Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Zveřejněno: 27. 2. 2024 - 09:03

U konkrétní publikace je třeba zdůvodnění uvést do soupisky v části nepovinné postupy OV sloupce „Zdůvodnění, proč nebylo možné využít včasného sdílení výsledků“. Obecně by mělo být zahrnuto i v plánu pro správu dat.

Výzvy: Výzva č. 02_22_008 Špičkový výzkum

Zveřejněno: 27. 2. 2024 - 09:02

Ano, ale pouze v případě, kdy vydavatel umožní zveřejnění v repozitáři pod licencí CC-BY.

Výzvy: Výzva č. 02_22_008 Špičkový výzkum

Zveřejněno: 27. 2. 2024 - 09:01

Na toto nelze dát obecnou odpověď, řídí se oborově danými standardy. Naprostým minimem by mělo být to, aby bylo možné výsledky výzkumu, k nimž se data vztahují, ověřit. Zároveň by toto mělo být popsáno v plánu pro správu dat.

Výzvy: Výzva č. 02_22_008 Špičkový výzkum

Zveřejněno: 27. 2. 2024 - 08:57

Ne, takový seznam neexistuje. Nelze jej vytvořit, jedná se o dynamické prostředí a zároveň není v České republice k této problematice uzpůsobená legislativa.

Výzvy: Výzva č. 02_22_008 Špičkový výzkum

Zveřejněno: 22. 2. 2024 - 14:02

V souladu s přílohou č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad se u personálních pozic ve zprávě o realizaci dokládají k administrativní kontrole následující dokumenty:

  1. sken pracovněprávního dokumentu (smlouva, DPČ/DPP);
  2. report/výkaz způsobilých produktivních hodin dané pozice včetně evidence realizovaných individuálních setkání v případě kariérového poradce (je součástí Kalkulačky ZoR projektu);
  3. sken dokladu o splnění kvalifikačních požadavků pro výkon činnosti dané pozice (doklad o dosaženém vzdělání);
  4. čestné prohlášení statutárního orgánu o integraci alespoň tří žáků s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/tří žáků s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory dle pozice.

U personálních pozic, jejichž kvalifikace se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, a zároveň není v příloze č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad uvedeno, že není pedagogickým pracovníkem dle zákona č. 563/2004 Sb., je zároveň nutné, aby osoba zaměstnaná na takové pozici splnila všechny další podmínky uvedené v § 3 zákona o pedagogických pracovnících.

Ke kvalifikacím získaným v zahraničí jsou uvedeny podrobné informace na webových stránkách MŠMT.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 1. 2. 2024 - 09:58

Přestože bylo 1. 1. 2024 nařízení Komise č. 1407/2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis nahrazeno novým nařízením Komise č. 2023/2831, bude možné podle nového nařízení postupovat až po provedení nezbytných úprav národní legislativy a Registru de minimis (RDM), nejpozději však od 1. 7. 2024 – viz také aktualita ÚOHS. Po dobu tohoto přechodného období není zatím možné poskytovat podporu de minimis do výše nového limitu 300 tis. EUR / 3 roky / jeden podnik, ale stále pouze do výše limitu 200 tis. EUR / 3 po sobě jdoucí účetní období / jeden podnik, nicméně již nyní je možné předkládat žádosti o podporu až do výše nového limitu 300 tis. EUR. Pokud žadatel předloží žádost o podporu, která projde úspěšně hodnoticím procesem, bude vyzván k předložení podkladů před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory, vč. podkladů potřebných pro ověření disponibilního limitu pro čerpání podpory de minimis. Pokud v tomto okamžiku stále nebude RDM upraven na nový limit dle nového nařízení, může být buď poskytnuta podpora v souladu se starým nařízením (tj. pouze do výše 200 tis. EUR), nebo bude Rozhodnutí o poskytnutí dotace vydáno až po provedení úpravy RDM.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 1. 2. 2024 - 09:48

Dle PpŽP – obecná část, kap. 5.9.1 Rozpočet projektu, je při stanovování cen majetku, který není uveden v Seznamu obvyklých cen vybavení, ubytování a stravování, nezbytné provést průzkum trhu zahrnující alespoň 3 dodavatele s tím, že pokud průzkum trhu 3 dodavatele nezahrnuje, žadatel toto zdůvodní. Jako příklad relevantního zdůvodnění je v PpŽP uvedena situace, kdy více dodavatelů neexistuje. Řádným zdůvodněním však může být i předložení projektové dokumentace zpracované autorizovanou osobou (projektantem), jejíž kalkulace je provedena standardně užívanou metodou vycházející z relevantních statistických ukazatelů (např. cenová soustava ÚRS). V tomto případě je i při předložení jedné projektové dokumentace dostatečně podložené, že cena je v čase a místě obvyklá.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 1. 2. 2024 - 09:47

Pořizování vybavení do prostor pro tato školení je podporovanou aktivitou ERDF výzvy – kvalita.

 

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 1. 2. 2024 - 09:46

Ano, v rámci projektu ESF+ výzvy jsou tyto činnosti možné. V návaznosti na aktivity výzvy lze např. provést analýzu zabezpečení vysoké školy, vypracovat návazné strategické dokumenty, připravovat a realizovat bezpečnostní školení cílových skupin či poskytovat poradenskou pomoc studentům.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 22. 1. 2024 - 12:53

Vaší organizace se povinnost doložit vyjádření souhlasu zřizovatele netýká, jelikož pro to není splněna jedna ze dvou podmínek. Kromě právní formy zřizovatele by povinnost souhlasu zřizovatele veřejné výzkumné instituce s uzavřením partnerství musela být stanovena zákonem. Do změny zákona č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích, účinné od 1. 1. 2024, která mění podmínky pro veřejné výzkumné instituce zřízené ministerstvy, se taková změna nepromítla, proto souhlas zřizovatele nebude ŘO vyžadovat.

Výzvy: Výzva č. 02_23_015 Výzkumné infrastruktury I | Výzva č. 02_23_016 Výzkumné e-infrastruktury I | Výzva č. 02_22_008 Špičkový výzkum | Výzva č. 02_23_025 Společenské a humanitní vědy: člověk a lidstvo v globálních výzvách současnosti | Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI | Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I | Výzva č. 02_22_004 Individuální projekty systémové – Výzkum a vývoj I | Výzva č. 02_23_014 Open Science I

Zveřejněno: 22. 1. 2024 - 10:34

Pokud při realizaci personální šablony nedojde ve druhém nebo třetím sledovaném období k žádné změně, tj. nezmění se pracovník, druh pracovního poměru a výše úvazku, pak se nezmění ani údaje v polích „cena/sazba“ a „číslo“. Přesto je nezbytné na záložku „Specifické datové položky“ v IS KP21+ vstoupit a údaje i beze změny uložit, aby uvedené záznamy byly aktuální za dané sledované období.

Uživatelskou příručku pro práci v IS KP21+ naleznete ZDE.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 16. 1. 2024 - 13:36

Hlavní oborová skupina je definována PpŽP – specifická část a tu žadatel uvede do pole Studie proveditelnosti, kap. 3 s názvem „Hlavní oborová skupina projektu, jak je definováno v PpŽP – specifická část“ (dle verze 2 vzoru Studie proveditelnosti), či do pole „Hlavní obor projektu dle Stromu odborností a oborů OP JAK“ (dle verze 1 vzoru Studie proveditelnosti).

Žadatel dále ve studii proveditelnosti, kap. 3 vyplňuje relevantní vedlejší obory (nikoliv již oborové skupiny) žádosti o podporu a to tak, aby oborově podchytil zaměření žádosti o podporu/výzkumných záměrů.

V ISKP21+ pak žadatel uvede výčet všech zvolených oborů, a to bez ohledu na rozlišení, zda se jedná o obor hlavní (spadající do hlavní oborové skupiny) nebo vedlejší. 

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 15. 1. 2024 - 13:37

Zahájení realizace projektu doporučujeme plánovat nejdříve 7 měsíců od uplynutí data průběžné uzávěrky, do které byla žádost předložena. Počínaje 1. 1. 2025 doporučujeme zahájení realizace projektu naplánovat nejdříve 7 měsíců od data předložení žádosti o podporu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 15. 1. 2024 - 13:35

S ohledem na datum ukončení příjmu žádostí (14. února 2024) doporučujeme naplánovat zahájení realizace projektu nejdříve ke konci 3. kvartálu roku 2024.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce

Zveřejněno: 20. 12. 2023 - 10:13

Dokument podepsaný ručně a zaslaný datovou schránkou nelze považovat za originál dokumentu. Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, dochází zasláním datovou schránkou k ověření odesílatele. Aby byl dokument po vyjmutí z datové schránky originálem, musí být už před vložením do datové schránky elektronicky podepsán.

Pro kontrolu na místě je třeba doložit originál osvědčení/potvrzení o absolvování podepsaný ručně nebo elektronicky oprávněným pracovníkem poskytovatele vzdělávání.

Jsou dvě možnosti, které obě vyžadují originál od poskytovatele vzdělávacího kurzu:

  1. Poskytovatel kurzu pošle listinný originál, tj. ručně podepsané osvědčení o absolvování kurzu, příjemci poštou.
  2. Poskytovatel kurzu pošle elektronický originál (elektronický dokument podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) e-mailem nebo datovou schránkou. Příjemce může tento originál rovnou vložit do ZoR, zároveň ho má k dispozici pro kontrolu na místě v elektronické podobě.

Poznámka: Konverzí lze elektronický originál (tj. podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) převést do listinné podoby. Nebo opačně, listinný dokument převést do elektronické podoby konverzí, která bude obsahovat doložku, že se elektronický dokument shoduje s originálem.

Pokud příjemce obdrží prostřednictvím e-mailu/datové schránky naskenovaný dokument s fyzickým podpisem (prostou kopii dokumentu), nelze z něho vytvořit originál konverzí – tj. z kopie nelze vytvořit originál.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 20. 12. 2023 - 09:59

Pro posouzení, zda zahrnout produktivní hodiny za den, kdy se konala stávka, do zprávy o realizaci, není rozhodující, zda byla škola uzavřená či otevřená. Rozhodující je, jak byl tento den zohledněn při výpočtu mzdy/platu konkrétního zaměstnance. Do produktivních hodin se počítají skutečně odpracované hodiny nebo hodiny, za které jsou zaměstnanci vypláceny náhrady mzdy/platu (bez dovolených a státních svátků). Hodiny, které se považují za výkon práce, avšak za ně nepřísluší náhrada mzdy/platu, nelze do produktivních hodin započítat. Příjemce je povinen se při realizaci projektu řídit nejen pravidly operačního programu, ale také platnou legislativou.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 19. 12. 2023 - 09:49

Pokud jde o realizaci aktivit pro studenty se SP, není třeba tyto specifické potřeby studentů nijak dokládat. Není tedy třeba provádět diagnostiku dle metodiky MŠMT. Pro vykazování studentů se SP v indikátoru 518 112 musí být ovšem student uveden v informačním systému školy jako student se SP. Počty studentů se SP mohou být kontrolovány v rámci kontroly na místě.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:13

Ano, teoreticky může nastat situace, kdy cílová hodnota těchto indikátorů bude nižší než výchozí hodnota. V takovém případě je nutné tuto skutečnost vysvětlit v popisu cílové hodnoty v ISKP21+ a případně také ve Studii proveditelnosti.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:12

Nový skleník musí být postaven na místě původního, ovšem není nutné zachovat původní půdorys a výšku.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:11

Vybavení nezbytné pro školení osob či pro strategické řízení VŠ lze umístit i v budově rektorátu. Ovšem do indikátoru 500 711 tento objekt započítán nebude, neboť se zde započítávají pouze objekty, v nichž je primárně realizována výuka/vzdělávací činnost. Relevantní nebude ani indikátor 500 013, do kterého se započítávají učebny, které slouží studentům, případně zájemcům o studium. Relevantní tedy bude pouze indikátor 500 601.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:11

Ne, jedná se o vyloučenou aktivitu výzvy – stavební úprava infrastruktury nesouvisející primárně se vzděláváním.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:10

Ano, v rámci výzvy je možné vybavit učebny a výukové prostory běžným nábytkem pro výuku.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:09

Výchozí hodnota tohoto indikátoru je vždy nulová. Platí to i v případě rekonstrukce nebo vybavení existujících prostor relevantními přístroji. K navýšení kapacity prostor dojít nemusí.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 18. 12. 2023 - 09:08

V projektech ERDF výzvy – kvalita jsou aktivity strukturovány podle objektů. V rámci jedné klíčové aktivity (objektu) lze realizovat více aktivit výzvy. Např. KA2 Budovy A – rekonstrukce a vybavení se tedy bude týkat obou fakult. Klíčové aktivity tedy nemají být strukturovány dle fakult, nýbrž dle budov/objektů. V žádosti musí být zřejmý vztah: objekt – klíčová aktivita – indikátor – výstup. V rámci rozpočtu projektu lze ovšem výdaje rozdělit dle klíčových aktivit a fakult.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita