Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:25

Cestovné cílové skupiny je součástí kapitoly Přímá podpora, příp. Nákup služeb (pokud je hrazeno na fakturu) a výdaje jsou způsobilé v rámci přímých výdajů, tj. v tomto případě se nejedná o paušální náklad. Tuzemské cestovné hlavního projektového týmu však není možné financovat z přímých výdajů projektu, to spadá do paušálních nákladů.

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:24

V případě, že se bude jednat o náklad související s implementací nové/aktualizované strategie internacionalizace VO a jeho potřebnost a přínos budou popsány ve Studii proveditelnosti, může být licence z projektu uhrazena. Z projektu není možné hradit běžné výdaje VO.

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:23

Ano, tyto příjezdy je možné realizovat, a i na tyto výdaje s nimi spojené se vztahuje limit kapitoly rozpočtu Cestovní náhrady ve výši maximálně 15 % z celkových způsobilých výdajů projektu.

 

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:22

Ano, výjezdy na zahraniční konference budou způsobilým výdajem. Návaznost na novou/aktualizovanou strategii v rámci dané aktivity je nutné popsat ve Studii proveditelnosti.

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:21

Mělo by se jednat o organizačně vymezenou jednotku VO. Pokud takovéto součásti na dané VO nejsou, lze aktivitu realizovat v rámci VO jako celku. Zajištění souladu realizace projektu s podmínkami pro získání HR Award je na žadateli.

 

 

 

 

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:19

Indikátor 215 102 Implementované nové produkty strategického řízení VaVaI zahrnuje implementované produkty strategického řízení (např. implementace schváleného akčního plánu; implementované strategie). Vykazuje se nejpozději v závěrečné zprávě o realizaci. Indikátor 215 012 Počet nově vytvořených produktů strategického řízení VaVaI zahrnuje počet nových produktů strategického řízení, seřazených do vyšších logických celků (akční plán, strategie, soubor metodik). Vykazuje se průběžně. Oba indikátory budou vykazovány v příslušné Soupisce, která obsahuje mimo jiné sloupec s datem implementace. V rámci výzvy Výzkumné prostředí je implementací myšleno schválení dokumentu vedením výzkumné organizace a jeho uvedení v platnost a účinnost (viz pojmy v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část pro výzvu Výzkumné prostředí).

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 2. 10. 2024 - 12:18

V rámci Aktivity 2 je možné realizovat proces získání HR Award pouze na těch součástech (fakultách), které tento proces dosud nezahájily a ocenění z minulosti nemají. Realizace Aktivity 2 institucemi, či součástmi institucí, které již v minulosti zahájily proces získání HR Award, je vyloučenou aktivitou výzvy. V rámci projektu předloženého do výzvy Výzkumné prostředí lze klíčovou aktivitu (příp. klíčové aktivity) nadefinovat, resp. realizovat oběma popisovanými způsoby, tzn. po jednotlivých fakultách i sdruženě. Z popisu klíčové aktivity musí být zřejmé, že nebude realizována vyloučená aktivita. Žadatel by měl dále ve Studii proveditelnosti popsat aktuální stav procesu získání a udržení ocenění HR Award na výzkumné organizaci. Zajištění souladu realizace projektu s podmínkami pro získání HR Award je na žadateli.

Výzvy: Výzva č. 02_23_026 Výzkumné prostředí

Zveřejněno: 25. 9. 2024 - 09:18

Dokument podepsaný ručně a zaslaný datovou schránkou nelze považovat za originál dokumentu. Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, dochází zasláním datovou schránkou k ověření odesílatele. Aby byl dokument po vyjmutí z datové schránky originálem, musí být už před vložením do datové schránky elektronicky podepsán.

Pro kontrolu na místě je třeba doložit originál osvědčení/potvrzení o absolvování podepsaný ručně nebo elektronicky oprávněným pracovníkem poskytovatele vzdělávání.

Jsou dvě možnosti, které obě vyžadují originál od poskytovatele vzdělávacího kurzu:

  1. Poskytovatel kurzu pošle listinný originál, tj. ručně podepsané osvědčení o absolvování kurzu, příjemci poštou.
  2. Poskytovatel kurzu pošle elektronický originál (elektronický dokument podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) e-mailem nebo datovou schránkou. Příjemce může tento originál rovnou vložit do ZoR, zároveň ho má k dispozici pro kontrolu na místě v elektronické podobě.

Poznámka: Konverzí lze elektronický originál (tj. podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) převést do listinné podoby. Nebo opačně, listinný dokument převést do elektronické podoby konverzí, která bude obsahovat doložku, že se elektronický dokument shoduje s originálem.

Pokud příjemce obdrží prostřednictvím e-mailu/datové schránky naskenovaný dokument s fyzickým podpisem (prostou kopii dokumentu), nelze z něho vytvořit originál konverzí – tj. z kopie nelze vytvořit originál.

 S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

 

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 25. 9. 2024 - 09:13

Dle přílohy č. 2 Výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kap. 4.1 se za neuznatelný výstup považuje, když pracovník a/nebo dobrovolník absolvuje program, který není hrazen z finančních prostředků projektu (je poskytován účastníkům zdarma, nebo je hrazen z jiných zdrojů). U neakreditovaných kurzů a seminářů je navíc jako výstup pro kontrolu na místě požadováno také potvrzení o zaplacení vzdělávání. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 25. 9. 2024 - 09:07

Nevykázané produktivní hodiny je možné dodatečně nárokovat. Náleží-li nevykázané produktivní hodiny ke sledovanému období, u kterého již bylo ukončeno administrativní ověřování ZoR, příjemce je oprávněn vykázat nevykázané produktivní hodiny v dalším sledovaném období, avšak pouze v takovém kalendářním měsíci, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Dodatečné vykázání produktivních hodin je vždy vhodné řádně zdůvodnit, a to např. v popisu aktivity v ZoR nebo na samostatném dokumentu (např.: k produktivním hodinám za měsíc listopad 2023 je přičteno 16 produktivních hodin, které vznikly v měsíci březnu 2023, jež nebyly dosud vykázány v Kalkulačce ZoR). S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 25. 9. 2024 - 09:01

Dokument podepsaný ručně a zaslaný datovou schránkou nelze považovat za originál dokumentu. Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, dochází zasláním datovou schránkou k ověření odesílatele. Aby byl dokument po vyjmutí z datové schránky originálem, musí být už před vložením do datové schránky elektronicky podepsán.

Pro kontrolu na místě je třeba doložit originál osvědčení/potvrzení o absolvování podepsaný ručně nebo elektronicky oprávněným pracovníkem poskytovatele vzdělávání.

Jsou dvě možnosti, které obě vyžadují originál od poskytovatele vzdělávacího kurzu:

  1. Poskytovatel kurzu pošle listinný originál, tj. ručně podepsané osvědčení o absolvování kurzu, příjemci poštou.
  2. Poskytovatel kurzu pošle elektronický originál (elektronický dokument podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) e-mailem nebo datovou schránkou. Příjemce může tento originál rovnou vložit do ZoR, zároveň ho má k dispozici pro kontrolu na místě v elektronické podobě.

Poznámka: Konverzí lze elektronický originál (tj. podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) převést do listinné podoby. Nebo opačně, listinný dokument převést do elektronické podoby konverzí, která bude obsahovat doložku, že se elektronický dokument shoduje s originálem.

Pokud příjemce obdrží prostřednictvím e-mailu/datové schránky naskenovaný dokument s fyzickým podpisem (prostou kopii dokumentu), nelze z něho vytvořit originál konverzí – tj. z kopie nelze vytvořit originál.

 S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

 

 

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 25. 9. 2024 - 08:59

Dle přílohy č. 2 Výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kap. 5.1 se za neuznatelný výstup považuje, když pracovník a/nebo dobrovolník absolvuje program, který není hrazen z finančních prostředků projektu (je poskytován účastníkům zdarma, nebo je hrazen z jiných zdrojů). U neakreditovaných kurzů a seminářů je navíc jako výstup pro kontrolu na místě požadováno také potvrzení o zaplacení vzdělávání. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 11. 9. 2024 - 14:43

Ano, aktualizovat MAP či Strategický rámec MAP do roku 2028 včetně tabulky investičních priorit i bez realizace projektu MAP IV můžete. Čerpat z IROP i se zapojit do realizace projektu v případné další výzvě na MAP v OP JAK bude možné, pokud aktualizaci provedete v souladu s pravidly tvorby a aktualizace MAP, které jsou definovány ve výzvě č. 17 OP JAK Akční plánovaní v území – MAP. Vzhledem k tomu, že se bude jednat o dokument vytvořený mimo projekt OP JAK, Řídicí orgán OP JAK nebude poskytovat k dokumentu žádná stanoviska a jeho správnost je v odpovědnosti nositele MAP.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 23. 8. 2024 - 09:35

Z popsané situace vyplývá, že při kontrole na místě bylo identifikováno 8 hodin dovolené, které byly mylně vykázány v příloze Kalkulačka šablon ZoR (dále jen „Kalkulačka“) ve sloupci Počet produktivních hodin jako skutečně odpracované hodiny, avšak nebyly Kalkulačkou zahrnuty k vykázání do zprávy o realizaci za sledované období 1.9.2023-31.5.2024. ŘO doporučuje, aby při přípravě zprávy o realizaci č. 2 příjemce v Kalkulačce zpětně upravil vykázanou výši produktivních hodin v měsíci, ve kterém došlo k pochybení. Příjemce tedy sníží počet vykázaných produktivních hodin o chybně vykázaných 8 hodin dovolené v relevantním měsíci v prvním sledovaném období a zároveň o této úpravě Kalkulačky informuje v ISKP21+ na záložce Aktivity (Popis realizace aktivity) s odkazem na protokol o kontrole. Pokud příjemce tuto opravu neprovede, vystavuje se riziku, že Kalkulačka zahrne ve zbývajících měsících daného 12 měsíčního období chybné (neproduktivní) hodiny k vykázání do ZoR/ZZoR a dojde ke vzniku nesrovnalosti. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I

Zveřejněno: 23. 8. 2024 - 09:29

Povinností příjemce dotace je řídit se výzvou a jejími přílohami, Pravidly pro žadatele a příjemce ZP, právním aktem a veškerou relevantní legislativou. ŘO si dovoluje ve stručnosti shrnout pojem „rekvalifikace“. Rekvalifikace slouží k získání nové kvalifikace nebo ke zvýšení, rozšíření či prohloubení již dosažené kvalifikace. Rekvalifikace jsou realizovány na základě zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, v platném znění a vyhlášky č. 519/2004 Sb., o rekvalifikaci uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání a o rekvalifikaci zaměstnanců. V rámci rekvalifikačního kurzu je nezbytné absolvovat závěrečnou zkoušku, po níž účastník obdrží „Osvědčení o rekvalifikaci“ s celostátní platností. Pokud není z nabídky kurzu jednoznačně patrné, že se nejedná o rekvalifikační kurz, ŘO doporučuje se o této skutečnosti informovat nejpozději před úhradou zvoleného kurzu. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 8. 8. 2024 - 13:01

Jednorázová částka (tj. jednotková cena jednorázové částky) je stanovena ve výši 100,- Kč a připadá na každých 1 000,- Kč způsobilých přímých výdajů zahrnutých do kategorií rozpočtu:

  • Přímé výdaje (tvoří základ pro výpočet paušálních nákladů)
  • Přímé výdaje (netvoří základ pro výpočet paušálních nákladů).

Počet jednorázových částek se vypočítá podle vzorce uvedeného v PpŽP – specifická část, kap. 5.9.1, str. 13 (tedy součet obou výše uvedených kategorií dělený 1 000). Žadatel pak do rozpočtu projektu v ISKP21+ ručně zadává počet jednorázových částek rovnající se této vypočtené částce, nebo nižší.

Výzvy: Výzva č. 02_22_001 Teaming-CZ I

Zveřejněno: 8. 8. 2024 - 13:01

Částka na paušální náklady ve výši 25 % ze sumy nákladů alokovaných v kategoriích 1.1.1.1 a 1.1.2 se vypočítává v žádosti o podporu v ISKP21+ (v rozpočtu projektu) automaticky. Konkrétně, paušální sazba ve výši 25 % se aplikuje na sumu výdajů v položkách:

  • 1.1.1.1 Přímé výdaje (tvoří základ pro výpočet paušálních nákladů) – část pořizovací ceny ve výši odpovídající odpisům,
  • 1.1.2    Jednorázová částka – Osobní náklady.

Kategorie rozpočtu 1.1.1.2 Přímé výdaje (netvoří základ pro výpočet paušálních nákladů) – netvoří základ pro výpočet paušálních nákladů 25 %.

Výzvy: Výzva č. 02_22_001 Teaming-CZ I

Zveřejněno: 29. 7. 2024 - 13:05

Dotazy obecnějšího charakteru týkající se přípravy žádosti o podporu, realizace a vykazování jednotlivých šablon směřujte prioritně na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Dotazy vztahující se k procesu administrace konkrétního projektu (např. výzvy k doplnění žádosti o podporu nebo následně výzev k dopracování zpráv o realizaci) je vhodné komunikovat přímo s administrátorem daného projektu.

Jak zjistíte, kdo je administrátorem vašeho projektu?

Podpisem žádosti o podporu a jejím zaregistrováním v systému ISKP21+ je projektu přiděleno registrační číslo, čímž projekt vstupuje do procesu schvalování. Projekt je během pár dní přidělen administrátorovi zjednodušených projektů s rolí manažer projektu (dále jen „administrátor ZP“). Jeho jméno se žadateli/příjemci zobrazí v ISKP21+ po otevření projektu v menu nalevo v části Identifikace projektu, položka Manažeři projektu ŘO/ZS.

Tento administrátor ZP je kontaktní osobou daného projektu pro zajišťování veškeré komunikace mezi žadatelem/příjemcem a Řídicím orgánem (dále jen „ŘO“). Z důvodu zajištění auditní stopy je komunikace oboustranně vedena v systému ISKP21+ prostřednictvím interních depeší. Při odesílání depeše se ujistěte, že ji odesíláte z vašeho projektu, jen tak se v depeši zobrazí registrační číslo projektu, depeše bude vázaná na projekt a kdykoli dohledatelná.

Kromě depeší odesílaných administrátorem ZP jsou ze strany ŘO zasílány také různé informační, automatické a systémové depeše. Ty jsou odesílány automaticky při změnách stavů projektu nebo hromadně a obsahují podpis osob reprezentujících operační program a MŠMT, tj. vrchní ředitel sekce mezinárodních vztahů, EU a ESIF a ředitelé odborů, obecný podpis ŘO nebo neobsahují žádný podpis.

ŘO doporučuje žadatelům a příjemcům své depeše s dotazy, reakcemi na výzvy nebo dalšími vyjádřeními k podané žádosti o podporu či realizaci projektu adresovat vždy na administrátora ZP daného projektu, pokud není uvedeno jinak. Ostatní osoby nejsou v dostatečné míře detailu seznámeny s projektem a doba vyřízení depeše se tak může prodloužit z důvodu jejího předávání příslušnému administrátorovi ZP.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 29. 7. 2024 - 10:16

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce ZP (verze 2), kap. 5.9.2 Financování ex-ante, je příjemci odeslána první zálohová platba po vydání právního aktu, zpravidla do 30 kalendářních dnů.

V případech, kdy je zálohová platba zaslána až po datu zahájení realizace projektu, jsou aktivity v projektu hrazeny z finančních prostředků příjemce dotace. Po připsání zálohové platby na bankovní účet příjemce dotace provede příjemce refundaci výdajů.

V projektech šablon vždy platí, že aktivity probíhají a výstupy vznikají v době ode dne zahájení do dne ukončení realizace projektu. To znamená, že vzdělávání se pracovník/dobrovolník účastní v době realizace projektu, hodiny inovativního vzdělávání dětí a mládeže jsou odučeny a komunitní setkání je uskutečněno také v době realizace projektu atd., a to i před vydáním právního aktu. Finanční toky nejsou ze strany Řídicího orgánu OP JAK sledovány.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 19. 7. 2024 - 09:44

V žádosti o podporu postačí na záložce Umístění zvolit jeden kraj a zpravidla odpovídá sídlu organizace. Na zvolení místa nemá vliv skutečnost, že se některé aktivity uskuteční i mimo uvedený kraj.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 19. 7. 2024 - 09:44

Pokud poskytujete registrované sociální služby, potom jste oprávněným žadatelem v tom případě, že máte ve výroční zprávě (popř. již v zakladatelských dokumentech) uvedenu realizaci neformálních vzdělávacích aktivit pro romské děti a mládež nebo vzdělávacích aktivit zaměřené na zvyšování povědomí romské komunity o vzdělávacím systému nebo vzdělávacích aktivit pro pracovníky ve vzdělávání zaměřené na zvyšování povědomí o romské menšině. Pokud je ve výroční zprávě (zakladatelských dokumentech) uvedeno pouze obecně poskytování registrovaných sociálních služeb romské komunitě, je to nedostatečné. Obecné uvedení registrované sociální služby romské komunitě není zárukou, že se jedná o výše vyjmenované vzdělávací aktivity. 

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 19. 7. 2024 - 09:43

Oprávněnost žadatele je nutné doložit oběma dokumenty, tedy potvrzením krajského koordinátora pro romské záležitosti a zároveň také výroční zprávou nebo zakladatelským/zřizovacím dokumentem, ve kterém bude dohledatelná realizace neformálních vzdělávacích aktivit pro romské děti a mládež nebo vzdělávacích aktivit zaměřené na zvyšování povědomí romské komunity o vzdělávacím systému nebo vzdělávacích aktivit pro pracovníky ve vzdělávání zaměřené na zvyšování povědomí o romské menšině.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 19. 7. 2024 - 09:42

Kalkulačka šablon PRO-ROMA běžně zobrazuje všechny údaje ve všech buňkách. V ojedinělých případech, kdy s kalkulačkou je pracováno na menších obrazovkách (např. na notebooku s krátkou úhlopříčkou, na tabletu apod.), se mohou skutečně při nápočtech alokace ve vyšších hodnotách (7mi/8miciferná čísla) zobrazit křížky indikující úzkou buňku. V takovém případě je možné upravit měřítko zobrazení souboru (zmenšit nebo zvětšit měřítko zobrazení 100 %), nebo pracovat se souborem na zařízení s větším monitorem.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 19. 7. 2024 - 09:41

V tomto případě je nezbytné žádost o podporu podepsat oběma statutárními zástupci. Využití plné moci je však možným řešením, aby byl k podpisu zplnomocněn pouze jeden statutární zástupce.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)