Je nutné předkládat průzkum trhu i na služby obdobného věcného zaměření a s obdobným rozsahem, s jejichž realizací má žadatel již z minulosti řadu zkušeností?

V tomto případě je průzkum trhu možné nahradit doložením uzavřených smluv z minulosti. Z doložených smluv však musí být zřejmá cena, předmět a rozsah plnění, aby mohla být řádně posouzena hospodárnost jednotkové ceny uvedené v rozpočtu projektu ve vztahu k předpokládanému plnění v rámci řešení aktivit projektu. Zároveň upozorňujeme, že do rozpočtu projektu není možné cenu služby navyšovat o předpokládaný růst […]

Číst více »

V případě stanovení jednotkové sazby prostřednictvím jednotkových nákladů prostřednictvím metody b2) Jednotkové náklady – odborný tým žadatel spolu s žádostí o podporu dokládá výši ročních nákladů na zaměstnance na základě skutečně vynaložených prostředků na osobní náklady za období uplynulých 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců. Jakým způsobem se však určí toto období? Žadatel plánuje předložit žádost např. k 30. 11., avšak s ohledem na nutnost nechat schválit žádost o podporu orgány kraje je stanoveno interní datum pro finální verzi žádosti k 31. 8. Pokud tedy žadatel zahrne do přílohy „Kalkulačka jednotkových nákladů – osobních nákladů na zaměstnance (b2)“ poslední mzdu za měsíc srpen (vyplaceno v září), nechá žádost schválit orgány kraje a reálně žádost podá v listopadu, kdy už budou známé i mzdy za září a říjen, je třeba přílohu „Kalkulačka jednotkových nákladů – osobních nákladů na zaměstnance (b2)“ a potažmo i rozpočet a další relevantní přílohy žádosti o podporu přepracovat?

V tomto případě není nutné přílohu „Kalkulačka jednotkových nákladů – osobních nákladů na zaměstnance (b2)“ a další s tím související přílohy žádosti o podporu přepracovat. V příloze Komentář k rozpočtu však doporučujeme popsat, jakým způsobem bylo stanoveno období pro doložení skutečně vynaložených prostředků na osobní náklady zaměstnance.

Číst více »

Je možné hradit lektory z paušálu?

Lektory, kteří mají náplň práce v souladu s pravidly (SPpŽP kap. 5.7.1) a kteří se podílejí na věcných aktivitách projektu, lze hradit i z paušálních nákladů. Není je však možné zahrnout do administrativního týmu a hradit je prostřednictvím jednorázové částky.

Číst více »

Je možné podat žádost se zpětným datem zahájení fyzické realizace projektu?

Ano, je to možné. Je však třeba myslet na to, že výdaje jsou způsobilé nejdříve ode dne zahájení realizace projektu. Realizaci projektu je možné zahájit nejdříve v den vyhlášení výzvy, nebo v den, který následuje po dni, ve kterém byla na daném území ukončena fyzická realizace projektu výzvy OP JAK č. 02_23_017 Akční plánování v území […]

Číst více »

Do CZV jsou zahrnuté výdaje přímé, jednorázové + paušální ?

Celkové způsobilé výdaje jsou součtem kapitol rozpočtu. Jsou tedy do nich zahrnuty i přímé výdaje, jednorázová částka – administrativní tým i paušální náklady.

Číst více »

Kalkulačka jednorázové částky (+ vyplnění do rozpočtu projektu) – když uvedeme skutečný úvazek, tak se nevejdeme do 20 % CZV. Jak v tomto případě postupovat?

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.7.1 Povinné aktivity žadatel zahrnuje pozice Projektový manažer, Finanční manažer a Administrativní pracovník do administrativního týmu dle potřeby, tzn. že zapojení jednotlivých pozic a výše jejich průměrných úvazků (FTE) musí být proporcionální ve vztahu k rozsahu a členitosti odborného týmu, aktivit projektu, počtu partnerů projektu apod. […]

Číst více »

Je nutné mít poměrnou část spolufinancování v přímých i nepřímých výdajích? Nebo je možné ji mít v nepřímých? Pokud bude muset být v přímých – je možné vykazovat spoluúčast přes dobrovolníky?

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.10.5 Pravidla spolufinancování se v průběhu realizace projektu každá schválená platba v MS2021+ rozpadá automaticky na jednotlivé zdroje financování (tj. zdroj EU, SR a vlastní spolufinancování). Příjemce na svůj účet obdrží finanční prostředky pouze ve výši veřejných zdrojů. Finanční prostředky ve výši vlastního zdroje vkládá do […]

Číst více »

Sazba dle ISPV – kde je max. limit? 3. kvartil nebo medián?

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – obecná část, verze 3, kap. 5.9.1 Rozpočet projektu se jednotková sazba mzdy/platu pro zaměstnance/pracovníky hrazené z přímých výdajů projektu, kteří nenaplňují definici klíčového ani excelentního zaměstnance/pracovníka (kteří jsou pro tuto výzvu nerelevantní), stanoví na základě hodnot mezd/platů uvedených v příloze výzvy „Výsledky šetření ISPV pro mzdovou a platovou […]

Číst více »

19. Můžeme nastavit (stejně jako v projektu MAP IV) finančního manažera s úvazkem 0,2 a s komentářem, že tuto pozici bude hradit žadatel ze svého rozpočtu? Pro projekt by byla pozice zajištěna, ale s nákladem 0 Kč .

Ano, je to možné.  Do příloh Kalkulačka jednorázové částky (b1) a Realizační tým uveďte úvazek Finančního manažera 0. Do přílohy Realizační tým do sloupce Komentář pak uveďte, že žadatel bude Finančního manažera při úvazku 0,2 hradit z vlastních zdrojů. Tato informace je pro Hodnoticí komisi důležitá při posuzování struktury administrativního týmu.

Číst více »

Můžeme jako případný žadatel požadovat po partnerech finanční spoluúčast?

Pokud dojde k vzájemné dohodě mezi subjekty, finanční spoluúčast partnera s finančním příspěvkem bude zahrnuta do partnerské smlouvy.  

Číst více »

Žadatelem je spolek, s neziskovým/veřejně prospěšným charakterem. Půjde v projektu o financování ex-ante, nebo ex-post?

Dle Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.10.1 Financování ex-post, str. 30 platí, že v této výzvě jsou ex-post financovány veřejnoprávní instituce a soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost (s výjimkou škol a školských zařízení, která jsou zařízeními pro DVPP podle § 115 školského zákona), jejichž hlavním účelem činnosti je vytváření zisku. A […]

Číst více »

Je náklady na cestovné a ubytování v ČR možné platit i pro realizační tým, nebo pouze pro CS?

Náklady na tuzemské cestovné všech členů „hlavního projektového týmu“ lze hradit pouze z paušálních výdajů. Tuzemské cestovné a ubytování lze z přímých výdajů projektu hradit pouze cílové skupině.

Číst více »

Co se týče odvodů, uvádějí se v rozpočtu zvlášť?

V případě, že žadatel využije pro stanovení mezd a platů způsob stanovení a1) Stanovení jednotkové sazby pomocí ISPV odvody na SP a ZP hrazené zaměstnavatelem a příp. ještě další povinné výdaje – zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele, FKSP apod. uvádí odvody do příslušných kapitol rozpočtu. V případě stanovení b1) Jednorázové částky – administrativní tým a b2) Jednotkové náklady […]

Číst více »

Chápeme to správně, že alokace na Prahu je 1,2 %?

Výše alokace je stanovena Výzvou, tj. 300 000 000 Kč pro projekty realizující Aktivitu 3 a 100 000 000 Kč pro projekty realizující Aktivitu 4, a to bez ohledu na místo realizace (při dodržení pravidel stanovených výzvou) a místo dopadu projektu.

Číst více »

Dotaz ke kofinancování projektu. Pokud jsem pochopila správně, tak nadační fond je soukromoprávním subjektem vykonávajícím veřejně prospěšnou činnost a je tedy způsobilým žadatelem, není založen za účelem vytváření zisku, splňuje kritéria žadatele a jeho míra kofinancování bude tedy 5 %. Je to tak?

Ano, soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost, jejichž hlavním účelem činnosti není vytváření zisku, mají povinnost do projektu vložit min. 5 % z vlastních zdrojů. (Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.10.5. Pravidla spolufinancování, str. 30–31).

Číst více »

Realizace v rámci udržitelnosti musí být také pro cílovou skupinu (CS) zdarma, nebo to může být placené?

Jednou ze základních podmínek této výzvy je poskytování aktivit podpořených v rámci projektu zcela zdarma, tj. bez jakéhokoli vstupného či poplatků – viz kap. 5.7 Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část. Vstupné ani žádné jiné poplatky se od účastníků podpořených aktivit v rámci realizace vybírat nesmějí. V období udržitelnosti pak už toto nijak omezeno […]

Číst více »

Je stanovené, jak konkrétně musí být využity finance, které poskytne žadatel v rámci spolufinancování?

V případě, že má příjemce dotace míru spolufinancování ve výši 5 %, znamená to, že příjemci bude proplaceno 95 % z celkových způsobilých výdajů projektu. Příjemce tak v podstatě spolufinancuje část vynaložených nákladů projektu.

Číst více »

Na semináři bylo zmíněno, že se máme podívat do systému na % spolufinancování. Znamená to založit žádost?

Míru spolufinancování uvádějí Pravidla pro žadatele a příjemce (PpŽP) – specifická část, kap. 5.10.5., str. 30–32. Po založení žádosti o podporu a přidání typu subjektu Žadatele/příjemce na obrazovce Subjekty projektu se k editaci zpřístupní záložky Financování. Na každém z žadatelů je, aby si na obrazovce Přehled zdrojů financování ověřil, zda je míra spolufinancování nastavena dle typu žadatele […]

Číst více »

Když budeme chtít pozvat zahraničního řečníka/lektora, lze to a můžeme hradit letenku, ubytování a stravu?

Ano, tyto výdaje je možné hradit z kapitoly rozpočtu Cestovní náhrady (více viz PpŽP – obecná část, kap. 8.1.5, str. 212 – 215).

Číst více »

Jaká je procentuální výška finanční spoluúčasti u příspěvkové organizace státu?

Pro PO OSS platí spolufinancování 0 % – viz Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 5.10.5.

Číst více »

Jakým způsobem probíhá financování projektu? Vyplácení částek probíhá zpětně? Po částech?

Režim financování je závislý na právní formě žadatele (viz kap. 5.10 SPpŽP) Dle PpŽP – obecná část, kap. 5.10.2., str. 91 při financování ex-ante jsou příjemci v průběhu realizace projektu poskytovány zálohové platby na základě předložených žádostí o platbu (ŽoP). Účel vynaložených prostředků příjemce dokládá zpětně formou podkladů pro vyúčtování, které jsou součástí každé následující […]

Číst více »

Jak je potřeba účetně zpracovávat doklady, je potřeba mít pro projekt samostatné účetní středisko?

Dle PpŽP – obecná část, kap. 8.1.1., str. 185 je příjemce povinen účtovat odděleně od ostatních aktivit organizace veškeré transakce související s přímo vykazovanými výdaji (například prostřednictvím analytických účtů, použitím účetního střediska apod.).

Číst více »

Pokud bychom měli spolufinancování 5 % a výše nepřímých nákladů (pro účetní, personalistku…) je 7 %, znamená to, že nemusíme do realizace projektu vkládat vlastní finanční zdroje?

Neznamená. V případě, že má příjemce dotace míru spolufinancování ve výši 5 %, znamená to, že příjemci bude proplaceno maximálně 95 % z celkových způsobilých výdajů projektu.

Číst více »

Je třeba dokládat doklady k paušálním výdajům?

Dle PpŽP – obecná část, 8.2.3., str. 229 paušální náklady příjemce nedokládá daňovými, účetními či dalšími doklady prokazujícími způsobilost výdaje, nedokládá ani doklad o provedení úhrady těchto nákladů. Způsobilost paušálních nákladů je dána způsobilostí té kategorie nákladů, na základě které jsou paušální náklady vypočteny.

Číst více »