Zaujala nás možnost realizace šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání formou supervize/mentoringu nebo koučinku, nicméně s těmito metodami zatím nemáme žádné zkušenosti. Je něco, na co si máme dát při realizaci pozor?
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem: 1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče: je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně; absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou; není zaměstnancem příjemce, […]
Číst více »Zaujala nás možnost realizace šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání formou supervize/mentoringu nebo koučinku, nicméně s těmito metodami zatím nemáme žádné zkušenosti. Je něco, na co si máme dát při realizaci pozor?
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem: 1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče: je absolventem vysokoškolského vzdělání bakalářského nebo magisterského stupně; absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou; není zaměstnancem příjemce, […]
Číst více »Zaujala nás možnost realizace šablon Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání formou supervize/mentoringu nebo koučinku, nicméně s těmito metodami zatím nemáme žádné zkušenosti. Je něco, na co si máme dát při realizaci pozor?
Podmínky realizace šablony Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání jsou uvedeny v příloze Přehled šablon a jejich věcný výklad. Konkrétně k formě realizace aktivity prostřednictvím supervize, mentoringu nebo koučinku doporučujeme věnovat pozornost následujícím oblastem: 1) Požadavky na supervizora/mentora/kouče: je absolventem magisterského vysokoškolského vzdělání; absolvoval výcvikový program v supervizi/mentoringu/koučinku ukončený závěrečnou zkouškou; není zaměstnancem příjemce, který realizuje projekt […]
Číst více »Dotaz na proces uzavírání smluv v rámci KA 7 – Pilotní ověření. Žadatel chce mít pro tuto KA partnera (nebude jím hlavní partner). S tímto partnerem pro pilotní ověření s finančním příspěvkem uzavře žadatel partnerskou smlouvu. Tato oboustranně podepsaná partnerská smlouva bude přiložena k žádosti o podporu. Zároveň bude vytvořena pozice v rámci odborného týmu „manažer pro pilotní vzdělávání“ – tuto pozici bude zastávat zaměstnanec partnera pro pilotní vzdělávání. Je tento postup takto v pořádku? Dále mají být uzavírány smlouvy o spolupráci s budoucími nositeli nástroje. Zde má být vedle vedoucího nositele nástroje druhou smluvní stranou žadatel nebo partner pro pilotní ověření? Mají být tyto smlouvy také přiloženy k žádosti o podporu?
S partnerem pro pilotní ověření uzavřete před podáním žádosti o podporu Smlouvu o partnerství (doporučený vzor Smlouvy o partnerství je k dispozici na webových stránkách OP JAK). Ve Smlouvě o partnerství zaváže žadatel/příjemce partnera tak, aby příjemce mohl naplnit všechny závazky stanovené v právním aktu o poskytnutí/převodu podpory. Současně je třeba, aby zaměstnanec partnera pro pilotní ověření (nebo […]
Číst více »Je možné do Aktivity 5 jako cílovou skupinu zapojit děti a žáky?
Ne, do Aktivity 5 lze zapojit pouze cílové skupiny, které jsou uvedené v textu SPpŽP u popisu této aktivity, děti a žáci mezi ně nepatří.
Číst více »Je možné v Aktivitě 2, nad rámec počtu aktivit pro pedagogické pracovníky, realizovat i aktivitu, která bude pouze pro děti?
Ano, pokud bude splněn minimální počet aktivit, do nichž se zapojí pedagogičtí pracovníci jako primární cílová skupina, je možné realizovat i aktivity zaměřené např. pouze na děti.
Číst více »Musíme do všech realizovaných aktivit projektu zapojit víc než 1 školu? Nemůžeme dělat aktivitu/výstup pouze pro 1 školu?
Aktivity projektu můžete podle jejího charakteru realizovat ve vazbě na školy dvěma způsoby, viz příklady. Příklad č. 1: přednáška o šikaně je organizována tak, že se na ni ve stanovený termín dostaví žáci z různých škol (všichni dohromady). Příklad č. 2: přednáška o šikaně je organizována tak, že probíhá postupně na školách (přednáška má více termínů […]
Číst více »Pokud do žádosti o podporu nevolíme Aktivitu 4, je nutné v příloze Popis realizace klíčových aktivit vypisovat, jak byly aktivity projednány se školami?
Ano, je to nutné. SPpŽP – specifická část stanovuje na str. 17 povinnost projednat aktivity projektu se školami v území, aby bylo zajištěno, že nedojde k duplicitě aktivit, které budou realizovány školami v rámci projektů šablon a současně nebude ohrožena absorpční kapacita aktivit realizovaných projektem MAP. Včasným projednáním plánovaných aktivit lze zjistit i zájem škol o ně […]
Číst více »Jak mám nastavit číslování výstupů v příloze Přehled výstupů klíčových aktivit?
V uvedené příloze je u každé aktivity v bodě Výstupy návod, jak čísla výstupům přidělovat. Příklad: Aktivita 2, Téma 1, máte plán na 5 výstupů v daném tématu. První číslo je číslo Aktivity (2), za ním číslo Tématu (1), za ním číslo výstupu (1 až 5). Konkrétně pak první výstup bude mít číslo 5.1.1, druhý výstup v dané […]
Číst více »Plánujeme jednu pracovní skupinu (dále jen „PS“) zaměřenou na přechod z MŠ do ZŠ, druhou PS zaměřenou na přechod mezi stupni ZŠ. Lze mít i třetí PS, jako bývala dříve finanční PS?
PS, které budete zřizovat, musí být zaměřené pouze na aktivity, které výzva podporuje. Tvorba/aktualizace tabulek investičních priorit nebo hledání finančních zdrojů pro priority území, tzn. činnost PS pro financování z předchozích projektů MAP, už nejsou z výzvy č. 41 podporovány.
Číst více »Může být obsahová náplň práce odborného pracovníka (logoped) trochu jiná, než je uvedena v popisu pozice ve specifických pravidlech? Může daná pozice dělat i něco jiného, než je uvedeno v popisu?
Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část – výzva APU – MAP II, verze 1, Kapitola 5.7.1 Povinné aktivity, Aktivita 1 – Řízení projektu lze do odborného týmu zahrnout pouze pracovní pozice, které jsou uvedeny v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část – výzva APU – MAP II, verze 1, a to […]
Číst více »Jak se do Strategického rámce MAP dostanou aktivity, které jsme dosud nikdy v rámci potřeb neřešili (viz školní jídelny – a předpokládám, že tam musíme mít tuto prioritu, pokud chceme aktivitu realizovat).
Strategický rámec MAP (SR MAP) a akční plány (AP) jsou provázané pouze s aktivitou 4 Implementace akčních plánů. Témata obsažená v aktivitě 2, 3 a 5 výzvy nejsou podmíněna tím, aby byla součástí SR MAP a AP.
Číst více »Pokud v MAP V nezvolíme aktivitu 4 Implementace akčních plánů, budeme nějak vyhodnocovat plnění Akčních plánů? (Aktivita – Rozvoj a aktualizace MAP již v nové výzvě není.)
Výzva nepodporuje aktivity zaměřené na vyhodnocování (evaluaci) akčních plánů.
Číst více »V rámci řízení projektu nebude nutné ustanovovat Řídicí výbor?
Výzva nepodporuje v žádné z aktivit činnost Řídicího výboru projektu.
Číst více »Pokud bychom se rozhodli realizovat aktivity pouze pro pedagogické pracovníky (byla by to jediná cílová skupina), nebudeme volit indikátory Počet osvětových akcí a Počet školních a mimoškolních aktivit?
Přesně tak. Pokud do aktivit projektu bude zapojena pouze cílová skupina pedagogičtí pracovníci, resp. výstupy budou určené pouze pro ni a tato skutečnost bude zjevná z popisu klíčových aktivit, resp. z výstupů projektu, může si žadatel z indikátorů vyjmenovaných v dotazu do projektu zvolit pouze indikátor 510 173 Počet akcí pro pracovníky ve vzdělávání.
Číst více »Příloha Popis realizace klíčových aktivit – pokud v žádosti o podporu nezvolíme aktivitu 4 Implementace akčních plánů, znamená to, že vůbec nevyplňujeme část 8 přílohy?
Pokud některou volitelnou aktivitu výzvy (tj. 3, 4 nebo 5) nebudete realizovat (nezvolíte ji), v příloze žádosti o podporu Popis realizace klíčových aktivit u ní buď nic nevyplníte, nebo kapitolu s danou volitelnou aktivitou z přílohy odstraníte.
Číst více »Pokud má školní jídelna vlastní IZO, lze ji zařadit do počtu zapojených škol /subjektů a podle ní udělat výpočet CZV v kalkulačce?
Do výpočtu maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu je možné zahrnout pouze školy (MŠ, ZŠ, ZUŠ) dle IZO. IZO školních jídelen se nezapočítává.
Číst více »Když nerealizujeme projekt MAP IV z výzvy č. 17 APU-MAP, ale dle jejích podmínek zpracováváme Strategický rámec i akční plány do roku 2028, nemůžeme realizovat aktivitu 4 Implementace akčních plánů? I když na podzim 2025 budeme mít zpracovaný Strategický rámec a akční plány do roku 2028, abychom je poslali ke schválení na MŠMT?
V případě, že v území není/nebyl realizován projekt z výzvy č. 17 APU-MAP (tzv. MAP IV), nemůže být předložen do výzvy č. 41 APU-MAP II projekt obsahující aktivitu 4. V projektu výzvy č. 41 APU-MAP II (MAP V) můžete realizovat jen aktivity povinné (1, 2) a ostatní volitelné (3, 5). Strategické rámce MAP do roku 2028 a akční plány, […]
Číst více »Je možné realizovat projekt MAP tak, že pokud do vzniklého společenství obcí nevstoupí všechna města a obce v ORP (tedy ne všichni zřizovatelé škol), tak budeme aktivitu 3 dělat je pro část ORP, kde společenství obcí je a ostatní aktivity v projektu budeme dělat pro celé ORP.
Ano, takto je to možné. Aktivitu 3 Integrace škol v území a sdílené kapacity prostřednictvím společenství obcí můžete na rozdíl od ostatních aktivit výzvy realizovat i jen na části území, které je vymezeno pro projekt MAP. Musí se jednat o území, kde již společenství obcí funguje nebo bude v nejbližší době ustaveno.
Číst více »Platformy pro odborná tematická setkání jsou povinné, něco jako pracovní skupiny ve stávajících MAPech? Musím mít tedy ke každé aktivitě i ustavenou funkční platformu o minimálně 3 členech, která se minimálně 3x do roka sejde?
Výzva nestanovuje povinnost zřizování platforem v žádné z aktivit. V případě, že plánujete v rámci realizace některé z aktivit 2, 3, 4 nebo 5 ustavit platformu, je to vaše rozhodnutí. Činnost platformy pak musí být v souladu s věcným zaměřením dané aktivity, musí být vázaná na cíle projektu, popsán její účel, zaměření, složení, činnost atp. Aby […]
Číst více »Aktivita k přijímacímu řízení nanečisto – odkud máme vzít testové úlohy?
Záleží na vás, jaké testové úlohy využijete. Na webových stránkách CERMAT (Testová zadání k procvičování | Jednotná přijímací zkouška) jsou k dispozici a možnému využití testové úlohy z přijímacích řízení z předchozích let včetně řešení, a to zdarma.
Číst více »Přechod mezi MŠ a ZŠ – výzva stanovuje povinný počet aktivit/výstupů dle IZO. Když nám to vychází na 16 aktivit, tak je potřeba, aby VŠECHNY tyto aktivity byly zaměřeny na pedagogické pracovníky?
Ano, vychází-li vám minimální počet aktivit/výstupů 16 za celou dobu realizace projektu, pak do všech těchto aktivit/výstupů musí být zapojeni minimálně pedagogičtí pracovníci.
Číst více »V jakém rozsahu očekáváte popis cílových skupin v žádosti o podporu? Na co budou brát hodnotitelé zřetel?
V kapitole 5.6 SPpŽP je popsáno, co vše má být uvedeno u každé zvolené cílové skupiny (tj. velikost, potřeby, způsob motivace, způsob výběru, přínosy pro cílovou skupinu). Rozsah doložených informací je na uvážení žadatele, které je povinen doložit v takové míře detailu, aby mohlo dojít k vyhodnocení kritéria P1, popř. dalších kritérií fáze věcného hodnocení.
Číst více »Jak často musí jednat a vydávat svá vyjádření ISAB v době realizace a po skončení realizace projektu? Jaké jsou sankce za nesplnění těchto podmínek?
Podle podmínek realizace povinné Podaktivity 2.1 stanovených v kapitole 5.7.1 PpŽP – specifická část verze 3 je příjemce povinen zajistit činnost ISAB po celou dobu řešení projektu s tím, že poslední jednání ISAB se uskuteční po ukončení realizace projektu. Tyto povinnosti a sankce za jejich nesplnění se promítají do právního aktu o poskytnutí/převodu podpory (dále […]
Číst více »