FAQ
Nenašli jste odpověď? Napište nám.
Zveřejněno: 16. 12. 2024 - 10:36
Výstupem aktivity (šablony) 5. Inovativní vzdělávání dětí a mládeže v neformálním vzdělávání je excelový soubor „32_hodin_inovativního_vzdelavani“, kam příjemce uvádí údaje o každé realizované hodině. Jednotkou výstupu je jedna hodina inovativního vzdělávání jednoho účastníka s omezenými příležitostmi.
Každý příjemce, který realizuje uvedenou aktivitu, musí zároveň vykazovat dosažené hodnoty indikátoru 512 120 Počet školních a mimoškolních aktivit v monitorovacím systému ISKP21+.
Jedna hodina může být považována za jednorázovou vzdělávací aktivitu v NFV. V tom případě bude v dosažené hodnotě indikátoru uvedeno 32. V případě, že jsou všechny vykazované hodiny součástí jedné tematicky ucelené vzdělávací aktivity v NFV, pak je dosažená hodnota indikátoru 1. Anebo se může jednat o kombinaci obou případů, tzn. několik hodin je tematicky samostatných a ostatní hodiny tvoří tematicky ucelenou vzdělávací aktivitu.
Příjemce je povinen sám určit, ke kolika tematicky uceleným vzdělávacím aktivitám se vykazované hodiny vztahují. Tento údaj uvede do výstupu aktivity (do excelového souboru) na list Seznam aktivit (buňka G44). Tím dojde k vygenerování kódu, který příjemce uvede do Kalkulačky šablon na list 512120_X (X označuje pořadové číslo zprávy o realizaci). Na listu Souhrn v Kalkulačce šablon se následně zobrazí aktuálně dosažená hodnota indikátoru 512 120, kterou příjemce uvede také do aktuálně předkládané zprávy o realizaci v ISKP21+.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 16. 12. 2024 - 10:33
V příloze č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad je v kapitole 2 Sestavení rozpočtu uvedeno, že počet žáků/studentů ve škole a počet dětí/žáků/studentů ve školských zařízeních pro stanovení maximální výše dotace je stanoven dle počtů, které jsou uvedeny ve statistickém výkaznictví k 30. 9. 2023, resp. 31. 10. 2023.
Z tohoto důvodu není možné uvést do žádosti o podporu počet dětí/žáků/studentů k 30. 9. 2024, resp. 31. 10. 2024, přestože by byl pro žadatele výhodnější.
Pouze nově vzniklé školy/školská zařízení, které budou do školského rejstříku zařazeny až po sběru dat k 30. 9. 2023, resp. 31. 10. 2023, mohou do žádosti o podporu uvést počty dětí/žáků/studentů k 30. 9. 2024/30. 9. 2025, resp. 31. 10. 2024/31. 10. 2025. Tyto školy/školská zařízení mohou podat žádost o podporu až po nejméně tříměsíční činnosti školy/školského zařízení.
Seznamy s počty dětí/žáků/studentů ze statistického výkaznictví k 30. 9. 2024/30. 9. 2025, resp. 31. 10. 2024/31. 10. 2025 nebudou u výzvy zveřejněny. Řídicí orgán ověří údaj o počtu dětí/žáků/studentů, který žadatel uvede do žádosti o podporu, interně.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 16. 12. 2024 - 10:22
V příloze č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad je v kapitole 2 Sestavení rozpočtu uvedeno, že počet dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání pro stanovení maximální výše dotace je stanoven podle počtu dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, který je uveden ve statistickém výkaznictví k 30. 9. 2023, resp. 31. 10. 2023.
Z tohoto důvodu není možné uvést do žádosti o podporu počet dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání k 30. 9. 2024, resp. 31. 10. 2024, přestože by byl pro žadatele výhodnější.
Pouze nově vzniklé školy/školská zařízení, které budou do školského rejstříku zařazeny až po sběru dat k 30. 9. 2023, resp. 31. 10. 2023, mohou do žádosti o podporu uvést počty dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání k 30. 9. 2024/30. 9. 2025, resp. 31. 10. 2024/31. 10. 2025. Tyto školy/školská zařízení mohou podat žádost o podporu až po nejméně tříměsíční činnosti školy/školského zařízení.
Seznamy s počty dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání ze statistického výkaznictví k 30. 9. 2024/30. 9. 2025, resp. 31. 10. 2024/31. 10. 2025 nebudou u výzvy zveřejněny. Řídicí orgán ověří údaj o počtu dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, který žadatel uvede do žádosti o podporu, interně.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 26. 11. 2024 - 13:26
V popisu aktivity 5. Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež v příloze č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad je na str. 22 uvedeno, že „Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež lze realizovat ve zde uvedených tematických zaměřeních“ a jedním z nich je „mimoškolní doučování romských dětí a mládeže, včetně přípravy na přijímací zkoušky na SŠ, VOŠ a VŠ“. V poznámce pod čarou je uvedeno, že mimoškolní doučování probíhá v neformálním prostředí NNO, v rodině, v komunitních centrech apod.
Tematické zaměření aktivity „mimoškolní doučování romských dětí a mládeže“ nelze konat v prostorách školy nebo školského zařízení. Ostatní varianty (tematická zaměření) této aktivity lze ve školách a školských zařízeních realizovat.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)
Zveřejněno: 26. 11. 2024 - 13:12
Vedoucím doučování realizovaného ze šablony 2.V/3 Doučování účastníků zájmového vzdělávání ohrožených školním neúspěchem může být kdokoli, koho tím vedení školy pověří. Nemusí se jednat pouze o pedagogického pracovníka. Může to být např. učitel/ka matematiky ze ZŠ, který/á bude ve školní družině doučovat žáky svůj předmět (matematiku) nebo student/ka vyšší odborné/vysoké školy.
Ve školní družině se doučování koná v rámci doby, kterou v ní žák tráví. V případě, že bude doučováním pověřen/a přímo vychovatel/ka, je nezbytné předejít dvojímu financování obsahově totožné činnosti. Nabízí se dva přístupy k řešení otázky jeho/jejího odměňování za realizaci aktivity:
- Doučování bude provádět v době mimo svou běžnou činnost vychovatele/ky a za přípravu a realizaci hodin doučování bude odměňován/a z finančních prostředků projektu. Tím nebude docházet k souběhu výdajů na jeho/její běžný plat a výdajů spojených s realizací šablony.
- Doučování bude provádět v rámci své běžné pracovní doby vychovatele/ky a bude odměňován/a pouze za čas, který věnuje přípravě hodin doučování. Nebude však odměňován/a za realizované hodiny doučování. Tím bude dodržena podmínka, že nejsou financovány obsahově totožné aktivity ze dvou zdrojů.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 26. 11. 2024 - 13:11
Formy vzdělávání pracovníků jsou uvedeny v kapitole 4.1 přílohy č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad. Jednou z možných forem zde uvedených jsou „stáže u zaměstnavatelů, tzn. ve firmách či institucích“.
Pro účely realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání je škola a školské zařízení považováno za instituci. Při realizaci šablony je nezbytné dodržet všechny podmínky realizace šablony, mj. také podmínky minimálního časového rozsahu vzdělávání a tematického zaměření stáže na jedno téma/kombinaci témat, která jsou pro tuto šablonu uvedena v kap. 4.1 přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II | Výzva 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II
Zveřejněno: 26. 11. 2024 - 13:02
Ano, žadatel může podat žádost o podporu do výzvy OP JAK č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II ještě před datem schválení závěrečné zprávy o realizaci projektu financovaného z výzvy č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I. Pro podání žádosti o podporu do výzvy Šablony II není relevantní datum schválení závěrečné zprávy o realizaci projektu Šablony I. Žádost o podporu do výzvy Šablony II může žadatel podat dokonce ještě během realizace projektu Šablony I. Důležité je, aby nedošlo k souběžné realizaci obou projektů.
Odkazujeme na bod 3 textu výzvy č. 02_24_035: Pokud žadatel realizuje projekt v rámci výzvy OP JAK č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I, je možné datum zahájení fyzické realizace projektu ve výzvě OP JAK č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II stanovit až po datu ukončení fyzické realizace projektu výzvy OP JAK Šablony pro SŠ a VOŠ I.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 26. 11. 2024 - 13:01
Ano, žadatel může podat žádost o podporu do výzvy OP JAK č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ I ještě před datem schválení závěrečné zprávy o realizaci projektu financovaného z výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I. Pro podání žádosti o podporu do výzvy Šablony II není relevantní datum schválení závěrečné zprávy o realizaci projektu Šablony I. Žádost o podporu do výzvy Šablony II může žadatel podat dokonce ještě během realizace projektu Šablony I. Důležité je, aby nedošlo k souběžné realizaci obou projektů.
Odkazujeme na bod 3 textu výzvy č. 02_24_034: Pokud žadatel realizuje projekt v rámci výzvy OP JAK č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I, je možné datum zahájení fyzické realizace projektu ve výzvě OP JAK č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II stanovit až po datu ukončení fyzické realizace projektu výzvy OP JAK Šablony pro MŠ a ZŠ I.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 25. 11. 2024 - 11:13
Jedná se o veškerý majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok. Na rozdíl od povinnosti evidence využívání majetku, která je stanovena pouze pro dlouhodobý majetek hrazený z investičních výdajů, se povinnost žádat o souhlas s případným pronájmem/výpůjčkou týká veškerého dlouhodobého majetku, tj. včetně dlouhodobého drobného majetku, který je hrazen z neinvestičních výdajů.
Zveřejněno: 25. 11. 2024 - 11:12
V případě, že se jedná o volnočasové kroužky mimo výuku SŠ, jde o podporu hospodářské činnosti školy ve smyslu pravidel veřejné podpory (tj. nabízení služby na trhu), neboť komerční kroužky plavání nabízí na trhu i řada jiných subjektů a existuje zde konkurence, podporou tedy může dojít k narušení hospodářské soutěže. Pro vyhodnocení, zda se v tomto případě jedná o veřejnou podporu ve smyslu čl. 107 Smlouvy o fungování EU či nikoliv, je nezbytné posoudit definiční znak „Ovlivnění obchodu mezi státy EU“, tj. zda jsou kroužky nabízeny pouze místním žákům v regionu a není pravděpodobné, že by přilákaly žáky z jiných členských států EU (je nutné zkoumat zejména v příhraničních oblastech!) nebo že by obdobné kroužky plavání mohly být nabízeny i jinými zahraničními subjekty.
Zveřejněno: 25. 11. 2024 - 11:11
Podaktivitu Vnitřní hodnocení projektu je možné realizovat až od data schválení DZ kraje 2024-2028 a zároveň po ukončení podaktivity 2.14 Implementace ročních akčních plánů KAP III. Náklady na evaluaci, které by vznikly před splněním těchto podmínek by byly nezpůsobilé.
Zveřejněno: 25. 11. 2024 - 11:10
Poskytování kariérového poradenství pro dospělé není v rámci realizace projektů ve výzvě APU – IDZ možné. Aktivity zaměřené na kariérové poradenství je možné realizovat pouze pro žáky ZŠ, SŠ a studenty VOŠ a konzervatoří.
Zveřejněno: 25. 11. 2024 - 11:09
Pracovní náplň školního psychologa a školního speciálního pedagoga je přílohou vyhlášky č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Zveřejněno: 25. 11. 2024 - 11:08
V rámci podaktivity 2.6 Vzdělávání pracovníků SŠ, VOŠ, konzervatoří a školských zařízení je možné pouze vzdělávání pracovníků uvedených škol a školských zařízení. Vzdělávání pracovníků MŠ a ZŠ není možné v rámci této podaktivity realizovat.Vzdělávání pracovníků MŠ a ZŠ by mělo probíhat v rámci výzvy Akční plánování v území – MAP, kde jsou na tyto aktivity alokovány finanční prostředky. Aktivity, které budou realizovány v projektech výzvy APU – MAP vychází ze Strategického rámce MAP do roku 2025 a akčních plánů na roky 2023, 2024 a 2025, tyto dokumenty vznikaly v rámci výzvy OP VVV č. 82 Akční plánování v území. Na jejich přípravě se v rámci povinných platforem projektu podíleli i zástupci mateřských a základních škol, kteří měli možnost reflektovat v nich potřeby svých škol a žáků. Zástupci MŠ a ZŠ byli i povinnými zástupci v řídicím výboru každého MAP. Plánované aktivity v projektech výzvy APU – MAP tedy odpovídají potřebám území a jednotlivých škol. V případě, že byste se rozhodli realizovat vzdělávání vedoucích pracovníků MŠ a ZŠ v rámci podaktivity 2.12 Implementace dalších aktivit naplánovaných v DZ kraje, doporučujeme využít možnost online či osobní konzultace s ŘO a finální verzi obsahu plánovaných aktivit pro tyto školy konzultovat. Nežli by ke konzultaci a případnému zařazení této aktivity došlo, je velmi žádoucí podrobná diskuze s realizátory MAP a zjištění, zdali je aktivita potřebná s ohledem na plánované aktivity projektů MAP a pokud ano, v čem konkrétně se liší aktivity MAP a kraje. Projednání projektového záměru předkládaného do výzvy Akční plánování-IDZ s MAPy je také povinným krokem před podáním žádosti o podporu. Kontrola duplicit s projekty MAP bude probíhat v rámci procesu hodnocení projektové žádosti ve výzvě Akční plánování v území – IDZ a také v rámci realizace projektu. Dále upozorňujeme, že v rámci podaktivity 2.12 Implementace dalších aktivit naplánovaných v DZ kraje není možné implementovat opatření a aktivity naplňující témata podaktivit 2.1–2.5, 2.9–2.11 a 2.13 této výzvy.
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:51
Ze šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání lze hradit pouze vzdělávání, které se věnuje tématům uvedeným v kap. 4.1 přílohy 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad. Ve výzvě č. 035 Šablony pro SŠ a VOŠ II nejsou kurzy z oblasti cizích jazyků podporovaným tématem. Pro subjekty, které jsou jazykovými školami nebo vyučují v oborech zaměřených na jazykové vzdělávání lze jazykové kurzy zařadit do tématu „odborná témata zaměřená na konkrétní obory středního a vyššího odborného vzdělání a vzdělání v konzervatoři“. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:50
Ano, ze šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání lze hradit jazykové kurzy. Tematicky spadají tyto kurzy pod „rozvoj gramotností“. Jedná se o kurzy zaměřené na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí učitelů a představení efektivních metod při výuce cizího jazyka. Nemělo by se jednat o rozvíjení gramotností samotných učitelů, ale o to, jak rozvíjet gramotnosti u žáků, tedy o metodické kurzy k výuce jazyků. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:45
Šablony 1.II/2 Školní speciální pedagog ZŠ a aktivity 1.II/3 Školní psycholog ZŠ lze skutečně realizovat do 31. 12. 2024, a to i v případě, kdy projekt končí svoji realizaci později. Za nevyužité jednotky aktivity školního speciálního pedagoga a školního psychologa budete vyzváni k vratce nevyčerpaných finančních prostředků až po skončení realizace celého projektu a po schválení závěrečné zprávy o realizaci. Do té doby ŘO doporučuje příjemcům interně vyčíslit celkovou výši nevyužitých finančních prostředků a vést je v patrnosti, aby se předešlo jejich vyčerpání při realizaci ostatních aktivit projektu. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:44
Právní akt ani Pravidla pro žadatele a příjemce ZP nestanoví podmínky skutečného použití finančních prostředků u šablon. Pravidla OP JAK nestanoví ani povinnost odděleného analytického účtování prostředků poskytnutých na realizaci projektu. Skutečné použití těchto finančních prostředků tedy není předmětem kontroly ze strany ŘO.
Skutečné použití prostředků nemá ani vliv na finanční vypořádání se státním rozpočtem – v MS2021+ jsou finanční prostředky evidovány bez ohledu na jejich skutečné použití jako neinvestiční.
Příjemci však nemohou používat finanční prostředky zcela libovolně – je nezbytné dodržovat platnou legislativu ČR, interní směrnice organizace a v neposlední řadě také pokyny svého zřizovatele.
V platnosti je i nadále dokument od Generálního finančního ředitelství dostupný ZDE.
ŘO doporučuje, aby během realizace projektu byly finanční prostředky využívány na neinvestiční výdaje. Po schválení závěrečné zprávy o realizaci mohou být zbývající finanční prostředky využívány dle potřeb školy/školského zařízení, tedy i na investiční výdaje.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:39
Ano, jiný pobočný spolek může zrealizovat šablonu č. 5 Inovativní vzdělávání dětí a mládeže za jiný pobočný spolek. Tuto změnu stačí popsat do zprávy o realizaci, nepodává se žádost o změnu v IS KP21+. ŘO si však dovoluje upozornit na důležité ustanovení přílohy č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad, kap. 2 týkající se naplňování plánované cílové hodnoty indikátoru 508 102 Počet organizací ovlivněných intervencí RgŠ. Pokud nebude aktivita č. 5 Inovativní vzdělávání dětí a mládeže realizována alespoň jednou v každém zapojeném pobočném spolku, nebude možné tento pobočný spolek započítat do indikátoru 508 102. Případné nenaplnění plánované hodnoty je sankcionováno dle části IV Rozhodnutí o poskytnutí dotace. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 24. 10. 2024 - 14:11
Ve výjimečných a řádně odůvodněných případech je to možné prostřednictvím změnového řízení. V případě výstupů uvedených u jednotlivých indikátorů bude mít změna počtu realizací velmi často dopad na samotnou hodnotu indikátoru (tzn. jde o podstatnou změnu s dopadem do právního aktu). Snížení hodnoty výstupu bez vazby na indikátor je podstatnou změnou významnou, případně informací k projektu dle SPpŽP.
Zveřejněno: 24. 10. 2024 - 14:00
Bohužel se ve vzoru Soupisky na listě Další výstupy vyskytla chyba a uvedené téma v rozbalovacím seznamu opravdu chybělo. Pokud se vás to týká, vyberete u dotčeného výstupu téma „Jiné“ a do poznámky pak uveďte, že šlo o Moderní didaktické formy vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí. Soupisku jsme zároveň aktualizovali, lze si ji tedy také stáhnout z webových stránek výzvy v aktualizované verzi (toto doporučujeme těm, kteří ještě nepodali ZoR).
Zveřejněno: 24. 10. 2024 - 13:59
Informace uvedené v příloze Přehled výstupů klíčových aktivit (příloha právního aktu), musí být v souladu s tím, co se uvádí v Soupisce k plnění indikátorů a dalších výstupů projektu v rámci zprávy o realizaci. Přejmenovávat výstupy, změnit téma výstupu nebo měnit typ akce/aktivity je možné pouze prostřednictvím změnového řízení, tj. podáním žádosti o změnu současně s řádným zdůvodněním (vazbou na zvolená implementační témata, vazbou na implementační aktivitu, doložením např. zápisu z PS o potřebě změny tématu atp.). V případě, že na projektu není zvolena SDP s novým tématem, bude nutné ji přes změnové řízení přidat.
Zveřejněno: 24. 10. 2024 - 13:58
Pokud bude snížení do 15 % oproti hodnotě, která byla uvedena ve schválené verzi žádosti o podporu, jedná se pouze o informaci k projektu. Pokud bude snížení o více jak 15 % oproti hodnotě uvedené ve schválené žádosti o podporu, bude třeba toto provést prostřednictvím změnového řízení (tzv. podstatnou změnou významnou). V takovém případě je třeba žádost o snížení zdůvodnit a doložit (např. e-maily ředitelů škol s vyjádřením nezájmu o zapojení do aktivit projektu). Pokud by bylo potřeba naopak hodnoty jakkoli navýšit oproti schválené verzi žádosti, bude se vždy jednat pouze o informaci k projektu.
Zveřejněno: 24. 10. 2024 - 13:58
Ve výjimečných a řádně odůvodněných případech je to možné prostřednictvím změnového řízení, jde o podstatnou změnu významnou. Při zařazení nového výstupu je třeba do žádosti o změnu uvést, proč nebyl daný výstup zařazen již při předložení žádosti, jak je navázán na SR MAP, Akční plány a konkrétní implementační aktivitu v projektu. Při přidání výstupu bude minimálně popsáno, jak se k danému staví relevantní PS projektu (podloženo např. zápisem z jednání relevantní PS), jaký je dopad na rozpočet projektu a dále zda nebude ohroženo splnění ostatních výstupů a cílů projektu. Úprava bude následně promítnuta do Soupisky k plnění indikátorů a dalších výstupů projektu v rámci zprávy o realizaci projektu.