FAQ
Nenašli jste odpověď? Napište nám.
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:03
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem magisterského vysokoškolského vzdělání;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt (s výjimkou případu, kdy škola/ONFV zaměstná supervizora/mentora/kouče pro realizaci této aktivity, v tomto případě nesmí být tato osoba zaměstnancem příjemce minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 13:02
Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy. Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání. Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby. Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB. V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II | Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:08
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem:
1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče:
- je absolventem magisterského vysokoškolského vzdělání;
- absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou;
- není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt (s výjimkou případu, kdy škola/ONFV zaměstná supervizora/mentora/kouče pro realizaci této aktivity, v tomto případě nesmí být tato osoba zaměstnancem příjemce minimálně jeden rok před zahájením realizace aktivity).
2) Po absolvování vzdělávání vystaví supervizor/mentor/kouč účastníkovi vzdělávání potvrzení o absolvování vzdělávání, které bude mít veškeré náležitosti uvedené v kap. 5.1 Způsob doložení výstupů přílohy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
3) Obzvlášť velký důraz doporučujeme věnovat výběru kvalitního supervizora/mentora/kouče. Kritérii mohou být např. typ absolvovaného výcvikového kurzu supervize/mentoringu/koučinku (akreditovaný kurz, či kurz akreditovaného vzdělávacího poskytovatele, kurz celoživotního vzdělávání), profesní zkušenosti, členství v profesních asociacích nebo dostatek ověřených referencí.
4) Pro případnou kontrolu na místě je nezbytné uchovat doklad o zaplacení (faktura, příjmový doklad).
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_031 Šablony pro neformální vzdělávání
Zveřejněno: 28. 11. 2025 - 10:07
Ztotožnění osoby s Registrem obyvatel (ROB) proběhne na základě správně zadaných údajů ke jménu, příjmení, datu narození a adrese trvalého pobytu podpořené osoby. Registr obyvatel obsahuje referenční údaje o všech občanech ČR, cizincích s povolením k pobytu v ČR, cizincích s udělením azylu či doplňkové ochrany. U osob z těchto cílových skupin by mělo ke ztotožnění dojít vždy.
Osoby je vhodné zadávat přes odkaz na webový formulář, tímto zadáním příjemce také získá Kartu účastníka s evidenčním číslem. V části Trvalé bydliště je nutné zvolit adresu přes tlačítko Vybrat adresu, kde se zobrazí nová tabulka k vepsání trvalé adresy. Následně se trvalá adresa automaticky po zadání a stisknutí tlačítka Vyhledat dohledá z registru RÚIAN, čímž je zajištěno zadání správné adresy vč. čísel orientačních a popisných, názvy městských částí apod. Pro výběr požadované adresy je třeba záznam zaškrtnout a stisknout tlačítko OK. Adresu lze vepsat pomocí zjednodušeného nebo rozšířeného vyhledávání.
Není doporučeno přidávat nové osoby přes tlačítko Přidat podpořenou osobu na záložce Podpořené osoby.
Ujistěte se, že zadáváte aktuální trvalé bydliště / bydliště uvedené při povolení pobytu či azylovém řízení i aktuální příjmení dané osoby. U přepisu jmen a příjmení cizinců (např. z azbuky) může dojít k nepřesnostem i v azylovém řízení a u takové osoby pak nedojde ke ztotožnění s ROB.
V případě, že příjemce dodržel výše popsaný postup, a přesto nebylo ověření správnosti adresy podle občanského průkazu / průkazu totožnosti úspěšné, je možné požádat administrátora ZP interní depeší o umožnění ručního ztotožnění. K takovým případům by však mělo docházet zcela výjimečně.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II | Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů) | Výzva č. 02_25_040 Podpora poradenského systému
Zveřejněno: 23. 10. 2025 - 11:21
Metoda produktivních hodin je popsána v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad v kap. 5.1.
Dočasná pracovní neschopnost je v období prvních čtrnácti kalendářních dnů hrazená náhradou od zaměstnavatele, a tudíž se produktivní hodiny za pracovní dny v tomto období zahrnou do vykazovaných produktivních hodin v Kalkulačce šablon ZoR. Svátek, který v tomto období připadl na pracovní den, a ve kterém byl pracovník nemocen, se do produktivních hodin také zahrne.
V kapitole 5.1 Přehledu šablon je produktivní hodina definována jako skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu, např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem.
V případě, že příjemce zjistí, že v některé z předchozích zpráv o realizaci nezahrnul hodiny nemoci ve svátek připadající na pracovní den do produktivních hodin, může tak učinit v závěrečné zprávě o realizaci. Dodatečné vykázání produktivních hodin je nezbytné řádně popsat v ISKP21+ v ZoR na obrazovce Aktivity nebo na samostatném dokumentu vloženém do příloh ZoR na obrazovce Dokumenty zprávy. Chybějící produktivní hodiny je nezbytné vykázat do takového kalendářního měsíce, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Důvodem je samotný princip metody produktivních hodin, která říká, že příjemce je oprávněn za období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců vykázat za zaměstnance zaměstnaného na 1,0 úvazek maximálně 1720 produktivních hodin. Maximální počet produktivních hodin se alikvotně krátí v případě zaměstnance zaměstnaného na zkrácený úvazek (např. 0,5) a kratší doby zapojení zaměstnance do realizace projektu, než je období 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců.
Postup dodatečného vykázání chybějících produktivních hodin doporučujeme konzultovat s příslušným administrátorem MŠMT.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 23. 9. 2025 - 09:51
IS ESF je určen pro evidenci podpořených osob v projektech s vybraným indikátorem 600 000 a slouží k automatickému výpočtu indikátorů týkajících se účastníků vzdělávání. Aby příjemce mohl přenést indikátory 6xx xxx z IS ESF do ISKP21+, je nutné zprávu o realizaci nejen rozpracovat, ale také vstoupit na záložku Indikátory v ISKP21+ ve zprávě o realizaci. Následně proběhne noční přenos dat z ISKP21+ do IS ESF. Poté bude možné odeslat indikátory z IS ESF do zprávy o realizaci.
Bližší informace k práci v IS ESF je dostupná na odkazu: https://opjak.cz/dokumenty/is-esf-2021-evidence-podporenych-osob/.
S Vašimi dotazy se také můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 31. 3. 2025 - 15:20
Zjednodušeně lze odpovědět, že i nadále platí, že v rámci kontroly závěrečné zprávy o realizaci a žádosti o platbu jsou vyčísleny nevyužité finanční prostředky a příjemce je vyzván k jejich vrácení. Je ale rovněž na místě upozornit, že do závěrečného vyčíslení nevyužitých finančních prostředků vstupuje ještě posouzení splnění účelu, na který byla dotace poskytnuta.
Účel dotace a cíle projektu, kterých je příjemce povinen dosáhnout, jsou stanoveny v právním aktu, a to v návaznosti na specifické cíle uvedené v žádosti o podporu v ISKP21+ a v Kalkulačce šablon (pro žádost o podporu) v závislosti na zvolených aktivitách. Cíle projektu jsou podrobně specifikovány v příloze č. 1 právního aktu (Základní parametry projektu). V souladu s touto přílohou je pro splnění účelu dotace nezbytné realizovat alespoň jednu šablonu (aktivitu) v každém specifickém cíli.
V případě uváděného příkladu z dotazu se jedná o projekt realizovaný ve dvou specifických cílech. Všechny personální šablony spadají do SC 2.3 a šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání do SC 2.2. Aby bylo možné prokázat naplnění účelu dotace, je nutné vykázat alespoň jednu šablonu/aktivitu v každém specifickém cíli, tj. doložit nejen výstupy personálních šablon, ale také výstupy prokazující absolvování alespoň jedné vzdělávací aktivity v rozsahu min. 8 vyučovacích hodin.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II | Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Zveřejněno: 27. 2. 2025 - 08:49
V závěrečných zprávách o realizaci podávaných od 1. 2. 2025 jsou příjemci povinni vykazovat dosaženou hodnotu indikátoru 600 000 Celkový počet účastníků výhradně prostřednictvím IS ESF. Od tohoto dne již nelze akceptovat ruční editaci v ISKP21+ dle excelového souboru Souhrn účastníků.
K uvedené problematice naleznete bližší informace z 14. 1. 2025 na odkazu ZDE.
U karet účastníka podepsaných podpořenými osobami před spuštěním IS ESF není požadováno evidenční číslo na této kartě. Po spuštění IS ESF musí příjemci při zpracování Karty účastníka používat IS ESF. Může dojít k situaci, že v jednom projektu budou vedeny Karty účastníka založené v IS ESF s evidenčním číslem i Karty účastníka jako excelový soubor bez evidenčního čísla, vždy však opatřené podpisem účastníka vzdělávání.
Pro projekty, které v minulosti zakládaly karty účastníků mimo IS ESF, a nyní budou vykazovat indikátory 600 000+ prostřednictvím IS ESF, slouží tzv. migrační nástroj. Jeho funkcí je přenést data z excelových karet účastníků do IS ESF a zajistit, aby podle charakteristik účastníků byly generovány v IS ESF příslušné indikátory. Blíže viz odkaz ZDE.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 26. 2. 2025 - 10:01
Z finančních prostředků projektu je možné hradit vzdělávání pracovníkům nad rámec počtu zvolených šablon. Takoví pracovníci jsou považováni za ovlivněné intervencí RgŠ, tedy ovlivněné aktivitami projektu, a tudíž je nezbytné vykázat je v dosažené hodnotě indikátoru 525 102 Počet pracovníků ovlivněných intervencí RgŠ a také v dosažené hodnotě indikátoru 600 000 Celkový počet účastníků. Zároveň je nezbytné těmto pracovníkům také založit Kartu účastníka.
Do formuláře Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání se však tito pracovníci neuvádějí, protože jejich vzdělávání není navázáno na konkrétní šablonu. Jejich jméno se uvádí do přílohy Kalkulačka šablon ZoR na list „525102“. Počet osob uvedených na tomto listu musí korespondovat s vykázanou dosaženou hodnotou indikátoru 525 102. V závěrečné zprávě o realizaci budou tito pracovníci také zahrnuti v dosažené hodnotě indikátoru 600 000.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 28. 1. 2025 - 10:16
Vzdělávací akce hrazená ze šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání může být absolvovaná distanční formou, ale pouze za předpokladu, že se jedná o online synchronní formu. Synchronní forma probíhá prostřednictvím vybrané komunikační platformy v reálném (stejném) čase tak, aby byla zajištěna bezprostřední interakce a okamžitá zpětná vazba všech účastníků vzdělávání.
YouTube je streamovací, nikoli komunikační platforma. Je využívána také pro výuková videa, záznamy přednášek a videopřenosy konferencí, neumožňuje však zpravidla okamžitou interakci lektora/přednášejícího se vzdělávanou osobou. Z tohoto důvodu nelze uznat za způsobilý výstup šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání, ze kterého bude patrné, že aktivita proběhla distančně na streamovací platformě.
Bližší informace k dokládání šablon, které byly realizovány distančně, naleznete v dokumentu Dokládání distanční formy realizace šablon, který je dostupný na odkazu ZDE v části Vzory příloh ke zprávám o realizaci projektů.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 26. 11. 2024 - 13:01
Ano, žadatel může podat žádost o podporu do výzvy OP JAK č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ I ještě před datem schválení závěrečné zprávy o realizaci projektu financovaného z výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I. Pro podání žádosti o podporu do výzvy Šablony II není relevantní datum schválení závěrečné zprávy o realizaci projektu Šablony I. Žádost o podporu do výzvy Šablony II může žadatel podat dokonce ještě během realizace projektu Šablony I. Důležité je, aby nedošlo k souběžné realizaci obou projektů.
Odkazujeme na bod 3 textu výzvy č. 02_24_034: Pokud žadatel realizuje projekt v rámci výzvy OP JAK č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I, je možné datum zahájení fyzické realizace projektu ve výzvě OP JAK č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II stanovit až po datu ukončení fyzické realizace projektu výzvy OP JAK Šablony pro MŠ a ZŠ I.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:45
Šablony 1.II/2 Školní speciální pedagog ZŠ a aktivity 1.II/3 Školní psycholog ZŠ lze skutečně realizovat do 31. 12. 2024, a to i v případě, kdy projekt končí svoji realizaci později. Za nevyužité jednotky aktivity školního speciálního pedagoga a školního psychologa budete vyzváni k vratce nevyčerpaných finančních prostředků až po skončení realizace celého projektu a po schválení závěrečné zprávy o realizaci. Do té doby ŘO doporučuje příjemcům interně vyčíslit celkovou výši nevyužitých finančních prostředků a vést je v patrnosti, aby se předešlo jejich vyčerpání při realizaci ostatních aktivit projektu. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 25. 10. 2024 - 10:44
Právní akt ani Pravidla pro žadatele a příjemce ZP nestanoví podmínky skutečného použití finančních prostředků u šablon. Pravidla OP JAK nestanoví ani povinnost odděleného analytického účtování prostředků poskytnutých na realizaci projektu. Skutečné použití těchto finančních prostředků tedy není předmětem kontroly ze strany ŘO.
Skutečné použití prostředků nemá ani vliv na finanční vypořádání se státním rozpočtem – v MS2021+ jsou finanční prostředky evidovány bez ohledu na jejich skutečné použití jako neinvestiční.
Příjemci však nemohou používat finanční prostředky zcela libovolně – je nezbytné dodržovat platnou legislativu ČR, interní směrnice organizace a v neposlední řadě také pokyny svého zřizovatele.
V platnosti je i nadále dokument od Generálního finančního ředitelství dostupný ZDE.
ŘO doporučuje, aby během realizace projektu byly finanční prostředky využívány na neinvestiční výdaje. Po schválení závěrečné zprávy o realizaci mohou být zbývající finanční prostředky využívány dle potřeb školy/školského zařízení, tedy i na investiční výdaje.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 25. 9. 2024 - 09:07
Nevykázané produktivní hodiny je možné dodatečně nárokovat. Náleží-li nevykázané produktivní hodiny ke sledovanému období, u kterého již bylo ukončeno administrativní ověřování ZoR, příjemce je oprávněn vykázat nevykázané produktivní hodiny v dalším sledovaném období, avšak pouze v takovém kalendářním měsíci, který spadá do stejného 12měsíčního období, ve kterém nevykázané produktivní hodiny skutečně vznikly. Dodatečné vykázání produktivních hodin je vždy vhodné řádně zdůvodnit, a to např. v popisu aktivity v ZoR nebo na samostatném dokumentu (např.: k produktivním hodinám za měsíc listopad 2023 je přičteno 16 produktivních hodin, které vznikly v měsíci březnu 2023, jež nebyly dosud vykázány v Kalkulačce ZoR). S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 23. 8. 2024 - 09:35
Z popsané situace vyplývá, že při kontrole na místě bylo identifikováno 8 hodin dovolené, které byly mylně vykázány v příloze Kalkulačka šablon ZoR (dále jen „Kalkulačka“) ve sloupci Počet produktivních hodin jako skutečně odpracované hodiny, avšak nebyly Kalkulačkou zahrnuty k vykázání do zprávy o realizaci za sledované období 1.9.2023-31.5.2024. ŘO doporučuje, aby při přípravě zprávy o realizaci č. 2 příjemce v Kalkulačce zpětně upravil vykázanou výši produktivních hodin v měsíci, ve kterém došlo k pochybení. Příjemce tedy sníží počet vykázaných produktivních hodin o chybně vykázaných 8 hodin dovolené v relevantním měsíci v prvním sledovaném období a zároveň o této úpravě Kalkulačky informuje v ISKP21+ na záložce Aktivity (Popis realizace aktivity) s odkazem na protokol o kontrole. Pokud příjemce tuto opravu neprovede, vystavuje se riziku, že Kalkulačka zahrne ve zbývajících měsících daného 12 měsíčního období chybné (neproduktivní) hodiny k vykázání do ZoR/ZZoR a dojde ke vzniku nesrovnalosti. S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I | Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I
Zveřejněno: 26. 6. 2024 - 08:20
Během kontroly na místě dochází k ověřování počtu produktivních hodin, za které zaměstnavatel zúčtoval mzdu či náhradu mzdy, nebo odměnu z dohody o pracovní činnosti/dohody o provedení práce.
Způsobilé jsou pouze ty produktivní hodiny, za které zaměstnavatel zúčtoval mzdu/odměnu z dohody. To vyplývá také z ustanovení kapitoly 5.1 přílohy 2 výzvy, kde je uvedeno, že: „produktivní hodina = skutečně odpracovaná hodina, za kterou náleží zaměstnanci mzda/plat či odměna z dohody, nebo hodina, za kterou zaměstnanci náleží náhrada mzdy/platu např. náhrada mzdy za pracovní neschopnost hrazená zaměstnavatelem vyjma hodin státních svátků, dovolené.“
Počet produktivních hodin příjemce dokládá např. výstupy ze mzdového systému (výplatnice, mzdový list apod.), popř. také podklady pro zúčtování mzdy, konkrétně „evidencí pracovní doby“, kterou má zaměstnavatel povinnost vést v souladu s § 96 zákoníku práce. Mzdový list i výplatní páska jsou doklady, které zaměstnavatel standardně vede pro každého svého zaměstnance dle § 142, odst. 5 zákoníku práce. Od zaměstnavatele tedy není pracovníky kontroly na místě vyžadován žádný další dokument, který by zaměstnavatel neměl k dispozici, a který by musel zhotovit pouze pro účely realizace projektu.
V situacích, kdy z nějakého důvodu nelze z uvedených dokladů vyčíst počet hodin pro danou pozici (zaměstnanec má např. více úvazků), je možné předložit také další relevantní doklady, kterými může být i docházkový list. ŘO upozorňuje, že pojem „evidence pracovní doby“ není totožný s pojmem „evidence docházky“. Evidenci docházky (docházkový list) nemá zaměstnavatel povinnost vést ze zákona ani tuto povinnost nestanovuje příloha č. 2 výzvy či jiná závazná dokumentace ŘO. K dokladům doloženým nad rámec zákonných požadavků a nad rámec požadavků plynoucích ze závazné dokumentace ŘO, kterými je příjemce povinen se řídit, je přihlíženo jako na podpůrné podklady/doklady pro vyhodnocení způsobilosti výstupů.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 27. 5. 2024 - 14:54
Specifické datové položky jsou nástroj pro doplňkový sběr informací v MS2021+, kterým ŘO získává podrobnější informace o charakteru poskytnuté podpory. Způsob jejich vykazování je popsán v kap. 5.3 přílohy 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad.
Vykazování SDP je vázáno na realizaci některých šablon. V případě šablony Inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků se ve zprávě o realizaci vykazují témata a formy, kterými byla aktivita realizována. U tématu i formy se vyplňují počty všech dětí/žáků/účastníků, kteří se aktivity zúčastnili a počet hodin, které byly danému tématu a dané formě věnovány. Prostřednictvím SDP se monitoruje míra ovlivnění dětí/žáků/účastníků realizací projektu a z tohoto důvodu je nezbytné vykazovat do SDP všechny děti/žáky/účastníky, nejen ty ohrožené školním neúspěchem.
V případě ZUŠ se oblast ohrožení školním neúspěchem do výstupu aktivity neuvádí, aktivita je vykazována pro skupinu žáků, v níž bude podpořen minimálně jeden žák minimálním počtem 32 hodin inovativního vzdělávání během jednoho školního roku.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Zveřejněno: 24. 4. 2024 - 12:46
V rámci výzvy Šablony MŠ a ZŠ I je pilotován systém personální podpory v základních školách u pedagogických pozic Školní psycholog a Školní speciální pedagog. Tento systém má dvě základní pevné náležitosti: maximální výši měsíčního úvazku pozic na školu a dobu čerpání, kterou si příjemce dotace mohl zvolit až do 31. 12. 2024.
Metoda produktivních hodin je nastavena v souladu s českou a evropskou legislativou. Je používána stejným způsobem u všech personálních šablon a po všechny měsíce realizace aktivity v projektu. Jednotkou personálních šablon je jedna produktivní hodina, ale nacenění jedné produktivní hodiny není rovno hrubému hodinovému platu pracovníka.
Metoda stanovuje, že ve 12 po sobě jdoucích měsících je na plný úvazek určeno maximálně 1720 produktivních hodin. Finanční prostředky alokované v žádosti o podporu vychází z tohoto ustanovení popsaného v příloze 2 výzvy v kapitole 5.1. Veškeré alokované finanční prostředky ze žádosti o podporu však není možné automaticky považovat za finanční prostředky připadající na realizaci těchto pracovních pozic.
Do realizace personálních šablon a jejich následného vykazování do projektu vstupuje několik proměnných – rozdílný počet dnů dovolené pedagogických a nepedagogických pracovníků a rozvržení jejich čerpání v 12měsíčním období, nemocnost pracovníků či čerpání OČR a také rozdílný počet dnů fondu pracovní doby v jednotlivých letech.
Metoda produktivních hodin v žádném případě nezakazuje čerpání dovolené, naopak s ním předem počítá. Z důvodu snižování administrativní zátěže však ŘO OP JAK nepožaduje hodiny vyčerpané dovolené po příjemcích dokládat. Metoda je pro příjemce výhodná v tom, že není nutné sledovat alikvotní část dovolené pro projekt (v případě, kdy např. příjemce do šablon převádí stávajícího zaměstnance), ale zaměstnanec si dovolenou čerpá dle své potřeby, čerpání dovolené tedy není vázáno ani na projekt ani na kalendářní rok.
Z důvodu veškerých výše uvedených faktorů není možné nastavit systém vykazování personálních šablon tak, aby každá škola dopředu přesně naplánovala potřebu produktivních hodin a tyto hodiny zcela vykázala jako vyčerpané.
Oproti jiným personálním šablonám, kde je možné na straně příjemce průběžně výši úvazku měnit či prodloužit dobu realizace šablony, mají šablony Školní psycholog a Školní speciální pedagog na základních školách výše uvedená omezení úvazku a délky realizace, a tak bude opravdu ve většině případů vznikat vratka nevyužitých finančních prostředků za zbývající produktivní hodiny. Tuto skutečnost nelze v žádném případě považovat za pochybení příjemce.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Zveřejněno: 27. 3. 2024 - 12:27
Personální šablonu je možné vykázat ve druhém nebo třetím sledovaném období zpětně i za první sledované období. Produktivní hodiny pracovníka vyplňte skutečně od měsíce zahájení práce pro projekt, i když spadá do prvního sledovaného období.
V tom případě však opravdu dojde k nesouladu částek zobrazených na listu Souhrn v poli „ZoR č. 1“, sloupec „celkem“ oproti verzi Kalkulačky šablon ZoR doložené v první zprávě o realizaci a také na listech MŠ/ZŠ. Tento stav bude ze strany ŘO akceptován. Příjemce při vyplňování údajů ve druhé zprávě o realizaci v IS KP21+ uvede na záložku „Aktivity“ celkový součet jednotek (= produktivních hodin) za první a druhé sledované období.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 27. 3. 2024 - 12:25
Tabulka Evidence podpor poskytnutých účastníkům vzdělávání, kam se zaznamenávají pracovníci podpoření v šablonách Vzdělávání pracovníků a Spolupráce pracovníků, se vyplňuje a dokládá za každé sledované období zvlášť. V hlavičce formuláře je k identifikaci sledovaného období určeno pole „Zpráva o realizaci č.“. Pokud nebyly výše uvedené šablony realizovány ve všech sledovaných období, tabulka se doloží pouze za ta sledovaná období, ve kterých vzdělávání a/nebo spolupráce proběhly.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 22. 2. 2024 - 14:02
V souladu s přílohou č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad se u personálních pozic ve zprávě o realizaci dokládají k administrativní kontrole následující dokumenty:
- sken pracovněprávního dokumentu (smlouva, DPČ/DPP);
- report/výkaz způsobilých produktivních hodin dané pozice včetně evidence realizovaných individuálních setkání v případě kariérového poradce (je součástí Kalkulačky ZoR projektu);
- sken dokladu o splnění kvalifikačních požadavků pro výkon činnosti dané pozice (doklad o dosaženém vzdělání);
- čestné prohlášení statutárního orgánu o integraci alespoň tří žáků s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/tří žáků s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory dle pozice.
U personálních pozic, jejichž kvalifikace se řídí zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, a zároveň není v příloze č. 2 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad uvedeno, že není pedagogickým pracovníkem dle zákona č. 563/2004 Sb., je zároveň nutné, aby osoba zaměstnaná na takové pozici splnila všechny další podmínky uvedené v § 3 zákona o pedagogických pracovnících.
Ke kvalifikacím získaným v zahraničí jsou uvedeny podrobné informace na webových stránkách MŠMT.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 22. 1. 2024 - 10:34
Pokud při realizaci personální šablony nedojde ve druhém nebo třetím sledovaném období k žádné změně, tj. nezmění se pracovník, druh pracovního poměru a výše úvazku, pak se nezmění ani údaje v polích „cena/sazba“ a „číslo“. Přesto je nezbytné na záložku „Specifické datové položky“ v IS KP21+ vstoupit a údaje i beze změny uložit, aby uvedené záznamy byly aktuální za dané sledované období.
Uživatelskou příručku pro práci v IS KP21+ naleznete ZDE.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 20. 12. 2023 - 10:13
Dokument podepsaný ručně a zaslaný datovou schránkou nelze považovat za originál dokumentu. Dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, dochází zasláním datovou schránkou k ověření odesílatele. Aby byl dokument po vyjmutí z datové schránky originálem, musí být už před vložením do datové schránky elektronicky podepsán.
Pro kontrolu na místě je třeba doložit originál osvědčení/potvrzení o absolvování podepsaný ručně nebo elektronicky oprávněným pracovníkem poskytovatele vzdělávání.
Jsou dvě možnosti, které obě vyžadují originál od poskytovatele vzdělávacího kurzu:
- Poskytovatel kurzu pošle listinný originál, tj. ručně podepsané osvědčení o absolvování kurzu, příjemci poštou.
- Poskytovatel kurzu pošle elektronický originál (elektronický dokument podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) e-mailem nebo datovou schránkou. Příjemce může tento originál rovnou vložit do ZoR, zároveň ho má k dispozici pro kontrolu na místě v elektronické podobě.
Poznámka: Konverzí lze elektronický originál (tj. podepsaný zaručeným elektronickým podpisem) převést do listinné podoby. Nebo opačně, listinný dokument převést do elektronické podoby konverzí, která bude obsahovat doložku, že se elektronický dokument shoduje s originálem.
Pokud příjemce obdrží prostřednictvím e-mailu/datové schránky naskenovaný dokument s fyzickým podpisem (prostou kopii dokumentu), nelze z něho vytvořit originál konverzí – tj. z kopie nelze vytvořit originál.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I
Zveřejněno: 20. 12. 2023 - 09:59
Pro posouzení, zda zahrnout produktivní hodiny za den, kdy se konala stávka, do zprávy o realizaci, není rozhodující, zda byla škola uzavřená či otevřená. Rozhodující je, jak byl tento den zohledněn při výpočtu mzdy/platu konkrétního zaměstnance. Do produktivních hodin se počítají skutečně odpracované hodiny nebo hodiny, za které jsou zaměstnanci vypláceny náhrady mzdy/platu (bez dovolených a státních svátků). Hodiny, které se považují za výkon práce, avšak za ně nepřísluší náhrada mzdy/platu, nelze do produktivních hodin započítat. Příjemce je povinen se při realizaci projektu řídit nejen pravidly operačního programu, ale také platnou legislativou.
S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.
Výzvy: Výzva č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I | Výzva č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I