Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:23

Pravidla výzvy nestanovují povinnost schválení na ŘV nebo projednání na PS. Nicméně s ohledem na zásadní charakter toho, co obsahuje (např. realizace společných aktivit dvou projektů pro školy v území apod.) je žádoucí, aby s ním byly tyto platformy obeznámeny.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:21

Plán spolupráce s IPs můžete předložit také interní depeší mimo ZoR, nejpozději však do 31.12.2024.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:20

Kontakty vkládejte průběžně. Formulář je dostupný zde: Sběr kontaktů na cílové skupiny pro výzvu č. 02_23_017 Akční plánování v území – MAP (opjak.cz), jako přístupový kód vložte HASH žádosti o podporu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:18

Záleží na zaměření kroužku. Pokud je zaměřen např. na ověření si probíraného učiva ve škole prostřednictvím pokusů v laboratořích SŠ, pak je možné i zapojení žáků 8. a 9.tříd. Pokud je ale kroužek cílen na pomoc s rozhodováním v oblasti volby další vzdělávací cesty, ukázání možností, které daná SŠ nabízí ve vazbě na volbu zaměstnání, pak jde především u žáků posledních dvou ročníků ZŠ o kariérové poradenství. V případě nejasností s posouzením aktivity je možné ji konzultovat s projektovým administrátorem.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:17

Ne, při práci s těmito materiály ponecháte loga, se kterými jsou uložené v Databázi výstupů OP VVV.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:16

Je potřeba mít originály dokumentů, které se staly podkladem pro vyplnění soupisky (tzn. třídní knihy / evidence uskutečněných aktivit se stručným popisem náplně/průběhu a počtem účastníků atp.).

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:12

Pokud jde o aktivitu, na jejímž konci účastnící osvědčení/potvrzení obdrží (tzn. charakter aktivity tomu dle vás odpovídá, a tudíž počítáte s jejím vydáním), jste povinni jeho kopii uchovávat (písemnou, nebo elektronickou).

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:10

Ne, výzva to u cílové skupiny pracovníků ve vzdělávání jako povinnost nestanovuje.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:10

a) Doložení v rámci ZoR je prostřednictvím Soupisky k plnění indikátorů a dalších výstupů projektu – u indikátoru 512 120, sloupec Využití vzdělávacího zdroje z OP VVV/OP JAK uvedete odkaz na vzdělávací zdroj v Databázi výstupů OP VVV, v případě, že je na daném odkaze vloženo více materiálů, uvedete jeho přesný název. U indikátoru 510 173 je vyplnění tohoto sloupce v Soupisce nepovinné.

b) Při kontrole na místě bude třeba doložit/prokázat, že se s materiálem, který je uveden v Soupisce opravdu pracovalo.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:08

Uvedená setkání, popsaná v KA 4 Implementace akčních plánů, vykazujete do Soupisky k ZoR buď na list příslušného indikátoru nebo na list další výstupy. Záleží na tom, kam jste tato setkání (výstup) uvedli v příloze Přehled výstupů klíčových aktivit. Zápisy, prezentace a případně další materiály se vykazují při kontrole na místě, případně na vyzvání administrátora, pokud by potřeboval při kontrole ZoR něco ověřit.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 16. 7. 2024 - 10:07

Ano, je to možné, pokud jsou tyto materiály uložené v databázi výstupů OP VVV.

Výzvy: Výzva č. 02_23_017 Akční plánování v území - MAP

Zveřejněno: 26. 6. 2024 - 08:20

Během kontroly na místě dochází k ověřování počtu produktivních hodin, za které zaměstnavatel zúčtoval mzdu či náhradu mzdy, nebo odměnu z dohody o pracovní činnosti/dohody o provedení práce.

Způsobilé jsou pouze ty produktivní hodiny, za které zaměstnavatel zúčtoval mzdu/odměnu z dohody. To vyplývá také z ustanovení kapitoly 5.1 přílohy 2 výzvy, kde je uvedeno, že: „produktivní hodina = skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem vyjma hodin státních svátků, dovolené.“

Počet produktivních hodin příjemce dokládá např. výstupy ze mzdového systému (výplatnice, mzdový list apod.), popř. také podklady pro zúčtování mzdy, konkrétně „evidencí pracovní doby“, kterou má zaměstnavatel povinnost vést v souladu s § 96 zákoníku práce. Mzdový list i výplatní páska jsou doklady, které zaměstnavatel standardně vede pro každého svého zaměstnance dle § 142, odst. 5 zákoníku práce. Od zaměstnavatele tedy není pracovníky kontroly na místě vyžadován žádný další dokument, který by zaměstnavatel neměl k dispozici, a který by musel zhotovit pouze pro účely realizace projektu.

V situacích, kdy z nějakého důvodu nelze z uvedených dokladů vyčíst počet hodin pro danou pozici (zaměstnanec má např. více úvazků), je možné předložit také další relevantní doklady, kterými může být i docházkový list. ŘO upozorňuje, že pojem „evidence pracovní doby“ není totožný s pojmem „evidence docházky“. Evidenci docházky (docházkový list) nemá zaměstnavatel povinnost vést ze zákona ani tuto povinnost nestanovuje příloha č. 2 výzvy či jiná závazná dokumentace ŘO. K dokladům doloženým nad rámec zákonných požadavků a nad rámec požadavků plynoucích ze závazné dokumentace ŘO, kterými je příjemce povinen se řídit, je přihlíženo jako na podpůrné podklady/doklady pro vyhodnocení způsobilosti výstupů.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 24. 6. 2024 - 09:27

Povinnost žadatelů/příjemců pracovat v ISKP21+ s obrazovkou Podpořené subjekty, která je uvedena v kap. 7.8 SPpŽP, v tabulce Indikátorová soustava pro výzvu Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek u indikátorů 510 103 a 508 103, nebude ze strany ŘO vyžadována, protože tato povinnost se týká výhradně indikátorů 244 001, 244 011 a 109 101 u projektů podpořených z EFRR.

Výzvy: Výzva č. 02_23_019 Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek

Zveřejněno: 24. 6. 2024 - 09:26

Povinnost žadatelů/příjemců pracovat v ISKP21+ s obrazovkou Podpořené subjekty, která je uvedena v kap. 7.8 SPpŽP, v tabulce A. Indikátorová soustava pro výzvu ESF+ výzva pro VŠ u indikátorů 510 103 a 508 103, nebude ze strany ŘO vyžadována, protože tato povinnost se týká výhradně indikátorů 244 001, 244 011 a 109 101 u projektů podpořených z EFRR.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 20. 6. 2024 - 12:44

Aktivita Inovativní vzdělávání dětí a mládeže je určena pro skupinu dětí a mládeže, v níž je identifikován minimálně jeden účastník s omezenými příležitostmi. Aktivita se skládá z 32 jednotek. Jedna jednotka představuje jednu hodinu inovativního vzdělávání jednoho účastníka s omezenými příležitostmi. Společně s tímto účastníkem se aktivity zúčastní také skupina dětí a mládeže. Tyto děti a mládež nemusí být přítomní na každé vykázané hodině, nemusí tedy povinně naplnit všech 32 hodin vzdělávání.

Při vícedenních výjezdech je možné vybrané hodiny inovativního vzdělávání zaznamenat do výstupu aktivity do tabulky „32_hodin_inovativniho_vzdelavani“. Bude se jednat o hodiny, které jsou v souladu s cílem aktivity popsaným na str. 19 přílohy 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad. Jedná se tedy o hodiny, které rozvíjí znalosti a dovednosti dětí a mládeže prostřednictvím inovativních forem vzdělávání a netradičních vzdělávacích metod a strategií. Konkrétní metody a formy vzdělávání jsou uvedeny v popisu šablony. Témata, kterým se můžete v rámci realizace této aktivity věnovat, jsou popsána v kap. 4.1.

Veškerý program uskutečněný v uvedených hodinách a s ním související výdaje jsou hrazeny z projektu a není přípustné za ně požadovat od dětí a mládeže příspěvek. Z finančních prostředků projektu je možné hradit jakékoli související výdaje, může se jednat např. o odměnu přítomnému odborníkovi, odměnu realizačnímu týmu, nákup pomůcek a drobného vybavení, úhradu vstupného atp. Bližší informace k využití finančních prostředků jsou uvedeny na str. 7 a 8 přílohy 2 výzvy a také v Pravidlech pro žadatele a příjemce ZP (verze 2) v kapitole 8.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

 

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 10. 6. 2024 - 16:56

Do žádosti o podporu (a souvisejících příloh) je možné v odůvodněných případech uvádět i objekty, které prozatím nejsou uvedeny v pasportizačních tabulkách (např. objekt, který má být vybavován z projektu, avšak je budován z jiných prostředků).

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 10. 6. 2024 - 16:47

V žádosti o podporu musí být dodržen princip jeden objekt = jedna klíčová aktivita. Pokud v průběhu realizace vyvstanou okolnosti, které povedou k nutnosti přesunout vybavení do objektu, jehož vybavování nebylo plánováno v žádosti o podporu, může být situace řešena pomocí změny zakládající změnu právního aktu, kdy dojde k přesunu plánovaných výstupů (tj. vybavení) do jiných budov uvedených v žádosti o podporu. Pokud bude nutné vybavení přesunout do objektu, který nebyl v žádosti plánován, dojde k přejmenování stávající aktivity (namísto „objekt A“ bude uvedeno „objekt B“), nebo je možné stávající aktivitu rozšířit, tj. přidat objekt (namísto „objekt A“ bude uvedeno „objekty A, B“). Do projektu však nelze přidat samostatnou novou klíčovou aktivitu. Veškeré změny tohoto charakteru musí být příjemcem řádně podloženy a odůvodněny, následně budou ŘO posuzovány individuálně v závislosti na konkrétní situaci.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 27. 5. 2024 - 15:07

Dotazy obecnějšího charakteru týkající se přípravy žádosti o podporu, realizace a vykazování jednotlivých šablon směřujte prioritně na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Dotazy vztahující se k procesu administrace konkrétního projektu (např. výzvy k doplnění žádosti o podporu nebo následně výzev k dopracování zpráv o realizaci) je vhodné komunikovat přímo s administrátorem daného projektu.

Jak zjistíte, kdo je administrátorem vašeho projektu?

Podpisem žádosti o podporu a jejím zaregistrováním v systému ISKP21+ je projektu přiděleno registrační číslo, čímž projekt vstupuje do procesu schvalování. Projekt je během pár dní přidělen administrátorovi zjednodušených projektů s rolí manažer projektu (dále jen „administrátor ZP“). Jeho jméno se žadateli/příjemci zobrazí v ISKP21+ po otevření projektu v menu nalevo v části Identifikace projektu, položka Manažeři projektu ŘO/ZS.

Tento administrátor ZP je kontaktní osobou daného projektu pro zajišťování veškeré komunikace mezi žadatelem/příjemcem a Řídicím orgánem (dále jen „ŘO“). Z důvodu zajištění auditní stopy je komunikace oboustranně vedena v systému ISKP21+ prostřednictvím interních depeší. Při odesílání depeše se ujistěte, že ji odesíláte z vašeho projektu, jen tak se v depeši zobrazí registrační číslo projektu, depeše bude vázaná na projekt a kdykoli dohledatelná.

Kromě depeší odesílaných administrátorem ZP jsou ze strany ŘO zasílány také různé informační, automatické a systémové depeše. Ty jsou odesílány automaticky při změnách stavů projektu nebo hromadně a obsahují podpis osob reprezentujících operační program a MŠMT, tj. vrchní ředitel sekce mezinárodních vztahů, EU a ESIF a ředitelé odborů, obecný podpis ŘO nebo neobsahují žádný podpis.

ŘO doporučuje žadatelům a příjemcům své depeše s dotazy, reakcemi na výzvy nebo dalšími vyjádřeními k podané žádosti o podporu či realizaci projektu adresovat vždy na administrátora ZP daného projektu, pokud není uvedeno jinak. Ostatní osoby nejsou v dostatečné míře detailu seznámeny s projektem a doba vyřízení depeše se tak může prodloužit z důvodu jejího předávání příslušnému administrátorovi ZP. V ojedinělých případech se může stát, že k jejímu vyřízení nedojde vůbec.

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 27. 5. 2024 - 14:55

Specifické datové položky jsou nástroj pro doplňkový sběr informací v MS2021+, kterým ŘO získává podrobnější informace o charakteru poskytnuté podpory. Způsob jejich vykazování je popsán v kap. 5.3 přílohy 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad.

Vykazování SDP je vázáno na realizaci některých šablon. V případě šablony Inovativní vzdělávání dětí/žáků/studentů se ve zprávě o realizaci vykazují témata a formy, kterými byla aktivita realizována. U tématu i formy se vyplňují počty všech dětí/žáků/studentů, kteří se aktivity zúčastnili a počet hodin, které byly danému tématu a dané formě věnovány. Prostřednictvím SDP se monitoruje míra ovlivnění dětí/žáků/studentů realizací projektu a z tohoto důvodu je nezbytné vykazovat do SDP všechny děti/žáky/studenty, nejen ty ohrožené školním neúspěchem.

V případě VOŠ se oblast ohrožení školním neúspěchem do výstupu aktivity neuvádí, aktivita je vykazována pro skupinu studentů, v níž bude podpořen minimálně jeden student minimálním počtem 32 hodin inovativního vzdělávání během jednoho školního roku.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 27. 5. 2024 - 14:54

Specifické datové položky jsou nástroj pro doplňkový sběr informací v MS2021+, kterým ŘO získává podrobnější informace o charakteru poskytnuté podpory. Způsob jejich vykazování je popsán v kap. 5.3 přílohy 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad.

Vykazování SDP je vázáno na realizaci některých šablon. V případě šablony Inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků se ve zprávě o realizaci vykazují témata a formy, kterými byla aktivita realizována. U tématu i formy se vyplňují počty všech dětí/žáků/účastníků, kteří se aktivity zúčastnili a počet hodin, které byly danému tématu a dané formě věnovány. Prostřednictvím SDP se monitoruje míra ovlivnění dětí/žáků/účastníků realizací projektu a z tohoto důvodu je nezbytné vykazovat do SDP všechny děti/žáky/účastníky, nejen ty ohrožené školním neúspěchem.

V případě ZUŠ se oblast ohrožení školním neúspěchem do výstupu aktivity neuvádí, aktivita je vykazována pro skupinu žáků, v níž bude podpořen minimálně jeden žák minimálním počtem 32 hodin inovativního vzdělávání během jednoho školního roku.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I

Zveřejněno: 29. 4. 2024 - 09:45

Prvky zvyšující ochranu nebudou zohledňovány v žádném z indikátorů, tedy ani jako podpoření studenti, zájemci o studium nebo další cílové skupiny, ani jako zabezpečené objekty, protože cílové hodnoty indikátorů použité pro tyto výzvy i celý program nebyly plánovány k naplňování tohoto účelu. Zavádění prvků zvyšujících ochranu budou příjemci reflektovat ve zprávách o realizaci, souhrnně pak v závěrečných zprávách o realizaci projektů.

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita

Zveřejněno: 29. 4. 2024 - 09:44

Pro posouzení, zda se jedná o příjem projektu, je rozhodující, zda příjem vzniká díky (= v důsledku) projektu. Pokud by příjemce po úpravě studijního programu navýšil poplatek za tento studijní program z důvodu jeho zkvalitnění, k němuž došlo díky projektu, jednalo by se o příjem projektu. Pokud by však poplatek zůstal stejný jako před realizací projektu, o příjem projektu by se nejednalo. Stejně tak v případě navýšení poplatku během realizace projektu z důvodů, které nesouvisejí s projektem (např. z důvodu inflace), se nejedná o příjem projektu. O příjem projektu se naopak bude jednat v případě, kdy bude v rámci projektu vytvořen nový zpoplatněný studijní program.

Ve výše uvedených případech, kdy se jedná o příjem projektu, odečítá příjemce od způsobilých výdajů „čisté příjmy“ vznikající v době realizace projektu (platí pro projekty financované z ESF+), tj. příjmy projektu snížené o související provozní výdaje (nehrazené z projektu) – blíže viz kap. 8.3.2. PpŽP – obecná část.

 

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ

Zveřejněno: 24. 4. 2024 - 12:48

Metoda produktivních hodin je nastavena v souladu s českou a evropskou legislativou. Je používána stejným způsobem u všech personálních šablon a po všechny měsíce realizace aktivity v projektu. Jednotkou personálních šablon je jedna produktivní hodina, ale nacenění jedné produktivní hodiny není rovno hrubému hodinovému platu pracovníka.

Metoda stanovuje, že ve 12 po sobě jdoucích měsících je na plný úvazek určeno maximálně 1720 produktivních hodin. Finanční prostředky alokované v žádosti o podporu vychází z tohoto ustanovení popsaného v příloze 2 výzvy v kapitole 5.1 Veškeré alokované finanční prostředky ze žádosti o podporu však není možné automaticky považovat za finanční prostředky připadající na realizaci těchto pracovních pozic.

Do realizace personálních šablon a jejich následného vykazování do projektu vstupuje několik proměnných – rozdílný počet dnů dovolené pedagogických a nepedagogických pracovníků a rozvržení jejich čerpání v 12měsíčním období, nemocnost pracovníků či čerpání OČR a také rozdílný počet dnů fondu pracovní doby v jednotlivých letech.

Metoda produktivních hodin v žádném případě nezakazuje čerpání dovolené, naopak s ním předem počítá. Z důvodu snižování administrativní zátěže však ŘO OP JAK nepožaduje hodiny vyčerpané dovolené po příjemcích dokládat. Metoda je pro příjemce výhodná v tom, že není nutné sledovat alikvotní část dovolené pro projekt (v případě, kdy např. příjemce do šablon převádí stávajícího zaměstnance), ale zaměstnanec si dovolenou čerpá dle své potřeby, čerpání dovolené tedy není vázáno ani na projekt ani na kalendářní rok.

Z důvodu veškerých výše uvedených faktorů není možné nastavit systém vykazování personálních šablon tak, aby každá škola dopředu přesně naplánovala potřebu produktivních hodin a tyto hodiny zcela vykázala jako vyčerpané.

Pokud to časové možnosti pracovníka dovolují, je možné včas na straně příjemce navýšit pracovníkovi po vzájemné dohodě úvazek či prodloužit dobu realizace šablony tak, aby byly veškeré produktivní hodiny v době realizace projektu vyčerpány.

I přes veškerá doporučení bude z výše uvedených důvodů v některých případech vznikat vratka nevyužitých finančních prostředků za zbývající produktivní hodiny. Tuto skutečnosti nelze v žádném případě považovat za pochybení příjemce.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I

Zveřejněno: 24. 4. 2024 - 12:46

V rámci výzvy Šablony MŠ a ZŠ I je pilotován systém personální podpory v základních školách u pedagogických pozic Školní psycholog a Školní speciální pedagog. Tento systém má dvě základní pevné náležitosti: maximální výši měsíčního úvazku pozic na školu a dobu čerpání, kterou si příjemce dotace mohl zvolit až do 31. 12. 2024.

Metoda produktivních hodin je nastavena v souladu s českou a evropskou legislativou. Je používána stejným způsobem u všech personálních šablon a po všechny měsíce realizace aktivity v projektu. Jednotkou personálních šablon je jedna produktivní hodina, ale nacenění jedné produktivní hodiny není rovno hrubému hodinovému platu pracovníka.

Metoda stanovuje, že ve 12 po sobě jdoucích měsících je na plný úvazek určeno maximálně 1720 produktivních hodin. Finanční prostředky alokované v žádosti o podporu vychází z tohoto ustanovení popsaného v příloze 2 výzvy v kapitole 5.1. Veškeré alokované finanční prostředky ze žádosti o podporu však není možné automaticky považovat za finanční prostředky připadající na realizaci těchto pracovních pozic.

Do realizace personálních šablon a jejich následného vykazování do projektu vstupuje několik proměnných – rozdílný počet dnů dovolené pedagogických a nepedagogických pracovníků a rozvržení jejich čerpání v 12měsíčním období, nemocnost pracovníků či čerpání OČR a také rozdílný počet dnů fondu pracovní doby v jednotlivých letech.

Metoda produktivních hodin v žádném případě nezakazuje čerpání dovolené, naopak s ním předem počítá. Z důvodu snižování administrativní zátěže však ŘO OP JAK nepožaduje hodiny vyčerpané dovolené po příjemcích dokládat. Metoda je pro příjemce výhodná v tom, že není nutné sledovat alikvotní část dovolené pro projekt (v případě, kdy např. příjemce do šablon převádí stávajícího zaměstnance), ale zaměstnanec si dovolenou čerpá dle své potřeby, čerpání dovolené tedy není vázáno ani na projekt ani na kalendářní rok.

Z důvodu veškerých výše uvedených faktorů není možné nastavit systém vykazování personálních šablon tak, aby každá škola dopředu přesně naplánovala potřebu produktivních hodin a tyto hodiny zcela vykázala jako vyčerpané.

Oproti jiným personálním šablonám, kde je možné na straně příjemce průběžně výši úvazku měnit či prodloužit dobu realizace šablony, mají šablony Školní psycholog a Školní speciální pedagog na základních školách výše uvedená omezení úvazku a délky realizace, a tak bude opravdu ve většině případů vznikat vratka nevyužitých finančních prostředků za zbývající produktivní hodiny. Tuto skutečnost nelze v žádném případě považovat za pochybení příjemce.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I