FAQ
Nenašli jste odpověď? Napište nám.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:16
Ano, je to možné. Do příloh Kalkulačka jednorázové částky (b1) a Realizační tým uveďte úvazek Finančního manažera 0. Do přílohy Realizační tým do sloupce Komentář pak uveďte, že žadatel bude Finančního manažera při úvazku 0,2 hradit z vlastních zdrojů. Tato informace je pro Hodnoticí komisi důležitá při posuzování struktury administrativního týmu.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:15
Další fungování pracovních skupin po konci realizace projektu MAP IV z výzvy č. 17 APU-MAP stejně jako aktualizace MAP, SR MAP, akčních plánů či tabulek investičních priorit je plně v kompetenci území (včetně případných nákladů s tím spojených).
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:15
Vykázané hodnoty specifických datových položek (SDP) slouží pouze jako statistická evidence, pokud během realizace projektu nebude navázána žádná spolupráce, bude vyplněna hodnota 0.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:14
Pokud dojde k vzájemné dohodě mezi subjekty, finanční spoluúčast partnera s finančním příspěvkem bude zahrnuta do partnerské smlouvy.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:13
Bude-li zájem území, škol či zřizovatelů o využití IROP či jiných dotačních titulů, je potřeba splnit podmínky, které stanoví poskytovatel daného dotačního titulu, a to včetně případných požadavků na existenci/aktualizaci SR MAP. ŘO OP JAK (MŠMT) po konci projektů výzvy č. 17 APU-MAP již nebude SR MAP kontrolovat, ani určovat podmínky k jejich aktualizaci. Aktualizace SR MAP bude plně v kompetenci jeho zpracovatele.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:12
Ano, projekt bude hodnocen stejně. Nezáleží na počtu zvolených aktivit, ale na souladu s pravidly a na kvalitě jejich zpracování v žádosti o podporu.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:11
Strategický rámec MAP (SR MAP) a akční plány (AP) jsou provázané pouze s aktivitou 4 Implementace akčních plánů. Témata obsažená v aktivitě 2, 3 a 5 výzvy nejsou podmíněna tím, aby byla součástí SR MAP a AP.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:10
Výzva nepodporuje aktivity zaměřené na vyhodnocování (evaluaci) akčních plánů.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:10
Výzva nepodporuje v žádné z aktivit činnost Řídicího výboru projektu.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:09
Přesně tak. Pokud do aktivit projektu bude zapojena pouze cílová skupina pedagogičtí pracovníci, resp. výstupy budou určené pouze pro ni a tato skutečnost bude zjevná z popisu klíčových aktivit, resp. z výstupů projektu, může si žadatel z indikátorů vyjmenovaných v dotazu do projektu zvolit pouze indikátor 510 173 Počet akcí pro pracovníky ve vzdělávání.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:08
Pokud některou volitelnou aktivitu výzvy (tj. 3, 4 nebo 5) nebudete realizovat (nezvolíte ji), v příloze žádosti o podporu Popis realizace klíčových aktivit u ní buď nic nevyplníte, nebo kapitolu s danou volitelnou aktivitou z přílohy odstraníte.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:07
Ano, každá realizovaná akce, na každé škole se započítá samostatně jako 1. Bude-li tedy v rámci putování navštíveno postupně 5 škol a v každé škole proběhne jedno školení pro sborovny, bude do indikátoru započítána hodnota 5.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:06
Do výpočtu maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu je možné zahrnout pouze školy (MŠ, ZŠ, ZUŠ) dle IZO. IZO školních jídelen se nezapočítává.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:05
V případě, že v území není/nebyl realizován projekt z výzvy č. 17 APU-MAP (tzv. MAP IV), nemůže být předložen do výzvy č. 41 APU-MAP II projekt obsahující aktivitu 4. V projektu výzvy č. 41 APU-MAP II (MAP V) můžete realizovat jen aktivity povinné (1, 2) a ostatní volitelné (3, 5). Strategické rámce MAP do roku 2028 a akční plány, které si území zpracovalo samostatně, bez finanční podpory z OP JAK, se na MŠMT neposílají a MŠMT je nikterak neposuzuje ani neschvaluje.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:04
Ano, takto je to možné. Aktivitu 3 Integrace škol v území a sdílené kapacity prostřednictvím společenství obcí můžete na rozdíl od ostatních aktivit výzvy realizovat i jen na části území, které je vymezeno pro projekt MAP. Musí se jednat o území, kde již společenství obcí funguje nebo bude v nejbližší době ustaveno.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:03
Výzva nestanovuje povinnost zřizování platforem v žádné z aktivit. V případě, že plánujete v rámci realizace některé z aktivit 2, 3, 4 nebo 5 ustavit platformu, je to vaše rozhodnutí. Činnost platformy pak musí být v souladu s věcným zaměřením dané aktivity, musí být vázaná na cíle projektu, popsán její účel, zaměření, složení, činnost atp. Aby mohla být platforma vykázána v rámci indikátoru 526 020 Počet platforem pro odborná tematická setkání musí splnit četnost setkávání min. 3x ročně od data zahájení realizace projektu a min. počet 3 členů z různých subjektů (podrobněji viz SPpŽP, kap. 7.8 Indikátory).
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 12:03
Záleží na vás, jaké testové úlohy využijete. Na webových stránkách CERMAT (Testová zadání k procvičování | Jednotná přijímací zkouška) jsou k dispozici a možnému využití testové úlohy z přijímacích řízení z předchozích let včetně řešení, a to zdarma.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 11:41
Ano, vychází-li vám minimální počet aktivit/výstupů 16 za celou dobu realizace projektu, pak do všech těchto aktivit/výstupů musí být zapojeni minimálně pedagogičtí pracovníci.
Zveřejněno: 25. 7. 2025 - 11:41
V kapitole 5.6 SPpŽP je popsáno, co vše má být uvedeno u každé zvolené cílové skupiny (tj. velikost, potřeby, způsob motivace, způsob výběru, přínosy pro cílovou skupinu). Rozsah doložených informací je na uvážení žadatele, které je povinen doložit v takové míře detailu, aby mohlo dojít k vyhodnocení kritéria P1, popř. dalších kritérií fáze věcného hodnocení.
Zveřejněno: 23. 7. 2025 - 16:33
Karta účastníka se zakládá pro každého pracovníka ve vzdělávání (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání), který prošel jakoukoliv aktivitou Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání hrazenou z projektu. Karta účastníka je předmětem kontroly na místě, při které bude vždy zohledněno datum, od kterého měl příjemce možnost vstoupit do IS ESF a vyplnit karty účastníků. Vzhledem k tomu, že bylo žadatelům umožněno nastavit datum zahájení realizace projektu až 3 měsíce před datem podání žádosti o podporu, dochází k časové prodlevě mezi dnem zahájením vzdělávání pracovníků a datem vydání právního aktu.
Postup vykazování indikátorů podpořených osob v IS ESF je k dispozici ve videotutoriálu a v uživatelské příručce dostupné na odkazu ZDE.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 3. 7. 2025 - 13:56
V rámci aktivity 6. Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v organizacích neformálního vzdělávání lze uspořádat tři varianty setkání. Jednou z nich je odborně zaměřené tematické setkání s rodiči. Setkávání jsou realizována vždy za účasti externího odborníka nebo externí organizace.
Za externího odborníka je považována osoba, která se tématem dlouhodobě zabývá. Za výběr odborníka je zodpovědný vedoucí pracovník ONFV. Je nezbytné, aby odborník pocházel z jiného (externího) prostředí, než je prostředí ONFV a neměl s tímto subjektem uzavřen pracovněprávní vztah, s výjimkou zaměstnání pro účely realizace této aktivity.
Důvodem přizvání externího odborníka, který pochází z jiného prostředí (jiné organizace) je zajistit, aby byly aktivity projektu pro účastníky setkání nové, obohacující a aby byly získané poznatky inspirativní a vedly k rozšíření informačního záběru účastníků.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 26. 6. 2025 - 09:12
V příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad je u každé personální šablony uvedeno (v části Dokládání výstupů do zprávy o realizaci), že si Řídicí orgán OP JAK (ŘO) může vyžádat výplatní lístky / mzdové listy, popř. další dokumenty, které příjemce použil ke zúčtování mzdy, a to za pracovníky, za které jsou v ZoR vykazovány produktivní hodiny.
V návaznosti na zvýšený počet pochybení týkajících se nesprávného vykazování jednotek personálních šablon zjištěných při kontrolách na místě projektů realizujících personální šablony ve výzvách Šablony pro MŠ a ZŠ I a Šablony pro SŠ a VOŠ I přistoupil ŘO k tomuto preventivnímu opatření, jehož cílem je snížení výskytu nesrovnalostí spojených s vykazováním jednotek personálních šablon.
Při administrativní kontrole zprávy o realizaci, ve které budou poprvé vykazovány personální šablony, provede pracovník ŘO kontrolu vykazovaných produktivních hodin (= jednotek aktivity) u jednoho pracovníka projektu, za kterého je v Kalkulačce ZoR vykazována odvedená práce zpravidla za nejdelší období. Pokud příjemce doloží mzdové listy (nebo jiné relevantní dokumenty) za větší počet pracovníků projektu, bude administrativní kontrola vykazovaných produktivních hodin provedena pouze u jednoho vybraného pracovníka. O vybraném pracovníkovi bude příjemce informován interní depeší, příp. bude informace součástí další výzvy k dopracování ZoR,
V případě, že nebudou do zprávy o realizaci vloženy mzdové listy (výplatní pásky, popř. další dokumenty použité k zúčtování mzdy), budou vyžádány v rámci výzvy k dopracování ZoR. Doložením požadovaných mzdových dokumentů do podávané zprávy o realizaci se sníží administrativní zátěž na straně příjemce i ŘO.
ŘO má zájem na tom, aby byla metoda produktivních hodin pro příjemce srozumitelná, a tak pro snadnější orientaci v problematice produktivních hodin uspořádal distanční seminář, jehož záznam je ke shlédnutí na odkazu: https://opjak.cz/aktuality/sablony-ii-zverejneni-zaznamu-z-distancnich-seminaru-k-produktivnim-hodinam/.
K dispozici je také podpůrný materiál k vykazování produktivních hodin v šablonách dostupný na odkazu: https://opjak.cz/wp-content/uploads/2024/12/Podpurny-material-na-web-OP-JAK-produktivni-hodiny.pdf.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 26. 6. 2025 - 09:12
Karta účastníka se zakládá pro každého pracovníka a dobrovolníka ve vzdělávání, který prošel jakoukoliv aktivitou Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání nebo Vzdělávání dobrovolníků ve vzdělávání hrazenou z projektu. Karta účastníka se vyplňuje v aplikaci IS ESF a ke zprávě o realizaci se nedokládá. Karta účastníka je předmětem kontroly na místě, při které bude vždy zohledněno datum, od kterého měl příjemce možnost vstoupit do IS ESF a vyplnit karty účastníků. Vzhledem k tomu, že v některých případech byl právní akt vydán až po datu zahájení realizace projektu, dochází k časové prodlevě mezi dnem zahájení vzdělávání pracovníků a dobrovolníků a datem vydání právního aktu.
Postup vykazování indikátorů podpořených osob v IS ESF je k dispozici ve videotutoriálu a v uživatelské příručce dostupné na odkazu: https://opjak.cz/dokumenty/is-esf-2021-evidence-podporenych-osob/.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)
Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 15:21
Změna výše finančního milníku je možná, pokud zbývá více než 6 měsíců do konce období, pro které je finanční milník stanoven. Doporučujeme konkrétní případy řešit s příslušným administrátorem projektu, zejména pokud se jedná o zásah vyšší moci či okolnosti, které příjemce nemohl v žádném případě ovlivnit.
Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI