Šablony OP JAK v ZUŠ Rožmitál pod Třemšínem

Šablony OP JAK v ZUŠ Rožmitál pod Třemšínem

Umění součástí života na ZUŠ JJR

Základní umělecké školy jsou jedním z příjemců Šablon OP JAK. Podpořena byla i ZUŠ Jakuba Jana Ryby v Rožmitále pod Třemšínem, která poskytuje umělecké vzdělávání pro 800 žáků. V rámci projektu směřovala podpora mimo jiné i na nákup vybavení, které pomáhá žákyním tanečního souboru, nebo na inovaci metod výuky výtvarných oborů.

Základní umělecká škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem

Příjemce dotace

10/2022 - 12/2024

Doba realizace

2 149 207 Kč

Rozpočet

Fotoreportáž z projektu:


Žákyně 6. ročníku ZUŠ J. J. Ryby v Rožmitále pod Třemšínem tančí pod vedením MgA. Martiny Suldovské, DiS. a korepetitora tanečního oboru Oldřicha Suldovského, Dipl.Um. V rámci programu tančí choreografii s názvem Widzę, Widzę na hudbu skupiny Tara Fuki. Choreografie promítaná na plátno je záznam pořízený v Severočeském divadle v Ústí n. Labem, kam byly žákyně pozvané jako hosté a staly se tak součástí představení „Cirkus bude!“, pořádaný ZUŠ Štětí. Na závěr si všichni užili zábavnou část hodiny v podobě tanečně-pohybové hry Just Dance, která přinesla radost z pohybu a uvolněnou atmosféru.

Pomocí audiovizuální techniky (dataprojektoru, zakoupeného pro potřeby tanečního oboru ze šablon) získávají žákyně cennou zpětnou vazbu svého jevištního projevu. Mají tak možnost analyzovat nejen svůj taneční výkon, ale i projev svých spolužaček jako celek.

Koordinace pohybu, ladnost paží i doprovodný pohyb hlavy je při tanci zásadní. Díky sebereflexi mohou žákyně techniku moderního tance zdokonalovat uvědoměleji.

Kostým v tanci plní funkci nejen estetickou, proto je důležité s kostýmem pracovat i v jednotlivých hodinách. Nahodilé situace se žákyně učí řešit bezprostředně.

Prostor v tanci může tanečník vnímat nejen jako ohraničený, ale i neohraničený. Důležité jsou proto záchytné body, tzv. směrová růžice.

Zábavnou, odlehčující část výuky žákům zprostředkováváme různým způsobem. Například tanečně-pohybovou hrou Just Dance. Tanečnice se tak učí velmi pohotově odezírat předváděný pohyb. Díky opakování (v delších časových úsecích) je pak jejich interpretace jistější, dokonalejší a osobitější.

Spolupráce v kolektivu je založená na vzájemné důvěře. Pro odstranění osobních, či emočních zábran žáků staršího školního věku, se nám nejvíce osvědčilo pohotové řešení dané situace – akce. Vznikají tak velmi zábavné kreace – reakce jednotlivců.


V rámci projektu šablony OP JAK škola opakovaně využila možností zapojování inovativních metod do výuky. Projekt „Zažít sochu“ byl oceněn zlatým pásmem na přehlídce Středočeského kraje a postoupil do celostátního kola, kde byl oceněn pásmem bronzovým a je vystaven na hradě Šternberk. Fotografie z výtvarného ateliéru v Milíně jsou pořízeny již ze závěrečné kompletace podkladů další práce, která vznikla díky podpoře šablon – a to z práce na animovaném filmu Kouzelné brýle. Film vznikal v rámci open call Vize Jihlavy na téma Sdílej psycho v hlavě. Práce žáků byla vybrána k projekci v rámci MFDF Jihlava.

   

Ateliér výtvarného oboru ZUŠ JJR – pobočka Milín. Závěrečná kompletace podkladů (pozadí a plošných loutek) k animovanému filmu Kouzelné brýle. Film vznikal v rámci open call Vize Jihlavy na téma Sdílej psycho v hlavě.

  

Žáci připravují animační stůl k práci na filmu kouzelné brýle.


Kresba zátiší – příprava na přijímací zkoušky