Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:31

V případě, že zaměstnanec odpracuje 100 hodin, vykáže do projektu mzdu odpovídající 100 hod. Dle nastaveného procenta vlastního spolufinancování souladu s PpŽP kap. 5.10.5. příjemce obdrží na svůj účet finanční prostředky pouze ve výši veřejných zdrojů. Finanční prostředky ve výši vlastního zdroje vkládá do projektu příjemce sám.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:28

Pokud by bylo vstupné výzvou povoleno, bylo by považováno za příjem projektu. Nicméně jednou ze základních podmínek této výzvy je poskytování aktivit podpořených v rámci projektu zcela zdarma, tj. bez jakéhokoli vstupného či poplatků – viz kap. 5.7 Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část: „Aktivity realizované v rámci podpořeného projektu v souladu s touto výzvou musí probíhat na nekomerčním základě, budou poskytovány zdarma (bez vstupného či poplatků)“.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:26

Toto je podmínka pro hodnocení přijatelnosti. To znamená, že za tyto zkušenosti nebudete dostávat bodové hodnocení, ale je pouze vyžadováno splnění. V podstatě stačí, když uvedete tolik programů nebo tolik akcí, kterými tuto podmínku splníte. Nemusíte vypisovat úplně všechny, samozřejmě uvedete ty nejrelevantnější akce, které jste realizovali pro veřejnost. Pokud jich je dost a pokud jsou to třeba nějaké cykly přednášek a podobně, tak v podstatě stačí, když uvedete akce, které jste realizovali pro veřejnost. V případě, že jste odpovídající témata pro veřejnost nerealizovali, tak potom ve vašem případě samozřejmě můžete uvést i vzdělávání vašich studentů.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:23

Ano, soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost, jejichž hlavním účelem činnosti není vytváření zisku, mají povinnost do projektu vložit min. 5 % z vlastních zdrojů. (Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.10.5. Pravidla spolufinancování, str. 30–31).

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:22

ANO, je to možné. V každé žádosti o podporu musejí být zvoleny minimálně dvě věkové kategorie cílové skupiny Účastnící občanského vzdělávání. Například jedno téma prvovoličství zpracujete pro věkovou skupinu mládež (15-29 let) a další téma může být zaměřeno třeba na střední věk, tj. osoby v produktivním věku (30-64 let), popř. na produktivní věk a mládež. Jde nám o to, aby všechny aktivity nebo všechna témata, která zvolíte, nebyla určena pouze pro jednu stejnou věkovou kategorii cílové skupiny.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:09

ANO, je to možné. Děti, žáci a studenti do 15 let jsou považováni pouze za případnou součást cílové skupiny (CS) veřejnost, ale pro ně primárně nemají být aktivity projektů této výzvy určeny. Cílovou skupinou této výzvy jsou osoby starší 15 let a pro ně lze workshopy, samozřejmě s ohledem na vyloučené aktivity, organizovat.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:08

Jednou ze základních podmínek této výzvy je poskytování aktivit podpořených v rámci projektu zcela zdarma, tj. bez jakéhokoli vstupného či poplatků – viz kap. 5.7 Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část. Vstupné ani žádné jiné poplatky se od účastníků podpořených aktivit v rámci realizace vybírat nesmějí. V období udržitelnosti pak už toto nijak omezeno není, to znamená, že po dobu udržitelnosti zrealizuje příjemce alespoň aktivity v minimálním rozsahu stanoveném výzvou a po ukončení fyzické realizace projektu mohou být aktivity nabízeny už za úplatu.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 10:06

Ne, nebudou. Každý žadatel má naprosto svobodnou volbu, jestli bude projekt realizovat sám, nebo s partnerem, popř. partnery. Pokud má na realizaci zvolených podaktivit dostatečné kapacity, může být žadatelem samostatně a nepotřebuje k tomu partnery. Pokud by žadatel sám neuměl na patřičné úrovni zrealizovat některá témata, je vhodné přizvat do projektu partnera, který má s danou tématikou potřebné zkušenosti. Partnerství je tedy opravdu výhradně na zvážení žadatele.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 09:59

Nikoli, žádný takový seznam nepřipravujeme, to, zdali žadatel partnera zapojí a jakého, je plně na rozhodnutí žadatele. Pro případné nalezení kvalitních partnerů doporučujeme se zúčastnit akcí vládních i nevládních organizací, které jsou pořádány např. pro neziskový sektor právě s účelem propojení organizací mezi sebou.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 12. 5. 2025 - 09:54

Ano, lze. Jeden subjekt (tj. organizace s jedním IČO) může požádat o podporu pouze jednoho projektu v roli žadatele, například v Aktivitě číslo 3. Současně může být stejný subjekt (stejné IČO) v roli partnera pouze jednoho dalšího projektu jednoho dalšího žadatele (jiné IČO), a to za podmínky, že každý z projektů, do kterých je zapojen stejný subjekt (jedno IČO), je zaměřen na jinou povinně volitelnou aktivitu výzvy, takže v tomto případě by to byla Aktivita 4.

Výzvy: Výzva č. 02_24_038 Podpora občanského vzdělávání a výchovy k demokracii

Zveřejněno: 23. 4. 2025 - 14:38

Dotazy obecnějšího charakteru týkající se přípravy žádosti o podporu, realizace a vykazování jednotlivých šablon směřujte prioritně na konzultační linku pro šablony OP dostupnou každý pracovní den od 9 do 15 hodin na telefonním čísle 234 814 777 nebo e-mailem na dotazyZP@msmt.gov.cz.

Dotazy vztahující se k procesu administrace konkrétního projektu (např. výzvy k doplnění žádosti o podporu nebo následně výzev k dopracování zpráv o realizaci) je vhodné komunikovat přímo s administrátorem daného projektu.

Jak zjistíte, kdo je administrátorem vašeho projektu?

Podpisem žádosti o podporu a jejím zaregistrováním v systému ISKP21+ je projektu přiděleno registrační číslo, čímž projekt vstupuje do procesu schvalování. Projekt je během pár dní přidělen administrátorovi zjednodušených projektů s rolí manažer projektu (dále jen „administrátor ZP“). Jeho jméno se žadateli/příjemci zobrazí v ISKP21+ po otevření projektu v menu nalevo v části Identifikace projektu, položka Manažeři projektu ŘO/ZS.

 

Tento administrátor ZP je kontaktní osobou daného projektu pro zajišťování veškeré komunikace mezi žadatelem/příjemcem a Řídicím orgánem (dále jen „ŘO“). Z důvodu zajištění auditní stopy je komunikace oboustranně vedena v systému ISKP21+ prostřednictvím interních depeší. Při odesílání depeše se ujistěte, že ji odesíláte z vašeho projektu, jen tak se v depeši zobrazí registrační číslo projektu, depeše bude vázaná na projekt a kdykoli dohledatelná.

Kromě depeší odesílaných administrátorem ZP jsou ze strany ŘO zasílány také různé informační, automatické a systémové depeše. Ty jsou odesílány automaticky při změnách stavů projektu nebo hromadně a obsahují podpis osob reprezentujících operační program a MŠMT, tj. vrchní ředitel sekce mezinárodních vztahů, EU a ESIF a ředitelé odborů, obecný podpis ŘO nebo neobsahují žádný podpis.

ŘO doporučuje žadatelům a příjemcům své depeše s dotazy, reakcemi na výzvy nebo dalšími vyjádřeními k podané žádosti o podporu či realizaci projektu adresovat vždy na administrátora ZP daného projektu, pokud není uvedeno jinak. Ostatní osoby nejsou v dostatečné míře detailu seznámeny s projektem a doba vyřízení depeše se tak může prodloužit z důvodu jejího předávání příslušnému administrátorovi ZP.

Výzvy: Výzva č. 02_25_040 Podpora poradenského systému

Zveřejněno: 23. 4. 2025 - 14:34

Jedním z cílů výzvy je pilotáž a ověření nového modelu institucionalizace podpůrných pedagogických pozic školního psychologa a školního speciálního pedagoga na středních školách. Z tohoto důvodu jsou na tyto dvě personální šablony alokovány finanční prostředky odděleně od ostatních šablon. Šablonu 2.III/3 Školní psycholog SŠ je možné prostřednictvím žádosti o změnu vyměnit pouze za šablonu 2.III/2 Školní speciální pedagog SŠ a naopak.

Řídicí orgán OP JAK si také dovoluje upozornit na případ, kdy škola zaměstná školního psychologa/školního speciálního pedagoga později, než bylo plánováno v žádosti o podporu. Tyto dvě podpůrné pedagogické pozice mají maximální výši měsíčního úvazku stanovenou institucionalizací podpůrných pedagogických pozic. Tento stanovený úvazek je v každém měsíci nepřekročitelný. Původně naplánovaný úvazek je možné těmto pozicím navýšit (za účelem vyčerpání veškerých alokovaných produktivních hodin) pouze do maximální výše úvazku dané modelem institucionalizace.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II

Zveřejněno: 23. 4. 2025 - 14:34

V žádosti o podporu není nastaven indikátor 517 102 Počet dětí a žáků Romů ovlivněných intervencí v případě, kdy v příloze Kalkulačka šablon k žádosti o podporu byla na listu „Souhrn“ v poli Počet dětí a žáků Romů ovlivněných intervencí uvedena hodnota 0 (nebo bylo pole prázdné). V takovém případě je celý projekt realizován ve specifických cílech 2.2 a 2.3 a indikátor 517 102 nebyl pro projekt vybrán. U těchto projektů se v průběhu realizace nesleduje počet dětí a žáků Romů ovlivněných aktivitami projektu a dosažená hodnota indikátoru 517 102 se nevykazuje.

Podpořené romské děti a žáci budou v těchto projektech zahrnuti do dosažené hodnoty indikátoru 515 102 Počet dětí, žáků a studentů ovlivněných intervencí RgŠ, eventuelně do dosažené hodnoty indikátoru 516 112 Počet dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření ovlivněných intervencí a 516 113 Počet dětí a žáků s OMJ ovlivněných intervencí.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_034 Šablony pro MŠ a ZŠ II

Zveřejněno: 23. 4. 2025 - 14:10

Indikátory 515 102 Počet dětí, žáků a studentů ovlivněných intervencí RgŠ a 517 102 Počet dětí a žáků Romů ovlivněných intervencí byly povinné k výběru do žádosti o podporu.

Oba zmíněné indikátory jsou naplňovány prostřednictvím realizace hodin vzdělávání v aktivitě 5. Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež.

V každé zprávě o realizaci, ve které příjemce dokládá výstupy této aktivity, vykazuje splněné jednotky aktivity v příloze Kalkulačka šablon PRO-ROMA. Zároveň na listu „Seznam dětí“ uvede jména všech dětí a mladých lidí, kteří se zúčastnili aktivity 5. Vzdělávací aktivity pro romské děti a mládež bez ohledu na počet absolvovaných hodin. Tento jmenný seznam musí být shodný se jmény uváděnými v povinné příloze ZoR Evidence 16 hodin. Na základě evidence podpořených dětí a mládeže dojde v příloze Kalkulačka šablon PRO-ROMA k automatickému zobrazení dosažených hodnot indikátorů 515 102 a 517 102 na listu „Souhrn“. Dosažené hodnoty obou indikátorů se do každé Zprávy o realizaci vykazují průběžně, respektive vykazuje se přírůstková hodnota k hodnotě z předchozí schválené ZoR.

Indikátor 517 102 je povinný k naplnění. Je tedy nezbytné průběžně monitorovat naplňování cílové hodnoty, která byla nastavena v žádosti o podporu. Pokud je dosažená hodnota vyšší než cílová, podá příjemce nepodstatnou žádost o změnu k relevantnímu navýšení cílové hodnoty indikátoru. Pokud příjemce zjistí, že během realizace projektu nenaplní plánovanou cílovou hodnotu indikátoru 517 102, podá žádost o změnu na jeho snížení. V tomto případě se však jedná o podstatnou změnu projektu, kterou je příjemce povinen podat nejpozději 40 dnů před skončením realizace projektu. Viz Pravidla pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů, kap. 7.4.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku pro šablony OP na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.gov.cz.

Výzvy: Výzva č. 02_24_032 PRO-ROMA (Podpora pro/romských místních aktérů)

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:30

Ano, tato povinnost platí i pro VZ na části. Předpokládaná hodnota se vztahuje vždy k celé veřejné zakázce, tj. součtu jednotlivých částí.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:30

V případě nedoložení dle kap. 8.1.5 PpŽP – obecná a specifická část bude výdaj nezpůsobilý. Nedodržení součinnosti dle kap. 5.8.2 PpŽP – obecná část a RoPD, část II, bod 6.4 a 6.5 je stanoven odvod 10 000 Kč za každé porušení.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:29

Prakticky ano, vizte též předchozí odpovědi výše (směřuje-li dotaz na typ spotřebiče, který je označován energetickým štítkem): EPREL pokrývá typově všechny relevantní spotřebiče. Ne všechny zde uvedené spotřebiče jsou dostupné na trhu v ČR – z hlediska požadavku PpŽP na nejvyšší dostupnou energetickou třídu doporučujeme orientovat se dle průzkumu trhu v ČR (doložit printscreeny).

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:29

Ano, veškeré podmínky jsou upraveny v PpŽP – obecná a specifická část.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:25

Ano, je tomu tak – výše uvedená smlouva nemusí být označena logolinkem. V PpŽP, obecná část, verze 3, kapitola 7.7.1. je uvedeno, že základní povinnosti v oblasti publicity musí být uvedeny na dokumentech a materiálech určených pro širokou veřejnost nebo účastníky projektu. Za materiály pro širokou veřejnost se nepovažuje např. korespondence, zadávací dokumentace k veřejným zakázkám, účetní doklady atp. Za dostačující je považována jednoznačná identifikace projektu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:24

Nikoliv. Certifikát získaný na základě absolvování kurzu u externího subjektu nemusí být opatřen prvky povinné publicity, které by souvisely s realizací vašeho projektu.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:22

V případě výdajů do 50 tis. Kč není potřeba dokládat průzkum trhu, pokud se jedná o výdaje, jejichž cenu lze jednoduše ověřit např. vyhledáním na internetu. V opačném případě doporučujeme doložení. ŘO OP JAK nemůže předjímat požadavky na kontroly výdajů z veřejných prostředků prováděných jinými auditními orgány v ČR.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:22

Doporučujeme prinstscreeny z e-shopů – některé umožňují filtrování též podle energetických tříd. Tedy zaškrtnout energetickou třídu jako kritérium.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:21

Jedná se o databázi EPREL (European Product Registry for Energy Labelling): EPREL – European Commission.

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP

Zveřejněno: 16. 4. 2025 - 13:20

Legislativně jsou energetické třídy ukotveny rámcovým nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/1369. Implementace nařízení je v České republice provedena do zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů (§ 8) a do vyhlášky č. 319/2019 Sb., o energetickém štítkování a ekodesignu výrobků spojených se spotřebou energie. Prakticky lze vycházet ze seznamu uvedeného v databázi EPREL: EPREL – European Commission nebo z webu EK: https://energy-efficient-products.ec.europa.eu/product-list_en?prefLang=cs

Výzvy: Výzva č. 02_23_022 ESF+ výzva pro VŠ | Výzva č. 02_23_023 ERDF výzva pro VŠ – kvalita | Výzva č. 02_23_024 ERDF výzva pro VŠ – studenti se SP