Podpora vzdělávání dětí a mládeže se znevýhodněním v Moravské Třebové

Rozhovor s Mgr. Jitkou Kánskou, ředitelkou ze Speciální základní školy, mateřské školy a praktické školy Moravská Třebová. Vaše škola se specializuje na vzdělávání dětí a mládeže se znevýhodněním. Přibližte nám, v čem se liší od jiných škol. V naší škole vzděláváme děti a žáky, u kterých byly zjištěny speciálně vzdělávací potřeby na základě speciálně pedagogického, logopedického a […]

Číst více »

SVČ Znojmo inovuje zájmové vzdělávání

Středisko volného času ve Znojmě se snaží sledovat trendy v zájmovém vzdělávání a promítat je do své činnosti. Reaguje tak na měnící se zájmy dětí a chce jim nabídnout kroužky, které je připraví na budoucnost, ve které budou žít. Pomáhá jim v tom i projekt Šablon OP JAK. Podpořena tak byla inovativní výuka, projektové dny, vybavení učeben nebo vzdělávání pracovníků SVČ.

Číst více »

Spolupráce školy se zaměstnavateli v Sokolově

ISŠTE Sokolov vzdělává žáky v technických a ekonomických oborech a zároveň je příkladem dobré praxe v oblasti propojování výuky s odbornou praxí. Škola v tomto ohledu spolupracuje s významnými firmami Karlovarského kraje. Projekt z Šablon OP JAK ve škole podpořil personální pozice koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele nebo kariérového poradce.

Číst více »

Inovativní MŠ Špálova zvyšuje počet romských dětí ve školce

Mateřská škola Špálova efektivně spolupracuje s romskou komunitou a vytváří inkluzivní podmínky vzdělávání. Projekt šablon zde primárně cílí na podporu školních asistentek, která je podle ředitelky školy klíčová pro zapojování romských dětí a spolupráci s jejich rodiči. Dlouhodobá finanční podpora školních asistentů také umožnila kontinuitu jejich práce s dětmi.

Číst více »

Sloupenská školka cílí na péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami

Mateřská škola Sloupno se kromě běžného vzdělávání intenzivně věnuje také vzdělávání dětí s různými formami znevýhodnění či postižení. V rámci projektu šablon byla školka podpořena pracovní pozicí chůvy a tematickými setkáními s odborníky, určenými rodičům dětí. Aktivitou projektových dnů chce ředitelka podpořit polytechnické vzdělávání dětí.

Číst více »

Podpora žáků, pedagogů i ostatních zaměstnanců v Gymnáziu Petra Bezruče

Gymnázium realizací projektu šablon navazuje na již podpořené vzdělávací aktivity pedagogů. V rámci projektu cílí také na inovativní vzdělávání svých žáků nebo podporu školního psychologa. Jako důležité vnímá ředitel gymnázia proškolení pedagogů v oblasti kritického myšlení a v rozvíjení čtenářské gramotnosti.

Číst více »

Hravé šablony v MŠ Kameňáček

MŠ Kameňáček je zkušeným realizátorem projektů šablon. V OP JAK realizuje projekt se zaměřením na podporu pozice školního asistenta a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Ředitelka v rozhovoru hodnotí pozitivně možnost realizace odborně zaměřených tematických a komunitních setkávání v MŠ, určených dětem, jejich rodičům i učitelům.

Číst více »

Rozšíření specializované podpory pro žáky a pedagogy v Dobříši

ZŠ Dobříš podala v rámci OP JAK svou první žádost o podporu ve výzvě šablon. Z projektu byly podpořeny zejména personální pozice školního asistenta a sociálního pedagoga. Právě práci sociálního pedagoga vnímají zástupci školy jako klíčovou v propojení mezi školou a rodinou a v prevenci sociálního vyloučení.

Číst více »

Šablony pro střední školu v Blansku

Škola se řadí mezi jedny z prvních úspěšných žadatelů v Šablonách OP JAK pro SŠ a VOŠ. Mezi podpořené aktivity projektu patří pozice školního psychologa a kariérového poradce. Ředitel školy v rozhovoru uvádí, že zásadní pro kvalitu vzdělávání na škole je podpora profesního růstu pracovníků, včetně nepedagogů.

Číst více »
Ilustrační obrázek

Šablony v Mateřské škole Klíček

První právní akt v Šablonách OP JAK byl vydán Mateřské škole Klíček z Uherského Brodu. Podpořený projekt šablon zde cílí zejména na pozici školního asistenta, další podpora směřuje na vzdělávání pedagogů v MŠ. V rozhovoru vyzdvihuje ředitelka nezastupitelnou roli školních asistentů v kvalitě vzdělávání většího počtu dětí a také potřebu kontinuální finanční podpory těchto pracovníků.

Číst více »