Labyrint projektů
Rozvoj infrastrukturního zázemí na pardubické univerzitě
Univerzita Pardubice je úspěšným žadatelem z výzvy Rozvoj infrastrukturního zázemí doktorských studijních programů. Cílem projektu je zkvalitnění zázemí pro výuku a výzkum v doktorských studijních programech univerzity. Projekt umožní vybavit jednotlivé fakulty přístrojovým a laboratorním vybavením, dále výpočetní, komunikační a prezentační technikou, a nakoupit nábytek a odbornou literaturu.
Inovace v Libereckém kraji
Projekt Smart Akcelerátoru má za cíl podporovat inovativní nápady v rámci kraje. V Libereckém kraji se daří dlouhodobě realizovat aktivity, které jsou efektivní pro podporu inovačního prostředí, jako jsou soutěže, komunikační kanály, populárně naučné a vzdělávací akce. Zástupce kraje vyzdvihuje také přeshraniční spolupráci a téma nanotechnologií, které je doménou Libereckého kraje.
Podpora žáků, pedagogů i ostatních zaměstnanců v Gymnáziu Petra Bezruče
Gymnázium realizací projektu šablon navazuje na již podpořené vzdělávací aktivity pedagogů. V rámci projektu cílí také na inovativní vzdělávání svých žáků nebo podporu školního psychologa. Jako důležité vnímá ředitel gymnázia proškolení pedagogů v oblasti kritického myšlení a v rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Hravé šablony v MŠ Kameňáček
MŠ Kameňáček je zkušeným realizátorem projektů šablon. V OP JAK realizuje projekt se zaměřením na podporu pozice školního asistenta a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Ředitelka v rozhovoru hodnotí pozitivně možnost realizace odborně zaměřených tematických a komunitních setkávání v MŠ, určených dětem, jejich rodičům i učitelům.
Mobility výzkumných pracovníků Mikrobiologického ústavu AV ČR
Mikrobiologický ústav Akademie věd České republiky byl jedním z prvních žadatelů s vydaným právním aktem ve výzvě MSCA Fellowships CZ. Záměrem projektu je realizace mobilit výzkumných pracovníků, kteří získají cenné vědecké zkušenosti a zvýší tak svou kvalifikaci. V rámci projektu budou realizovány tři příjezdové mobility MSCA. V rozhovoru popisuje administrátor projektu všechny tři výzkumné záměry vyslaných pracovníků, které se zabývají mikroorganismy kolem nás.
Rozšíření specializované podpory pro žáky a pedagogy v Dobříši
ZŠ Dobříš podala v rámci OP JAK svou první žádost o podporu ve výzvě šablon. Z projektu byly podpořeny zejména personální pozice školního asistenta a sociálního pedagoga. Právě práci sociálního pedagoga vnímají zástupci školy jako klíčovou v propojení mezi školou a rodinou a v prevenci sociálního vyloučení.
Šablony pro střední školu v Blansku
Škola se řadí mezi jedny z prvních úspěšných žadatelů v Šablonách OP JAK pro SŠ a VOŠ. Mezi podpořené aktivity projektu patří pozice školního psychologa a kariérového poradce. Ředitel školy v rozhovoru uvádí, že zásadní pro kvalitu vzdělávání na škole je podpora profesního růstu pracovníků, včetně nepedagogů.
Šablony v Mateřské škole Klíček
První právní akt v Šablonách OP JAK byl vydán Mateřské škole Klíček z Uherského Brodu. Podpořený projekt šablon zde cílí zejména na pozici školního asistenta, další podpora směřuje na vzdělávání pedagogů v MŠ. V rozhovoru vyzdvihuje ředitelka nezastupitelnou roli školních asistentů v kvalitě vzdělávání většího počtu dětí a také potřebu kontinuální finanční podpory těchto pracovníků.