FAQ
Nenašli jste odpověď? Napište nám.
Zveřejněno: 2. 12. 2025 - 10:00
V případě, že nebudou plněny nepovinné postupy otevřené vědy, bude každý takový případ posuzován individuálně. Neplnění nepovinných postupů však nemá vliv na uznání/neuznání publikace do indikátoru publikací.
Obecně platí, že nepovinné postupy otevřené vědy se aplikují pouze v případech, kdy je to možné, a tudíž se neuplatňují automaticky u každé publikace. V případech, kdy se k nepovinným postupům Open Science příjemce zavázal, ale uplatnění těchto postupů není možné, je nezbytné tuto skutečnost náležitě odůvodnit.
Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:09
Indikátor 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí souvisí se všemi šablonami ve výzvě. Indikátor 600 000 Celkový počet účastníků souvisí pouze s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání. Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8). Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání. Indikátor 525 102 je výsledkový indikátor, tzn. že slouží k prokázání, že bylo cíle projektu dosaženo. Dosažená hodnota je vykazována průběžně, nejpozději však v závěrečné zprávě o realizaci. Dosaženou hodnotu zobrazuje Kalkulačka šablon ZoR na listu Souhrn. Do dosažené hodnoty se započítají pracovníci příjemce, kteří se vzdělávali ze šablony Vzdělávání pracovníků a jsou uvedeni na listu Vzdělávané osoby, a dále v případě personálních šablon pracovníci škol a školských zařízení, kteří se účastnili některé z podpůrných akcí a jsou uvedeni na listu 4.1/4.2.
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:08
Indikátory 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí a 600 000 Celkový počet účastníků souvisí s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání. Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8). Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží nejen tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání, ale také povinnou přílohu Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání (v I. vlně šablon bylo umožněno vykazovat dosaženou hodnotu 600 000 až v závěrečné ZoR z důvodu nefunkčního systému IS ESF).
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:08
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt, a to minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity (s výjimkou případu, kdy škola zaměstnala supervizora/mentora/kouče pro účely supervize/mentoringu/koučinku).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 4.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:07
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt, a to minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity (s výjimkou případu, kdy škola zaměstnala supervizora/mentora/kouče pro účely supervize/mentoringu/koučinku).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:03
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem magisterského vysokoškolského vzdělání;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt (s výjimkou případu, kdy škola/ONFV zaměstná supervizora/mentora/kouče pro realizaci této aktivity, v tomto případě nesmí být tato osoba zaměstnancem příjemce minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:02
Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy. Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání. Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby. Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB. V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II | Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:10
Indikátor 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí souvisí se všemi šablonami ve výzvě. Indikátor 600 000 Celkový počet účastníků souvisí pouze s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání.
Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8).
Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání.
Indikátor 525 102 je výsledkový indikátor, tzn. že slouží k prokázání, že bylo cíle projektu dosaženo. Dosažená hodnota je vykazována průběžně, nejpozději však v závěrečné zprávě o realizaci. Dosaženou hodnotu zobrazuje Kalkulačka šablon ZoR na listu Souhrn. Do dosažené hodnoty se započítají pracovníci příjemce, kteří se vzdělávali ze šablony Vzdělávání pracovníků a jsou uvedeni na listu Vzdělávané osoby, a dále v případě personálních šablon pracovníci škol a školských zařízení, kteří se účastnili některé z podpůrných akcí a jsou uvedeni na listu 4.1/4.2.
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:10
Indikátory 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí a 600 000 Celkový počet účastníků souvisí s realizací šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání.
Indikátory vykazované za projekt, jejich charakteristika a zásady vykazování jsou popsány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad (kap. 5.2) a v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (kap. 7.8).
Indikátor 600 000 je výstupový indikátor, tzn. že souvisí s dosažením výstupu šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, tj. s osvědčením nebo potvrzením o absolvování vzdělávání. Ve chvíli, kdy se pracovník začal vzdělávat z finančních prostředků projektu, musí být pro něj vyplněna v IS ESF karta účastníka. V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá realizaci aktivit vzdělávání, doloží nejen tato osvědčení/potvrzení o absolvovaní vzdělávání, ale také povinnou přílohu Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání. Zároveň příjemce provede ve zprávě o realizaci přenos dosažené hodnoty indikátoru 600 000 z IS ESF do ISKP21+. Dosažená hodnota je tedy vykazována průběžně ve zprávě o realizaci, ve které jsou doloženy výstupy šablony vzdělávání (v I. vlně šablon bylo umožněno vykazovat dosaženou hodnotu 600 000 až v závěrečné ZoR z důvodu nefunkčního systému IS ESF).
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:09
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt, a to minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity (s výjimkou případu, kdy škola zaměstnala supervizora/mentora/kouče pro účely supervize/mentoringu/koučinku).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 4.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:09
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt, a to minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity (s výjimkou případu, kdy škola zaměstnala supervizora/mentora/kouče pro účely supervize/mentoringu/koučinku).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:08
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem magisterského vysokoškolského vzdělání;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt (s výjimkou případu, kdy škola/ONFV zaměstná supervizora/mentora/kouče pro realizaci této aktivity, v tomto případě nesmí být tato osoba zaměstnancem příjemce minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:07
Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy.
Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání.
Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby.
Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB.
V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II | Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů) | Výzva č. 02_25_040 Podpora poradenského systému
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 09:54
Ano, jak je uvedeno v kap. 7.8. SPpŽP, oba indikátory se přímo váží na povinně volitelnou aktivitu “Příprava společně zpracovaných projektových žádostí se subjekty z aplikační sféry do národních i mezinárodních grantových schémat souvisejících s aktivitami a zaměřením projektu“. Naplnění věcné podstaty této aktivity je prokazováno vykázáním podaných společně zpracovaných grantových žádostí, jejichž součástí (hlavním řešitelem/spoluřešitelem/partnerem/žadatelem) je také subjekt aplikační sféry. Z doložených podkladů musí být patrné splnění podmínky vazby vykazované žádosti o grant na věcné výzkumné zaměření projektu realizovaného v rámci výzvy Mezisektorová spolupráce / Mezisektorová spolupráce pro ITI a zároveň předmětem této grantové žádosti musí být výzkum a činnosti s ním související (nikoliv například pouze vzdělávání).
Viz také FAQ č. 23 k výzvám Mezisektorová spolupráce a Mezisektorová spolupráce pro ITI (Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce – OP JAK).
Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI
Zveřejněno: 25. 11. 2025 - 13:38
Podstatné jsou přílohy pro posouzení věcné stránky projektové žádosti (není nutné předkládat všechny přílohy, např. bezdlužnosti atp.). Je však vhodné uvést seznam všech příloh předložených k projektové žádosti s poznámkou, které z nich jsou dokládány poskytovateli voucheru. Lze odkázat i na dokument, prokazující splnění podmínek kontroly formálních náležitostí a přijatelnosti, v rámci které musí být všechny relevantní přílohy dokládány.
Výzvy: Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I | Výzva č. 02_25_042 Smart Akcelerátor+ II
Zveřejněno: 25. 11. 2025 - 13:37
Záleží na věcné náplni konkrétního projektu (nelze zodpovědět pro všechny typy projektů). Obecně lze zmíněné přípravné práce do splnění podmínek pro uznání přírůstku indikátoru 543 012 započítat, avšak vždy v souladu s potřebnou průkaznou dokumentací.
Výzvy: Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I | Výzva č. 02_25_042 Smart Akcelerátor+ II
Zveřejněno: 25. 11. 2025 - 13:35
Diagramy k indikátoru 543 012 (dostupné v Dokumentech výzvy na webu OP JAK) byly vysvětleny na minulých seminářích pro příjemce výzvy SA+ I, a dále je, v případě potřeby, mohou příjemci konzultovat individuálně na konkrétních podkladech svých projektů. U extenzivní projektové fiše je nezbytné zohlednit/ověřit, zdali plní všechny body, které jsou vyjádřeny v SPpŽP (blíže viz str. 13 a 30), tj. obsahuje všechny povinné informace a dále zdali u ní došlo k financování v době realizace projektu SA+ I. V jaké fázi započítat/financovat strategické projekty /intervence v aktivitě Asistence výzvy SA+ I vyjadřuje odkazovaný Diagram (zde příslušící KA Asistence). Extenzivní projektová fiše může být započítána do indikátoru 543 012, pokud došlo k financování projektu v době realizace SA+ I. Pokud k financování v době realizace projektu SA+ I nedochází, nemá tato situace negativní dopad do způsobilosti výdajů jednorázové částky, ale je zde dopad do započítávání daného záměru do indikátoru 543 012. Co se týká konkrétního prokázání vlastních prostředků příjemce voucheru, zde neexistuje jeden vzorový formulář, resp. jediná možnost prokázání dané skutečnosti. Může se jednat o doložení např. potvrzení z účetního systému, doložení relevantního čestného prohlášení daného subjektu, příp. dalších doprovodných informací, resp. podkladů, které je subjekt schopen předložit. Z pohledu místních rozpočtů je relevantní doložení výhledu, že bude vyhlášena konkrétní výzva z pohledu místního rozpočtu, ale je mimo dobu realizace projektu SA+ I. Výdaje na jednorázovou částku budou uznatelné, ale daný projektový záměr nebude uznán jako přírůstková hodnota daného indikátoru. Jak již bylo uvedeno, povinné náležitosti extenzivní projektové fiše jsou uvedeny ve SPpŽP výzvy SA+ I, v navazující výzvě SA+ II bude pro příjemce k dispozici závazný vzor (tento je aktuálně v přípravě), který bude dostupný v Dokumentech dané výzvy na webu OP JAK.
Výzvy: Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I | Výzva č. 02_25_042 Smart Akcelerátor+ II
Zveřejněno: 25. 11. 2025 - 13:34
Nelze sdělit konkrétní přesné číslo, lze však konstatovat, že u externích nákladů jsou nejvyšší nároky na jejich správné vyhodnocení. Z praxe bylo identifikováno, že někteří z poskytovatelů dotačních programů Asistence (tj. kraje) přistoupili k vyloučení možnosti nárokování externích nákladů v asistenčních voucherech jejich dotačního programu. Jedná se však o možnost/rozhodnutí každého jednotlivého kraje, nikoliv povinnost.
V případě vykazování externích nákladů v rámci AV je nezbytné postupovat v souladu s nastavením jednorázové částky daného AV, zkráceně je nezbytné provést důkladné (vy)hodnocení, zda např. nedochází k překryvu s osobními náklady, paušálními náklady, zdali se jedná o nezbytný výdaj vztahující
se k přípravě projektového záměru (asistenční voucher slouží výhradně k přípravě, nikoliv realizaci samotného projektu), zdali příslušný výdaj splňuje pravidlo 3E vč. zhodnocení, že se jedná o cenu v místě a čase obvyklou atp.
Výzvy: Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I | Výzva č. 02_25_042 Smart Akcelerátor+ II
Zveřejněno: 23. 10. 2025 - 11:24
Metoda produktivních hodin je popsána v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kap. 5.1. Zde naleznete také pomocnou tabulku pravidel pro započtení produktivních hodin.
Dočasná pracovní neschopnost je v období prvních čtrnácti kalendářních dnů hrazená náhradou od zaměstnavatele, a tudíž se produktivní hodiny za pracovní dny v tomto období zahrnou do vykazovaných produktivních hodin v Kalkulačce šablon ZoR. Svátek, který v tomto období připadl na pracovní den a ve kterém byl pracovník nemocen, se do produktivních hodin také zahrne.
V kapitole 5.1 Přehledu šablon je produktivní hodina definována jako skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu, např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem.
V případě, že příjemce zjistí, že v některé z předchozích zpráv o realizaci nezahrnul hodiny nemoci ve svátek připadající na pracovní den do produktivních hodin, může tak učinit v aktuálně administrované zprávě o realizaci (v aktuálním sledovaném období). Postup dodatečného vykázání produktivních hodin je vysvětlen v kapitole 5.1 přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kde se uvádí, že chybějící produktivní hodiny je nezbytné vykázat do takového kalendářního měsíce, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Důvodem je samotný princip metody produktivních hodin, která říká, že příjemce je oprávněn za období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců vykázat za zaměstnance zaměstnaného na 1,0 úvazek maximálně 1720 produktivních hodin. Maximální počet produktivních hodin se alikvotně krátí v případě zaměstnance zaměstnaného na zkrácený úvazek (např. 0,5) a kratší doby zapojení zaměstnance do realizace projektu, než je období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců.
V Kalkulačce šablon ZoR využije příjemce pro dodatečné vykázání chybějících produktivních hodin záložku „dovykázání“, která reflektuje výše popsaná pravidla a automaticky zahrne dovykazované produktivní hodiny do relevantního sledovaného období.
Zveřejněno: 23. 10. 2025 - 11:23
Metoda produktivních hodin je popsána v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kap. 5.1. Zde naleznete také pomocnou tabulku pravidel pro započtení produktivních hodin.
Dočasná pracovní neschopnost je v období prvních čtrnácti kalendářních dnů hrazená náhradou od zaměstnavatele, a tudíž se produktivní hodiny za pracovní dny v tomto období zahrnou do vykazovaných produktivních hodin v Kalkulačce šablon ZoR. Svátek, který v tomto období připadl na pracovní den, a ve kterém byl pracovník nemocen, se do produktivních hodin také zahrne.
V kapitole 5.1 Přehledu šablon je produktivní hodina definována jako skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu, např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem.
V případě, že příjemce zjistí, že v některé z předchozích zpráv o realizaci nezahrnul hodiny nemoci ve svátek připadající na pracovní den do produktivních hodin, může tak učinit v aktuálně administrované zprávě o realizaci (v aktuálním sledovaném období). Postup dodatečného vykázání produktivních hodin je vysvětlen v kapitole 5.1 přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kde se uvádí, že chybějící produktivní hodiny je nezbytné vykázat do takového kalendářního měsíce, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Důvodem je samotný princip metody produktivních hodin, která říká, že příjemce je oprávněn za období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců vykázat za zaměstnance zaměstnaného na 1,0 úvazek maximálně 1720 produktivních hodin. Maximální počet produktivních hodin se alikvotně krátí v případě zaměstnance zaměstnaného na zkrácený úvazek (např. 0,5) a kratší doby zapojení zaměstnance do realizace projektu, než je období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců.
V Kalkulačce šablon ZoR využije příjemce pro dodatečné vykázání chybějících produktivních hodin záložku „korekce“, která reflektuje výše popsaná pravidla a automaticky zahrne dovykazované produktivní hodiny do relevantního sledovaného období.
Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 23. 10. 2025 - 11:21
Metoda produktivních hodin je popsána v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kap. 5.1.
Dočasná pracovní neschopnost je v období prvních čtrnácti kalendářních dnů hrazená náhradou od zaměstnavatele, a tudíž se produktivní hodiny za pracovní dny v tomto období zahrnou do vykazovaných produktivních hodin v Kalkulačce šablon ZoR. Svátek, který v tomto období připadl na pracovní den, a ve kterém byl pracovník nemocen, se do produktivních hodin také zahrne.
V kapitole 5.1 Přehledu šablon je produktivní hodina definována jako skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu, např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem.
V případě, že příjemce zjistí, že v některé z předchozích zpráv o realizaci nezahrnul hodiny nemoci ve svátek připadající na pracovní den do produktivních hodin, může tak učinit v závěrečné zprávě o realizaci. Dodatečné vykázání produktivních hodin je nezbytné řádně popsat v ISKP21+ v ZoR na obrazovce Aktivity nebo na samostatném dokumentu vloženém do příloh ZoR na obrazovce Dokumenty zprávy. Chybějící produktivní hodiny je nezbytné vykázat do takového kalendářního měsíce, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Důvodem je samotný princip metody produktivních hodin, která říká, že příjemce je oprávněn za období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců vykázat za zaměstnance zaměstnaného na 1,0 úvazek maximálně 1720 produktivních hodin. Maximální počet produktivních hodin se alikvotně krátí v případě zaměstnance zaměstnaného na zkrácený úvazek (např. 0,5) a kratší doby zapojení zaměstnance do realizace projektu, než je období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců.
Postup dodatečného vykázání chybějících produktivních hodin doporučujeme konzultovat s příslušným administrátorem MŠMT.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 20. 10. 2025 - 09:13
V tomto případě je průzkum trhu možné nahradit doložením uzavřených smluv z minulosti. Z doložených smluv však musí být zřejmá cena, předmět a rozsah plnění, aby mohla být řádně posouzena hospodárnost jednotkové ceny uvedené v rozpočtu projektu ve vztahu k předpokládanému plnění v rámci řešení aktivit projektu. Zároveň upozorňujeme, že do rozpočtu projektu není možné cenu služby navyšovat o předpokládaný růst cen.
Zveřejněno: 20. 10. 2025 - 09:11
V tomto případě není nutné přílohu „Kalkulačka jednotkových nákladů – osobních nákladů na zaměstnance (b2)“ a další s tím související přílohy žádosti o podporu přepracovat. V příloze Komentář k rozpočtu však doporučujeme popsat, jakým způsobem bylo stanoveno období pro doložení skutečně vynaložených prostředků na osobní náklady zaměstnance.
Zveřejněno: 20. 10. 2025 - 09:09
Datum založení subjektu není kritériem pro posouzení oprávněnosti partnera, výzva ani její navazující dokumentace nově založený subjekt nevylučují. Subjekt ale musí splnit veškeré požadavky stanovené v kap. 5.3. SPpŽP, str. 13 a v PpŽP – obecná část, kap. 5.3., str. 57.