Podpora vzdělávání dětí a mládeže se znevýhodněním v Moravské Třebové
Speciální základní škola, mateřská škola a praktická škola Moravská Třebová vzdělává děti se znevýhodněním. Inovace výuky v podobě projektových dnů nebo nákupu moderního vybavení přináší dětem nový rozměr učení. Projekt z Šablon OP JAK také významně podpořil profesní rozvoj pedagogů a sdílení zkušeností, což je při práci se znevýhodněnými dětmi klíčové.
Číst více »SVČ Znojmo inovuje zájmové vzdělávání
Středisko volného času ve Znojmě se snaží sledovat trendy v zájmovém vzdělávání a promítat je do své činnosti. Reaguje tak na měnící se zájmy dětí a chce jim nabídnout kroužky, které je připraví na budoucnost, ve které budou žít. Pomáhá jim v tom i projekt Šablon OP JAK. Podpořena tak byla inovativní výuka, projektové dny, vybavení učeben nebo vzdělávání pracovníků SVČ.
Číst více »Spolupráce školy se zaměstnavateli v Sokolově
ISŠTE Sokolov vzdělává žáky v technických a ekonomických oborech a zároveň je příkladem dobré praxe v oblasti propojování výuky s odbornou praxí. Škola v tomto ohledu spolupracuje s významnými firmami Karlovarského kraje. Projekt z Šablon OP JAK ve škole podpořil personální pozice koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele nebo kariérového poradce.
Číst více »Inovativní MŠ Špálova zvyšuje počet romských dětí ve školce
Mateřská škola Špálova efektivně spolupracuje s romskou komunitou a vytváří inkluzivní podmínky vzdělávání. Projekt šablon zde primárně cílí na podporu školních asistentek, která je podle ředitelky školy klíčová pro zapojování romských dětí a spolupráci s jejich rodiči. Dlouhodobá finanční podpora školních asistentů také umožnila kontinuitu jejich práce s dětmi.
Číst více »Sloupenská školka cílí na péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami
Mateřská škola Sloupno se kromě běžného vzdělávání intenzivně věnuje také vzdělávání dětí s různými formami znevýhodnění či postižení. V rámci projektu šablon byla školka podpořena pracovní pozicí chůvy a tematickými setkáními s odborníky, určenými rodičům dětí. Aktivitou projektových dnů chce ředitelka podpořit polytechnické vzdělávání dětí.
Číst více »Podpora žáků, pedagogů i ostatních zaměstnanců v Gymnáziu Petra Bezruče
Gymnázium realizací projektu šablon navazuje na již podpořené vzdělávací aktivity pedagogů. V rámci projektu cílí také na inovativní vzdělávání svých žáků nebo podporu školního psychologa. Jako důležité vnímá ředitel gymnázia proškolení pedagogů v oblasti kritického myšlení a v rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Číst více »Hravé šablony v MŠ Kameňáček
MŠ Kameňáček je zkušeným realizátorem projektů šablon. V OP JAK realizuje projekt se zaměřením na podporu pozice školního asistenta a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Ředitelka v rozhovoru hodnotí pozitivně možnost realizace odborně zaměřených tematických a komunitních setkávání v MŠ, určených dětem, jejich rodičům i učitelům.
Číst více »Rozšíření specializované podpory pro žáky a pedagogy v Dobříši
ZŠ Dobříš podala v rámci OP JAK svou první žádost o podporu ve výzvě šablon. Z projektu byly podpořeny zejména personální pozice školního asistenta a sociálního pedagoga. Právě práci sociálního pedagoga vnímají zástupci školy jako klíčovou v propojení mezi školou a rodinou a v prevenci sociálního vyloučení.
Číst více »Šablony pro střední školu v Blansku
Škola se řadí mezi jedny z prvních úspěšných žadatelů v Šablonách OP JAK pro SŠ a VOŠ. Mezi podpořené aktivity projektu patří pozice školního psychologa a kariérového poradce. Ředitel školy v rozhovoru uvádí, že zásadní pro kvalitu vzdělávání na škole je podpora profesního růstu pracovníků, včetně nepedagogů.
Číst více »Šablony v Mateřské škole Klíček
První právní akt v Šablonách OP JAK byl vydán Mateřské škole Klíček z Uherského Brodu. Podpořený projekt šablon zde cílí zejména na pozici školního asistenta, další podpora směřuje na vzdělávání pedagogů v MŠ. V rozhovoru vyzdvihuje ředitelka nezastupitelnou roli školních asistentů v kvalitě vzdělávání většího počtu dětí a také potřebu kontinuální finanční podpory těchto pracovníků.
Číst více »