Fotoreportáž z projektu:
Realizace projektu přináší školce celkový rozvoj vzdělávacího prostředí, posílení mezi pedagogy, dětmi a podporu moderních inovativních metod ve výchově a vzdělávání. Pedagogové získávají nové zkušenosti, inspiraci a odborné znalosti, které přispívají ke zkvalitnění jejich práce. Děti jsou vedeny k aktivnímu poznávání, tvořivosti a spolupráci prostřednictvím různorodých zážitkových a smysluplných aktivit.
Děti z mateřské školy se účastní společné aktivity. Některé děti mají zvířecí čepičky a předvádějí divadelní scénku na téma Rukavička. Ostatní děti sedí v kruhu na koberci a sledují představení. Pedagog pomáhá s dějem příběhu a dohlíží na průběh aktivity.
Ve třídě je příjemná atmosféra, všichni jsou zabraní do zábavné hry a užívají si společnou chvíli. Některé děti jsou zaujaté kreativní, konstrukční hrou, jiné přemýšlejí nad svými tahy u společenské hry.
Předškolní děti pracují na interaktivní tabuli, aktivně se zapojují do výuky prostřednictvím moderní technologie, která podporuje jejich smyslové vnímání, pozornost i spolupráci. Děti ovládají tabuli dotykem – prstem nebo speciálním perem – a reagují na zrakové i zvukové podněty, které je motivují k učení hrou.
Když předškolák zkoumá krystalky soli, aktivně se zapojuje do poznávání přírodních jevů formou prožitkového učení. Dítě pozoruje, jak po odpaření vody zůstanou na povrchu malé, třpytivé krystalky. Pomocí lupy objevuje jejich tvar, velikost a strukturu, čímž se učí všímat si detailů a rozdílů v přírodních materiálech.
Děti experimentují s barvami, octem a jedlou sodou, vstupují do světa malých vědců. Pomocí pipetek kapou obarvený ocet potravinářskými barvami so zkumavek, nebo nádoby se sodou a sledují bouřlivou reakci – syčení, bublinky a pěnu. Tato smyslově bohatá aktivita je pro děti nejen fascinující, ale zároveň velmi přínosná.
Tyto činnosti jsou ideální pro podporu badatelského přístupu v předškolním věku, kdy děti přirozeně kladou otázky, zkoušejí a objevují zákonitosti světa kolem sebe hravou a prožitkovou formou.