Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Zveřejněno: 15. 1. 2024 - 13:37

Zahájení realizace projektu doporučujeme plánovat nejdříve 7 měsíců od uplynutí data průběžné uzávěrky, do které byla žádost předložena. Počínaje 1. 1. 2025 doporučujeme zahájení realizace projektu naplánovat nejdříve 7 měsíců od data předložení žádosti o podporu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 15. 1. 2024 - 13:35

S ohledem na datum ukončení příjmu žádostí (14. února 2024) doporučujeme naplánovat zahájení realizace projektu nejdříve ke konci 3. kvartálu roku 2024.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce

Zveřejněno: 20. 12. 2023 - 10:13

Dokument podepsaný ručně a zaslaný datovou schránkou nelze považovat za originál dokumentu. Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, dochází zasláním datovou schránkou k ověření odesílatele. Aby byl dokument po vyjmutí z datové schránky originálem, musí být už před vložením do datové schránky elektronicky podepsán.

Pro kontrolu na místě je třeba doložit originál osvědčení/potvrzení o absolvování podepsaný ručně nebo elektronicky oprávněným pracovníkem poskytovatele vzdělávání.

Jsou dvě možnosti, které obě vyžadují originál od poskytovatele vzdělávacího kurzu:

  1. Poskytovatel kurzu pošle listinný originál, tj. ručně podepsané osvědčení o absolvování kurzu, příjemci poštou.
  2. Poskytovatel kurzu pošle elektronický originál (elektronický dokument podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) e-mailem nebo datovou schránkou. Příjemce může tento originál rovnou vložit do ZoR, zároveň ho má k dispozici pro kontrolu na místě v elektronické podobě.

Poznámka: Konverzí lze elektronický originál (tj. podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) převést do listinné podoby. Nebo opačně, listinný dokument převést do elektronické podoby konverzí, která bude obsahovat doložku, že se elektronický dokument shoduje s originálem.

Pokud příjemce obdrží prostřednictvím e-mailu/datové schránky naskenovaný dokument s fyzickým podpisem (prostou kopii dokumentu), nelze z něho vytvořit originál konverzí – tj. z kopie nelze vytvořit originál.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 20. 12. 2023 - 09:59

Pro posouzení, zda zahrnout produktivní hodiny za den, kdy se konala stávka, do zprávy o realizaci, není rozhodující, zda byla škola uzavřená či otevřená. Rozhodující je, jak byl tento den zohledněn při výpočtu mzdy/platu konkrétního zaměstnance. Do produktivních hodin se počítají skutečně odpracované hodiny nebo hodiny, za které jsou zaměstnanci vypláceny náhrady mzdy/platu (bez dovolených a státních svátků). Hodiny, které se považují za výkon práce, avšak za ně nepřísluší náhrada mzdy/platu, nelze do produktivních hodin započítat. Příjemce je povinen se při realizaci projektu řídit nejen pravidly operačního programu, ale také platnou legislativou.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 19. 12. 2023 - 09:49

Pokud jde o realizaci aktivit pro studenty se SP, není třeba tyto specifické potřeby studentů nijak dokládat. Není tedy třeba provádět diagnostiku dle metodiky MŠMT. Pro vykazování studentů se SP v indikátoru 518 112 musí být ovšem student uveden v informačním systému školy jako student se SP. Počty studentů se SP mohou být kontrolovány v rámci kontroly na místě.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:13

Ano, teoreticky může nastat situace, kdy cílová hodnota těchto indikátorů bude nižší než výchozí hodnota. V takovém případě je nutné tuto skutečnost vysvětlit v popisu cílové hodnoty v ISKP21+ a případně také ve Studii proveditelnosti.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:12

Nový skleník musí být postaven na místě původního, ovšem není nutné zachovat původní půdorys a výšku.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:11

Vybavení nezbytné pro školení osob či pro strategické řízení VŠ lze umístit i v budově rektorátu. Ovšem do indikátoru 500 711 tento objekt započítán nebude, neboť se zde započítávají pouze objekty, v nichž je primárně realizována výuka/vzdělávací činnost. Relevantní nebude ani indikátor 500 013, do kterého se započítávají učebny, které slouží studentům, případně zájemcům o studium. Relevantní tedy bude pouze indikátor 500 601.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:11

Ne, jedná se o vyloučenou aktivitu výzvy – stavební úprava infrastruktury nesouvisející primárně se vzděláváním.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:10

Ano, v rámci výzvy je možné vybavit učebny a výukové prostory běžným nábytkem pro výuku.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:09

Výchozí hodnota tohoto indikátoru je vždy nulová. Platí to i v případě rekonstrukce nebo vybavení existujících prostor relevantními přístroji. K navýšení kapacity prostor dojít nemusí.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:08

V projektech ERDF výzvy – kvalita jsou aktivity strukturovány podle objektů. V rámci jedné klíčové aktivity (objektu) lze realizovat více aktivit výzvy. Např. KA2 Budovy A – rekonstrukce a vybavení se tedy bude týkat obou fakult. Klíčové aktivity tedy nemají být strukturovány dle fakult, nýbrž dle budov/objektů. V žádosti musí být zřejmý vztah: objekt – klíčová aktivita – indikátor – výstup. V rámci rozpočtu projektu lze ovšem výdaje rozdělit dle klíčových aktivit a fakult.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:08

V rámci projektu lze pořizovat/modernizovat klimatizaci za podmínky, že primárně neslouží jako zdroj tepla.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:05

Pořizování vybavení pro knihovnu je podporovanou aktivitou ERDF výzvy – kvalita.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:04

V rámci plánovaného projektu lze reakreditovat i stávající studijní programy. Vzhledem k tomu, že ESF projekty nemají žádnou udržitelnost, lze upravovat i studijní programy, které byly podpořeny v rámci projektu OP VVV.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:02

Studentské stáže jsou podporovány v rámci aktivit č. 5 a 6. Samotná realizace studentských stáží může být hrazena z paušálu, žádný indikátor ve výzvě není zaměřen na jejich monitorování.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:02

V kapitole 8.1. Studie proveditelnosti je nutné uvést všechny povinné a volitelné aktivity projektu, kromě povinné aktivity Řízení projektu. Jedná se pouze o překlep.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:00

Řídicí orgán nestanovuje definici stáže i s ohledem na to, že není stanovena žádná minimální časová dotace pro vzdělávání, kterou musí školená osoba splnit, aby mohla být považována za proškolenou. Některé cílové země podléhají omezujícím opatřením v případě, že jsou zařazené na sankční seznam Evropské unie. Jednotlivé dílčí aktivity, vyjma center kompetencí a podpory pilotní a experimentální aplikace inovativního vzdělávání, lze realizovat i v zahraničí.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 08:59

Ano, hodnota výstupového indikátoru 600 000 a výsledkového indikátoru 525 103 bude vždy stejná.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 08:58

Navýšení rozpočtových položek o předpokládanou inflaci není přípustné. Jednotková cena musí být v souladu s ekonomicky nejvýhodnější nabídkou.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 08:57

Realizaci jednotlivých aktivit projektu na fakultách nebo součástech vysoké školy je možné podložit strategickým záměrem fakulty/součásti VŠ. Zároveň ovšem musí být všechny aktivity projektu v souladu s aktuálním strategickým záměrem vysoké školy, jehož doložení je povinné.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 08:55

Aktivity projektu musí být v souladu se strategickým záměrem VŠ aktuálním v době podání žádosti.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 08:51

Ke každé položce rozpočtu by měly být doloženy 3 nabídky, pokud je to možné. Pokud se žadateli nepodaří získat 3 nabídky, může doložit i méně spolu s vysvětlením a zdůvodněním nedoložení 3 nabídek.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 08:50

Lze použít dokument, který byl zaktualizován v rámci 2. milníku programu 133 220. V tabulce by ovšem měly být zvýrazněny objekty dotčené plánovaným projektem. V příloze Pasportizace objektů není třeba uvádět vybavení, jedná se o překlep.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP