další téma se jednalo (pozor – nelze uvést téma, které je v nabídce číselníku). 2) téma „jiné“ chcete upřesnit na téma, které v nabídce číselníku je – tuto situaci musíte řešit přes změnové řízení.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:27
Doporučujeme navázání spolupráce s kraji a využívání např. povinné platformy pro realizátory MAP, kterou mají v rámci projektu IDZ zřídit a svolávat minimálně 2x ročně. Na této platformě lze diskutovat a koordinovat plánované aktivity tak, aby nedocházelo k ohrožení absorpční kapacity území (např. nabízení seminářů pro učitele na stejné téma ve stejný čas), nebo naopak opomenutí řešení některého klíčového problému regionu.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:24
Ze strany ŘO OP JAK není žádný vzor stanoven, pouze u Plánu spolupráce s IPs Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část definují jeho minimální obsah.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:23
Pravidla výzvy nestanovují povinnost schválení na ŘV nebo projednání na PS. Nicméně s ohledem na zásadní charakter toho, co obsahuje (např. realizace společných aktivit dvou projektů pro školy v území apod.) je žádoucí, aby s ním byly tyto platformy obeznámeny.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:21
Plán spolupráce s IPs můžete předložit také interní depeší mimo ZoR, nejpozději však do 31.12.2024.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:20
Kontakty vkládejte průběžně. Formulář je dostupný zde: Sběr kontaktů na cílové skupiny pro výzvu č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP (opjak.cz), jako přístupový kód vložte HASH žádosti o podporu.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:18
Záleží na zaměření kroužku. Pokud je zaměřen např. na ověření si probíraného učiva ve škole prostřednictvím pokusů v laboratořích SŠ, pak je možné i zapojení žáků 8. a 9.tříd. Pokud je ale kroužek cílen na pomoc s rozhodováním v oblasti volby další vzdělávací cesty, ukázání možností, které daná SŠ nabízí ve vazbě na volbu zaměstnání, pak jde především u žáků posledních dvou ročníků ZŠ o kariérové poradenství. V případě nejasností s posouzením aktivity je možné ji konzultovat s projektovým administrátorem.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:17
Ne, při práci s těmito materiály ponecháte loga, se kterými jsou uložené v Databázi výstupů OP VVV.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:16
Je potřeba mít originály dokumentů, které se staly podkladem pro vyplnění soupisky (tzn. třídní knihy / evidence uskutečněných aktivit se stručným popisem náplně/průběhu a počtem účastníků atp.).
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:12
Pokud jde o aktivitu, na jejímž konci účastnící osvědčení/potvrzení obdrží (tzn. charakter aktivity tomu dle vás odpovídá, a tudíž počítáte s jejím vydáním), jste povinni jeho kopii uchovávat (písemnou, nebo elektronickou).
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:10
Ne, výzva to u cílové skupiny pracovníků ve vzdělávání jako povinnost nestanovuje.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:10
a) Doložení v rámci ZoR je prostřednictvím Soupisky k plnění indikátorů a dalších výstupů projektu – u indikátoru 512 120, sloupec Využití vzdělávacího zdroje z OP VVV/OP JAK uvedete odkaz na vzdělávací zdroj v Databázi výstupů OP VVV, v případě, že je na daném odkaze vloženo více materiálů, uvedete jeho přesný název. U indikátoru 510 173 je vyplnění tohoto sloupce v Soupisce nepovinné.
b) Při kontrole na místě bude třeba doložit/prokázat, že se s materiálem, který je uveden v Soupisce opravdu pracovalo.
Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:08
Uvedená setkání, popsaná v KA 4 Implementace akčních plánů, vykazujete do Soupisky k ZoR buď na list příslušného indikátoru nebo na list další výstupy. Záleží na tom, kam jste tato setkání (výstup) uvedli v příloze Přehled výstupů klíčových aktivit. Zápisy, prezentace a případně další materiály se vykazují při kontrole na místě, případně na vyzvání administrátora, pokud by potřeboval při kontrole ZoR něco ověřit.