Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:10

Obecně musí být pracovní výkaz vyplněn v souladu s pracovní pozicí a její pracovní náplní, a to vše s ohledem na definované aktivity projektu. Do pracovních výkazů se uvádí číslo/název klíčové aktivity (KA) související s vykonávanou činností. Činnosti musí být konkrétní. V případě potřeby konzultace konkrétního případu se obraťte na svého administrátora.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:09

Bakalářské nebo diplomové práce jsou další možné výstupy projektu, které nemají přesně stanovenou formu dokladování. Je tedy nutné prokázat vazbu
na projekt a jeho aktivitu. Není stanoveno, že by daná firma musela být členem řešitelského týmu. Nicméně musí být patrné, že uvedené výstupy souvisí podporovanou aktivitou výzvy, tedy Zapojení zástupců aplikační sféry do výuky, včetně vedení studentských prací. Dedikace není v OP JAK povinně vyžadována, ale pomáhá doložit věcnou vazbu k projektu. ŘO je dedikace na publikačních výstupech doporučená.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:09

Pokud pracovníci splňují definici indikátoru 205 002, nezáleží na tom, „z jaké klíčové aktivity pocházejí“. Pracovníci mohou být do indikátoru 205 002 započteni.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:08

Doložená dokumentace má obsahovat veškeré údaje, které jsou pro prokázání činnosti na projektu důležité. Nejenom z pohledu vykázání FTE do indikátoru, ale i z pohledu vykázání osobních výdajův přímých nákladech. Je nutné doložit dodatek související se zapojením do projektu a původní pracovní smlouvu ze které vychází. Není potřeba dokládat ostatní dodatky, které nemají provazbu na daný projekt. Pokud by v dodatku týkající se úvazku pro projekt byly všechny požadované informace, v těchto případech nemusí příjemce dokládat původní pracovní smlouvu. Výdaje, které jsou nižší 20 tis. Kč, včetně případných odvodů, nepodléhají kontrole ŘO. Pracovněprávní dokumentace se dokládat nemusí, ale může být ze strany ŘO vyžádána ke kontrole. I tyto podklady k výdajům nižším 20 tis. Kč je nutné mít k dispozici pro případnou kontrolu na místě.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:07

Ano, uznání plnění indikátoru 203 111 je dle SpPŽP, kap. 7.8. Indikátory navázáno na podporovanou aktivitu „Příprava společně zpracovaných projektových žádostí se subjekty z aplikační sféry do národních i mezinárodních grantových schémat souvisejících s aktivitami a zaměřením je projektu“, tedy je nutná spolupráce se subjektem z aplikační sféry (nemusí to být přímo partner projektu, může se jednat o další subjekt aplikační sféry). V případě,
že má projekt ve Studii proveditelnosti uveden popis, který není v souladu s uvedenou podmínkou, je možné v systému podat Žádost o změnu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:06

Ano, je to možné v rámci doložení Soupiska k vybraným indikátorům MeS/MeS ITI. Primární je ohlídat vždy funkčnost a platnost předkládaných odkazů, a to tak aby bylo možné Řídicím orgánem ověřit náležitosti naplnění indikátoru.  

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:06

Ano, takovou grantovou žádost lze v ZoR v rámci uznání indikátoru 203 111 vykázat. Obecně je možné doložit dokumentaci, která je v souladu s požadavky konkrétního dotačního titulu. Za relevantní dokumentaci může být považována např. kopie podané grantové žádosti, e-mailové potvrzení o přijetí či jiné dostupné dokumenty prokazující splnění formálních náležitostí a přijatelnosti projektu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 14:05

Finální splnění jednotlivých indikátorů se v rámci projektu neposuzuje. Plnění indikátorů se posuzuje vždy průměrně zvlášť kumulativně pro výsledkové a zvlášť kumulativně pro výstupové indikátory na konci realizace projektu. Instrukce pro výpočet ne/splnění průměrného plnění výsledkových a výstupových indikátorů je blíže uveden v RoPD, v části IV Porušení rozpočtové kázně a odvody za porušení rozpočtové kázně, bod 7. ŘO doporučuje průběžné sledování/monitorování, resp. důsledné „hlídání“ naplňovaných závazných cílových hodnot a při nutnosti úpravy příslušného indikátoru podat včas změnové řízení v monitorovacím systému.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:22

Ano, tyto indikátory se vykazují v jedné tabulce v příloze Soupiska k vybraným indikátorům MeS/MeS ITI na listu 205 002, 244 021. Červená oblast v tabulce pak náleží k uvedení údajů k indikátoru 205 002 Výzkumní pracovníci, který pracují v podpořených výzkumných zařízeních. 

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:19

Pro uznání publikací do indikátoru 214 026 a 214 027 je dle SpPŽP akceptovatelné, aby publikace byly evidované v jedné z uvedených databází, tj. Thomson Reuters WoS nebo Scopus. Není nutné, aby publikace byly evidovány v obou databázích zároveň.

Je-li publikace evidována v obou databázích, příjemce k předložení do ZoR zvolí vždy jednu z nich, a to s relevantními podklady pro uznání indikátoru.  Ani jedna z databází nemá přednost.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:17

Definice indikátorů publikací (tj. 214 021, 214 022, 214 023, 214 024) je postavena na minimální podmínce, kdy muselo proběhnout recenzní řízení s pozitivním výsledkem. V případě, kdy vykazujete publikaci, která již byla publikována a je veřejně dohledatelné, že daný časopis používá peer review proces, není nutné dokládat výsledek kladného recenzního řízení. Indexování sice může zaručovat, že došlo k recenznímu řízení, avšak nezajištuje výsledek toho recenzního řízení. Pokud tedy budete do indikátoru dokládat publikaci, která dosud nebyla publikována, je nutné doložit výsledek recenzního řízení s kladným stanoviskem a doporučením pro vydání. 

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:16

Zde je nutné rozlišovat, zda se jedná o indikátor 205 002 (započítává se FTE) nebo 244 021 (každá osoba se započítává pouze jednou). U indikátoru 244 021 jsou započítáváni pracovníci příjemce/partnera (osoby v pracovněprávním vztahu se subjekty příjemce/partnera), kteří jsou členy odborného týmu. V rámci projektu je každá osoba započítána do indikátoru pouze jedenkrát, bez ohledu na způsob podpory či formu zapojení. U indikátoru 205 002 jsou započítáváni výzkumní pracovníci zahrnutí do odborného týmu projektu v prvním roce realizace projektu. Prvním rokem je myšleno 12 po sobě jdoucích měsíců začínajících. U daného indikátoru je úvazek daného pracovníka přepočten na FTE za sledované období v příslušné ZoR.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:15

Uvedení dedikace projektu OP JAK v publikaci není povinné, ale doporučené, usnadňuje následné administrativní ověření. Pokud dedikace projektu v publikaci není uvedená, je při kontrole Zprávy o realizaci nutné doložit vazbu mezi projektem a publikací (odpovídajícím popisem a provázáním na konkrétní činnosti projektu) – například prostřednictvím výzkumného záměru vč. doložení, že autoři publikace jsou zároveň pracovníky zapojenými do projektu. Takový způsob vykazování není v rozporu s pravidly publicity. Zároveň platí, že do vědeckých publikací se loga publicity nevkládají.

 

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:12

Sloupec „Úvazek dle dodatku“ zachycuje případné změny úvazku, k nimž dojde v průběhu realizace projektu. Sloupec „Úvazek dle pracovní smlouvy“ uvádí původní (počáteční) úvazek pracovníka na projektu, který je platný v okamžiku jeho zapojení do projektu

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:11

Pro vykázání výzkumného pracovníka je povinnost doložit kompletní kopie pracovní smlouvy výzkumníka. Pokud je úvazek na projekt definován  až v dodatcích, dokládají se i veškeré relevantní dodatky k pracovní smlouvě související se zapojením na projekt.

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 5. 6. 2025 - 13:10

Vykazuje se průběžně, nejpozději v ZZoR. V příslušné ZoR/ZZoR doloží příjemce přílohu Soupiska k vybraným indikátorům MeS/MeS ITI konkrétně list „Soupiska pracovníků“, kde bude uveden přehled příslušných pracovníků zahrnutých do odborného týmu za každou podpořenou instituci. Započítáváni jsou pracovníci příjemce/partnera (osoby v pracovněprávním vztahu se subjekty příjemce/partnera), kteří jsou členy odborného týmu. K indikátoru se váží SDP – viz kap. 7.8.5

Výzvy: Výzva č. 02_23_020 Mezisektorová spolupráce | Výzva č. 02_23_021 Mezisektorová spolupráce pro ITI

Zveřejněno: 3. 6. 2025 - 10:28

Podle podmínek realizace povinné Podaktivity 2.1 stanovených v kapitole 5.7.1 PpŽP – specifická část verze 3 je příjemce povinen zajistit činnost ISAB po celou dobu řešení projektu s tím, že poslední jednání ISAB se uskuteční po ukončení realizace projektu. Tyto povinnosti a sankce za jejich nesplnění se promítají do právního aktu o poskytnutí/převodu podpory (dále jen „PA“). Povinnost pro dobu realizace je uvedená v bodě 2.5 části II. PA: „Příjemce je povinen zajistit po celou dobu realizace projektu činnost Mezinárodní vědecké rady projektu (ISAB), která meziročně vyhodnotí kvalitu odborných projektových činností a vydá odborná doporučení.“

Pro dobu po skončení realizace projektu je povinnost k uspořádání posledního jednáni ISAB stanovena v bodě 3.2 části II. PA: „Příjemce je povinen v době po ukončení fyzické realizace projektu v souladu s kap. 5.7.1 SPpŽP na vlastní náklady uspořádat poslední jednání Mezinárodní vědecké rady projektu (ISAB) a závěry z tohoto jednání, včetně vlastních reakcí příjemce, předložit Poskytovateli dotace jako součást závěrečné zprávy o realizaci projektu.“

Za rozhodné období pro splnění povinnosti příjemce zajistit vyjádření ISAB se považuje každých uplynulých 12 po sobě jdoucích měsíců realizace projektu a dále období zbývajících měsíců do konce fyzické realizace projektu. Povinností ISAB je v rámci jednání vyhodnotit každé rozhodné období. V průběhu realizace projektu je tedy nutné, aby se ISAB sešla k výše uvedenému jednání vždy po uplynutí každých 12 po sobě jdoucích měsíců realizace projektu. Poslední rozhodné období před koncem realizace projektu může pak být zhodnoceno společně s celkovým vyhodnocením projektu, a to v rámci posledního jednání ISAB, které je příjemce povinen uspořádat po ukončení fyzické realizace projektu. Doložení každého vyjádření ISAB k projektu je i v případě společného projednání považováno za samostatnou povinnost.

Při porušení těchto povinností bude příjemci stanoven snížený odvod ve výši 100 tis. Kč za každé neuskutečněné, resp. řádně nevykázané jednání ISAB, a to podle bodu 11 části IV. PA.  

Výzvy: Výzva č. 02_23_025 Společenské a humanitní vědy: člověk a lidstvo v globálních výzvách současnosti

Zveřejněno: 3. 6. 2025 - 10:26

Podle podmínek realizace povinné Aktivity 2 stanovených v kapitole 5.7 PpŽP – specifická část verze 3 je příjemce povinen zajistit po celou dobu realizace projektu činnost Mezinárodní vědecké rady projektu (ISAB), která se na svém jednání každoročně kriticky vyjádří a dá doporučení k plnění cílů projektu, ke kvalitě jeho výsledků a výstupů, k transferu znalostí a využívání aplikačního potenciálu projektu.

Za nesplnění podmínky v každém z těchto rozhodných období realizace projektu bude příjemci stanoven odvod ve výši porušení rozpočtové kázně podle bodu 1 části IV. právního aktu o poskytnutí/převodu podpory (dále jen „PA“). Po skončení realizace projektu je pak povinnost nastavena v bodě 3.2 části II. PA takto: „Příjemce je povinen, sám nebo ve spolupráci s partnerem, v době po ukončení realizace projektu na vlastní náklady uspořádat poslední jednání Mezinárodní vědecké rady projektu (ISAB) a závěry z tohoto jednání, včetně vlastních reakcí příjemce, předložit Poskytovateli dotace jako součást závěrečné zprávy o realizaci projektu.“

Za rozhodné období pro splnění povinnosti příjemce zajistit vyjádření ISAB se považuje každých uplynulých 12 po sobě jdoucích měsíců realizace projektu a dále období zbývajících měsíců do konce fyzické realizace projektu. Povinností ISAB je v rámci jednání vyhodnotit každé rozhodné období. V průběhu realizace projektu je tedy nutné, aby se ISAB sešla k výše uvedenému jednání vždy po uplynutí každých 12 po sobě jdoucích měsíců realizace projektu. Poslední rozhodné období před koncem realizace projektu může pak být zhodnoceno společně s celkovým vyhodnocením projektu, a to v rámci posledního jednání ISAB, které je příjemce povinen uspořádat po ukončení fyzické realizace projektu. Doložení každého vyjádření ISAB k projektu je i v případě společného projednání považováno za samostatnou povinnost.

Při porušení povinností bude příjemci za každé neuskutečněné, resp. řádně nevykázané jednání ISAB stanoven odvod ve výši 100 tis. Kč, a to podle bodu 12 části IV. PA / podle bodu 1 části IV. PA.

Výzvy: Výzva č. 02_22_008 Špičkový výzkum

Zveřejněno: 22. 5. 2025 - 14:27

Kvalifikační předpoklady pro výkon činnosti personální pozice psychologa-metodika a speciálního pedagoga-metodika jsou specifikovány v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kapitole 4.1. Všechny kvalifikační předpoklady musí být splněny ke dni nástupu pracovníka do projektu. Jedním z požadavků je prokázání minimálně pěti let praxe na dané pozici (psychologa / speciálního pedagoga) ve vzdělávání, tj. ve škole nebo školském zařízení. Splnění tohoto bodu se dokládá profesním životopisem nebo pracovní smlouvou včetně uvedení data uzavření pracovní smlouvy (akceptovatelné je též doložení dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti).

Vzhledem ke specifickému zaměření výzvy, kdy je nezbytné zapojit do realizace aktivit zkušené odborníky, nelze akceptovat započtení mateřské dovolené do doby pěti let praxe. Do roků praxe lze započítat pouze skutečně odváděný výkon práce na dané pracovní pozici.

ŘO si je vědom, že žadatelé/příjemci mají k dispozici výklady z různých zdrojů, které však souvisí předně s oblastí personalistiky a mezd. Jedná se například o stanoviska týkající se započítávání doby pro odchod do důchodu, pro zařazování pracovníků do platových tarifů atp. Pro příklad lze uvést následující stanoviska, která však nehovoří o skutečně (fyzicky) odvedené profesní praxi:

 „Od 1. ledna 2025 došlo k odstranění limitu 6 let pro zápočet praxe v době mateřské a rodičovské dovolené. To znamená, že doba strávená na mateřské a rodičovské dovolené se nyní započítává do pracovní praxe bez časového omezení, což může mít vliv na výpočet platového stupně a další pracovní náležitosti.“

A dále: „Ministerstvo školství doporučuje ředitelům škol, aby v plném rozsahu započítávali také mateřskou a rodičovskou dovolenou (do výše šesti let). To znamená, že doba strávená na mateřské nebo rodičovské dovolené může být započítána do odborné praxe, což ovlivňuje například výpočet platového tarifu.“

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz. Při komunikaci s pracovníky konzultační linky sdělte, prosím, číslo a název výzvy, na kterou se informujete.

Výzvy: Výzva č. 02_25_040 Podpora poradenského systému

Zveřejněno: 22. 5. 2025 - 14:25

Jedna šablona 5. Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež se skládá ze 16 hodin vzdělávání jednoho romského účastníka. Jedna hodina vzdělávání je jedna jednotka výstupu. Aby mohla být šablona jako celek hodnocena jako způsobilá, je nutné, aby účastník prošel alespoň 12 hodinami vzdělávání během 12 po sobě jdoucích měsíců. Pokud tuto hodnotu nesplní, bude celá šablona hodnocena jako nezpůsobilá. Pokud účastník bude podpořen alespoň 12 hodinami vzdělávání, ale neabsolvuje celých 16 hodin, bude šablona hodnocena jako způsobilá a bude krácena pouze poměrně o počet zbývajících nerealizovaných hodin do celkového počtu 16.

V žádosti o podporu si každý příjemce volil počet šablon a tomu odpovídá adekvátní počet jednotek výstupu (= hodin vzdělávání). Pokud jsou ve zprávě o realizaci předloženy výstupy Evidence 16 hodin, ve kterých například 4 romské děti absolvují vždy 12 hodin vzdělávání ve 12 po sobě jdoucích měsících, budou ve zprávě o realizaci vykázány 4 splněné šablony a tomu odpovídajících 48 jednotek výstupu (= hodin vzdělávání). Zároveň dojde ke vzniku nevyužitých jednotek výstupu ve výši 16 hodin vzdělávání. Není však možné z těchto 16 hodin vzdělávání utvořit jednu novou/další šablonu. Důvodem je, že již došlo k využití 4 šablon 5. Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež a v rámci nich vznikla průběžná vratka ve výši 16 jednotek výstupu (= 4 děti x 4 hodiny vzdělávání). K navrácení finančních prostředků odpovídajících těmto nevyužitým hodinám bude příjemce vyzván až po schválení závěrečné zprávy o realizaci. Doporučujeme proto monitorovat tyto částky v rámci interní evidence příjemce.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 22. 5. 2025 - 14:24

Jedna šablona 5. Inovativní vzdělávání dětí a mládeže v neformálním vzdělávání se skládá ze 32 hodin vzdělávání jednoho účastníka s omezenými příležitostmi. Jedna hodina vzdělávání je jedna jednotka výstupu. Aby mohla být šablona jako celek hodnocena jako způsobilá, je nutné, aby účastník prošel alespoň 25 hodinami vzdělávání během 12 po sobě jdoucích měsíců. Pokud tuto hodnotu nesplní, bude celá šablona hodnocena jako nezpůsobilá. Pokud účastník bude podpořen alespoň 25 hodinami vzdělávání, ale neabsolvuje celých 32 hodin, bude šablona hodnocena jako způsobilá a bude krácena pouze poměrně o počet zbývajících nerealizovaných hodin do celkového počtu 32.

V žádosti o podporu si každý příjemce volil počet šablon a tomu odpovídá adekvátní počet jednotek výstupu (= hodin vzdělávání). Pokud jsou ve zprávě o realizaci předloženy výstupy Evidence 32 hodin, ve kterých například 5 účastníků s omezenými příležitostmi absolvuje vždy 25 hodin vzdělávání ve 12 po sobě jdoucích měsících, bude ve zprávě o realizaci vykázáno 5 splněných šablon a tomu odpovídajících 125 jednotek výstupu (= hodin vzdělávání). Zároveň dojde ke vzniku nevyužitých jednotek výstupu ve výši 35 hodin vzdělávání. Není však možné z těchto 35 hodin vzdělávání utvořit jednu novou/další šablonu. Důvodem je, že již došlo k využití 5 šablon 5. Inovativní vzdělávání dětí a mládeže v neformálním vzdělávání a v rámci nich vznikla průběžná vratka ve výši 35 jednotek výstupu (= 5 účastníků x 7 hodin vzdělávání). K navrácení finančních prostředků odpovídajících těmto nevyužitým hodinám bude příjemce vyzván až po schválení závěrečné zprávy o realizaci. Doporučujeme proto monitorovat tyto částky v rámci interní evidence příjemce.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání

Zveřejněno: 16. 5. 2025 - 11:10

Nikoliv – pravidla pro DNSH je třeba vztáhnout na všechna relevantní zařízení bez ohledu na to, ze které kapitoly rozpočtu jsou čerpána. Ve výše uvedeném příkladu je tedy třeba při nákupu osvětlení postupovat v souladu s povinností pořídit vybavení nejvyšší dostupné energetické třídy.

Obdobně je třeba např. pravidla DNSH k využívání vody aplikovat také na všechna relevantní zařízení, která by byla v rozpočtu zařazena mezi neinvestice (přestože to také Pravidla explicitně neuvádějí v této kapitole). 

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 5. 2025 - 11:10

Nastavení pravidel DNSH je nutné vnímat ve dvou úrovních:

  • Ve vztahu ke způsobilým výdajům – v případě nedoložení obligatorních dokumentů či relevantního zdůvodnění (vizte odpovědi výše) dle kap. 8.1.5 PpŽP obecná a specifická část bude výdaj nezpůsobilý.

Nezpůsobilý bude pouze výdaj (část výdaje, část plnění…), u kterého nebude splněna povinnost, resp. nebudou doložené požadované dokumenty dle kap. 8.1.5. PpŽP obecná i specifická část. Nesplnění výše uvedené podmínky nebude vztaženo na části plnění (či další položky rozpočtu), pro které jsou DNSH podmínky nerelevantní nebo u kterých budou řádně splněny.

  • Ve vztahu k povinné součinnosti příjemce s ŘO – v případě nedodržení povinnosti součinnosti dle kap. 5.8.2 PpŽP obecná část a bodů 6.4 a 6.5, části II Rozhodnutí o poskytnutí dotace je stanoven odvod ve výši 10 000 Kč za každé porušení, přičemž tato sankce nesouvisí se způsobilostí výdajů, ale váže se k poskytování součinnosti příjemce vůči ŘO OP JAK při hodnocení plnění zásady DNSH (např. formou dotazníkového šetření aj.).

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 5. 2025 - 11:09

Metodika SFPI – Výpočet průměrného průtoku WC dle metodiky BREEAM: WC, zahrnující soupra­vy, mísy a splachovací nádrže, mají úplný objem splachovací vody maximálně 6 lit­rů a maximální průměrný objem splachovací vody 3,5 litru. Průměrná spotřeba se vykládá jako kombinované užití velkého spláchnutí a malého spláchnutí. Pro splnění výše uvedeného pravidla je však určující ventil, který omezí spotřebu na 4 litry a 2 litry.

Pravidla pro pisoáry: spotřeba max. 2 litry/mísu/hodinu – platí pro pisoáry, které nemají čidlo / individuální splachování, včetně pisoárů v provedení žlabu. Max. úplný objem splachovací vody 1 litr – platí pro splachovací pisoáry s čidlem / individuálním splachováním; vztahuje se na jedno spláchnutí (většinou se jedná o odsávací modely).

Výzvy: Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP