FAQ

Jakým způsobem připravit KA 3 Implementace návratových grantů včetně plánování rozpočtu? Nakolik bude odhad prostředků v rozpadu na jednotlivé granty závazný?

Plánování KA 3, počet návratových grantů, popř. podoba konkrétních návratových grantů je poměrně náročné. I z tohoto důvodu byla výzva nastavena tak, aby do rozpočtu projektu vstoupily náklady na KA 3 jako celek. Podpůrným nástrojem pro naplánování konkrétní podoby aktivity je pak Kalkulačka Aktivita 3_žádost o podporu, kde je možné nastavit počet a podobu jednotlivých návratových grantů. Jedná se o podkladový dokument na úrovni žádosti o podporu, protože i žadatel musí mít představu, jak bude jeho projekt alespoň v základních rysech vypadat. Nastavení kalkulačky, resp. počet a podoba jednotlivých návratových grantů a navazující rozpočet pro KA 3 musí vycházet z provedené analýzy potřeb cílové skupiny (velikost, podoba, potřeby a struktura cílové skupiny) a dále rovněž ze znalosti prostředí daného oboru či instituce (potřeba podpůrného týmu, délka grantu, potřeba mobility), toto všechno musí být popsáno ve Studii proveditelnosti.

V rámci věcného hodnocení KA 3 i jejího rozpočtu bude mj. posuzován popis potřebnosti a z něj vycházející nastavení návratových grantů a soulad údajů uvedených v jednotlivých částech žádosti o podporu a jejích přílohách (včetně údajů v Kalkulačce Aktivita 3_žádost o podporu a souvisejících cílových hodnot indikátorů). 

Podoba konkrétních návratových grantů v době realizace projektu bude oproti údajům v Kalkulačce Aktivita 3_žádost o podporu schváleným ŘO flexibilní. Ze schválené Kalkulačky ovšem vyplynou hodnoty indikátorů, které budou v době realizace závazné.

Předpokladem rovněž je, že v době realizace může v případě konkrétních návratových grantů docházet ke změnám dle aktuální situace. Pro tyto případy je nastaven proces změnového řízení jak na úrovni projektu, tak na úrovni jednotlivých návratových grantů (viz SPpŽP, kap. 7.4., popřípadě nastavení procesu změnového řízení přímo ve schématu návratových grantů).